Theo van Gogh

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

02-11-2004 18:55

ik sluit me aan bij arnold!

Vindt het wel jammer dat ze de dader in het been hebben geraakt en niet midden voor zijn wjizerplaat! Alle mensen die begrip hebben voor deze daad moeten ze ook aan de hoogste boom opknuppen en door ongedierte op laten vreten!
Zie ik net een of andere snotter marokaan die begrip heeft voor de moord omdat van gogh met vuur speelde en dat met vuur beantwoord moest worden :evil:
beetje bij beetje
Wim Verbeek
Berichten: 295
Lid geworden op: 21-09-2004 16:54

02-11-2004 19:01

Links, rechts, onder of boven....
Het blijft altijd een discussie...
Wat is goed en wat is slecht...
Te veel geweld op televisie???
Discussieren doe je met een gevecht....
Dat moeten veel mensen nog leren....
Een gevecht met woorden en een figuurlijk mes in de rug....
maar een echte daar heb je nooit van terug...

RIP Theo
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

02-11-2004 19:04

Zelfs een figuurlijk mes in de rug vind ik "not done", Wim.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

02-11-2004 19:11

Wie volgt? Zal er niks van staan te kijken als ze Peter R. de Vries morgen overhoop schieten (al heeft niks met allochtonen/islam te maken). We leven in een samenleving waarin ik alles mogelijk acht.

En over doodstraf: weet je wat het kost om zo'n klootzak levenslang op te sluiten? Levenslang kan dus echt wel levenslang zijn!
Spreken wij niet recht vanuit het opportuniteitsbeginsel? Afschieten die kerel.

SS
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

02-11-2004 19:20

Hallo beste medemensen. Ik moet eigenlijk zeggen dat ik voor een laffe daad als deze geen woorden meer heb. Maarja, je moet iets zeggen...
Dat het de verkeerde kant op ging in Nederland, leek mij wel duidelijk na de moord op Pim Fortuyn. Gepleegd door een groentegek die het niet eens was met de politiek in Nederland. Nu Theo van Gogh. Een man zonder politieke invloed, slechts iemand met een mening. Een mening over een godsdienst, waarin tegenspraak of kritiek schijnbaar niet beantwoord kan worden met woorden, maar slechts met geweld.
Als het zo moet, hou ik m'n mond wel dicht.
Ik ga vissen.....

Mvg. Daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

02-11-2004 19:33

{quote]
Als het zo moet, hou ik m'n mond wel dicht.
Ik ga vissen.....
{/quote]

Wijze woorden voor iemand van jou leeftijd, ik sluit mij er bij aan ..... komaan bij jou of bij mij in de plas
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

02-11-2004 20:06

rip :-? :cry:

mensen die iemand doodschieten die mag men van mij gerust de doodstraf geven => volgens mij zal men dan eerst even nadenken voor men tot actie over gaat.

en inderdaad waar gaat het naartoe :cry:


de wereld is naar de kl**e
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Gebruikersavatar
steve davies
Berichten: 72
Lid geworden op: 17-01-2003 01:00
Locatie: Zuid Holland

02-11-2004 20:06

Zag deze net op de TV "LET OP IK HEB EEN MENING"vond het prachtig

steve
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

02-11-2004 20:15

Erg triest allemaal

MAAR :
* 911 dagen na pim fortuin
* 9-11 (11 september ground zero)
* Daarna 911 dagen later madrid
* 911 alarm nummer amerika

Toeval dacht het niet dit zijn zeer slimme mensen waarbij woede zo diep zit welke zo gefixeerd zijn op de haat tegen westelingen .
1 Ding ook niet vergeten we roepen wel allemaal vrijheid van menings uitting, maar was het niet theo van gogh die riep dat marokanen geiten neukers zijn.
Dat Allah een kinderlokker is die kleine meisjes naar de woestijn lokt voor zijn genot
HOEZO DE GRONDWET ???? Vrijheid van godsdienst noemen ze dat ! en die grondwet overtrede hij continu
Praat niets goed is ook niet mijn intentie maar even ter vergelijking


http://stream.2003.02.garnierprojects.c ... inloos.wma
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

02-11-2004 20:22

Theo zei idd af en toe minder handige dingen .... MAAR dat mag gewoon.

Vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst is een vergelijking die jij hier ten onrechte trekt. Dat er mensen islamiet / jood / katholiek willen zijn prima .... tot het moment dat de godsdienst dingen voorschrijft die in strijd zijn met de wet / zeden van het betreffende land.

Probleem zit hem ook absoluut niet in de religie, maar meer in wat er uit naam van deze religie gedaan wordt ... dat gaat alle perken te buiten.

Moeilijke discussie ... maar wel een belangrijke

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

02-11-2004 20:29

Ik zeg ook niet dat het niet mag , inderdaad de dingen die zo'n godsdienst voorschrijft (of wat mensen denken dat die godsdienst voorschijft) die zijn fout !
Maar iemand met deze godsdienst heeft te maken met een zeer groot eergevoel, indien er dan zulke dingen worden gezegd over jou, je cultuur, en jou godsdienst keer op keer op keer, hoe zou jij je voelen als jij constant word beledigd vanwege jou geloof, vanwege het ding wat jij doet.
Denk er eens over na wat dat met jou gedachte doet, als jij vanaf kleins afaan word volgestampt met een westerling is niets meer dan een hond of wat dan ook !
En dat allah alles is dat allah voor alles meot komen en dat allah niet beledigd mag worden
Zie het eens op die manier

NOGMAALS IK PRAAT NIETS GOED dat wil ik niet en ik kan ook niet begrijpen/bevatten dat dit weer gebeurd en NL
Dus veroordeel mij niet over wat ik heir schrijf kreeg alweer een pbtje binnen met de nodige kwetsende opmerkingen over hoe ik het zie !
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

02-11-2004 20:46

ik vind het gewoon gewoon jammer dat ze iemand als hem doodschieten, hij had wel een uitgesproken mening en die was wat negatief tegenover de gekleurde medemens, maar dat geeft iemand geen reden om em maar te mollen, los het op met woorden, hij beledigd jouw met woorden, dan kun je dat ook terugdoen of hem erop aanspreken en em publiekelijk voor lul zetten, dan hoef je niet iemand meteen te mollen, overigens vind ik het een hele zwakke actie, ik bedoel dan wil je iemand doodsteken, mislukt dat en dan pak je snel je pistool en schiet je em neer, dus met ze messie kon ie em niet aan. ik hoop dat dit figuur word teruggepakt in de gevangenis.

en het zou me inderdaad niet verbazen als peter R de vries, hans teeuwen ofzo.
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

02-11-2004 21:09

Richard helaas zo werken die dingen niet in het leven
GELLUKKIG denk je dat het wel zo gaat maar sorry vriend terug naar de realiteit, zo gaan die dingen neit
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

02-11-2004 21:12

Ik vond het beeld van het mes dat door het doek heen drukte als een punt schokkend....
Voer en vang!!!

I love BTW
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

02-11-2004 21:39

niet normaal meer..................... wie is de volgende??

steeds gekker hier

Theo RIP. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

02-11-2004 21:41

Of beter gezegd ...........wat is het volgende. :evil: CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

02-11-2004 23:39

[quote="Dennis van den Bogaert"]Hee leuk,
Het was een marokkaantje.....
Wat zal ie krijgen ?
Een mercedes of zo :evil: :evil:[/quote]

Dennis,
Als jij je iets meer verdiept in de achtergronden van Theo van Gogh dan liet je dit soort dingen achterwege.

Theo was geen racist maar wel voor vrijheid van meningsuiting en gelijkwaardigheid! Dit hield in dat hij de religie ansich bekritiseerde wat op een aantal punten volkomen terecht is mijn inziens.

Ook al is dit mijn mening houdt dit niet in dat je geen repsect voor de ander zijn religie dient te houden.
Theo bekritiseerde trouwens niet alleen moslims maar gaf over alles wat hem bezig hield zijn toch vaak ongezouten mening.

Dus persoonlijk vind ik je nogal rechts getinte uitleg weinig passend binnen dit kader.
Dat het wat betreft de moord te zot is voor woorden en mijn afkeur heeft lijkt me niet meer dan logisch.

met vriendelijke groet,
Peter
Laatst gewijzigd door peter postema op 02-11-2004 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

02-11-2004 23:49

[quote="Wil Jeurninck"]Nee levenslang (in Nederland stelt dat ook geen ene moer voor)en vervolgens moeten wij dat grapje ook nog eens gaan bekostigen.

Wil,
moet je toch even corrigeren in deze, mijn vader meer dan 30 jaar werkzaam geweest binnen justitie.
Dus heb enige kennis van het fenomeen.

Over het algemeen duurt een tijdelijke gevangenisstraf niet langer dan de maximale strafduur, die op het strafbare feit is gesteld.
Een rechter kan in geen geval een tijdelijke straf opleggen die hoger is dan 20 jaar.

Een levenslange gevangenisstraf wordt alleen bij uitzondering (bijvoorbeeld moord) opgelegd.
Levenslang is in nederland conform het wetboek van strafrecht ook daadwerkelijk levenslang.

Alleen door middel van gratiëring kan deze straf worden omgezet in een tijdelijke gevangenisstraf van (ten hoogste) 20 jaar.
Helaas gebeurt dit in veel gevallen of wordt er dus in dit geval afgewekn van het levenslang verhaal.

groet,
Peter
Laatst gewijzigd door peter postema op 03-11-2004 00:45, 1 keer totaal gewijzigd.
It's not who you are, it's who you know.
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

03-11-2004 00:11

je zat wel eens bij de chinees ik zat aan de tafel naast je was af en toe een rare snuiter, toch luisterde ik naar je had zo veel goede punten.


trouwens theo sorry dat ik tegen je op liep in haantje en bijna viel , je was toen een voorbeeld voor de maatschapij.
behandel een karper zo als je zelf wil worden behandelt
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

03-11-2004 00:15

[quote="peter postema"][quote="Dennis van den Bogaert"]Hee leuk,
Het was een marokkaantje.....
Wat zal ie krijgen ?
Een mercedes of zo :evil: :evil:[/quote]

Dennis,
Als jij je iets meer verdiept in de achtergronden van Theo van Gogh dan liet je dit soort dingen achterwege.
Peter[/quote]

Peter,
Die opmerking heeft ook niets met Van Gogh te maken......................
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

03-11-2004 00:44

Dennis,
dat had ik al wel iets begrepen uit andere reacties die je wel eens geplaatst hebt.

deze topic gaat over Theo, zou je hem dan ook zo willen houden?
zou prettig zijn.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

03-11-2004 08:05

Bart-Jaap,

Ik weet niet zo goed wat je van mij wilt, ik blijf vinden dat jij een onterechte vergelijking trekt tussen vrijheid van meningsuiting en vrijheid van religie!

Als jij wilt dat ik begrijp dat men door indoctrinine (of hoe je het dan ook schrijft) bepaalde dingen doet die eigenlijk niet door de beugel kunnen, dan kan ik dit volmondig toezeggen. Ik begrijp namelijk altijd wel waarom mensen iets doen! .... Alleen het begrijpen waarom en goedkeuren zit een hoop verschil tussen.

Opvallend genoeg "gebruikt" men altijd redenen die in hun straatje passen en niet de, veelal veelvuldigere, redenen die hun gedrag afkeuren.

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

03-11-2004 08:26

Vrijheid,
je mag demonstreren maar met je rug tegen de muur.....

Oude tekst, nog steeds actueel !
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

03-11-2004 08:31

Levenslang bestaat wel in Nederland Peter,daar niet van.

Echter het word welliswaar een enkele keer opgelegd maar zelden daadwerkelijk tot uitvoer gebracht.
Maw de dader blijft niet zijn hele leven achter de tralies,de nabestaanden daar is het werkelijk levenslang voor,niks geen vervroegde vrijlating,niks geen vervroegde vrijlating ivm ouderdom in samenhang met de gezondheid,van alles niets,nada,nul punt nul.

Dat is de trieste vast stelling van een feit,levenslang is in de gevangenis niet echt levens lang,technisch gesproken wel,praktisch niet,en dat is wat ik bedoelde Peter.
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

03-11-2004 09:33

Normen en Waarden, respect opbrengen voor elkaars religie en denkbeelden. Moet mijns inziens allemaal kunnen. De ene is christen, de andere volgt allah en weer een ander gelooft niets. Moet allemaal kunnen. Je kunt erover discusieren en de ander laten weten hoe jij erover denkt. Niets anders dan respect opbrengen voor elkaars uitingen. Zoals het hoort, "vrijheid van meningsuiting".

Een ander punt, er is een aantal mensen (ik zeg niet iedereen) in bv de marokaanse samenleving (maar 1 van de voorbeelden) die respect op kunnen brengen voor de dader. Dit soort mensen hekelen de westerse samenleving en alles waar het voor staat. Hun eigen land is heilig en ze spreken over niets anders dan hun eigen cultuur. Ze gaan 3 maanden per jaar op vakantie naar hun moederland en de andere 8 maanden praten ze erover. Als alles dan zo goed is in het moederland, dan zeg ik ga er dan weer heen en blijf er direct (dit niet discriminerend bedoeld).

Ik wil maar zeggen;"Als er zoveel hier in het westen is waar je een hekel aan hebt of wat je tegen staat, Wat doe je hier dan nog in hemelsnaam!

Wat al eerder aangehaald werd, 1 of andere snotgozer die aangaf dat Theo met vuur speelde, en zich nu dus gebrand heeft. Gasten met een dergelijke opvatting moet je direct het land uitzetten. Bij zulke gasten heeft een inburgerings cursus ook geen enkele zin. Deze radicale ideeen zitten erin gebakken en krijg je met een inburgerings cursus er echt niet uit. Stoor je je aan onze samenleving? Ga dan terug, heb je er ook geen last van. Maar wat het rare van het hele verhaal is, het geld wat hier door de meesten verdiend word is wel goed genoeg, het westerse geld. Met 2 maten meten dan maar weer. Maar goed ik ga er nu te ver op in.

Gasten als deze moeten direct levenslang vast gezet worden, en dan bedoel ik ook levenslang, till death do us part! Gratie? Wat gratie, omdat ie zo oud is, had ie aan moeten denken toen ie nog jong was.

Dit kan niet en mag niet weer gebeuren, het is te hopen dat dit geen tweespalt op gaat leveren binnen onze samenleving, en hier kan de islamitische samenleving binnen onze landsgrenzen dan ook laten zien dat ze zelf van goede wil zijn.

We zullen zien hoe het verder zal lopen. Dit waren een aantal hersenspinsels die in mn hoofd rond tolden en ik nu maar es kwijt geschreven heb.

Theo R.I.P.

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.