Heerlijk de herfst,het is na het voorjaar mijn meest favorieten seizoen om achter me hegeltjes te zitten.Niet alleen vanwege de mooie geuren en kleuren,maar ook vanwegen dat het weer zo lekker rustig word aan de water kant.Alleen,en ja je merkt ook al in het najaar,de echte die hards blijven weer over.En dat maakt het extra intersant,en relaxed.Puls het fijt dat je niet meer zo snel controlle krijgt,omdat er gewoon weg weinig tot GEEN overlast word gemaakt.Want ja alleen de serieuze karper vissers blijven eigenlijk over,en die zitten toch echt voor hun rust en natuurlijk dikke fritz die rond kan zwemmen op een pondje of 30

.Heerlijk het najaar,de vissen zijn weer lekker aan het scharrelen om hun vet laag bij te thanken voor de komende winter periode,en jij zit heerlijk lekker warm aagekleed met je muts op achter je hengeltje over het water te tuuren,kijkend na de ene snoek attack na de andere,want ja die komen ook aardig tot leven in het najaar.Ja hor geef mij deze periode maar weer hoor jongens,dat geeft je weer dat echte jagers gevoel.Ik bedoel sommige verklaren je voor gek als jij in het najaar achter je foxíe's gaat zitten met maar een graad of 7 (of later -4) op de thermometer.Ik daar integen vind het heerlijk,last van de kou ikke niet.maar goed dat jagers gevoel,ja tuurlijk,niemand in de buurt die met een korstje aan komt lopen om een oppervlakte rakker te obsevern,en niemand die komt aan rijden om even te vragenóf het al wat is',en niemand die het ook voorzien had op die ''ene' stek.(ene stek,yeh right).Dus je zit weer lekker in je eentje op karper te vissen,op jacht,wetende dat dikke fritz niet meer word belaagd door alle andere mooi weer vissers.Dat betekend dus een stukje minder dressuur,of in iedergeval de andere kant bekijken van het stukje dressuur.Dus een dikkere kans voor je zelf!En als je dan al een echte karper visser tegen komt in het na seizoen of in de winter,vind ik dat alleen maar prettig.Echt das toch ander dan in de zomer.dan is het lekker een praatje ,bied je 'm een koppie thee aan enzv,want je voelt je met elkaar verwant op de een of andere manier,want je bent allebei knetter gek(of juist niet)dat je met deze temperaturen op karper vist,en dat maakt nou juist zo leuk.als een van de weinige op jacht naar die pracht beesten.Kom maar weer op met dat seizoen,HEERLIJK!
Greetz Danny Schaltin