Al eens eerder meegemaakt?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

25-07-2004 23:24

dat gebeurt wel vaker, en meer bepaalt in de paai periode en dat kan nu best wegens onafgepaaide vissen door het slechte weer.

Op mijn thuiswater zijn de vangsten meer dan 60 % gedaalt wegens opnieuw paaien van karper :-?
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Gebruikersavatar
roy van zwieten
Berichten: 173
Lid geworden op: 23-02-2004 22:04
Locatie: Aalsmeer

25-07-2004 23:28

peter, ik heb ook een keer zo iets meegemaakt. ik viste op een winderige februaridag op een diep meer.sóchtends krijg ik een run en als ik de vis dichterbij zie, in het heldere water zie ik niet alleen een karper maar ook een snoek meezwemmen! het word nog gekker als ik 2 minuten later een landingsnet met 2 vissen de kant ophijs! de snoek(101cm)zwom de karper(een 10 ponder) zo achterna het net in. de tweede karper draaide voor het net rustig weg. zoiets heb ik ook met snoekbaars meegemaakt.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

25-07-2004 23:30

Peter,

Ik meen dat ook zoiets voor kwam op de video van PB op de Sloterplas.
Dat toen Piet Vogel uit de boot drilde, en iets riep uit de trent van " er
zwemd er 1 bij".
Wat ik weleens heb meegemaakt, is dat ik vrij aardig kon voorspellen dat
na een bepaalde vangst een bepaalde andere vis zou volgen. Misschien
dat die 2 karpers van jou ook met elkaar optrekken en elkaar niet uit het
oog willen verliezen.....? Dus gewoon zeer afhankelijk van elkaar zijn!

groetjes Benny
Hugo Bovenmars

25-07-2004 23:46

Heb het ook eens meegemaakt. Gebeurde tijdens de paaiperiode. Na een dril van ruim een kwartier had ik er bijna 2 kunnen scheppen.

Sta je toch ff te :o
jan van kranenburg

26-07-2004 01:15

Peter,

Ik ben zo'n softie dat ik dit een prachtige, zelfs ontroerende ervaring vind.

mvg

Jan
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

26-07-2004 07:55

Ik heb het zelfs al nog gekker meegemaakt. Een kennis van me vangt een mooie vis, en ik ga erheen om foto's te maken. Terwijl de vis uit de zak word gehaald zien we naast de zwarte schim van de zak in het water, nog een andere zwarte schim. Wat blijkt? Er heeft de hele tijd een andere karper naast de zak gelegen, misschien om zijn maatje te vergezellen, misschien om zijn maatje gerust te stellen, wie het weet mag het zeggen. Het was wel schitterend om te zien :lol: .

mvg
Stefan

ps. ik heb wel al 3x gehad dat er tijdens het binnenhalen ven een voorntje met de vaste stok, een baars achter het voorntje aan zelfs het net in zwom, dit zal helaas weinig te maken hebben met paaigedrag :)
raymond knol
Berichten: 22
Lid geworden op: 18-07-2004 21:13
Locatie: leeuwarden

26-07-2004 08:14

vorig jaar september ook meegemaakt, ook op een kanaal
Had graag willen zien dat bij het terugzetten de ander er al weer in de buurt van was.
rob gijsbrechts
Berichten: 40
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: meer(België)

26-07-2004 12:08

heb ik idd ook al eens meegemaakt.
op een riviertje met de korst één gehaakt, een andere volgde gewoon de hele tijd tot ik hem schepte.
ciao
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

26-07-2004 14:39

Ik heb het ook een keer meegemaakt met de nacht toebn ze gingen paaien. Een spiegel was het en toen ik hem schepte ging die andere spiegel pas weg.

Maar het is ook zo bij karpers, als ze niet gaan speteren boven water en alleen in het water blijven dan schrikken er ook geenkarpers.
Pas als de karper boven water gaat speteren schrikken pas de andere karpers omdat dit niet als natuurlijk word gezien. Zolang die vis nie boven komt is er niks vreemds aan de hand.

Ik weet niet of dat bij jullie zo is gegaan maar bij mij was dit wel zo en ik heb al meerder keren gehad dat de karper niet schrok als ik er een aan het drillen was.

mvg,

robert
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
paulussie wassenaar
Berichten: 62
Lid geworden op: 07-10-2003 02:00
Locatie: ijmuiden

26-07-2004 22:24

quote robert / Maar het is ook zo bij karpers, als ze niet gaan speteren boven water en alleen in het water blijven dan schrikken er ook geenkarpers.
Pas als de karper boven water gaat speteren schrikken pas de andere karpers omdat dit niet als natuurlijk word gezien. Zolang die vis nie boven komt is er niks vreemds aan de hand. / quote

vandaar dat ik geen reet vang, de karpers op mijn stek klappen elke minuut boven water en rollen zich spetterend om, dus de rest schrikt zich de kolere en gaat ervandoor. geen natuurlijk gedrag zei je?? :roll:

groetjes paul
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

26-07-2004 23:05

de vis is terug volle gas aan het paaien :cry:
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Chris Bol

27-07-2004 19:25

Ik heb zoiets ook weleens meegemaakt.
Me maatje drilde een schub van +15 pond en er zwom een andere schub van hetzelfde formaar gewoon naast.
Maar dit was volgens mij begin oktober?
Plaats reactie