nachtvissen: wat allemaal meegemaakt ?

Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

19-07-2004 20:50

wat maken jullie zoal mee van rare dingen s'nachts aan het water ?

Vorige week kwamen er 3 Nederlanders om 3 uur s'nachts langs => 2 zat en 1 nuchter ze vonden de weg naar hun boot niet meer :lol:

Toppunt was nog dat wanneer we net aan het praten waren ik een run kreeg :) kwam die zatste nog eens kijken => bijna alles omver gelopen en zo.

Ligt de vis op de mat zegt hij => die vis stingt :D :o don't think so het was zijn adem :P
Laatst gewijzigd door Danny Pauwels op 21-07-2004 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

19-07-2004 22:25

Raar maar waar zatte gasten genoeg meegemaakt

1 ding sloeg wel alles : ook een zatte gast en die was dus door zn vrouw het huis uitgeflikkerd
stond hij daar te schelden schreeuwen en alles maar dan ook alles wat hij tegen kwam kort en klein aan het slaan
stond op een verkeerd bord te trappen en die werd gewoon krom zo hard sloeg hij dus
Je kan begrijpen dat wij het flink in ons broek deden
Nog erger werd toen hij onze kant op kwam het mooie was alleen dat hij ons niet zag wij hem wel
Lang verhaal kort het liep goed af hoor

Nog 1 was alleen aan het vissen stopt er een auto rijd verder stopt rijd verder stap er een gast uit kijkt me recht in mn ogen aan (dacht ik) en loopt recht op me af
Stopt hij 6 meter voor me doet zn rits open begint ie te pissen met zn bezopen kop
Vervolgens krijgt hij zn broek niet dicht gaat lopen struikeld over zn broek en flikkert zo op zn muil
GEWELDIG !
raymond knol
Berichten: 22
Lid geworden op: 18-07-2004 21:13
Locatie: leeuwarden

19-07-2004 23:04

brand tegenover me. Een woonhuis kreeg vlam in de afzuigkap, brandweer er bij en alles. Die nacht niet echt in het donker gezeten :-?
Ralph Bosch
Berichten: 64
Lid geworden op: 21-06-2004 11:13
Locatie: Den Helder

20-07-2004 09:11

Op een nacht zat ik rustig te vissen onder aan een dijk. Komen er om een uur of 1 een paar gasten aanscheuren in een snelle golf. Ik zie ze aan de andere kant van de dijk door het weiland scheuren, stoppen en.........hun pas aangeschaft automatisch geweer leeg schieten.
Kunnen we natuurlijk een stoere mannenpraat verhaal van maken maar ik had mijn broek vol stront.

gr. Ralph.
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

20-07-2004 09:18

Dat er een paar jagers zo'n 50 meter achter me aan het jagen waren en dat de loodkogelstjes uit hun geweer 2 meter vandaan me hengels in het water storte. :o Da was wel ff schrikke man.

En een hoop zatte mensen die jou niet zien zitte en dat je alles ziet wat hun doen. Van op auto's pissen tot aan liedjes zingen over bloementjes.

Het is toch maar een rare wereld.

mvg,

robert
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Daniel Toet 21
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-02-2003 01:00

20-07-2004 09:57

Bijna beroofd, dronken mensen, zwervers, neukende stellentjes, homo’s die s’nachts naakt rondlopen (zat vlakbij een homo ontmoetingsplaats) enz enz.
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

20-07-2004 12:52

Ik en mijn vismaat zaten eerst te nachtvissen op een kop bij de rivier. Komt er om een uur of half 11 één brommertje de dijk afgereden. Vervolgens nog één, nog één en zo maar door. Tot er op een geven moment 15 alto's op 5 meter van onze tent, pal op de kop gaan staan. Zij allemaal zuipen, grote fik bouwen (wel veilig), vuurwerk afschieten. Tot de laatste om 2.30 wegging. We hebben geen last van die gasten gehad in de zin van ruzie zoeken, maar wel lawaai en laat naar huis. :D
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

20-07-2004 13:33

er is zoveel al geweest,politie die 2 boten-dieven achtervolgden,dronken mensen maar het ergste was toch wel
toen ik samen met een maat van me 2 nachten ging vissen, mooi weer dus s'avonds kwamen er veel jongeren een kleine 100m. van ons vandaan zitten op een gegeven moment zaten er wel 25 man met scooters en hoe later het werd hoe vernielzutiger ze werden grootte prullenbakken die in het water verdwenen een soort "strandhuisje" die bijna geen ramen meer had ondertusse was het al pik donker en wij maar hopen dat ze ons niet zouden zien want we zaten precies tussen wat bomen en struiken
rond 1 uur waren de meeste weg maar en waren en nog een stuk of 6 over die gingen rond schuren op hun scooter 1tje reed zowat de haringen uit me tent zonder ook maar iets te zien en weer een kleine 50m. verder op gingen ze zitten en werd het stil dus wij denken dat iedereen weg was en we gingen maar wat slapen
kom ik s'morgens om 5 uur uit me tent om nieuwe boilies aan me hengel te doen stond het nabijgelegen wc huisje in flammen op te gaan en de rook ging precies naar mijn tent dus alles stond weer blauw van de rook dus brandweer er maar bij krijgen we nog de schuld ook dat we niet wat eerder konden bellen :-?
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

20-07-2004 17:36

Zo ken ik er ook nog een,

Ik heb wel is alleen meegemaakt op zo'n stille warme nacht, je kan niet slapen en loopt maar te draaien als je in de verte in het bos takken hoort breken... dat langzaam steeds dichter komt. Tot het achter je tent zit je en toch afvraagd of je nou wel of niet uit je tent moet komen.
En als er dan ook nog eens iets langs je tent schuurt je uit adreline alles bij elkaar schreeuwt, lichten aanzet en alles wat nog meer geluid maakt gebruikt. Als je dan in het donker naar buiten gaat en niks vind... of ziet.

En nee dit is geen scene uit de blair witch project!
Maar echt meegemaakt in zowel Frankrijk als Nederland.

Verklaring? geen idee... wilde beesten?

groeten
Alex Poot
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

20-07-2004 19:18

Zoiets heb ik ook mee gemaakt.

Ik vis langs een wandelpad van schelpjes en die hoor je alsd er iemand over loopt.
Dat gebeurde dus en toen ik keek zag ik niemand.

Zouden geesten dan tog bestaan? :-?

mvg,

robert
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

20-07-2004 23:10

[quote="Daniel Toet 21"] (zat vlakbij een homo ontmoetingsplaats) enz enz.[/quote]

Zoiets heb ik ook meegemaakt en gezien, geen mooi zicht waarom was het geen mooie vrouw :D
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Rik Lemmens
Berichten: 295
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00
Locatie: Gulpen

21-07-2004 07:58

Ik denk dat ik ook een leuke heb. Vorig jaar mei aan het kanaal. Rond half acht in de morgen werden we vakkundig gewekt door een of andere gek met een doedelzak die dacht dat hij alleen was. Alles leuk en aardig, maar die vent kon er werkelijk niks van. Enig geluk voor ons was dat die vent aan de overkant stond. Na ruim 2 lachwekkende uren was de "zak" leeg en keerde de kerel weer huiswaarts.

Misschien hier niet echt van toepassing, maar een vismaat had gedroomd dat hij een mooie schub had gevangen van ruim in de dertig pond. Toen we foto's waren aan het maken liep de vis plotseling langzaam leeg. Dat je zoiets droomt dat is nog daar aan toe, maar dat je dat aan iedereen gaat vertellen is werkelijk stupid.
Gebruikersavatar
Daniel Toet 21
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-02-2003 01:00

21-07-2004 11:22

2 Danny Pauwels.. dat hoopte ik ook, maar helaas :(
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

21-07-2004 11:34

Keer overdag, dus heeft niet veel met nachtvissen te maken maarja, we zaten aan de Ijselmeerdijk bij de haventoegang van lemmer te vissen. We hoorden gegiegel aan de andere kant van de dijk, en plotseling komt er een naakt duits stelletje over de dijk rennen die wouden gaan zwemmen, we hebben tijdens het vissen nog nooit zo gelachen.

Ook was ik een keer met mijn vismaat op een kanaal hier dichtbij te vissen. Komt er zo'n dronken zijlclubje eengewacheld die over een hek willen klimmen met scherpe spiezen erop, een van die gasten kreeg zo'n spies door zijn broek, en hing met een verotte broek op de kop aan het hek dot zijn broek helemaal kapot was, prachtig!
Voer en vang!!!

I love BTW
Gebruikersavatar
Thijs Tweebeeke
Berichten: 216
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00

21-07-2004 15:41

2 Minder leuke dingen:

- Zit langs een fietspad te fietsen komen er 3 gasten om ons heen staan met hun zatte kop, ons de huid vol te schelden nadat wij lief hadden gezegd dat wij GEEN wiet of snuif bij ons hadden....

-Scootertje komt langs...keihard toeteren....komt rond 2 uur weer langs en gooit een betonblok 10 cm naast mijn hoofd door mn tent...Heb ze niet kunnen zien, wel aangifte gedaan, tevergeefs....
Gebruikersavatar
Bart van der Velden
Berichten: 242
Lid geworden op: 10-06-2003 02:00
Locatie: Venlo

21-07-2004 18:35

pfff thijs, dan heb je toch wel geluk gehad. Stel je voor dat ie je had geraakt.....

Gelukkig heb ik nog niet zo'n rare dingen mee gemaakt. Wel een keer toen zaten we te vissen. En toen waren er 2 gehandicapte aant wandelen rondom de vijver. Toen ze bij ons kwamen wilde ze per se voor onze tent langs ipv achterlang (daar waar plaats genoeg was). Een ervan struikelde bijna over onze scheerlijn, maar kon zich nog net te been houden. Ja en probeer dan maar eens niet te lachen. :lol: :lol: :lol: We konden onze lach nog net inhouden.

maja, verder nog niet zo veel gekke dingen mee gemaakt.

mzzzls Bart
Gebruikersavatar
robin weijn
Berichten: 80
Lid geworden op: 19-03-2004 18:45
Locatie: almelo
Contacteer:

21-07-2004 20:06

Ik heb een keer een stoere motor rijder te water zien gaan met zijn crosser hij wou ff op zijn achter wiel en dat ging niet goed

en een keer Een stoere jonge op zijn opgevoerde scooter hij rijd zo het gras op zo door de vijver in :lol: :lol: :lol:
ik leef aan de waterkant
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

21-07-2004 21:41

tijdens het "illigale" :oops: 8) nachtvissen controle krijgen, om 24.00uur bijna exact, en dat de agenten zeggen dat we mogen blijven zitten als we geen rommel trappen enz enz,

een goed uurtje later stopt er een auto, en stapper er 2 mannen uit en wat blijkt weer die twee agenten maar nu met vispullen, hai jongens laat je niet door ons storen we komen ook een nachtje meepakken zegt 1 van die twee.

de pot verwijt de ketel toch?

hoezo machtsmisbruik??
knollenvanger 1ste klas
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

21-07-2004 22:05

Ooit een keer midden in de nacht een vis verspeeld op lijnbreuk.De enige lamp die we bij ons hadden was leeg (dom, dom ,dom). gelukkig was er niet ver van ons een verlicht fietspad, ik dus daar naar toe. Onder één van de lantaarns begon ik met knopen, m´n hengel liet ik ivm ruimtegebrek op het gras aan de andere kant van het fietspad. helaas was deze route ook ´s nachts nog regelmatig in gebruik dankzij het uitgaansgebeuren, geheel onverwachts reed er dus een fitser door m´n lijn, alle gevolgen van dien (au au au au )

12 september, de dag na de beruchte 11 (twin towers) zit ik met m´n maatje aan de rivier, midden in de nacht kom er een moslim, zo hij duidelijk maakte (overigens niets fout mee) Deze stopt bij onze tentjes en begint, na een rustig gesprekje over vissen, ons de koraan uit te leggen en uiteindelijk het gehele moslimgeloof te verkondigen. Nu sta ik overal voor open, op dat moment was het echter redelijk vaag na alle gebeurtenissen. Hij was één of ander hoofd (soort dominee) en leek er op uit ons te bekeren.... :roll: :roll: Naderhand heb ik ´m overigens vaker gezien en gesproken, geen onaardige knakker, niet echt van deze wereld (of juist wel)

Verder heb ik nog wel eens een mooie vis gevangen in de nacht :D

Gr Vincent
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
kiteman berga
Berichten: 10
Lid geworden op: 13-06-2004 11:15
Locatie: andijk
Contacteer:

22-07-2004 12:10

ik zit te vaak te vissen op een plek waar aan de andere kant van het water een weg eindigt in een t splitsing.
jke kan het bijna al raden !!! een snele golf met 2 jongens er in reden in volle vaart het water in. boven op mijn voerstek.
na dat een met de ambulance is afgevoerd, en de auto uit het water is besluit ik om toch maar mijn hengels in het water te gooien en lekker te gaan slapen.
krijg ik na 10 minuten een run ???? op de m2 waar de auto een uur eerder nog uit het water werd getakeld.
een mooie spiegel van 22 pond was het resultaat.
Gebruikersavatar
Martijn Weenink
Berichten: 151
Lid geworden op: 27-02-2003 01:00
Locatie: Hengelo

22-07-2004 22:13

Stroomuitval in heel hengelo door een blikseminslag, Was heel raa, ineens was alles echt pikkedonder..

Een alarm wat door een bliksem was afgegaan rond een uurtje of twaalf, en vervolgens tot 8 uur 's-ochtends dooi bleef loeien (welterusten)

Een kat die tussen de binnen en de buitentent was geklommen, had 'savonds iets gerookt en ik schrok me echt bijna een hartaanval, ben nog nooit zo bang geweest als op dat moment.

Gedroomt dat ik op een ander water (waar ik op dat moment een voerstek aan het opbouwen was) viste, een run kreeg, en toen een bekende spiegel van me ving. Heb me eerst een hele tijd lopen opwinden dat ze die vis hadden overgezet, bleek dat hij dus toch gewoon op zijn thuiswater zwom maar at ik dus gedroomt had dat ik ergens anders was...
Liever 10 'kleine' vissen dan een dertiger die niet bijt.....
Remco Caris
Berichten: 206
Lid geworden op: 24-08-2003 02:00
Locatie: spaubeek
Contacteer:

22-07-2004 23:34

In de tent koken en de pan op de het grondzeil zetten en dan een gat in het grondzeil branden
Gebruikersavatar
pieter buist
Berichten: 101
Lid geworden op: 04-05-2004 12:29
Locatie: zoetermeer
Contacteer:

23-07-2004 11:10

Dit gebeurde mij vorig jaar:

Ik was aan het nachtvissen en net voor zonsondergang kwamen er een paar gasten tegenover me zitten dus ik ernaar toe en gezegt dat ze weg moesten gaan. Dus reden ze hun auto in het park (waar het niet mag) om hun spullen op te halen en net toen ze wegreden kwam de politie. Deze dacht dat ze een lijk gedumpt hadden omdat er in de kofferbak dekens en een schep lagen dus een uur later stonder er 8 agenten met schijnwerpers 1,5 uur lang het meer af te zoeken naar een lijk, die er natuurlijk niet eens was.

mvg,pieter
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

23-07-2004 19:58

Toch snap ik een paar dingen niet Pieter,

- nachtvissen vóór zonsondergang....
- een lijk zoeken in het water als er een schep achterin ligt....

Hmmm, toch niet stiekem zitten blowen....? (of was je andere hobby nou bowlen....)

Niels :lol:
Gebruikersavatar
Edwin Nagel
Berichten: 20
Lid geworden op: 20-06-2004 21:46
Locatie: Vlaardingen

23-07-2004 20:02

Niels snapt niet dat men er sávonds, net voor zonsondergang heen gaat om hun tentje op te zetten :o