Wat is 'jouw' Zwaarste tot nu toe dit jaar!?
- Noud Franssen123
- Contacteer:
Trouwens ook m`n profiel
- Bas Stevens
Heb'm'n target vrij vroeg in het jaar gevangen: prachtige, zeer oude en door het leven getekende spiegel (mannetje!) met vinnen zo groot als mn hand met gespreide vingers en een fantastisch schubbenpatroon!! 30,2 pond!
De manier van vangen was helemaal geniaal, op de korst! De vis schoot na een tijdje onder mn hengeltop los en zonder me te bedenken sprong ik het water (zonder te weten hoe diep het was, tis tenslotte een kanaal). Mn vismaat had diezelfde week precies hetzelfde gedaan, maar die ging zo goed als koppie onder....en verspeelde de vis (die vis zat in een obstakel). Maar goed, gelukkig kwam het water ongeveer tot mn kruis/navel. Ik voelde direct met mn handen door het water en over de bodem en ja hoor..... ik voelde een vis. De spiegel wilde wegzwemmen, maar ik stuurde hm met mn handen naar de kant, zodat ie in het riet tegen de kant zwom! Met moeite klemde ik hm tegen mn lichaam en wist zo de vis te landen!! Geweldig!
Verder eergisteren nog een 28,5 ponds spiegel gevangen in een nieuw water voor mij. Deze vis heeft mn hengel zo diep laten buigen zoals nooit tevoren is gebeurd!!
Lijkt erop dat het voor mij een super jaar gaat worden qua vangsten
Groeten
Bas
De manier van vangen was helemaal geniaal, op de korst! De vis schoot na een tijdje onder mn hengeltop los en zonder me te bedenken sprong ik het water (zonder te weten hoe diep het was, tis tenslotte een kanaal). Mn vismaat had diezelfde week precies hetzelfde gedaan, maar die ging zo goed als koppie onder....en verspeelde de vis (die vis zat in een obstakel). Maar goed, gelukkig kwam het water ongeveer tot mn kruis/navel. Ik voelde direct met mn handen door het water en over de bodem en ja hoor..... ik voelde een vis. De spiegel wilde wegzwemmen, maar ik stuurde hm met mn handen naar de kant, zodat ie in het riet tegen de kant zwom! Met moeite klemde ik hm tegen mn lichaam en wist zo de vis te landen!! Geweldig!
Verder eergisteren nog een 28,5 ponds spiegel gevangen in een nieuw water voor mij. Deze vis heeft mn hengel zo diep laten buigen zoals nooit tevoren is gebeurd!!
Lijkt erop dat het voor mij een super jaar gaat worden qua vangsten
Groeten
Bas
- raymond van ommeren
ik heb denk ik nu 12/13 karper gevangen waarvan een 25.3pond schub (nieuwe pr) en een 20pond zware spiegel:D en aan het eind van het van het jaar hoop ik op de 50 karpers te zitten
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
- Simon van Vegchel
Vandaag mn pr en zwaarste van dit jaar verbeterd
Spiegel van 76cm en 24 pond, een heel mooi dikkerdje
Spiegel van 76cm en 24 pond, een heel mooi dikkerdje
- Bart van der Velden
Dag collega's
Heb dit jaar in totaal 7 karpers weten te vangen. Met als grootste een 35 pond schub. Daarnaast nog 2 schubs van 31 en een schub van 26,5 pond.
mzzzls Bart
Heb dit jaar in totaal 7 karpers weten te vangen. Met als grootste een 35 pond schub. Daarnaast nog 2 schubs van 31 en een schub van 26,5 pond.
mzzzls Bart
- Dennis Hessels
- Contacteer:
Ik heb dit jaar 16 Karpers gevangen waarvan de grootste eergisteren 92 cm. en 33 pond.
nn,
K zal maar niet zeggen hoeveel k er dit jaar al heb, maar de zwaarste was 11,5 kg.
groetjes kenneth
K zal maar niet zeggen hoeveel k er dit jaar al heb, maar de zwaarste was 11,5 kg.
groetjes kenneth
- Ronald Clowting
Hmm.. ben jaloers hoor op jullie.. op moederdag (9 mei) mijn eerste en enige vis van dit jaar gevangen.. was een schubje van 11 pondjes!!
MVG RC!!
MVG RC!!
- nico offerman
mn zwaarste van de 15 dit jaar is 18p.2 stuks.
maar daar wordt aan gewerkt om t hoger te krijgen.
maar daar wordt aan gewerkt om t hoger te krijgen.
groeten nico
- Vincent Kruft
zozo jullie zitten qua gewichten hoger dan ik maar ik ben ook blij met mijn 8 karpers gevangen in dit nieuwe jaar waarvan de grootste 21 pond spiegel, en een 19 en 18 ponds schub en gister een grasje van 17 pond.
al met al een goed jaar zover!
Succes met jullie vangsten!
Vincent
al met al een goed jaar zover!
Succes met jullie vangsten!
Vincent
Karpervissen is geen hobby.........maar een passie
- Daaf Wolters
Ik heb tot nu toe dit jaar een baggerseizoen. Mijn zwaarste van't jaar is een 27 ponds schub (derde vis van het jaar, tweede kanaalvis van het jaar).
Totaal zit ik nu op 12, waarvan 11 onder de 16p.
Precies een jaar geleden was me zwaarste 26p maar zat ik wel al op 50 vissen...
Oh ja, aan de uren ligt het niet, heb al een stuk of 15 nachten gedraaid dit jaar, waarvan 14 blanks...
Tel daar de nodige dagsessies bij op en je komt op ongeveer 1 vis per 50 uur vissen.
Totaal zit ik nu op 12, waarvan 11 onder de 16p.
Precies een jaar geleden was me zwaarste 26p maar zat ik wel al op 50 vissen...
Oh ja, aan de uren ligt het niet, heb al een stuk of 15 nachten gedraaid dit jaar, waarvan 14 blanks...
Tel daar de nodige dagsessies bij op en je komt op ongeveer 1 vis per 50 uur vissen.
-
ik heb dit jaar all 26 vissen maar daar heb ik er wel 21 van in frankrijk gevangen
de zwaarste was 34 pond
de zwaarste was 34 pond
- Martin Nederlof
- Contacteer:
zwaarste 18 pond :'(
-
- Contacteer:
25 pondjes schubkarper op de broodkorst.
grappig vissie wel.
grappig vissie wel.
geen tijd?tijd moet je maken!zeker om te vissen!!!
- Simon van Vegchel
Nou weer een update... eerst dus 24pond, 2 wkn geleden verbeterd naar 28 pond, en vorige week weer over die 24 pond heengegaan met 25 pond.
28 pond dus
28 pond dus
- Sem v Wijk
Ik vis 5 keer per week en er komen veel kleine vissen uit ik denk dat ik nu al op de 20/30 zit de zwaarste is een 24,3 pond spiegel.
MVG SVW
- pieter buist
- Contacteer:
Mijn zwaarste van dit jaar was 29 pond schub en dat was trouwens ook de eerste van het jaar.En voor de rest nog enkele vissen van 27 en 28 pond gevangen.
mvg pieter
mvg pieter
- Jan Gabriel
- Contacteer:
mijn jaar is goed begonnen, 88 centimeter en 28.1 pond.
Was samen met mijn zwager ergens hier in de buurt aan het vissen en kreeg ineens een run op mijn bezemsteel (3 ponder) terwijl ik ook lekker aan het penvissen was.
Mijn eerste indruk was: een brasem.
Maar mijn zwager verklaarde me voor gek. Toen ik de vis vlak voor de kant had begon het pas echt lekker.
Eerst naar rechts, en toen ineens naar links.
Toen moest ik de vis hard afstoppen omdat daar een omgevallen boom in het water ligt.Deed dat door de spoel vast te pakken en de nodige meters bij de boom vandaan te lopen.
Nou vis ik met een niet te dikke lijn, 25/100 van een onbekend merk.
Toch hield de lijn het en na nog wat enerverende minuten had ik dan toch de karper op de mat liggen.
Tot nu toe mijn zwaarste karper. Was nog nooit boven de 20 uitgekomen, maar ja, vis liever met de pen, en gooi de bezem tegen de overkant aan en hoop dan maar dat er gepiept wordt.
Ik ga deze zomer naar Frankrijk,Lac de Vouglans, en hoop dat ik daar dan eindelijk boven de 30 kan komen
Was samen met mijn zwager ergens hier in de buurt aan het vissen en kreeg ineens een run op mijn bezemsteel (3 ponder) terwijl ik ook lekker aan het penvissen was.
Mijn eerste indruk was: een brasem.
Maar mijn zwager verklaarde me voor gek. Toen ik de vis vlak voor de kant had begon het pas echt lekker.
Eerst naar rechts, en toen ineens naar links.
Toen moest ik de vis hard afstoppen omdat daar een omgevallen boom in het water ligt.Deed dat door de spoel vast te pakken en de nodige meters bij de boom vandaan te lopen.
Nou vis ik met een niet te dikke lijn, 25/100 van een onbekend merk.
Toch hield de lijn het en na nog wat enerverende minuten had ik dan toch de karper op de mat liggen.
Tot nu toe mijn zwaarste karper. Was nog nooit boven de 20 uitgekomen, maar ja, vis liever met de pen, en gooi de bezem tegen de overkant aan en hoop dan maar dat er gepiept wordt.
Ik ga deze zomer naar Frankrijk,Lac de Vouglans, en hoop dat ik daar dan eindelijk boven de 30 kan komen
- dion van dongen
- Contacteer:
ik heb dit jaar 36 karpers gevangen groot en klein, waarvan de grootste 26 pond en 92,5 cm deze vis heb ik gevangen op de korst.
de rest nog veel succes dit jaar
dvd
de rest nog veel succes dit jaar
dvd
- Diego van den Hurk
Mijn echte zwaarste weet ik niet had toen nog geen weegschaal maar vanaf mijn weegschaal is het 12.5 pond en 71 cm lang vis een goei 4 maanden echt op karp en is mijn vierde karp ben echt heeeeeeel blij
Nature,something beautyfull, so don't mess with it.
Pr.:30 pond so far
Pr.:30 pond so far
- Vincent Kruft
ik heb er dit jaar 13 gevangen waarvan zkr een paar mooie waaronder een spiegel van 21 en een rijen van 21.
Karpervissen is geen hobby.........maar een passie
- michael aerox
Ik heb dit jaar 25 vissen.
9 daarvan in frankrijk.
Zwaarste 46 pond
9 daarvan in frankrijk.
Zwaarste 46 pond
-
Ik zit nog steeds op 4 vissen. Zwaarste is een schub van 20 pond. Van het weekend ga ik voor het eerst nachtvissen dit jaar. Dit ga ik op het kanaal doen. Hopen dat er wat mooi's op de kant komt.
Groeten Rick.
Groeten Rick.
- Peter Buijsman
Afgelopen weekend voor het eerst vissen sinds 3 jaar
3 vissies op de kant met als zwaarste 23 pond. Andere 2 waren 12 en 17 pond. 1 ding is zeker...... Ik ben weer helemaal verkocht aan deze mooie sport
3 vissies op de kant met als zwaarste 23 pond. Andere 2 waren 12 en 17 pond. 1 ding is zeker...... Ik ben weer helemaal verkocht aan deze mooie sport
Wie haar string te laat laat zakken, zal in 2 helften kakken
-
- Contacteer:
ik zit op een karpertje of 30 .
mijn grootste is een graskarper 100 cmm niet gewogen (kunnen ze niet zo best tegen) ik schat ruim 20 pond
en de grootste is nu 8 kilo een mooie schub.
mijn grootste is een graskarper 100 cmm niet gewogen (kunnen ze niet zo best tegen) ik schat ruim 20 pond
en de grootste is nu 8 kilo een mooie schub.