onthaakmat!

heb je een onthaakmat?

ja, alles voor de karper
98
86%
nee, nog niet.
10
9%
is dat nodig dan?
6
5%
 
Totaal aantal stemmen: 114
rens kop
Berichten: 89
Lid geworden op: 07-04-2004 17:26
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

22-04-2004 17:22

ha mede boarders

gelukkig is de onhaakmat bij jullie niet vreemd, helaas zijn er langs de waterkant nog aardig wat mensen die er geen een hebben.

is zeker een goede ontwikkeling deze trent
Andries Jacké

22-04-2004 18:55

Ook ik ben nog niet in het bezit van een onthaakmat :oops: . Uiteraard komt ie erook wel en zal ik daar niet op bezuinigen. Nu heb ik het geluk dat mijn maat een heeft, dus die gebruiken we ook. Ik kan het allemaal niet meer meenemen op het fietsje, ben druk op zoek naar een betaalbare fietskar. En ik heb het geluk, dat bij de 2 wateren waar ik vis, een dikke laag gras ligt zonder takjes en steentjes. Dus de vis zal niet beschadigd worden.

het moeten verplichten........ jah daar heeft iedereen zijn mening. Dat het ten goede van de vis is kan niemand ontkennen. Maar verplichten........ dan zeg ik nee! Dit is ieder zijn eigen keuze nog altijd, als je maar verantwoord met de vis omgaat.

Wat van al die mensen die gewoon de vissen binnen takelen, de bek gaan uitscheuren en dan de vis onthaken op een onthaakmat. En zo kun je maar door blijven gaan met nieuwe regeltjes te bedenken of mensen dingen gaan verplichten.

Vis verantwoord met of zonder onthaakmat of vis niet.
Peter van den Top
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: putten

22-04-2004 20:17

Ik ben van plan om er aardig snel 1 te kopen, ik vind het echter niet noodzakelijk ik vis altijd op gras als je dan voorzichtig met de vis omspringt kan er weinig gebeuren.

Ik ben het dus met andries eens
Andries Jacké

01-05-2004 17:15

Geen schaamte meer, de onthaakmat is erdan eindelijk. :P 8)
Rick Nijland
Berichten: 445
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

01-05-2004 17:26

Heb mijn onthaakmat al een tijdje. En daar ben ik blij van ook. Het eerste jaar toen ik op karper viste had ik niet zoveel besef dat een onthaakmat vele mallen makkelijker is.

Laatst zat ik nog bij een water waar allemaal boomstronken de grond uit komen en zag 2 jongere jongens die een vis terug zette, toen ik de vis zag barste ik van woede. De vis was echt helemaal beschadigd doordat hun de vis op de grond legde en lieten spartelen op de boomstronken. Heb de jongens effe aangesproken en weet wel bijna zeker dat ze nu een onthaakmat hebben gekocht. Dit ding is trouwens ook verplicht bij dat water.

Groeten Rick.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

02-05-2004 10:01

Ik heb standaard m'n dikke mat bij me voor het statisch vissen.

Als ik ga pennen/korst vissen dan neem ik ook de dikke mat mee,
erg onhandig maar ja. Hierin zitten dan wel weegzak, statief, weger
en andere bende, is dus ook een beetje een tas.

Ga binnenkort denk ik toch een dunnere aanschaffen voor het mobiele
vissen
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Ronald Clowting
Berichten: 72
Lid geworden op: 05-05-2004 20:48
Locatie: Den Helder

06-05-2004 23:04

Ik heb sinds vorig jaar september een onthaakmat aangeschaft.. ben een paar jaar geleden met het karpervissen in aanraking gekomen en ben me ook gaan toeleggen op deze tak van vissen.. toen was het af en toe, en de karpers die ik ving heb ik in het gras onthaakt.. vanaf dit seizoen ben ik eigenlijk pas echt serieus gaan karperen en vond ik een onthaakmat dus toch wel een must voor het welzijn van onze vriend karper..
Heb meteen maar een flinke gekocht.. de fox elite..
Nu maar hopen dat ik de zwaardere jongens (of dames natuurlijk) mag verwelkomen!!
Jens Konst
Berichten: 77
Lid geworden op: 03-02-2004 20:40
Locatie: Mijdrecht

07-05-2004 15:22

Ik had eerst een kleine onthakingsmat voor 10 euro nu heb ik een grote gekocht en die kleine gebruik ik voor de pen om op te zitten!!!

P.S Iedereen die hengelspullen kan kopen kan zeker ook mistens een klein matje kopen voor 10 euro's

Groeten Jens
Gebruikersavatar
Bart van der Velden
Berichten: 242
Lid geworden op: 10-06-2003 02:00
Locatie: Venlo

07-05-2004 18:19

Ik heb (natuurlijk) ook een onthaakmat. Het is zo'n combinatie van onthaakmat en weegzak. Ik vind uhm erg handig en je zorgt ervoor dat de vis niet beschadigd. Voor iedereen die er nog geen heeft....koop zo'n ding. Het is alleen maar beter voor de vis.

mzzzls Bart
geert vangils
Berichten: 105
Lid geworden op: 01-05-2004 21:08
Locatie: weelde (belgie)
Contacteer:

08-05-2004 13:29

wouw er een gan kope testraks
mocht nie van os moeder :evil: