Slotjes gedoe

Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

26-04-2004 08:14

Peter,

Misschien kun je je ei dan kwijt op een ander forum, waar je je niet aan dergelijke regeltjes hoeft te houden.

Pascal
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

26-04-2004 09:17

Beste Pascal,
aardig kort door de bocht niet waar, mischien met je verkeerde been uit bed gestapt ?

Als je goed leest geef ik als 1ste mijn afkeur betreffende de noodzaak van slotjes, goed dat ze er zijn alleen jammer dat het moet.
Mede door dit soort acties zal ik me minder gaan mengen in discussies daar deze niet meer open zijn en onderbouwd maar op de man worden uitgespeeld met alle scheldperikelen die hier blijkbaar bij horen.

Ten 2e Pascal geloof ik in vrijheid van meningsuiting vandaar dat ik enige moeite heb met het onbespreekbaar maken van onderwerpen, dit is mijn visie en ik denk dat ik zeker ook hier mijn mening cq kritiek over mag geven.

Qua ander forum? mijn ei kwijt moeten? a.u.b zeg er zijn gelukkig voor mij andere zaken belangrijker dan een forum Pascal, je kent me een beetje ik had gehoopt dat je dit er wel uit had gefilterd.

groet,
Peter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-04-2004 09:50

Ik had die nuance wel begrepen, hoewel je het op meerdere manieren kan lezen, en ik ondersteun dat maatregelen van beheerders en moderatoren om de zaak in de hand te houden niet nodig zouden moeten zijn. Ik ben zeker voorstander van vrijheid van meningsuiting en vindt dat internet forums hier een goed voorbeeld van zijn. (Hoewel ik wat moeite heb met bijvoorbeeld politieke uitingen op een karperforum.) Juist daar waar mensen die vrijheid niet aankunnen moet er ingesprongen worden. Een aantal zaken zijn gewoon tegen de wet. Discriminatie om er één te noemen, maar er is ook geen wettelijk kader voor volksgerichten, beledigingen en bedreigingen. Het slotje doet nog het minst onrecht aan degene die de verantwoordelijkheid wel aan konden in een wat langer lopend topic. Alternatief is namelijk geheel verwijderen van wat niet door de beugel kan. Maar zelfs dat blijkt meer dan eens nodig. Als moderator doe ik al deze handelingen wel eens, maar ik ben er nimmer blij mee.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

26-04-2004 10:31

mannen,

we weten allemaal waar het aan ligt, wat er gebeurt als een topic uit de hand loopt.

laat het aub nu lekker rusten en laat de moderators gewoon hun "werk" doen.

Ben verdorie blij dat het op dit moment zo loopt met het board, en dat het niet zo meer is als een tijdje geleden

frank
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

26-04-2004 12:44

Vrijheid in menings verschillen, is niks mis mee. Maar sommige personen
kunnen daar in een (heftige!?) discussie NIET mee omgaan! Wat krijg je
dan weer; men gaat dan op de persoon(en) zelf spelen, waardoor het mo-
gelijk uit de hand dreigd te lopen, wat dus absoluut niet de bedoeling is!
Ik vind dat in de maatschappij in z'n algemeen, de mensen wat socialer
met elkaar om zouden moeten gaan.
Dus ik vind dat het in sommige discussies minder op de man gespeeld
moet worden. Menings verschillen blijf je toch houden, als er maar met
iedereen op een normale manier mee omgegaan kan worden! Wie dan ge-
lijk hebben, "laten we maar in het midden". Want in onze visserij zijn zo-
veel theorieen, dat iedereen daar z'n eigen mening over heeft in praktijk
en daar is opzich niets mis mee! Maar er moet wel met een normale ma-
nier mee omgegaan kunnen worden.

Tot slot: Over het algemeen genomen, vind ik vooral de laatste tijd dat het
lekker loopt, ondanks dat er weleens een slotje word geplaatst of er zich
weer iemand onder een nickname aanmeld.
Ik zeg altijd; je blijft altijd rotte appels houden, maar gelukkig zijn dat de
uitzonderingen op de regel! :wink:

groetjes Benny
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

26-04-2004 23:44

Heren,
na enig heen en weer gemail heb ik Pascal vanmiddag even gebeld.
Dit werkte voor beide kampen zeer verhelderend en resulteerde weer in een prima verstandhouding voor mijn gevoel.

Na teruglezen zie ik ook dat je mijn 1ste reply op 2 wijzes kunt interpreten waardoor er helaas een miscommunicatie optrad.
Ik wil mij bij deze hiervoor excuseren daar ik niet duidelijk genoeg was qua het duidelijk aangeven van mijn speerpunten.

In ieder geval voor diegen die de nuance niet hebben begrepen:
1) slotjes prima zaak dat ze worden geplaatst alleen jammer dat ze nodig blijken, hieruit blijkt dat er helaas niet altijd even netjes word gediscusieerd of nog belangrijker gelezen cq geluisterd naar elkaar.

2) dit standpunt blijft overeind en sta hier niet achter als persoon daar vrijheid van meningsuiting voor mij een heel belangrijk issue is los staand van het onderwerp. Wel zal ik het beleid wat gevormd is respecteren en mij van verdere commentaren op dit gebeid distancieren wat ik al van plan was trouwens ;)

heb mijn mening hierover geventileerd verder is dit wat mij betreft voltooid verleden tijd.

groet,
Peter
jan van kranenburg

27-04-2004 03:00

Pascal,
Heb de reactie van Peter gelezen.

Fijn dat jullie weer "vriendjes: zijn, maar vond je reactie toch
beneden de maat. Een moderator onwaardig.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

27-04-2004 08:21

Jan,

Dat mag je best vinden.
Geen problemen mee.

Pascal
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

27-04-2004 10:06

Ik vind ook dat er af en toe te snel een slotje op wordt gegooid.

Iemand hoeft niet door iedereen de grond in getrapt worden,
maar als dit door maar een of twee personen gebeurd, kunnen zij dan
geen PB 'tje krijgen? Zo blijft de discussie wel open staan, en komen er
ook positieve reactie door ( dennis bv)

Er zijn in mijn opinie meerdere op slot gegooid, terwijl de discussie nog niet helemaal uitgediscussieerd was.

Iets minder dus svp !
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

29-04-2004 12:34

jan van kranenburg schreef:
En bedenk wel, dit board bestaat bij de gratie van de deelnemers....


Mmmmm Jan, ik denk eerder dat het anderom is, wij mogen dankbaar zijn dat er nog webmasters zijn die ons de gelegenheid geven om karperdiscussies te voeren op het internet.

Bij gratie van de webmasters en medewerklers.

Zonder deelnemers geen board maar zonder board ook zeker geen deelnemers. Zij doen het werk en wij maken er gebruik van.

Met waarderende groet, Bob
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

29-04-2004 13:45

:lol: daar heb je gelijk in !

maar daarintegen ! .....hier geen board ? dan zijn er wel 300 andere die een board starten ! http://www.karperwereld.nl/board/viewforum.php?f=45

maarja het aantal leden van dit board is natuurlijk uniek ! en daarom moet er af en toe wel hard worden opgetreden door de moderators !
en dat is soms wel en soms niet terecht, maar dat blijf je houden!
verder is het een geweldige karper forum !

ik zou zeggen ga zo door jongens :D !!
Just another carp fisher.......