Slotjes gedoe

jan van kranenburg

23-04-2004 03:35

Mannen,

Hou 't svp heel serieus. Bij voorkeur onderwerpen zoals materiaal, aas etc. Frankrijk doet 't ook goed. Met het weer, kan je ook niet stuk.
Maar koffietafel en Discussie-hoek raken in de gevarenzone.

Voordat je 't je realiseert, wordt er een slotje op een topic gesmeten door, opvallend genoeg de jeugdige moderators.

Een uitwisseling van berichten, doorspekt met humor, sarcasme en soms cynisne, is nauwelijks meer mogelijk.

Ik overdrijf natuurlijk, maar zou toch wel heel graag een nadere omschrijving willen horen van de moderators over de criteria die naar hun mening en "slotje" rechtvaardigen.
Nu komt 't op me over als een soort dictaat.
Geen discussie mogelijk, lijkt 't.

En bedenk wel, dit board bestaat bij de gratie van de deelnemers....

mvg
Jan

En svp geen slotje...., " Mijn verblijfsvergunning" (vrij naar Man bijt Hond...
Bob Smit
Berichten: 133
Lid geworden op: 25-03-2002 01:00
Locatie: enschede

23-04-2004 07:54

Dit topic staat hier verkeerd.
Slotje 8)
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

23-04-2004 08:35

Heb het daarom even verplaatst naar de hoek: Koffietafel Praat

Daarnaast wordt in overleg met de moderators bepaald of er op een bepaald onderwerp een slotje komt. De reden voor een slotje is 9 van de 10 keer het elkaar afzeiken, schelden, vragen over betaalwateren etc.
Omdat een beetje in de hand te houden en niet iedereen van elkaars ongenoegen mee te laten genieten en het niet nog verder uit de hand gaat lopen, wordt er een slotje geplaatst.

Wil je toch verder in discussie gaan, doe het dan via een PB dan val je andere mensen op het forum er in ieder geval niet mee lastig.

Met discussiëren is helemaal niets mis, mits het wel redelijk en binnen de regels van het forum plaats vind. Als je je hier aan houd, is er niets aan de hand.

Pascal
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

23-04-2004 09:04

Jan,

Het klinkt misschien heel lullig, maar :

Wat absoluut niet mag:

Huisregel 1f. Beslissingen van moderators door middel van een topic op het forum aanvechten. Dit kan door middel van een peroonlijk bericht of e-mail. Het forum is hier niet voor bedoeld.

Nou is het idd misschien wel goed als we nu nog eenmalig een keer uitleggen waarom we slotjes op sommige topics gooien...en andere beslissingen die wij nemen uitleggen....

Er zijn een aantal huis- en gedragsregels opgesteld waar iedereen die een account heeft automatisch akkoord mee gaat. De moderators en beheerders van het carpboard controleren of deze regels niet overschreden worden, en bij topics waarin dit wel het geval is raadplegen wij moderators elkaar om uiteindelijk een besluit te nemen.....
Dat er dan in die betreffende topics ook cynisme en (sarcastische) humor voorkomt is uiteraard zonde....de goeden lijden in dit geval ook onder de slechten......

Ik begrijp je punt wel...maar zoals pascal zegt; je kan discussies die dreigen mis te lopen altijd nog via pb verder voeren, zodat niet iedere boardgebruiker ermee geconfronteert wordt....

Is het zo een beetje duidelijk Jan?????
En vind je het een probleem dat sommige moderators een jeugdige leeftijd hebben????
Laatst gewijzigd door Robert de Wilt op 23-04-2004 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Robert.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-04-2004 09:10

Jan en anderen,

Veel of weinig is een nogal subjectieve maat, maar even voor het perspectief. Laatste 5 pagina’s (zo een 250 topics) tel ik 1 maal een slotje in de discussie hoek en 5 maal in koffietafelpraat. Dan kijken we terug naar een periode beginnend in oktober/november vorig jaar. Voor de rest zijn er wel wat andere ingrepen geweest die niet geleid hebben tot het sluiten van een topic.

Zoals Robert al aangeeft, er zijn huisregels (dit topic kan ook al niet :o ). Neem daar a.u.b notie van. De meeste acties van moderatoren vinden hun motivatie in de huisregels. Geen huisregel, maar wel iets wat sterk leeft bij moderatoren en beheerders is dat een discussie op KWO een relatie moet hebben met karpervissen. Voor anders gezinde discussies zijn genoeg passende forums te vinden op het web.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

23-04-2004 10:15

heren,

ik denk dat jan onder meer mijn beslissing bedoelt bij het stoppen van de topic omtrend dennis hessels en de bepaalde website's.

Jan, ik heb je al in 2 uitgebreidde pm'metjes mijn oordeel gegeven en uitgelegd, je weet waar ik op doelde.

Deze aktie was gemaakt wegens het aantal berichten dat steeds "onvriendelijker" tegenover dennis werd.

In beroep gaan op een slotje kan je altijd wel even doen via PM, maar ze worden er niet voor niets opgezet. Discussies mogen humor, sarcasme etc bevatten, maar wanneer er 1 het verkeerd opvat, dan hebben we gelijk weer een discussie die uit de hand loopt zoals het al ZOVAAK het geval is geweest.

Misschien mede daardoor wat extra voorzichtigheid bij de moderators.

Frank
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

23-04-2004 11:54

ik vind het aan de ene kant wel terrecht dat er zo snel een slotje op komt !

je ziet steeds vaker in de topics dat wanneer iemand iets normaals probeerd te vragen, er geen antwoord volgt maar commentaar !

dit is een van de grote redenen waardoor mensen fel tegen elkaar tekeer gaan !
Just another carp fisher.......
jan van kranenburg

23-04-2004 13:00

Neen, Frank

Mijn opmerking sloeg niet op door jou. geplaatst slotje.
Je uitleg via P.B. was helder. Of ik je mening deel, is een andere zaak.

Zal nu wel gaan P.B.'en; hoewel ik 't zeer jammer vind mijn mening niet te kunnen toetsen aan die van collega-boarders.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

23-04-2004 14:25

jan, je kan altijd nog iedere boarder een pm sturen ;)
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

23-04-2004 15:23

Persoonlijk vind ik dat er te weinig slotjes zijn. Ik ben zelf geen voorstander van slotjes. De reden is dat wat mij betreft threads die in aanmerking komen voor een slotje ook direct mogen worden verwijderd.
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

24-04-2004 11:26

Dennis Hessels een helpende hand bieden mag zeker ook niet :wink:

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

24-04-2004 13:01

als je dat wilt doen zijn er genoeg mogelijkheden buiten de topic om robert...

beetje meedenken helpt wel
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

24-04-2004 18:38

Jij snapt het niet helemaal, of je wil het niet............
Gebruikersavatar
krijn passenier
Berichten: 118
Lid geworden op: 14-04-2004 22:44
Locatie: brielle

24-04-2004 19:09

ik ben pas aan gemeld en snap hier echt niets van je steund toch iedere kerper visser ongeacht zijn fouten
behalve als hij fouten maakt omtrend de vis :D
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

24-04-2004 22:59

Robert Campbell schreef:Jij snapt het niet helemaal, of je wil het niet............


goede mogelijkheid dat ik het niet snap robert, via een pb mag je het me dan even uitleggen als je wilt
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

25-04-2004 01:02

PB hoeft niet Frank.
Bedenk je wel dat karpervissen voor een hoop "ontspoorde" jongens een uitweg bied, dat was "toendertijd" bij mij ook het geval.
Zo zijn er nog veel meer jongens die van dat gesprek wat hadden kunnen opsteken, maarja......... daar krijg je de kans niet voor omdat er een slotje word op gegooid.

Dit is wat ik er mee bedoel Frank, wel met een slokje op, maar hier doel ik op.

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

25-04-2004 11:07

Mannen,

We leven nou eenmaal in een samenleving waar het schijnbaar niet mogelijk is om op een normale manier een discussie te voeren.
Op die momenten, wanneer er een discussie uit de hand dreigt te lopen, blijkt vaak dat uiteindelijk alleen een slotje helpen kan, een slotje dat alleen in onderling overleg met moderators en kwo mannen erop gegooid wordt. Dat iemand het er dan soms niet mee eens is, dat is heel begrijpelijk, maar desondanks moet die persoon er dan ook begrip voor hebben dat er niet in eigen belang oid een slotje op een topic wordt gegooid, maar in het belang van dit carpboard. Een privé bericht kan altijd, en een antwoord zal er ook altijd komen. Begrip moet helaas soms nog volgen.

Slotjes, PB'tjes, gewoon maar weer terug naar het karpervissen ?

mvg
Stefan
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

25-04-2004 11:34

Jazeker Stefan, doen we.
Stond er alleen een beetje van te kijken dat er een slotje op werd gegooid.
Stond er nog bij"hier komt een slotje op voordat er nog meer onzinnige antwoorden komen", nou bedankt, denk ik dan bij mijzelf.

Maarja........ what ever, terug naar het karpenvissen.

Ik heb al een aantal hoge 20tigers weten te vangen, tot 28 pond :D

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

25-04-2004 15:31

robert,

om even iets te vertellen wat jij zelf niet weet:

(komt uit een PB die ik naar jan schreef)

ik ging niet aan de drugs maar stond op de rand van 13hoog toen ik er door 2 vrienden werd afgetrokken.

reden? 7 vrienden verliezen in 3 jaar tijd, in dezelfde 3 jaar gescheiden ouders, uit huis geschopt en van school getrapt, en zwaar scooterongeluk gehad.




wat ik hiermee wil zeggen is dat ik weet hoe hard er mensen nodig zijn om er bovenop te komen, maar daar is een karperforum niet voor. Zoek die jongen op, mail hem, bel hem... doe iets. Maar het heeft in mijn ogen geen enkele waarde voor het board (NIET de reden waarom de topic gesloten is)

Frank
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

25-04-2004 17:48

Ik ga vissen Frank, ga je mee :wink:

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
leon vantoorenburg
Berichten: 65
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00

26-04-2004 00:56

hallo allemaal
ze moeten een slotje op zeeeer flauwe 1 april grappen gooien
die storen me pas
groeten Leon
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

26-04-2004 01:02

tja leon,

maar het board wordt beheerd door beheerders, en die beslissen of het wel niet op deze site kan of doorgelaten zal worden.

Bij sommige dingen lukt dat niet,
belangrijk voor ons is dat we het overzicht houden. We willen geen rechter spelen, maar moeten wel zorgen dat alles in goede banen loopt hier.

Frank
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

26-04-2004 01:05

Heren,
weet je wat mij nog meer stoort:
1) de noodzaak van die bescheten slotjes.
2) het onbespreekbaar maken van bepaalde onderwerpen

Om deze reden zal ik mijn reacties op zaken ook zeer beperken voor zover ik dit al niet had gedaan.

Met vissende groet,
Peter
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

26-04-2004 01:19

Heren,

Slotjes: goede zaak!

Als een moderator een topic afsluit d.m.v. een slotje betekend dit dat er niet meer op gereageerd kan worden, de topic kan dus nog wel nagelezen worden. Als men de tijd neemt om zo'n topic na te lezen dan ziet men ook gelijk waardoor er een slotje op is gezet!

Denk dus niet dat verdere uitleg door de desbetreffende moderator nodig is dan.

Daarnaast vind ik dat wij, als gasten, alle beslissingen van de moderators en beheerders maar gewoon te accepteren hebben! Het gebruik is gratis en de site wordt door vrijwilligers up to date gehouden! Laten we dat niet vergeten.

Groet,
Bart
jan van kranenburg

26-04-2004 02:16

Bart, ga je mening wel volgen, maar.....

Dat gratis mag je voor mij er wel aflaten.
Geen postings, geen hits, geen reclame.....

Zou me zeer verbazen als 't anders ligt.

Volg je me?

mvg

Jan