Wat zou jullie favoriete maaltijd aan het water zijn??

Wat is jullie favoriete maaltijd aan het water?

Peiling eindigde op 09-04-2005 12:29

Pasta (maceroni, spaghetti enz.)
12
15%
Broodje hamburger spec.
20
25%
Broodje gebakken ei + spek + uien +chamignons
8
10%
Aardappellen + groente
5
6%
Bami of nasi
12
15%
frikandellen
14
18%
Vlees (biefstuk, gehaktbal enz.)
5
6%
salades
1
1%
fruit
0
Geen stemmen
toetjes (pudding, vla, yogurt enz.)
2
3%
 
Totaal aantal stemmen: 79
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

11-04-2004 19:43

Lexus Cuyten schreef:lars zoek jij nog een vismaat?! :D


zou zeggen kom eens mee :lol:
behandel een karper zo als je zelf wil worden behandelt
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

11-04-2004 22:46

zo lars,

geloof dat jij en ik binnekort maar eens een nachtje moeten gaan vissen!!!

oja vergeet jij dat eten niet?? heb ik wel de brander!!! :lol:
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

12-04-2004 13:11

heb ook een brander, maar is goed vooraf een soepje daarna biefstuk in roomboter gebakken met een stroganog saus en daarbij gebakken krieltjes?


toetje nemen we simpel een fles vla ofzo(goede marker :D )
behandel een karper zo als je zelf wil worden behandelt
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

12-04-2004 13:27

Pizzaboer komt vaker aan de waterkant dan bij me thuis.... Als ik hun was zou ik ook met karpervissen beginnen ze weten bij ons volgens mij alle stekken wel hehehe...
R.Koopal
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

12-04-2004 13:41

Ik eet zo weinig mogelijk aan de waterkant. Ik wil geen honger krijgen, maar als ik kan voorkomen dat ik daar 'naar de wc' moet dan doe ik dat.

Ik heb wel altijd wat warms bij me, voor het geval het erg koud is, of als ik er gewoon zin in heb, maar meestal is het me teveel gedoe met al dat kookgerei. Een blik soep van Unox is wel makkelijk, dat kan met blik en al op het vuur en deze blikken hebben een trekdeksel, zodat ze zonder blikopener open kunnen.

Ohja, als het een 'gezelligheidssessie' met een vismaat is verandert de zaak :)

vr gr Sjoerd

Ps. Henk e.a. Is het opwarmen van soep in het blik schadelijk voor de gezondheid, omdat er ook een kunststof coating aan de binnenkant zit e.d?
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

12-04-2004 14:41

Men neme,

Een wok, doen daarin olijfolie dat wordt verwarmt,

nu wordt naar keuze de kipfilet, biefstuk of kalfsoester aangebakken en rijkelijk bestrooid met knoflookkruiden, zout, cayennepeper en evt. kerrie.

Wanneer het vlees bruin is voeg je chinese roerbakgroenten (Appie happie) en uncle Benz pilav rijst (kant en klaar) toe. Dit geheel opbakken en met wat water even laten sudderen zodat de rijst niet aanbakt.

Overheerlijk, gezond en ik ben er zo al een 30 kg mee afgevallen. De vitamientjes zijn ook belangrijk aan het water. Zorgt ervoor dat je niet duf wordt of hoofdpijn gaat krijgen.

Eet smakelijk,

mvg

Bart van den Hurk
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

12-04-2004 22:28

Hey meesterkok Bart,
Dat menu staat mij ook wel aan, ik probeer zelf ook steeds vaker de wat gezondere dingen mee te nemen. Vorig jaar toch zo'n 80 nachten aan het water gezeten en dan alleen maar vette hap eten is ook niet alles.
Hebt nu ook bijvoorbeeld van Iglo van die kant en klaar maaltijden in de vriezer is ook prima te eten en is een prima maaltijd met de nodige vitamientjes! Maar wat ik hier in nederland toch wel mis is een warm stokbroodje met brie (is mijn frankrijk favoriet)

Groeten Ulco,
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-04-2004 01:22

Ik mis een beetje de coquilles, eendenlever en gamba's.... de enig die een beetje in de buurt komt is volgens mij Bart.

Vissen is overleven, zelfs op een boot. Maar dan wel op de meest mogelijke culinaire manier. Met een 2 pitter en een klein bbq-tje kom je heel ver. Zelfs Kranenborg vond het lekker... :)

culinaire groet, MB
Gebruikersavatar
William Crommentuijn
Berichten: 504
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: grubbenvorst

13-04-2004 09:48

aha nou gaan we praten,

men neme een fijn klein tefal pannetje, doe hierin een klein beetje noten olie en bak hierin de gebloemde eendelever kort mooi rose, bestrooi met wat zeezout en zwarte perper uit de molen.......voldoet als amuse of tweede tussengerecht.
Vang als voorgerecht wat ecrevisse (rivierkreeftjes) of neem van thuis wat langoustines mee en serveer ze a la nage (in eigen vocht waarin je ook een subtiel groente garnituurtje hebt bereidt)
We kunnen nu nog een tussengerecht serveren maar aangezien we aan t water zitten en ook wel es beet krijgen gaan we nu voor de piece 'd resistance...neem voor twee personen een chateau briand van dik 500 gram (bovenstuk van een ossehaas, kost bijna niks.....).
schroei aan alle 6 de kanten dicht..en doe hem in de oven? ben kreatief op dit punt, je kan m ook langer braden, mocht je geen oven hebben. serveer met een mooie bearnaisesaus, gegrilde rozeval aardappeltjes en steel ff wat wit goud uit dat veld achter je.
dessert, steel je ok van de boer, wat mooie dikke aardbeien en serveer deze a la ramanoff.

ps ben timmerman nou goed. :D
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

13-04-2004 11:03

hey ik zat te denken he !
voor zover ik kan denken ! :)

we maken echt van alles klaar tijdens het vissen !

maar maakt iemand weleens boilies tijdens het vissen ? gewoon mixen meenemen eieren en de overige benodigdheden !?
ik heb het nog nooit gedaan, maar het lijkt me een perfecte oplossing voor de zeer geringe vrije tijd die ik op het ogenblik heb !

moet je trouwens geen run krijgen als je met hengels met kurk vist en je bent een dikke robin red mix aan het draaien en je gooit net de eieren erbij :) dikke boilie pap aan je klauwen en dan een run krijgen ! is heel je hengel rood :'(
Just another carp fisher.......
elmer schroot
Berichten: 84
Lid geworden op: 06-03-2003 01:00
Locatie: voorschoten

13-04-2004 12:31

nou ik heb altijd noodles bij me en koffie. de rest is verschillend.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

13-04-2004 14:08

laats met de boor een pizza opgahaald bij een pizzaria aan het water! hehe maar meeestal pasta maaltijden waar je water aan toe moet voegen of idd broodje hamburger speciaal zowel in de ochtend als in de avond!
Remco Caris
Berichten: 206
Lid geworden op: 24-08-2003 02:00
Locatie: spaubeek
Contacteer:

13-04-2004 15:56

Broodje kebab, uiterst lekker!!!

Warm buffet zou ook lekker zijn.
Gebruikersavatar
jan metselaar
Berichten: 89
Lid geworden op: 06-09-2003 02:00
Locatie: gouda

13-04-2004 17:06

Juist Pascal


Struikmaaltijden zijn lekker makkelijk.
En goed te kanen !!!!!!
Mijn favoriet boerenkool met worst.


Jan
Een dag niet gevist, is zeker niks gevangen.
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

13-04-2004 18:32

jan metselaar schreef:Juist Pascal


Struikmaaltijden zijn lekker makkelijk.
En goed te kanen !!!!!!
Mijn favoriet boerenkool met worst.


Jan


Jan,

Als ik 3 keer een Struik-maaltijd op heb dan moet ik m'n broekspijpen dicht knopen anders dan........je raad het al... :oops:

Als ik ga nachten dan neem ik mee:

Shoarma of noodles of kippenvlees(met shoarmakruiden) mee of ik laat m'n maat komen met een vette shoarmapizza van de Domino's (hij werkt daar)...

Tussen de middag eet ik ei met spek of soep of boerenomelet.

En in de ochtend meestal knakkie's of ei met spek.....

En kant en klare nasi of andere in-elkaar-gefrabriceerde maaltijden gaan er bij mij niet in!!
Meestal ben ik de shoarma-boer aan t water!!Lekker stinken maar daar heeft niemand last van!! :lol:

Eetse,
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

14-04-2004 20:34

Pizzaboer, Kebabtent, Shoarmaboer hehe ze komen allemaal wel eens langs hier :P

Welliswaar niet vaak voor mij maar heb zat mensen gezien die bezorgd kregen :lol: