Gisteravond boete van 125 euro!!!!!!!!!!!!

Willem Sibbing

10-04-2004 10:35

Afgelopen nacht zou ik gaan nachtvissen met me vader in de flevopolder, bij Lelystad in de buurt. Rond tien uur gingen we slapen en om half elf was het raak. Boswachter en politie stonden voor de tent. Resultaat een boete van 95 euro voor kamperen waar het niet mag en 30 euro voor nachtvissen. Ze vertelden dat ze erg streng aan het controleren zijn en verderop zaten ook mensen te nachtvissen deze werden ook op de bon geslingerd en moesten vertrekken. Ik heb gevraagd waarom ze zo streng controleren. Wat denk je? De stek waar wij zaten zijn in het verleden erg veel klachten over gekomen, dat klopt ook wel, want wij hebben daar ook wel eens veel rotzooi opgeruimd en aan de hand daarvan zijn ze er gaan controleren. De man zei nog: "De goeie moeten onder de slechte lijden"!!! Voor mij is het in ieder geval goed verpest. Mensen ruim alsjeblieft je ROMMEL op als je aan het vissen bent, anders mogen we straks helemaal niet meer nachtvissen. Voor mensen die van plan zijn te gaan nachtvissen in de polder, wees gewaarschuwd want ze waren gisternacht met 5 teams op pad, en ze komen op alle plekken en iedereen ging op de bon zei hij nog.

Met balende groet,

Willem
Gebruikersavatar
Arjen Verleun
Berichten: 164
Lid geworden op: 04-01-2004 21:58
Locatie: Delft

10-04-2004 11:17

Ik ben gisteravond ook gecontroleerd door 2 mannen van de hengelsportvereniging. Zij keken alleen maar naar de vergunningen en een maat van me die moet nog een vergunning kopen dat kon hij gelijk bij die mannen doen. Ze deden helemaal niet moeilijk. Wij waren ook aan het nachtvissen, waar het normaal ook niet mag rond deze tijd. Het waren heel aardige mannen die ons nog een goede tip konden geven. Daardoor vingen we twee mooie vissen (21 en 25 pond)

mvg
Arjan Verleun
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

10-04-2004 12:06

Tja het is klote!Maar ja er valt niets tegen te doen,helaas!
rens kop
Berichten: 89
Lid geworden op: 07-04-2004 17:26
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

10-04-2004 12:24

mijn maar en ik hadden ong geluk naast ons werden ze weggestuurd, ons hadden ze waarschijnlijk niet zien zitten ze hebben geen bekeuringen uitgedeeld maar opruimen om een uur of 12 zou ik niet echt prettig vinden.

da mzzl

rens :lol:
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

10-04-2004 13:05

een maat van me waar ik stond te kijken werd gisteravond ook gecontroleerd. door 3!!! agenten. niks beter te doen denk. was om 10 uur dus ze konden geen boete geven voor nachtvissen. helaas moesten ze toen wel inpakken :-? .
Gebruikersavatar
Bart Smol
Berichten: 438
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

10-04-2004 13:17

Jammer dat ze bij ons niet gecontroleerd hebben. 7 tentjes oprij en een hoop rotzooi . Iets verderop stond zelfs een partytent met een hoop volk erin :evil:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

10-04-2004 13:27

(Danny??
Tja het is klote!Maar ja er valt niets tegen te doen,helaas!))

'T is inderdaad Klote!
Helemaal wanneer je er zelf WEL alles aan kan doen!

Niet wildkamperen,
Niet nachtvissen waar het niet mag,
zijn nog maar twee voorbeelden!

Jammer voor die 125 Euro van Willem, maar hij had beter moeten/kunnen weten.. :roll:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

10-04-2004 16:48

Robin,

Nachtvissen mag officieel nog niet. Ik hoef je denk ik niet uit te leggen wanneer dit wel mag. Doe je dit wel is dit op eigen risico natuurlijk.
Tevens hebben agenten wel andere dingen te doen, maar feit blijft dat alles zo nu en dan gehandhaafd moet worden. Dus ook de hengelsport, of vinden we het leuk als niemand zich erom bekommerd en er hier straks ook witte vito bussen af en aan komen rijden. Of een stelletje..(niet nederlandse mensen) er met onze vissen vandoor gaan om ze vervolgens op te gaan eten???

Al zou ik ook liever naar een heterdaad inbraak gaan of een achtervolgen inzetten bijv...ben ik blij met deze controle

Ik vindt het goed dat er strak gecontroleerd wordt.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Bart Smol
Berichten: 438
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

10-04-2004 17:28

bekijk het van de zonnige kant
je helpt mee aan het begrotings tekort te verkleinen :D
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

10-04-2004 17:48

Ja en dan kunnen uiteindelijk de belastingen naar beneden en hou je maandelijks weer mee geld over dus eigenlijk werkt het alleen maar in je voordeel :lol:
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

10-04-2004 22:05

Iemand enig idee wat de politie doet als ze heel langzaam over een weggetje aant rijden zijn, constant uitstappen, schijnbaar iets controleren en dan weer doorrijden? En dat dan 3 keer op en neer.....?

Dit maakte ik vrijdagochtend, na een nachtje vissen een meter of 800 achter mijn stek mee..... maar controleren deden ze niet, misschien omdat ik op t land van de boer zat :lol:
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
rens kop
Berichten: 89
Lid geworden op: 07-04-2004 17:26
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

11-04-2004 16:47

ha mede borders

ja het is ook wel zo dat het je eigen schuld is nachtvissen buiten het seizoen. maarja het is ook best wel een beetje spanning waarom ik het leuk vind om te gaan buiten het seizoen.

maar bekeuringen krijgen moet geen gewoonte worden.

groetjes rens
Remco Caris
Berichten: 206
Lid geworden op: 24-08-2003 02:00
Locatie: spaubeek
Contacteer:

12-04-2004 00:43

Willem, heb hetzelfde meegemaakt aan een grindgat. 6 personen, 3 tenten, 2 man in een tent, we hadden geluk dat ze per tent een boete gaven en we waren nog onder de 16 dus was het niet de volle pot maar 42 euro per tent, 21 euro per persoon. Nachtvisse was er wel toegestaan maar waarschijnlijk niet met stretcher in de tent en de hele zeik, want dan ben je aan het kamperen. Ik erger me soms, wat doet een tentje kwaad en zoals ik al altijd zeg waar niets ergs is en niets te doen is komen ze en waar ze nodig zijn zijn ze nooit of nauwelijks mar ja misschien hadden ze weer wat geld nodig voor drempeltjes of zo maarja het blijft klote en is zonde van het geld
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-04-2004 20:21

Tja Willem, al sinds vorig jaar wordt er vrij streng gecontroleerd in Flevoland, vanwege binnengekomen klachten.
En die klachten betroffen meestal karpervissers, vandaar...
En het gezegde dat 'de goeden onder de kwaden moeten lijden' komt steeds vaker voor.

In Flevoland is genoeg water waar het hele jaar nachtvissen geen enkel probleem zou mogen zijn, helaas is daar momenteel geen/nauwelijks 'draagvlak' voor te vinden dankzij diegenen die rotzooi achterlaten, lawaaioverlast veroorzaken, flora en fauna vernielen etc.
patrick de GRoot
Berichten: 352
Lid geworden op: 31-10-2002 01:00
Locatie: leidschendam

12-04-2004 23:02

wat valt nu precies onder kamperen?????
want dat is mij nog niet helemaal duidelijk
mvg patje
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-04-2004 08:46

Willem Sibbing

13-04-2004 10:15

Aart,

Inderdaad werd er gezegd dat ze zijn gaan controleren omdat er klachten binnen kwamen van rotzooi en dat het elk weekend raak was qua rommel, geluidoverlast etc. Dus het komt er op neer dat als de plekken netjes worden gehouden, voorzichtig met natuur omgaan, geen geluidsoverlast produceren (kan me niet voorstellen dat een visser dat doet) er gewoon kunnen vissen. Maar omdat een paar idioten gewoon niet hun rommel op ruimen zit de hele flevopolder met het probleem. Ik vind het erg flauw.

Tevens werd er net gedaan door meneer politieagent van 19 jaar dat we een zware misdaad hadden gepleegd. Ze voelen zich op dat moment heel wat. Er kon niet op een normale manier over worden gepraat. Zo iemand moet zijn houding toch echt veranderen voordat hij de verkeerde tegenkomt. De meneer van de AID van 45 jaar had een hele andere houding tegenover ons en krijgt ook meer voor elkaar dan dat balletje!!

Zijn jullie in het verleden wel eens gewaarschuwd of kreeg je gelijk een boete?

MVG,

Willem
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

13-04-2004 10:31

Hmm Willem,

Als je je zorgen maakt over het vissen in de toekomst en de zwarte piet doorspeeld naar degene die rotzooi achterlaten ;

Verbeter de wereld, begin bij jezelf !

Als je buiten het nachtseizoen zelf gaat zitten ben je ook niet goed bezig !
En als je dan een bekeuring krijgt is dat ook niet meer als normaal, wij hebben in Nederland wel last van Klasse-justitie, maar feit blijft dat je zelf in overtreding bent.

Ik ben ook niet roomser als de Paus, maar als ik in overtreding ben,
zal ik ook niet huilen als ik moet betalen : eigen schuld dikke bult.
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

13-04-2004 10:56

ik zat dit weekend bij ons op de bernisse ! er is 7 keer een agent op motor langs gekomen en 2 keer een busje !

er mag daar volgens mij zoiezo niet overnacht worden!

en wat denk je ? ze zijn nieteens komen kijken ! volgens mij waren ze aan het controleren op scooters met een rollerbank ! ze reden namelijk met zn drien achter twee scooters aan :) .... weer een beetje aktie tijdens het vissen ! :lol:
ze lieten mij gelukkig rustig vissen !

ik denk dat het trouwens ook wel helpt als je ten eerste alle vergunningen hebt en als je al je rotzooi zelfs peuken in een vuilniszak doet ! dan zien ze in ieder geval dat je goed bezig bent !
Just another carp fisher.......
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-04-2004 12:26

Willem, ik vis daar nooit. Maar omdat ik in Dronten woon ken ik wel een aantal vissers en in het verleden werd het getolereerd, totdat de klachten kwamen vorig jaar.
Nogmaals: die klachten zijn niet het directe gevolg van het nachtvissen op zich maar vanwege overlast en het achterlaten van rotzooi.
Een relatief klein deel van de karpervissers verneukt zo de rest...
Nog niet helemaal duidelijk is op dit moment of Flevoland onder de federatie Randmeren blijft, zodra dit bekend is wil ik wel mijn best doen om het nachtvissen op bepaalde wateren in Flevoland het hele jaar gelegaliseerd te krijgen, gezien de klachten zal dit niet meevallen en als het lukt dan alleen onder strenge voorwaarden daar anders een klein deel het zal blijven verzieken voor de rest.
Steeds duidelijker wordt dat we op de een of andere manier de ' verziekers' moeten gaan weren van de waterkant omdat de goedwillenden hier de dupe van worden. Maar goed, hiervan komen steeds meer voorbeelden o.a. HSV Leeuwarden, HSV VIOS Enschede, Bussloo etc.
Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

13-04-2004 12:49

Boetes kunnen mij niet hoog genoeg zijn voor mensen die het noodzakelijk vinden om een water compleet te verpesten met rotzooi en lawaai.
De consequentie is helaas dat de mensen die het wel netjes houden er onder lijden.Maarja dat probleem is met alles zo.
Van mij mogen ze het hele nachtvissen verbieden, dan ben je in ieder geval voor 95% van alle peppie en kokie figuren af,maar dat is een heel ander verhaal
Willem Sibbing

13-04-2004 20:30

Beste Foos,

Ten eerste heb ik het ook helemaal niet over die boete, want het is helemaal terecht dat ik moet betalen omdat wij zogenaamd aan het kamperen waren en nachtvissen. Ik vind het nogal raar om te horen dat mensen hun rommel gewoon niet opruimen en daarom klachten ontstaan en de burgemeester van Lelystad bepaald dat er strenge controles komen.

Ten tweede een betere wereld begint bij jezelf: Rommel van mij gooi ik een plastic tas en ruim de rotzooi van vorige vissers ook op, het ging mij erom dat de controles om verkeerde redenen beginnen, in dit geval geluidoverlast, grote teringzooi op visplekken enz. enz. enz.

Dus het enige waar ik me aan irriteer is dat die controles en boetes komen van laksheid van mensen. Niet om het feit dat ik € 125 moet betalen.

Waarom is het zo moeilijk om je rommel te verzamelen en in een vuilnisbak te gooien of gewoon rustig te zijn tijdens het vissen?

MVG,

Willem
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

14-04-2004 09:48

De titel lijkt te schreeuwen ; Waarom heb ik nou weer een boete gekregen van 125.00 !!!

Het verbeter de wereld ging over het feit dat je zelf OOK in overtreding was en dus ook de vissers een slechtere naam bezorgt.

De een ruimt z'n rommel niet op, de ander vist 's nachts buiten het seizoen, de ander dit, de ander dat. Het een is misschien "erger" als
het andere, feit is, dat er weer een karpervisser in overtreding is.

Zoals mijn onderschrift misschien al doet vermoeden, ik laat NIETS achter !! ( geen rommel, geen spoor van vernieling ...... )
Maar dit geldt denk ik wel voor 99 procent van de KARPERvissers,
de generatie die vissen gebruiken om een nachtje door te halen,
bereik je hier op dit forum denk ik niet.
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

14-04-2004 11:32

hallo willem

Resultaat een boete van 95 euro voor kamperen waar het niet mag en 30 euro voor nachtvissen wat daar ook niet mag.

vind de boete nog te laag.

Ik denk dat ook jij een van de mensen bent waardoor hengelsportverenigingen moeite hebben om de zaken goed te kunnen regelen bij instantie s.

wel opmerkingen maken dat andere het voor jouw verpesten ,maar je geeft zelf toe dat je de regels aan je laars lapt :-?

probeer eens in een vereniging eens je licht op te steken over ,bijvoorbeeld nachtvissen en ontheffingen.

En zelf eens een goed voorbeeld te zijn.
groet Henk
Willem Sibbing

14-04-2004 17:55

FOOS, zoals je zelf al zegt, het LIJKT alsof ik de boete onterecht vindt, maar dat probeer ik al te vertellen dat dat niet zo is. Ik probeer je te vertellen dat ik nooit geen boete had gehad als mensen gewoon hun bende opruimen. Simpel zat!! Of wou je zeggen van niet? Ik heb het niet over de wereld verbeteren en alleen maar voetsporen achterlaten!!

HENK, JE HEBT HELEMAAL GELIJK, ik denk dat 95% van de karpervissers het moeilijk maken voor hengelsportvereningen wat betreft nachtvissen. Ik denk dat jij een van die mensen bent die nooit nachtvist voor juni en na augustus!