Hoe maak je boilies van pieren en maden

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

09-03-2004 21:57

Ik las laatst een stukje over het karperen met wormen en maden ( geen normen en waarden) en vroeg me af of daar iets mee te doen valt boliegewijs dan.
Pieren drogen en dan malen en dan die maden, als je die droogt heb je vliegen, zou je die dan ook? :o

Ben benieuwd wie hier iets zinnigs over heeft te melden, Henk TM of zo?

I'm back again and it feel's great!!!! :P
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

09-03-2004 22:20

Pieren verkrachter! :lol: :wink:

Henk,
Henk kopt 'm in.

doei henkies

mvg

Koen
Hoezeer ik ook mijn pen bemin, ik zie ´m nog altijd liever onder gaan, dan aan de oppervlakte staan.
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

09-03-2004 22:27

maden grillen op de hoogste stand dan verpoppen ze echt niet.




meel wormen zijn trouwens goed te eten als je ze frituurt :lol:
behandel een karper zo als je zelf wil worden behandelt
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-03-2004 22:50

Dit dan in de kleur van een made in een doosje stoppen met een plaatje erbij van een geboetseerde made. Binnenkort nieuw van Korda...
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-03-2004 22:53

Henk,
De pieren nooit drogen, dan gaan er teveel kostbare eiwitten verloren.
Rauw malen en een goede binder toevoegen, Arabisch Gom is wel een goeie.
Maden in 3 minuten laten verpoppen in de magnetron en voorzichtig mengen onder de pieren/gom mix.

Wel goed doorkoken die balletjes, de Heilige karper mocht eens jeuk aan de kont krijgen :o :o

Woow Henk,
Welcome Back in Town..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

10-03-2004 08:02

Henk,

zou er dan niet enorm veel van de vangstkracht van maden/wormen verloren gaan als je het gaat vermalen..
Mij lijkt het namelijk zeer interessant om te proberen, maar dan bijvoorbeeld met insecten die veel te vinden zijn op de thuisplas.

mvg
stefan
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

10-03-2004 09:27

Heb zelf nog nooit maden en wormen door m'n boilies verwerkt, maar het
effect lijkt me veel anders; want een boilie is en blijft een boilie! Het is
immers in allebei gevallen een gekookt stukje deeg, hard of zacht gevist
het blijft een boilie!
Dus vis die maden en wormen gewoon puur....! :wink:

groetjes Benny
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

10-03-2004 11:32

gewoon ff een beste partij maden in de staaf mixer! en die blur door je eitjes heen keilen en je mix toevoegen! Overgens is dit wle voor de mensen met een sterke maag!
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

10-03-2004 11:39

heb een keer 2 kg maden door een grote hoeveelheid mix verwerkt, beestjes waren toen nog rustig doordat ze net uit de koeling kwamen.

snel gerold en gekookt... ving verbazingwekkend goed op een bed van voermaden :)
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

10-03-2004 13:53

Frank,

Ik geloof direct dat het werkt maden in je mix, maar naar mijn idee had
je waarschijnlijk nog wel meer resultaat gehad, als je puur met de maden
viste in de vorm van een madenbal. Zal heus wel witvis tussen door lopen,
maar zo gauw de karper de plek domineerd is er van witvis vangsten
haast geen sprake meer! Dus wanneer het naar een aantal witvis beten
stil valt, dan........! :wink:

groetjes Benny
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

10-03-2004 14:16

Benny,

Vandaar mijn antwoord.

Pieren verkrachter!
Je verkracht het aas als het ware.

laterzz

Koen
Hoezeer ik ook mijn pen bemin, ik zie ´m nog altijd liever onder gaan, dan aan de oppervlakte staan.
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

10-03-2004 18:06

haha wat een hypocritisme, men doet veel moeite om een karper enigzins heel te houden... (safety systemen en her en der een onthaakmatje)
en nu gaat men tig-honderdduizenden maaien en wurreme verhakselen om in visvoer te stoppen om een vis te vangen.......


tsja ach wat zeur ik toch,

dit gebeurt ook voor het vismeel.




Gegroet!

WouteR
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

10-03-2004 18:23

Maar WouteR toch,
Waar zat je toch de laatste 10 - 15 jaar?

Je zal toch hopelijk wel beter weten??
Want wat is nu eenmaal Het Karperaas?
Juist, een boilie..
Het ultieme aas, een verleider bij uitstek, het ronde balletje bij elke hengelsportzaak verkrijgbaar in een scala aan geurtjes en kleurtjes.

WouteR, jij schrijft;
(en nu gaat men tig-honderdduizenden maaien en wurreme verhakselen om in visvoer te stoppen om een vis te vangen....... )
Visvoer, visvoer...??

Een boilie is niet zomaar "visvoer" WouteR, het gaat hier om Het Karperaas, weet je?
Boilies van; Kaas, Aardappel, Brood, Roggebrood, Worst of wat dan ook, alle ingredieënten vangen pas Karper wanneer wij er eerst een Boilie van kunnen maken..

Wooeeeeeehhaaaaaaah en immer SpoTTief groetend Henk
ps,
hoezo?
Kijk maar....hier
http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=12799
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

10-03-2004 18:43

ach, stom van mij! je hebt gelijk, ik heb het artikel gelezen
(goed en bruikbaar stuk text trouwens!! wanneer volgen er meer van die schrijfsels??), en ik ben helemaal om.

Ik ga vanavond een echte insecten&larven-schredder™®© ontwerpen om maar zoveelmogelijk beesies in boilie-pasta te doen veranderen!

Ik doe eerst maar eens een proefproductie van 50%blikmais gemengd met 40%casters en 10%zoetwatermosselen.

Misschien dat ik dan ook nog eens binnentreedt in de wondere wereld van "Het Karperaas"..... de boilie :wink:



met bedenkelijke groet;

WouteR StegginK


ps. bestaat er al niet zoiets als "madenmeel"???
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

10-03-2004 18:52

WouteR,

Zorg er in 's hemelsnaam wel goed voor dat er geen herkenbare fracties te ontdekken zijn van je beessies.
Karpers hebben het zo door dat het geen echte boilies zijn hoor.. :roll:

(Ik ga vanavond een echte insecten&larven-schredder&#8482;®© ontwerpen om maar zoveelmogelijk beesies in boilie-pasta te doen veranderen! )

Doe er dan een stevig portie hennep bij zodat de Karper niet alleen gewichtloos maar ook nog eens Stuurloos stijgt :wink: :wink:

MMMMMMMMMhhh Madenmeel, Gat in de markt!? :oops:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

11-03-2004 11:39

Bij de aquariumzaak hebben ze wel gedroogde muggen en larven en weetikwat voor aguarium/vijvervissen, een maat van mij had zo'n grote pot staan en dat spul door je vismeelboilies ving wel grappig opzich, maar wel enorme bergen brasem. Mijn tip: niet doen op brasemrijk water :wink:
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

11-03-2004 15:54

Mijne heren,

Wat dacht u van meelwormen?
Wat goed is voor de forel, is ook.........! :wink:
En dan niet in een boilie verwerken he.....! :wink:

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Theo Nieuwenhuijsen
Berichten: 379
Lid geworden op: 03-10-2002 02:00

12-03-2004 14:53

Waarom zou je je al de moeite getroosten om van wormen, maden enzovoorts boilies te maken. Mijn wormen en maden heb ik getraind om boilies te eten. Daarna nemen ze gedurende een uur of zes vorm, kleur en geur aan van de genuttigde boilie. Voor een speciale prijs zijn deze uiterst zorgvuldig genetisch gemodificeerde wormen en maden te koop. Let wel, niet hier gaan bieden, want ik denk er over om een topic te openen onder "Aanbod". Wacht daar svp op.
Hé mod. Hoe kan ik hier een onderschrift plaatsen????
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

12-03-2004 20:55

THEO, Theo, Theo, Theo,THEO, Theo, Theo, Theo,THEO, Theo, Theo, Theo,THEO, Theo, Theo, Theo,THEO, Theo, Theo, Theo,
Mijn wormen en maden heb ik getraind om boilies te eten...getuigd van een ijzeren geduld..........Ga door en je word nog eens een rijk man! :roll:
Groet'n Henk..

still growing Old.
jan van kranenburg

13-03-2004 01:56

Leuke geintjes, hoor.

Het artikel van Dhr. B. V.D.WERFHORST, zegt echter genoeg.

mvg

Jan
Jeroen Leuven

16-03-2004 16:48

Henk,

Ik heb een tijd gedroogd schilpadvoer door m'n mix gedaan.
Verbluffende resutaten moet ik zeggen.

Gr,
Jeroen
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

16-03-2004 19:20

Het kan nog gekker, dan moet je het boek" De volleerde hengelaar" van Izaak Walton eens lezen, bv reigerpoten drogen en malen dan mengen met brood en speeksel en dat als deeg, je, leest de goorste en bruutste samenstellingen met de smerigste ingredienten met een voorkeur van dierlijke ingewanden, bloed,vet, hart en lever het lijkt soms op een Herman Munster dinee, ik grill er van ik neem wel een BIERTJE.Mzzzl CN
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-03-2004 21:29

Henk,

En nu hopen wij dus;
Dat we jou ermee geholpen hebben??
Of heeft Floris zijn voordeel ermee gedaan? :wink:

We gaan het lezuh 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

17-03-2004 00:05

Cor Nannings schreef:Het kan nog gekker, dan moet je het boek" De volleerde hengelaar" van Izaak Walton eens lezen, bv reigerpoten drogen en malen dan mengen met brood en speeksel en dat als deeg, je, leest de goorste en bruutste samenstellingen met de smerigste ingredienten met een voorkeur van dierlijke ingewanden, bloed,vet, hart en lever het lijkt soms op een Herman Munster dinee, ik grill er van ik neem wel een BIERTJE.Mzzzl CN
en toch.........zijn die oude recepten vaak zo gek nog niet...ze wisten vaak vedomt goed wat ze deden in die tijd en dat vindt ik ergens toch knap...want het waren immers echte pioniers op visgebied die alles zelf hebben moeten uitzoeken.
ter vergelijking met nu
speeksel..dat heb ik wel eens eerder gelezen..ben vergeten wat het doet(heeft te maken dat het iets omzet in koolhydraten /suikers meen ik)
Brood...spreekt voor zich ...behoeft geen nadere uitleg
Bloed...kan me herrineren dat er een jaar of 15 terug serieus bloedpoeder werd toegevoegd aan boilliemixen..jan junge had het zelfs ook in zijn lijste opgenomen...maar goed toen kwam aids de wereld in en wordt het niet meer gebruikt
Vet..de grootste en makkelijkste energieleverancier..zit in olie /hennep/ pinda''s etc etc
Lever...topproduct!...zie de vele potjes maar eens met liver powder etc
hart..weinig bekend...maar weet wel dat bij een kippenslachterij in de EBRO in spanje de vissen er wel gek zijn op die ingewanden
Reigerpoten.....da''s wel een aparte :D
Gr
Hans
Gebruikersavatar
Theo Nieuwenhuijsen
Berichten: 379
Lid geworden op: 03-10-2002 02:00

24-03-2004 13:24

Henk ter Maat,
sorry dat ik nu pas reageer. Ik word niet rijk. Ik ben het al. Daarom reageer ik ook zo laat. Ik ben namelijk van een zeer beperkt deel van mijn neveninkomsten uit de handel in gemodificeerde maden en wormen een kleine twee weken op hoogtestage geweest in Lech.
Hé mod. Hoe kan ik hier een onderschrift plaatsen????
Plaats reactie