goed doel

Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

24-02-2004 18:44

Dat had ik wel begrepen ja... :wink:
Gebruikersavatar
Rene weingart
Berichten: 76
Lid geworden op: 31-01-2004 17:58
Locatie: utrecht
Contacteer:

24-02-2004 18:55

Mark Zelle schreef:Lexus en Rene, bedankt voor jullie bijdrage.

lexus, ga eens vissen met een jongen van 15 die licht verstandelijk gehandicapt is.

hey mark ... tis niet dat ik het die jongens niet gun hoor .,....
maar kwou gewoon even chekken of ik makkelijk van der af kon komen .... :D :D
_______________________________
groeten Rene
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

24-02-2004 18:58

beste mark

prima idee peter gaf aan dat de kinderen een dag met onze spullen zouden kunnen vissen.

zelf heb ik een verstandelijk gehandicapt neefje en weet ik uit ervaring dat dit heel veel betekend voor deze kinderen

ook ik ben bereidt om met deze kinderen een dagje of meerderen te gaan vissen,en ook een vergunning aan te schaffen.

hopelijk zijn er meerdere mensen die er zo over denken .

verder steun ik je initiatief van harte mark

groeten paul veenendaal 8)
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

24-02-2004 19:01

Wat dachten jullie van een cursus voor de jeugd, gericht op het correct behandelen van een karper, en hoe je je moet gedragen in de natuur.
De kosten zullen miniem zijn, maar je zou eventueel de sprekers/docenten de reiskosten kunnen vergoeden, en voor lesmatteriaal kunnen zorgen (bijv van nvvs of ksn)

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

24-02-2004 19:19

leuk om te horen dat er zo veel mensen zijn die enthousiast zijn

laten we even bij deze topic blijven
in een later stadium zullen we het hebben over cursussen en dagjes vissen.

Paul, ze mogen best met mijn spullen vissen. maar dat was niet de opzet. de opzet is dat ze zelf iets krijgen of dat het voor een stichting is en dat hun er dan gebruik van maken.

groeten

ps. Rene, stuur eens een foto van je vrouw op. ik ken nog wel een paar mensen die je mischien kunnen helpen ;-)
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

24-02-2004 19:22

Mark,als er idd animo voor is schenk ik in ieder geval 10 nieuwe en ongebruikte Terry Eustace swingers.
Ik neem ze 20 maart wel mee naar Leerdam.
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

24-02-2004 19:40

Denk dat klaas wel een punt heeft om dit door te schuiven naar de najaarsmeeting. Dan kan het ook nog verder een beetje gepromoot worden, en dan kan er wat meer aandacht aan besteed worden.
Lijkt me een goed plan.

Groet
Ed
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

24-02-2004 19:53

Mocht ik een hengelsportzaak hebben zou ik ook wel wat willen uitdelen...

Misschien kun je eens informeren bij de diverse hengelsportfirma's he Mark... Voor de publiciteit die er aanvast hangt doen die toch veel... ;-)
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

24-02-2004 20:09

Dennis, een grandioos gebaar!!! bij voorbaat dank

Eddy, ik denk ook dat het een goed idee van Klaas is om dit even door te schuiven!!

ik zal 20 maart ook eens gaan praten met mensen die mij in dit project van advies kunnen voorzien.

als er jongens zijn die mij willen helpen met organiseren of denken op een andere manier nuttig te kunnen zijn mail mij dan even. ik hoop dat er iemand is in de regio achterhoek die dit samen met mij wil doen. en over een goed organisatorisch vermogen beschikt. ( regio achterhoek ivm met afstand, samen aan een tafel is makkelijker dan via mail)

indien er mensen zijn die ideeen hebben, spullen willen doneren of wat dan ook stuur mij even een mail. ( met het inzamelen van spullen wachten we nog even totdat er meer duidelijkheid is)

m.zelle@chello.nl
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

24-02-2004 20:21

Jongens echt geweldig dit, ben er door ontroerd, dat er toch nog mensen zijn die niet alleen aan zich zelf denken, en dan zijn het nog karper vissers ook :lol: ga nu ook gelijk de schuur in.

grt gradus
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

24-02-2004 20:24

hmmm, heb ik net wat ongebruikt spul aan een jong ventje gegeven van 9 jaar, heb dus niets meer liggen.

Is het geen idee om hengelsportzaken te mailen die nog tweedehands spul hebben liggen -dmv inruil- waar ze om wat voor reden dan ook niet meer vanaf kunnen, maar wat nog wel bruikbaar is?
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

24-02-2004 20:32

goed idee Lukas!

ik heb hem genoteerd!
Kazim Arslan
Berichten: 468
Lid geworden op: 01-11-2002 01:00
Contacteer:

24-02-2004 20:44

hey mark ik heb ook nog wel wat liggen mijn rvs rodpod die gebruik ik niet meer...

paul ik ben wel met je eens ik wil best meej doen om een dagje met deze jongens weg te gaan.

met tevreden groeten kazim
Vrienden heb je niet voor even maar Voor je hele leven.....
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

24-02-2004 22:06

Mark mijn excuses, ik dacht dat het om lichamelijk gehandicapte ging. Het idee staat en zal vast met succes uitgewerkt worden!

mvg Lex
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

25-02-2004 00:12

goed plan!!....als je het een en ander concreet hebt, stuur ik je zeker wat op.
Hans Brinkel
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

25-02-2004 02:08

Mark,

Prachtig en Nobel plan.
Maar toch vind ik het heel belangrijk dat die mensen moeten leren omgaan met de spullen. Ook niet gehandicapte mensen doe zo veel dingen fout.......

Verder zou ik eigenlijk best willen helpen.

Maar Twente zal wel net iets te ver weg liggen, evenals m´n leeftijd.

mvg

Koen
jan van kranenburg

25-02-2004 02:34

Mark,

Met alle respect, maar ik vind 't geen goed idee.
Gehandicapten hebben ook hun trots en eigenwaarde, en dan de overtollige zooi van een ander mogen ontvangen, en wellicht dan nog "dank je wel" moeten zeggen? Neen, toch?

Je idee snijdt hout als je dergelijke spullen ter beschikking stelt, lees weggeeft, aan personen die 't zelf niet kunnen betalen.
Maar ook dan, doe dat dan individueel.
Hang het niet aan de grote klok. Een KSN-meeting acht ik voor zoiets volslagen ongeschikt.

Wil je gehandicapten helpen? Doe dat dan met raad en daad. Hebben ze veel meer aan!!
Let wel, dit is geen kritiek op jou. Het feit dat dit idee bij je leeft, siert je!

Ik noem een voorbeeld. Kende ooit iemand die werkte in een Psychiatrische Inrichting. Heeft een visdag ge-organiseerd voor de "bewoners". Leende en kreeg voor die dag diverse hengelspullen.
Groot sukses geworden mede door hulp van aantal andere "valide" vissers.

Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel.

Maar je iniatief verdient wel verbeterde navolging.

mvg

Jan
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

25-02-2004 08:11

Jan,

Nee, ik snap er nix van.


Zoals je kunt lezen, wil Mark de 2e hands spullen verkopen en met de opbrengst iets doen.

Ook is geopperd om een dag te vissen met gebruik making van bijv. jou en mijn spullen.

Of zullen we alle stichtingen voor goede doelen en fondsenwervers maar afschaffen?

IPV direct kritiek te leveren zou je iets opbouwends in kunnen brengen, is veel leuker.

MVG

Klaas
Jan den Boer
Berichten: 33
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

25-02-2004 08:51

Mischien dat wij ook present kunnen zijn bij de najaarsmeeting en de opbrengst van deze dag schenken aan dit nobele doel Mark werk het plan uit en hou me op de hoogte

Jan
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

25-02-2004 09:34

nog even voor de duidelijkheid:

het is bestemd voor mensen die het nodig hebben maar niet kunnen betalen. ikdenk dan in de eerste plaats aan mensen die verstandelijk gehandicapt zijn. ik heb hierover al contact gehad met een instelling en die waren razend enthousiast!

ik wil niks verkopen! en dan de opbrengst schenken. Ik wil juist dingen hebben die je eigenlijk niet kan verkopen. voorbeeld: je hebt twee ultimate hengels in de schuur staan die 2e hands 20 euro opleveren. ik hoop dat er jongens zijn die deze dan weg willen geven.
indien er dingen zijn die een hele hoge waarde hebben als we ze tweede hands verkopen kunnen we dat doen en met het geld ook wat doen.

met ze gaan vissen is ook een optie. alleen lijkt het me een leuk als ze dat met hun eigen spullen kunnen doen. ( die ze die dag van ons krijgen)

ik zal het plan eens gaan uitwerken, mits ik hulp krijg want als ik dit groot aan wil pakken heb ik wel iemand nodig die me erbij wil helpen!

Koen, in twente zijn ook tehuizen/instellingen, en je hulp is van harte welkom
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

25-02-2004 09:38

de KSN najaars meeting is een mooie plek om een inzameling te houden. evenals enkele beurzen in het najaar en voorjaar.

heb ik nog mooi even de tijd om het 1 en ander te regelen.

bv. opslag, distributie, promotie, brieven naar instellingen, enz.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

25-02-2004 09:58

Mark,
Indien je me nodig bent neem dan maar contact met me op.
ik spreek je wel weer :)
groet,
Peter
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

25-02-2004 10:23

Mark, ik heb hier nog een karperstoeltje staan. Moet hem alleen een keertje laten maken ( 2 laspunten aanmaken) en dan heb je een perfect stoeltje.

Ik zal deze meenemen voor je.

Wat heb je liever... de Najaars? Of a.s. Voorjaars?

Groeten,

Frank
jan van kranenburg

25-02-2004 12:38

Klaas,

Postings lezen is 1 ding; begrijpen is voor jou kennelijk iets anders.

Heb voorbeeld genoemd. Op die lijn zitten b.v. ook Lexus en Jeroen.
Heb respect uitgesproken voor Mark.

Als je uit mijn posting leest dat ik voor afschaf van goede doelen zou zijn, is dat een misplaatst :D , of een al even misplaatste stoot onder de gordel.

Mark,

Je oorspronkelijk idee was/is "beschikbaar stellen van overtollig vismateriaal" aan gehandicapten of aan mensen die 't zelf niet kunnen betalen.
Dat zijn 2 totaal van elkaar verschillende groepen.

Discussie ontwikkelde zich in hulp aan geestelijk gehandicapten. Zelf heb je al contacten gelegd in die richting. Geweldig!
Ik zal dit iniatief volledig steunen. Zie ook mijn al genoemd voorbeeld.

Hulp aan lichamelijk gehandicapten, die best zelf hengelspullen kunnen betalen, is heel iets anders. En geloof me, hier spreek ik uit ervaring.
Heb hierover nog bitter weinig gelezen in dit topic.

Tenslotte degenen die 't niet kunnen betalen. Zal hoofdzakelijk de zeer jonge "jeugd" betreffen, schat ik in.
Die groep kun je opweg helpen met je "schuur of kelder" spullen, die daar toch al jaren liggen.

Verzamelen van deze "spullen", en inbrengen op een KSN-meeting?
Heb daar grote twijfels over, want - laten we wel zijn- die spullen brengen geen drol op.

Geef ze gewoon weg! In elke buurt lopen wel leergierige jonge, aanstaande vissers rond.

Heb je nog meer ideeen, Mark?. Inzake hulp aan gehandicapten?
Via PB of tel. kunnen we die uitwisselen.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

25-02-2004 13:37

Jan,

lees even alle postings

ik heb al aangeven ze niet aan 'normale' jeugd te geven die het niet kan betalen.

gehandicapten in een rolstoel hebben we het ook al over gehad! mijn allereerste insteek was ook geestelijk gehandicapten! niet mensen in een rolstoel.

ik wil ook niks verkopen!! die dingen die niks opbrengen wil ik juist weggeven!!

lexus ging er ook eerst vanuit dat het voor mensen in een rolstoel is.

nogmaals lees alle postings even door. een boel dingen die je zegt zijn al behandeld.

maar ik stel je hulp op prijs! :-)

groeten