virussen binnengekomen via gebruikers:

Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

20-01-2004 16:02

Nee Frank dat is nou wat die worm doet.

Op het moment dat jij deze pagina bekijkt wordt deze op je eigen computer opgeslagen. Dus ook de e-mailadressen uit berichten en die onder de knop "email" zit.

Als je dan geen up to date virusscanner hebt en zit te suffen loop je het risico dat je de worm die je per email hebt ontvangen activeerd.
Deze doet het nodige aan de instellingen van je computer (afhankelijk van besturingssysteem en updates). Daarna scant hij de hele computer af naar emailadressen dus ook die van deze pagina die je computer lokaal heeft opgeslagen en stuurt zichzelf (de worm dus) door naar alle adressen die op je computer worden gevonden.
Om het opsporen te bemoeilijken wordt ook de afzender veranderd (misschien ook weer een gevonden emailadres van deze pagina).

[quote="Frank van Amerongen"]Want ik neem aan dat Lars hier NIET mee bezig is:D[/quote]
Nee dat niet maar met dit soort acties kan je er op wachten dat hij dit wel gaat doen...

Bart
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

20-01-2004 22:42

Frank,

Die virus scan is geen probleem. Ik heb altijd de nieuwste die uitkomt. die kun je gewoon ergens downen. (norton anti virus)
overgens hieldde ccan hem tegen hoor ;)

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
eric houtman
Berichten: 70
Lid geworden op: 19-06-2003 02:00
Locatie: den haag
Contacteer:

20-01-2004 23:48

hoi ik heb er vandaag norton 2004 ingezet vind dus 9 virrusen wat 2003 niet vind.