Controleur worden

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

14-01-2004 10:10

Ik ben van plan mij aan te melden als controleur bij onze HSV en vroeg mij af wat voor procedures er dan zullen volgen. Zijn er hier toevallig nog meer jeugdige controleurs?
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

14-01-2004 13:03

Hangt van jou HSV af. Sommige HSV's sturen je eerst naar de cursus van de OVB en anderen lichten zelf hun controleurs voor. Controleurs zijn een visitekaartje van een HSV en dienen zich netjes op te stellen tegen over de mensen die ze controleren.
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

14-01-2004 18:19

ik ben er een beetje makkelijk ingerold, ik zat in bestuur en ze hadden nog pasjes over, nou je raad het ik kreeg er een omdat ik er toch zo vaak was.
je zult het moeten vragen, en horen of ze iemand nodig hebben. volgens mij zitten er verder geen vaste cursussen aan, is allemaal vrijwillig tenzij de vereniging dat wil. ik ben controleur bij kleine vereniging en daar zijn ze vrij makkelijk met bepaalde dingen, geen vaste controle dagen etc.
bij grotere verenigingen hebben ze vaste mensen die onderling dagen afspreken en ook samen op pad gaan.
gewoon informeren dan hoor je het vanzelf!
albert plas
Berichten: 247
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00
Locatie: Coevorden

14-01-2004 19:00

moie,
ik ben ook sinds vorig jaar lid van t bestuur van onze vereniging, en ik heb ook een controleurspasje gekregen. Ik moet alleen nog een keer naar de cursus van de NVVS toe, volgens mij is dit niet verplicht maar t is wel een goeie zaak als je zon cursus gaat volgen.
Groeten,
Albert
Waterbouw... werk voor echte mannen!
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

15-01-2004 10:09

Hallo mensen,

Bedankt voor de reacties, ik heb me inmiddels aangemeld en wacht nog op antwoord.
Bjorn Dohmen
Berichten: 205
Lid geworden op: 18-01-2003 01:00
Locatie: Wijlre

15-01-2004 10:15

Heren,

Houd er dan alleen even rekening mee, dat je als controleur een voorbeeldfunctie hebt. Dat wil men wel eens vergeten.

Ik heb genoeg controleurs gezien die vissers op zaken aanspraken, en zelf de regeltjes aan hun laars lappen/lapten.

M.v.g.

Bjorn
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

15-01-2004 10:48

Bjorn,

Als karpervisser heb je sowieso al een voorbeeldfunctie.

Niet kaprervissers, zitten vol vooroordelen en zien deze maar al te vaak (nog) bevestigd.

MVG

Klaas
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

15-01-2004 10:52

elke visser heeft een voorbeeld funktie
Maar als controleur des te meer, dus dat word niet meer met 3 hengeltjes vissen en sta niet raar te kijekn als je erop word aangesproken dat je buiten het seizoen aan het nachtvissen bent!
Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

16-01-2004 10:29

Martijn, buiten het seizoen nachtvissen?????? bestaat dat nog dan, is dit dan niet een goede reden om wat bij je HSV te gaan doen
Bjorn Dohmen
Berichten: 205
Lid geworden op: 18-01-2003 01:00
Locatie: Wijlre

16-01-2004 10:53

Klaas,

Je hebt gelijk wat dat betreft, maar een heleboel collega karpervissers menen zich toch niet aan de regels te hoeven houden.

Ik ken situaties, dat karpervissers zo zwaar gecontroleerd worden en witvissers niet, dat er al wrevel is onstaan tussen beide groepen.

Ik vind het wel een goede zaak als een karpervisser controleur wordt bij een HSV, deze kent de beweegredenen van onze sport beter begrijpen.

Het houdt wel in, dat deze persoon zich aan de regels moet houden, en tevens consequent moet zijn. Dit laatste is meestal ook het geval.

Als een HSV waar ik lid van ben, controleurs nodig heeft, dan zal ik niet aarzelen om hier ja op te zeggen. De meeste HSV's waar ik lid van ben, of ben geweest weigeren het toetreden van een karpervisser als controleur. Ze gaan meestal niet op het aanbod in, terwijl er wel een tekort op controleurs is.

M.v.g.

Bjorn
Laatst gewijzigd door Bjorn Dohmen op 16-01-2004 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

16-01-2004 11:24

ray

heb het niet over mijn eigen water maar er zijn nog zat wateren waar je alleen juni julie en augustus mag nachtvissen
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

16-01-2004 14:29

leuke uitspraken zeg, net alsof iedere karpervisser de regels overtreedt!! als je controleur bent moet jeje aan de regels houden en als gewone visser ook, zie dan ook geen verschil eigenlijk! voorbeeld functie heeft iedereen die zich inzet voor de hengelsport (karpervisserij). dat zijn ook dingen als rotzooi opruimen herrie schoppen, 3 hengels vissen etc! die voorbeeld functie moet je maar voor lief nemen, dat weet je van tevoren als je aan begint.
grootste probleem is als mensen die je kent de regels gaan overtreden omdat ze de controleur toch kennen, dat vindt ik het vervelendste, je zet mensen zo gruwelijk voor blok. daarom zou ik ook adviseren om controleur te worden op vreemd water, krijg je minder scheve gezichten, en ben jezelf iets minder vooroordeeld.

groeten uit hiddintown
Bjorn Dohmen
Berichten: 205
Lid geworden op: 18-01-2003 01:00
Locatie: Wijlre

16-01-2004 16:04

Frank B,

Ik neem aan dat dit zelf nog niet hebt meegemaakt.
Misschien speelt het zich bij mij in de buurt meer af dan bij jouw in de buurt of elders in het land.

Ik vertel alleen maar wat ik zelf heb geconstateerd in de jaren dat ik reeds op karper vis.

[Quote] voorbeeld functie heeft iedereen die zich inzet voor de hengelsport (karpervisserij).

Ik ben wel van mening dat iedere visser een voorbeeldfunctie heeft t.o.v. beginners binnen de karpervisserij.
Herrie schoppen vindt ik trouwens niet het geven van het goede voorbeeld, kan aan mij liggen maar misschien is dat in varsseveld anders.

M.v.g.

Bjorn[/quote]
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

16-01-2004 18:46

sorry dat herrie schoppen zou er anders moeten staan, neem aan dat je dat ook begrijpt! weet niet wat jij bedoeld met iets meer meemaken als mij?
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

16-01-2004 18:54

wat ik zie in jouw tekst dat er veel witvissers zijn die anti-karpervisser zijn, misschien dat je dit bedoelt? dat speelt wel, ik vis zelf ook op witvis en wedstrijden nu en dan, dan kun je je grootste hobbie goed verdedigen. ik hoor ook vaak negatieve geluiden over de karpervisserij. ik probeer hier gelijk op in te spelen door bepaalde dingen ook terug te kaatsen naar de witvissers. bijv rotzooi maken, witvissers maken zeker net zoveel rommel als karpervissers etc.
ben wel met je eens dat er een kloof ontstaat tussen de verschillende vissers. dit is helaas wel de schuld van enkele "karpervissers". maar ook vaak moet er gewoon een schuldige worden aangewezen, en wat is makkelijker dan een karpervisser, die zitten er snachts "die zullen dat wel gedaan hebben". van dit imago moeten we af vindt ik, daarvoor moet iedereen een goed voorbeeld leveren.
Plaats reactie