Presentatie

Plaats reactie
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

24-11-2003 19:12

HOi iedereen,

Misschien een vraagje die misschien wat minder op het forum past, maar toch ben ik er van overtuigd dat iemand mij kan helpen...

Ik ben de laatste tijd een beetje aan het prielen om zelf een presentatie met geluid op mijn computer te krijgen. Het gaat verder alleen om foto's met ev. wat tekst en geluid.
Ik ben bezig geweest met powerpoint. Daar kun je verder wel de tijd instellen na een dia, maar als je de overgangen een beetje gelijk wilt hebben met de muziek is dat echt niet te doen. En helaas kun je het ook niet opslaan als een mpeg of avi of iets dergelijks dat je kunt afspelen in windows mediaplayer.

Zijn er mensen van jullie bij die zelf ook met een presentaie zijn bezig geweest?
Welk programma heb je daarvoor gebruikt??

Ik hoor het graag.
Alle tips zijn welkom!

Bedankt alvast

Luuk

_________________
Nie Lulluh, Maar Bewaarzakke Vulluhh!!!
wel kijken op http://luukschenk.flappie.nl


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: luuk schenkelaars op 2003-11-24 19:14 ]</font>
Bjorn Dohmen
Berichten: 205
Lid geworden op: 18-01-2003 01:00
Locatie: Wijlre

24-11-2003 19:32

Luuk,

Probeer adobe GoLive eens, als ik me niet vergis, kun je hier iets meer mee.

Tijdens presentaties waar men powerpoint gebruikt, heeft men meestal een MP3 met gecompileerde muziek ernaast lopen. deze kun je koppelen aan de presentatie, heb ik met afstuderen ook gedaan. werkt goed, je bent alleen even met synchroniseren bezig.

M.v.g.

Bjorn

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bjorn Dohmen op 2003-11-24 19:33 ]</font>
Gebruikersavatar
michel kemp
Berichten: 622
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

24-11-2003 19:37

Luuk, ik maak zelf elk jaar een aantal dia presentaties met foto op cd & dvd van Magix dit prograama is voor 25 euro te koop bij de meeste computerzaken of bij de grote warenhuizen. Het is gemakkelijk in het gebruik en als je presentatie af is kan je hem als SVCD branden en in je DVD speler afspelen.

Mvg Michel.
Tight Lines......
Canada where carping is catching!!!!!!!
frank bredewold
Berichten: 73
Lid geworden op: 18-08-2003 02:00
Locatie: Dalfsen

24-11-2003 19:38

hej luuk,

Is best te doen in power-point gaat alleen wel wat tijd inzitten. Vraag maar een keer op msn als je iets moet weten. Bij mij is het perfect gelukt
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

24-11-2003 19:55

Bjorn,
Ik zal eens kijken naar dat programma. ben nu even aan het kijken op internet.

Michel,
Ook voor jou proggie ben ik even aan het kijken op internet of ik het kan downen. Ik kan wel het een en ander vinden. Ik zal nog wel wat laten weten als ik zover ben en er (misschien) niet uitkom.

Frank,
ja, maar je kunt dan moeilijk instellen dan ik na zoveel seconde die dial wil latenkomen. want als ik hem dan wil afspelen is die tijd altijd anders. Scheeld altijd op het einde wel een aantal secondes. En dan loopt de miziek niet meer gelijk aan de foto's zelf.

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

24-11-2003 20:42

Hoi Michel,

Bedankt voor de tip. Ik heb het proggie ff gedownload en dit is echt het programma wat ik bedoel!! Werkt perfect.
Maar nu slaat ie het automatisch op als *.mmm
Ik zag onder in het scherm staan export to: en daar heb ik avi geselecteerd. Maar ben ik ff gaan testen met een paar plaatjs. daar was ie zeer lang mee bezig! (lees 5 min voor 4 plaatjes snel achter elkaar) En nu ik het bekijk zie ik dat de foto's een beetje groenb uitslaan en zekerniet van goede kwaliteit zijn. terwijl de plaatjes zelf dat wel zijn. (ik heb bij het opslaan de zo groot mogelijke resolutie gebruikt)
Is dat bij jou ook zo? of doe jij het anders.

Ik hoor het wel.

Groeten,

Luuk

_________________
Nie Lulluh, Maar Bewaarzakke Vulluhh!!!
wel kijken op http://luukschenk.flappie.nl

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: luuk schenkelaars op 2003-11-24 20:44 ]</font>
Bjorn Dohmen
Berichten: 205
Lid geworden op: 18-01-2003 01:00
Locatie: Wijlre

26-11-2003 15:01

Luuk,

Toevallig zat bij een Boek een CD met daarop het programma Medi@Show 1.0 van Cyberlink.
Ik heb het even getest, en moet zeggen dat het er redelijk gelikt uitzag.
Ik had binnen 5 minuten een redelijke presentatie gemaakt, welleswaar zonder muziek (Ik ben aan het werk).

Het programma is ongeveer 10 Mb groot.

Je hebt hier alleen een S/N voor nodig, daar kan ik wel zorg voor dragen, daar ik de directe link naar de pagina op de CD heb staan. dit nummer wordt je dan toegezonden.

Anders probeer Diashow 9.0 van http://www.mediakg.de eens, schijnt ook heel goed te werken, wordt door een fotoblad als goed getest.

M.v.g.

Bjorn


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bjorn Dohmen op 2003-11-26 15:40 ]</font>
Plaats reactie