Het meenemen van vissen

Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

17-11-2003 20:30

Jurgen,om meer te weten waarom geen lid worden van de KSN.
Dan gaat een wereld voor je open wat de KSN allemaal doet.
Je spreekt van ons eigenbelang, namens wie spreek je dan.
Je stelt de KSN is een vereniging van denken en doen.
Wordt dus eerst maar lid dan kan je mee praten en het een en ander doen.

Of is het bij jou een kwestie van afwachten, en geduld hebben.

Karpervissers, die niet verder komen met hun kritiek dan KWO om dat het zo gemakkelijk is, je hoeft er de deur niet vooruit. Het verrekken om een jaarvergadering te bezoeken.
Lid zijn van wegen de vergunning meer niet.
Hebben in mijn ogen eigenlijk geen recht van spreken om enig kritiek te leveren op wat voor vereniging dan ook.

Kees, is dan wel te hopen dat de gebieden afgeschermd blijven om kruising met kweekkarper te voorkomen. Over welke tijd praten we als we het over monniken hebben.

Groeten, Peter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-11-2003 20:46

De 14e eeuw Peter,

In die tijd is er al vermelding van monniken die karper kweken.

Wat betreft die Romeinen is het niet helemaal onzin. Zij waren het al die eeuwen eerder de karper kweekten die volgens het verhaal via de Donau onze kant opkwamen.

Van de huidige karper is moeilijk na te gaan wat de preciese oorsprong is denk ik. Er is al zoveel menging dat de oorsprong niet helder te krijgen zal zijn.

In ieder geval maakt Waterland zich wel druk om in bepaalde gebieden de oorspronkelijke karpervorm die boerenkarper wordt genoemd te beschermen.

Groeten, Kees
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

17-11-2003 22:17

ja ze handhaven zich wel aardig ja! het zijn wel op zichzelf staande populaties geworden. ik heb het er al eens met een bioloog over gehad en het kwam erop neer dat veel karpers in een beek schadelijk zouden zijn voor kritische beekvissen zoals beekforel, bermpje, elrits, kopvoorn etc... de karpers zouden door hun wroeten in de bodem het water vertroebelen en zuurstof gehalte omlaag brengen waardoor het water minder geschikt wordt voor kritische soorten.
en die soorten krijgen met het huidige beleid ook voorrang. je hebt een natte ecologische hoofdstructuur waarbij het de bedoeling is de beken optrekbaar te maken voor die soorten.
Sjors Hempenius
Berichten: 132
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Wirdum, Friesland

17-11-2003 22:43

Aldert,
ik vis zelf 's winters ook op snoek en snoekbaars. En wel door het hele land. En overal waar ik kom vissen moet ik horen hoe klote "De Friezen" zich gedragen. Friezen zijn lui die alles meenemen. En weet je, daar zit ook nog veel waarheid in. Ik heb te vaak gezien dat collega Friese "vissers" werkelijk alles meenemen. Zelfs als er een mmeneemverbod geldt, heb ik ze dat zien doen. Al jaren erger ik me aan het meeneem gedrag van snoekvissers in Friesland. Verbieden vangsten mee te nemen best, maar niet de balk in ons eigen oog voorbij zien om de splinter bij een ander te ontdekken.

Sjors
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

18-11-2003 07:56

Peter,

toevallig ben ik al lid van de KSN, anders zou ik echt niet het commentaar geven dat ik heb gegeven. Waarschijnlijk (dat hoop ik toch!) baseer jij je posting op de ledenlijst, waar ik inderdaad nog niet opsta omdat ik pas lid ben.

En ja, komend jaar wil ik ook bestuurswerk gaan doen. Ik moet alleen nog kijken bij welke van de 5 verenigingen waarvan ik lid ben ik dit ga doen :grin:

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-11-2003 08:54

Jurgen,

Da's mooi.

De CBB heeft vorig seizoen een soort workshop gehouden. Beetje over hoe het gaat in verenigingswerk, VBC's enz. enz.

Als hiervoor meer/weer belangstelling is, laat me het weten, dan is er best nog wel eens iets te organiseren.

MVG

Klaas
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

18-11-2003 09:41

Hier heb ik absoluut interesse in! Worden deze workshops ieder jaar gehouden en waar vinden deze plaats?

Het lijkt me een goed idee als iedere geinteresseerde dit hier even aangeeft. Het is een kleine moeite om zo'n workshop te bezoeken en je hebt er veel profijt van.

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-11-2003 10:09

Jurgen,

Na behoefte.

Als er een man of 10 is, wil ik samen met mijn CBB collegae in februarie wel een dag/ middag organiseren.

Het zal in Leerdam op een zaterdag zijn.

Liefhebber mailen me maar.

MVG

Klaas
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-11-2003 10:11

februari dus...
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

18-11-2003 13:22

Sjoerd,
Hier in de vereniging hebben we al een algemeen meeneemverbod. Blijkbaar heb je mijn vorige posting niet goed begrepen (ik hoop dat ik er van uit kan gaan dat je hem wel goed gelezen hebt voordat je er op reageerde). Ik zei dus dat het grootste prbleem hier zit op de openbare wateren (twentekanaal).
Overigens heb ik het op de vergaderiungen al behoorlijk druk met het verdedigen van de belangen van die karpervissers die te lui zijn om 2 avonden per jaar op te offeren aan het bijwonen van zo'n vergadering. Ik merk met andere karpervissers die ik aan het water tegenkom altijd hetzelfde: Ze kijken niet verder dan hun hengel lang is!!! Ze lopen te zeiken over het slechte beleid van de vereniging, maar komen zelf niet opdagen op de vergaderingen. De KSN is volgens veel mensen LETTERLIJK "een verzameling nerds en nichten". Zo kan ik nog wel even doorgaan. Helaas blijkt hier in de buurt elke keer weer hoe ongeïnteressert de karpervissers zijn in bestuurzaken. Hier zijn (of lijken) de verhoudingen gelukkig iets anders, maar toch wil ik nogmaals iedereen aansporen om zelf actief te worden in je vereniging, of in elk geval naar de vergaderingen te gaan.
groeten,
Daaf
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

18-11-2003 16:12

Inderdaad, Jurgen je naam kom ik niet tegen.

De cursus van het CBB is van harte aan te bevelen, is wel een hele dag tenminste toen ik hem mocht doen.

Groeten, Peter
Aldert Tjoelker
Berichten: 38
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: Franeker
Contacteer:

18-11-2003 19:54

Sjors Hempenius

Als je over snoekbaars visser's praat idd, ben ik met je eens maar waar is dat niet het geval de wat oudere generatie is gek op snoekbaars.

Maar er zijn genoeg friezen die dat niet doen en ik denk dat er visser's in andere provincies ook wel vis zullen mee nemen maar wat je zegt ben ik met je eens maar ja wat doe je er aan ?