Respect voor PIM

serge warbout
Berichten: 61
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: purmerend

07-05-2002 22:17

ik wil via deze weg ook maar even reageren. wat er gisteren gebeurd is maar moeilijk te bevatten. eindelijk iemand die zei wat zoveel Nederlanders dachten. ik heb nog zoveel te zeggen maar weet niet hoe ik het moet verwoorden.

met diep treurende groet serge
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

07-05-2002 22:20

Pim, ik geloofde echt in je!

Als Belg heb ik me gisteren en vandaag rotter gevoeld dan vele Nederlanders. Pim Fortuyn was een speciaal man, een man die ik liever als Belg in onze politiek had willen zien.

Dit zijn zwarte dagen in de politieke geschiedenis van heel Europa. Pim had een serieuze meerwaarde betekend voor Nederland.

Als ik 5 km verder woonde, en mocht stemmen bij jullie, zou ik het wel weten. Ik stemde op Pim, ook al is hij vermoord. Want vergeet niet, IK wordt minister-president!

Ik wil die Kok, Melkert, en alle anderen hun gezicht wel eens zien wanneer ze zien dat Pim toch nog eerste minister wordt.

Pim was niet extreem rechts, helemaal niet. Pim was realist. We moeten gvd meer schrik hebben voor die linkse naïvelingen.

Pim, ik gunde het je van harte.

Ook betuig ik als trouwe 3FM-luisteraar m'n medeleven aan de medewerkers van 3FM, zeker de mensen van ruud de wild.nl.

Pim, at your service!!!
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

07-05-2002 22:21

Inderdaad is het soms eens goed om naast onze "belangrijke" hobby eens stil te staan bij het "echte" leven.
Ik ben nu 35 jaar en heb nog nooit gestemd. Kwam toch allemaal op hetzelfde neer. Eindelijk eens een frisse wind. Een man die, al was ik het niet met alles eens, eens zei wat hij dacht, wat duizenden dachten.
Voor het eerst was ik van plan om te stemmen, om hem eens mijn stem te geven. Niet zozeer omdat ik verwachtte dat het onder hem beter zou gaan maar meer omdat problemen bespreekbaar werden, ook bij alle andere meelopers. Opeens zag je bij alle partijen dat ze veranderde. Toch twijfelde ik, zou hij echt één en ander kunnen veranderen.
Na deze zinloze daad weet ik het zeker, Pim, ik stem op jou, al is het alleen als maar een protest op deze zinloze daad.
Groet,
edwin
ps,
Henry, prachtig verwoord.
ppss,
Arjan Lans, soms is er meer dan karpervissen.
Dit zijn van die momenten om daar bij stil te staan. Mocht je daar geen respect voor kunnen opbrengen sla deze topic dan gewoon over.
Gebruikersavatar
Roy Spoelstra
Berichten: 243
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

07-05-2002 23:03

Het is gewoon niet te geloven wat er is gebeurt.Eindelijk is er eens iemand die zijn bek durft los te trekken en dan schieten ze hem kapot.Ik heb nog nooit gestemd , maar dankzij Pim was ik zeker gegaan.Tuurlijk was ik het niet met al zijn standpunten eens.Maar hij was tenminste iemand die normaal Nederlands lulde.Hij zei wat bijna iedereen dacht , maar niet durfde te zeggen.

Pim : May your thoughts live forever......
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

07-05-2002 23:38

Hier zijn geen woorden voor. Onbegrijpelijk dat zoiets mogelijk is in Nederland.

Met oprechte deelneming!
Bart Janssen.
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

08-05-2002 08:23

Hij krijgt alsnog mijn stem...

....ik kan het nog steeds niet bevatten en kan wel janken....

Martin
Ronald de Vries
Berichten: 269
Lid geworden op: 29-04-2002 02:00

08-05-2002 14:47

Pim, we zullen je missen.... mijn stem krijg je!
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

08-05-2002 19:41

Pim is niet meer....Treist, buitengewoon treist.

Meer kan ik er niet over kwijt.
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-05-2002 01:00

Arjen Lans,

op het moment dat de aanslag op Pim Fortuyn gebeurde zat ik te vissen in mijn bootje en was dus bezig met mijn geliefde hobby. Door mijn vriendin werd ik van deze aanslag telefoonisch op de hoogte gesteld plus de vele anderen na haar. Ik heb verder alles via mijn wereldontvanger vernomen en was/ben diepgeschrokt.

De eerste reactie was mijn hengels binnendraaien en naar huis(Den Haag). Ik heb dit uiteindelijk niet gedaan en ben blijven zitten. Geen moment ben ik nog met vissen bezig geweest. Ik voelde mij alleen maar bedroefd, ontzet, verbouwereerd, ontgoocheld enz.

Wat jij blijkbaar niet begrijpt is dat ook de mensen die hier schrijven gewone mensen zijn die hun plaats in de maatschappij hebben en niet alleen maar karpervissen als levensvisie hebben. Mogen zij hun mening/emoties dan ook tonen hun "geliefde" CB!

Arjen Lans, voor mij heb je voorgoed afgedaan en ik zal ook nooit meer op enig schrijven van jou reageren.

Beste anderen, ben blij dat Feyenoord de cup gewonnen heeft. Rotterdam en volgens mij heel Nederland had deze opsteker nodig. Ook al zal de vreugde om deze overwinning nooit zo uitgelaten zoals die zou zijn geweest als Pim nog geleefd had.

Voor Pim Fortuyn,

Beste Pim, was het zeker niet altijd met je eens en betwijfel ook ten zeerste of "jouw" kabinet het gehaald zou hebben. Helaas, de kans om dit te bewijzen is je ontnomen door deze lafhartige daad. Groot respect heb je bij mij door je eerlijke, krachtdadige en vooral wakkerschuddend optreden van de afgelopen maanden.

Tot slot een citaat,

Pim, Jij hebt een ieder zijn ogen geopend, helaas dat die van jouw nu gesloten zijn...

R.I.P. Foruynlijke groet, MB

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Michael Bouman op 2002-05-09 01:02 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Michael Bouman op 2002-05-09 01:09 ]</font>
Hans-Peter van Ee

09-05-2002 11:31

Henrie

Schitterend geschreven en duidelijk verwoord hoe de wereld van veel oudere mensen eruit ziet.
Vaak roepen zij dat vroeger altijd alles beter was, niet geheel onterecht, blijkt maar weer.

Michael

Deze topic heet: 'respect voor Pim'.
Ik geloof niet dat mensen zoals Arjen Lans het woord respect begrijpen.
Volgens mij ken ik een collega van hem, net zo'n paljas.
Zij denken status te kunnen ontlenen aan het karpervissen.
Tenminste daar lijkt het wel op gezien zijn posting.
Geen tijd of ruimte voor andere aardse zaken, er is maar één ding dat telt bij dit soort mannen: ZELFPROFILATIE.

Arjen

Jij schreef laatst dat het jouw opviel dat ik ook nog zinnige postings kon plaatsen.
Bedankt, nu jij nog.

Pim is vermoord, vermoord door een milieu-activist. De waanzin ten top, het vermoorden van de democratie.
Nooit, nooit zullen we weten hoever Pim het geschopt zou hebben in de politiek.
Jammer, zeer jammer want de politiek in Nederland had dit nodig.
Helaas zal men wel weer in slaap vallen en gaan we richting paars-3.

Pim,rust in vrede

met respecterende groet

HPE
Arnold Haandrik

09-05-2002 12:18

Pim,wat meerdere mensen hier al zeggen zo dacht ik er ook over,ik ben 25 jaar en ik heb nog nooit gestemd,sterker nog ik gaf geen ene zak om politiek,tot jij kwam en ik vond het zelfs leuk om te zien hoe JIJ overal een verfrissende nieuwe wind door de politiek heen joeg.dit jaar was ik van plan om voor het eerst in mn leven te gaan stemmen en wel op jou en je partij want wat was je goed bezig,
het is te gek voor woorden dat er in deze maatschapij iemand vermoord word voor zn mening.
kep er geen woorden voor

Pim, At Your Service
Harald
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-05-2002 12:48

Henrie,

Geweldig, jouw omschrijving en toonzetting wat Leefbaar zou moeten inhouden.

Leefbaar?
Laten we Pim's gedachtengoed in eer houden.
Opdat het wat Leefbaarder zou mogen worden.
En omdat hij niet voor niets stierf.

Groeten Henk
Bichem Boedhoe
Berichten: 66
Lid geworden op: 14-03-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

09-05-2002 21:22

Heren gegroet,

Voordat Arjen Lans 'persona non grata'op dit board wordt. Denk ik dat hij en een ieder recht heeft op zijn eigenmening......in de geest van Pim.

Groet,
Bichem
Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

09-05-2002 21:23

Mijn medeleven voor het overlijden van deze politicus Als belg ken ik hem enkel van in het journaal wat ik er zo van weet is dat hij een man was die durfde zeggen wat de bevolking dacht, hij durfde andere tegenspreken en een andere mening naar voren brengen.Hopelijk is zijn overlijden voor niets en wordt zijn programma overgenomen. Met innege Deelneming Gingino
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

11-05-2002 21:09

Ik hoorde het van mijn moeder door de telefoon. Ze belde me speciaal op. Ze zei: ze hebben Pim Fortuyn neergeschoten. GVD mensen, waar gaat het heen met deze wereld. Waar komen wij terecht. Vorig jaar die onvoorstelbare aanslag in New York, en nu hebben wij in dit land van die mallooten lopen die een politicus zomaar neerknallen. Ik was het niet met alle dingen eens met wat hij zei, maar hij was de man die eens die andere meneeren eens de goede kant op kon helpen. Met een realischtische kijk, zoals heel nederland keek. Hij kon dat dat op een mooie manier naar voren brengen. Hij kon dus idd een frisse wind door tweede kamer heen laten waaien. Maar hij is er niet meer.

Vergeet idd ook niet die mannen van 3fm, Ruud De Wildt heeft er pal naast gestaan. Heeft hem geloof ik nog proberen op te vangen. Die jongen heeft een klap gekregen die je niet kan voorstellen. Als ze het raam uitkijken ,kijken ze pal op de plek waar het gebeurt is.

Onvoorstelbaar.

_________________
gr lukas

vissie kump zo!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lukas Linde op 2002-05-11 21:12 ]</font>
Gast

12-05-2002 10:44

als meede rotterdammer ben ik zeer geschokt door het optreden van een malloot die eigen rechtertje gaat spelen,van my mag tie hangen en wel aan de hoogste boom.
en ja hier blykt maar weer eens waar pim voor stond he arjan er zyn ook mensen met andere meningen dan de jouwe dus heb gewoonrespect voor de dooden zoals het hoort
(als je tenminste een beetje opvoeding hebt gehad)
het is gewoon jammer dat pim niet de 4 jaar heeft kunnen krygen om zyn ideeen tot uitvoereing te brengen en dat paarse gedoe de grond in te boren want dat volg ik al ruim 7 jaar toch niet meer
hieruit blykt maar weer een ding:

vryheid van meningsuiting kost een FORTUYN
Hans-Peter van Ee

12-05-2002 11:09

Bichem

Gezien de impact die de dood van onze Pim heeft veroorzaakt, is een opmerking zoals die van Arjen hier niet op zijn plaats.
Juist iets het leven ontnemen is zeer fout in de ogen van karpervissers.
Ook het hebben van een eigen mening is een karpervisser niet vreemd.
Dat veel karpervissers pro-Pim zijn verbaasd mij dus niet.

met leefbare groet

HPE
Dominique de Vos
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Overslag

12-05-2002 13:08

Beste Pim,

Maatje, Ik ben nog maar 16 en ik volgde pim nu ook niet op de voet! Maar de media heeft hem neergehaald, een voorbeeld:Pim zei dat hij de islam een domme godsdienst vond of zoiets...maar de kranten die draaien dat weer om wat resulteerd...in dat men Pim als een racist aanzag!FOUT!Pim was iemand die zei waar het op stond!En het is waar hij had gelijk dat er teveel van het buitenland hier zitten, vooral dan uit de balkan!Hij zei gewoon dat het vol zat...en dat is ook zo!Pim,I'm at your service!May you rest in peace!You where a Hero!En die andere politicussen zijn blij dat pimmetje dood is....tuurlijk ze waren er bang voor.want zij wouden het in een gesloten kring houden...alles den doofpot in!Nou als Pim minister-president geworden was dan was ik echt blij geweest en had nederland heel anders geworden en leefbaarder!

Met mededelende groeten
CC

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dominique de Vos op 2002-05-12 13:10 ]</font>
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

12-05-2002 18:10

Dominique:
De andere politici zullen niet blij wezen, want die hebben heel goed in de gaten dat er nu meer op de lijst Fortyun word gestemd uit respect voor Pim. En die gedachte kwam ook in me op vlak nadat ik gehoord had dat hij was neergeschoten. Vooral ook omdat ik anders ook niet geweten had waar ik op moest stemmen.

p.s:
Op het moment van typen is Fortyun op tv in een terugblik van dat programma van Harry Mens (business class). Ik kijk nooit naar de heer Mens, want ik ben niet echt een busineesman, maar ongelovelijk klote dat Fortyun er niet meer is.
Vissie kump zo!
Arjen Lans

15-05-2002 13:23

Heren,
Tot slot dan nog maar een reactie van mijn kant. Het is MIJN mening dat een dergelijke posting niet op dit board thuis hoort. Interessant om te zien dat hier zo fel op gereageerd wordt. Blijkelijk mag je een afwijkende mening niet kenbaar maken. Helaas heeft Pim dit ook ondervonden...

HPE,
Ter afsluiting nog een serieus voorstel naar jou toe. Zodra wij ons tezamen in een discussie mengen, wekt dat bij twee partijen ergenis op, wat leidt tot vervelende afwijkingen in discussies. Laten we in het vervolg niet meer op elkaar's postings reageren, of het moet serieus en met goede bedoelingen zijn. Andere lezers zijn hier ook bij gebaat.

Met handreikende groet,
Arjen
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

15-05-2002 14:35

Arjen,

Er is niets mis met het geven van je mening. Je woordkeus "belachelijk" was gezien de context ronduit slecht.

Om ook mijn mening te geven: ik was en ben ronduit geschokt. Nog erger dan met 11 september, dichter bij huis denk ik dan. Wat mij is opgevallen in deze thread is dat er eerste veel mensen zijn die zeggen niet achter Pims ideeen te staan en ook niet op hem zullen stemmen. Zijn dit sociaal wenselijke antwoorden? Immers, daarna oppert iemand dat hij wel op hem gaat stemmen en opeens is het hek van de dam. Ik heb mijzelf ook op sociale wenselijkheid betrapt door eerst niet te willen reageren. Bij deze, Pim was en is mijn favoriet.

De betreffende avond kon ik de slaap niet vatten. Kookte van binnen. Heb toen de penhengel gepakt en ben er opuit gegaan. Ik wilde een visje vangen, voor Pim. Ik heb ook een schubje van 10 pond gevangen en heb deze Pim genoemd. Ironisch genoeg had deze schub een perfect rond gaatje in zijn rugvin. Probeer dit alstublieft niet rationeel te verklaren. Het was en is iets dat ik toen moest doen.


Groet,

Ron
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

15-05-2002 23:53

Arjen Lans,
Korte reactie op jouw reactie.
Dat jij een mening hebt is fantastisch, dat je deze op het board wil zetten ook. Maar om nu IN de topic over iemand zijn dood te zeggen dat je het er niet mee eens bent (heb ik het nog niet eens over de manier waarop je dat doet) vind ik niet getuigen van enig respect. Had dan een NIEUWE topic geopend en hier NETJES gevraagd waarom deze topic geopend was.
Gezien de vele reacties die je kreeg blijkt wel dat velen onder ons hier WEL de behoefte aan hadden.
Zonder respect gaat de wereld naar de kloten.
met respecterende groet,
edwin
henk de boer
Berichten: 50
Lid geworden op: 16-05-2002 02:00
Locatie: meppel
Contacteer:

26-05-2002 08:47

tjonge tjonge....
natuurlijk is het erg wat er in ons land gaande is maar, moet de politiek hier ook al besproken worden? daar zijn toch andere middelen voor?

trouwens bas, ben je net van school, heb je geen geschiedenis les gehad? 1e vermoorde politicus?? en willem van oranje dan??

at your service

_________________


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: henk de boer op 2002-05-27 07:43 ]</font>
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

27-05-2002 03:58

Henk heeft blijkbaar ook een krant.....
henk de boer
Berichten: 50
Lid geworden op: 16-05-2002 02:00
Locatie: meppel
Contacteer:

27-05-2002 07:45

sorry michael, ik heb geen krant maar wel onderwijs gehad.
at your service !!
asalaam aleikum !!