Nieuws..

Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

11-11-2003 13:25

Heren,

Nieuws uit het hoge noorden:

http://www.rtvnoord.nl/asp-rtvn/indexn.asp?pag_id=34271

Groeten Pascal
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

11-11-2003 13:39

way to go mannen.

Niet lullen aan de kaak stellen die handel.

MVG

Klaas
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

11-11-2003 13:48

GRONINGEN - Vissers uit de voormalige Oostbloklanden nemen steeds vaker grote hoeveelheden vis mee de grens over. Vooral de karper is een gewilde prooi.

Ook wordt de vis in toenemende mate verhandeld en dat is tegen
het zere been van de noordelijke afdeling van de Karper Studiegroep Nederland (KSN). Maar ook de manier waarop de vis uit de Groninger wateren verdwijnt neemt onacceptabele vormen aan.

De karper is met name geliefd omdat het in het voormalig Oostblok een populair maaltje is. In Nederland wordt de karper eigenlijk alleen voor de sport gevangen.
__________________________________


Misschien wel makkelijk, als dit ook direct op het board te lezen is. In ieder geval een geweldige zet!!! Dit speelt overigens net zo goed in Limburg, dus het is goed dat hier een publiekelijk aandacht aan wordt geschonken.

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

11-11-2003 14:01

Jurgen,

En de goddelijke stem van Schut dan?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

11-11-2003 14:08

Laat iedereen die iets verdachts ziet aan de waterkant dit ook melden aan de AID of de KSN. Lijkt me wel verstandig met dit soort dingen. Op de site van de ksn staat alles wel vermeld.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

11-11-2003 14:10

Hmm ik hoor Schut niet hoor in dat bestandje.. heb een foutmelding...
zal wel aan dat takke ding hier liggen

mvg
Frank
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

11-11-2003 15:10

Een nobel streven om dit tegen te gaan maar helaas heeft de Oostblokker de wet aan zijn kant,het is nog steeds toegestaan om karper mee te nemen(uitzetten op een ander water is een heel ander verhaal).
Zelfs openbaar water waar een HSV aktief is maar waar wel sprake is van een vrije hengel(sportvisakte) is een meeneem verbod van karper door de HSV uitgevaardigt zinloos de HSV leden dienen zich te houden aan die regel

de visser met alleen een visakte dus niet,hij mag zolang hij geen lid is van de HSV de karper dus gewoon meenemen(let wel dit geld alleen voor wateren waar de vrije hengel is toegestaan).
We zullen dus een verbod op het meenemen van karper moeten hebben dat landelijk geld wil bv een spiegelkarper project een eerlijke kans op slagen hebben.

Dat er echter eens een keer aktie wordt ondernomen door het in het nieuws te brengen is echter al een zeer goede zaak.

Wat dat dus betreft hulde aan het hoge noorden,


Wil.
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

11-11-2003 15:20

Aart,
Oh ja, dat is waar ook. Maar ik krijg ook een foutmelding "de gegevens zijn ongeldig". Maar ja het gaat ook om het idee van de boodschap.

Wil,
goed opgelet vrijdag :grin:

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

11-11-2003 15:24

Wil,

Vlak na het begin van het spiegelkarperproject in Groningen is al een verbod ingesteld op het in bezit hebben van karper. Tevens lappen die gasten nog veel meer regels aan hun laars zoals het vissen met meer hengels dan toegestaan en het achterlaten van enorm veel troep. We hebben de wet dus wel degelijk aan onze zijde, nu alleen de controle nog...

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

11-11-2003 15:37

Volkomen mee eens mark.

Ook heb ik met mn schoonvader (die is rechercheur), en een collega van hem gesproken (regio midden-noord). Deze zeggen dat als er serieus melding gedaan word door personen mbt stroperij en andere zaken dit aangaande dat er wel degelijk actie ondernomen zal worden van hun kant.

Als er verder nog dingen zijn betreffende vragen richting politie ed. over dit onderwerp ben ik ook best bereid dit met deze personen aan te kaarten, gelukkig dragen zei de hengelsport en in grote mate ook de karpervisserij een warm hart toe. Zij zullen dan ook wel bereid zijn ons wat medewerking te verlenen mocht dit nodig zijn.

In ieder geval melden bij dit soort excessen, KSN, AID of politie.

Groeten
Ed

_________________
Dr gaat niets boven groningen!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Eddy Norder op 2003-11-11 15:37 ]</font>
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

11-11-2003 16:42

Eddy,

Als KSN regio Noord zullen we binnenkort de Federatie vragen wat hieraan gedaan kan worden. Misschien moeten we een telefoonnummer (regionale politie?) gaan verspreiden wat gebeld kan worden bij signalering van deze praktijken.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

11-11-2003 16:56

Mark,

zou je me op de hoogte willen houden van de uitkomst hiervan, zal binnenkort es even met mn schoonvader en zn collega om de tafel gaan om erover te spreken wat voor rol de regiopolitie zou willen en kunnen betekenen in deze.

Zijn er bij jou mark trouwens wateren bekend welke het hier betreft, desnoods via een pb. Als er wateren bij zijn bij mij in de buurt dan kunnen wij (FCCTN) misschien es wat vaker daar langs gaan en zien of we wat tegenkomen. Ik weet in ieder geval een water in de buurt waar ik wel eens polen heb gezien, ook tijdens een sessie van ons, maar heb ze nog nergens op kunnen betrappen.

Hoor het wel.

groeten
Ed
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

11-11-2003 17:44

Het beroerde is dat die lui in Duitsland een "visexamen" hebben moeten afleggen alvorens ze daar mogen vissen. In ons land is dat niet zo. Ik zal Mr. Jan-Willem Wijnstroom (de jurist van de NVVS) morgen eens bellen of juridisch gezien de mogelijkheid bestaat dat die lui geen visvergunning in Nederland kunnen kopen als ze in Duitsland geen "examen" hebben gedaan.
Ik vrees echter dat dit op grond van discriminatie niet mogelijk zal zijn.
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

11-11-2003 18:39

Mensen,

voor een ieder die RTV Noord kan ontvangen, vanavond even kijken er word uitgebreid aandacht besteed aan het onderwerp, met o.a. een woordvoerder van de politie aan het woord. En in de hoofdrol Roelof Schut.

Ook zijn er al enkele oostblokkers met duitse nationaliteit, per toeval, aangehouden.

Even kijken dus.
19:15 uur en daarna elk volle uur.

Groeten
Ed
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

11-11-2003 18:43

Zijn er nog mensen die dit stukje kunnen opnemen en met een beetje techniek "online" kunnen zetten?

Woon namelijk niet in het noorden des lands... maar wil et wel volgend

mvg
Frank
albert plas
Berichten: 247
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00
Locatie: Coevorden

11-11-2003 18:43

moie,
ik hoorde dat er zelfs projectspiegels op de vismarkt te koop werden aangeboden! ronduit idioot! laat er snel wat aan gebeuren!
gr.
Albert
Waterbouw... werk voor echte mannen!
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

11-11-2003 19:11

Weer zo'n geweldig initiatief van wakkere KSN-ers.
Ben je zelf de "boer" opgegaan Roelof?
Zo ja, hoe heb je dat voor mekaar gekregen?

Jammer dat ik de TV uitzending niet kan zien..
Op I-net zetten lijkt me wel moeilijk, qua megabytes, maar misschien kunnen andere zenders ( commercieel) het overnemen.
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

11-11-2003 19:23

Is toch op NL 1 2 of 3 altijd een kort nieuws programma van de regionale zenders.
Zoals hier TV rijnmond enz.. komen er daar dan de korte nieuws berichten effe langs....

Misschien.......

Groet
Frank
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

11-11-2003 19:32

Aart, en juist DAT is de reden dat die Duitsers en Oostblokkers in Nederland de vis komen jatten. Ik heb al diverse malen mijn mening hierover geuit en ik vind een visexamen een uitstekend middel om het kaf van het koren te scheiden.

Bovendien mogen ze van mij best een basis-visvergunning invoeren, op grond waarvan je verschillende zaken niet mag, bijvoorbeeld niet nachtvissen en dergelijke zaken, tenzij je hiervoor een aanvullende cursus doet. een dergelijke aanvullende vergunning moet dan bij intrekking 2 jaar niet meer aan die persoon verstrekt worden. Het moet natuurlijk wel afschrikken, anders heb je er nog geen zak aan.

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Gebruikersavatar
Henk Bos
Berichten: 73
Lid geworden op: 31-01-2002 01:00
Locatie: siddeburen(Groningen)
Contacteer:

11-11-2003 19:38

k,Heb de uitzending dus ook even bekeken,en het is er dus toch van gekomen dat "ons Grun'n" vwb het karpervissen weer in het nieuws terecht is gekomen.(eerdere o.a spiegelkarperproject,karpervirus!)
Ik heb dus deze oostblokserussenduitsers(als het om dezelfde gasten!gaat)al eens ontmoet.
En ik weet ook dat deze gasten al eens zijn aangegeven!(kein fisch,kein fisch!!!!)
Ze stroopten(met hoeveel hengels heet het tegenwoordig stropen!oeps)niet alleen maar vraten de karper nog ter plaatse op ook.
Ik had ook al een keer op een andere topic zoals deze gereageerd met oa een stukje over
Polen(kon het niet weervinden!)
Maar waar het nu eigenlijk omgaat wat we ertegen gaan doen,aangeven bij de politie!
Ons rechtssysteem blijk dus niet afdoende,want blijkbaar doen ze het toch wel weer!Wat is trouwens de straf die erop staat?
(das darfst du nicht wiedermachen!!!!!!)
En zijn het alleen de oostblokkers wel?
Het waren nml ook nederlanders waar een spiegelkarpertje van het spiegelkarperproject
in de pan belanden deed,gevangen uit het E...kanaal door sporvissers!!!!!Wat doet men dus hier aan?
Gebruikersavatar
Henk Bos
Berichten: 73
Lid geworden op: 31-01-2002 01:00
Locatie: siddeburen(Groningen)
Contacteer:

11-11-2003 19:44

k,Heb de uitzending dus ook even bekeken,en het is er dus toch van gekomen dat "ons Grun'n" vwb het karpervissen weer in het nieuws terecht is gekomen.(eerdere o.a spiegelkarperproject,karpervirus!)
Ik heb dus deze oostblokserussenduitsers(als het om dezelfde gasten!gaat)al eens ontmoet.
En ik weet ook dat deze gasten al eens zijn aangegeven!(kein fisch,kein fisch!!!!)
Ze stroopten(met hoeveel hengels heet het tegenwoordig stropen!oeps)niet alleen maar vraten de karper nog ter plaatse op ook.
Ik had ook al een keer op een andere topic zoals deze gereageerd met oa een stukje over
Polen(kon het niet weervinden!)
Maar waar het nu eigenlijk omgaat wat we ertegen gaan doen,aangeven bij de politie!
Ons rechtssysteem blijk dus niet afdoende,want blijkbaar doen ze het toch wel weer!Wat is trouwens de straf die erop staat?
(das darfst du nicht wiedermachen!!!!!!)
En zijn het alleen de oostblokkers wel?
Het waren nml ook nederlanders waar een spiegelkarpertje van het spiegelkarperproject
in de pan belanden deed,gevangen uit het E...kanaal door sporvissers!!!!!Wat doet men dus hier aan?
Gebruikersavatar
Henk Bos
Berichten: 73
Lid geworden op: 31-01-2002 01:00
Locatie: siddeburen(Groningen)
Contacteer:

11-11-2003 19:47

Sorry hij was al weg,maar de topic waar het toen omging was "het doden van vissen"waar ook over waarden en normen werd getoppict.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

11-11-2003 20:26

Eddy,
mail me even, ik denk dat we eens even moeten praten :smile: kom deze of volgende week nog wel even bij langs.

groet,
peter

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: peter postema op 2003-11-11 20:31 ]</font>
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

12-11-2003 08:21

Henk,

De Federatie Groningen/Drenthe is hierover benaderd en die hebben aangegeven dat Roelof hiervoor de aangewezen persoon is om te interviewen.

Eddy,

Op de regiomeetings van Noord zullen we hier zeker op terugkomen.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

12-11-2003 08:59

Goed dat er over gepraat wordt ook met de poltitie. Als er info is met betrekking tot het overleg met de federatie noord en ook als er een telefoonnummer is. trouwens ik heb nog nooit gezien dat er vissen gejat werden door polen o.i.d. Maar als er een telefoonnnummer komt zal ik er goed op gaan letten en het melden.
enne henk je hebt en pb
oja eddy zou je me in een pb willen zeggen welk water het is of dat ik er in de buurt woon ( beyum) want aks dat zo is zal ik een oogje in het zeil houden Greetz Bart