werkstuk probleem!!!!!

Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

21-09-2003 11:34

Henk, ik neem je uinodiging graag in ontvangs :wink: .

Die verhalen van Hans van Moorsel hèb ik btw gelezen.

Ik ben vannacht nog een nachtje wezen vissen dat watertje ligt op +/- 6 km van me vandaan, ik moet dat stuk op de fiets afleggen, maar het ergste is wel, ik moet over een zeer slecht zand/kiezel-baantje van ongeveer 2 km lang. En diezelfde weg moest ik vanochtend na 'n nachtje blanken weer afleggen.
Dat maakt me helemaal niets uit, maar heb ik nu gesport? Mijns inziens niet. Ik ontken dan ook niet dat er regelmatig 'fysieke prestaties' gelevert moeten worden, maar 'n sport kan en wil ik 't absoluut niet noemen!

Maar ik ga douchen, da's onderhande nodig :wink: .

Mvrgr,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
martine broks
Berichten: 71
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: lieshout

28-09-2003 20:30

ik zou ook wel willen dat er zo'n aardige man was die al mijn spullen sjouwden
Gast

28-09-2003 22:06

Geen sport? Dus het is geen sport om op de fiets of lopend, (mits je niet in het bezit bent van een auto) je loodzware spullen te vervoeren, je te focussen op die ene grote karper.. etc.! Ik vindt dat ik wel degelijk dat vissen een sport is! Nee, debielig achter een bal aan renne.. daar wordt men gelukkig van......
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

29-09-2003 08:10

Het is toch gewoon 'n feit dat vissen geen sport is?! Het kost zoals reeds gezegd voor sommigen (ook voor mij hoor!) fysieke inspanning, maar dat valt toch niet onder sporten?? En Dennis, "je focussen op die ene grote karper"??? is dat 'n sport??
Als je het zo interpreteert kan je nogal veel dingen 'n sport noemen, dan is zelfs schaken 'n sport, mensen die schaken moeten immers ook hun schaakbord meezeulen. En als ik op de fiets naar 't café ga ben ik ook aan 't sporten? Als je het zo bekijkt zijn er tal van dingen die tot sporten gerekend kunnen worden (degenen met 'n vriendin snappen misschien wat ik bedoel :wink: ) ...

Vrgr,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

29-09-2003 10:34

Op 2003-09-29 08:10, schreef Stephan van den Boom:
Als je het zo bekijkt zijn er tal van dingen die tot sporten gerekend kunnen worden (degenen met 'n vriendin snappen misschien wat ik bedoel :wink: ) ...

Vrgr,



Hmmmmmm.............................denk dat degene die 'flink' zijn en een vrind hebben eerder snappen wat je bedoeld!
Groet,

John
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

29-09-2003 16:33

Sport impliceert toch de inzet van uitsluitend of hoofdzakelijk fysieke inspanning om je doel te bereiken (winnen)?

Dan is vissen in mijn ogen geen sport in die zin van het woord. Je streeft wel een doel na, maar bij het vissen denk ik dat de mentale factor (strategie, voorbereiding) belangrijker is als het fysieke gedeelte. Vissen is een hobby, waarbij het (in ieder geval voor mij!) voornamelijk gaat om het ontspannen en niet zozeer om het "moeten" vangen. Eigenlijk het omgekeerde als waarom het bij mij op het voetbalveld gaat :smile:

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Gebruikersavatar
paulussie wassenaar
Berichten: 62
Lid geworden op: 07-10-2003 02:00
Locatie: ijmuiden

19-10-2003 22:06

Hey heren ik ben nieuw hier en zit al die topics is te lezen en jullie reakties, maar niemand uitgezonderd zijn jullie er allemaal aan voorbijgegaan dat martine een ziekte heeft.

dus bij deze martine, beterschap vanaf deze zijde.
groeten paul
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

19-10-2003 22:38

dat is helemaal voor bij gegaan.


veel beter schap en mag je nog maar een extra karpertje vangen
jan van kranenburg

20-10-2003 00:18

Paulussie,
Je hebt volkomen gelijk.
Ik hoop snel te horen of 't jou, Martine, nog gelukt is met je werkstuk.

mvg

Jan
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

20-10-2003 08:11

Paulussie,

Allemaal leuk en aardig dat je dat opmerkt, maar afhankelijk van de ziekte van Martine (chronisch of tijdelijk) zou "beterschap" best wel eens een wrange opmerking kunnen zijn.

Ze vraagt trouwens toch om informatie en niet om medelijden?

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Gebruikersavatar
paulussie wassenaar
Berichten: 62
Lid geworden op: 07-10-2003 02:00
Locatie: ijmuiden

20-10-2003 18:03

hey jurgen,

een goed verstaander heeft genoeg aan een half woord, dus zal martine zeker wel begrijpen dat dit niet wrang is bedoeld, en dit heeft niks te maken met medelijden maar dit heet sociaal.
maar afijn hier ging de topic niet over, succes martine

groeten paul

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: paulussie wassenaar op 2003-10-20 18:06 ]</font>
marc molanuss
Berichten: 103
Lid geworden op: 01-02-2003 01:00
Locatie: Haarlem

22-10-2003 17:59

Beste Martine,

Trek de lijn door naar "denksporten" zoals schaken en dammen.
Je zweet er niet echt van, maar je traint je hersenen wel, zo kun je het vissen ook benaderen.

Ook krachtsporten komen bij het vissen aan bod: het sjouwen van het materiaal!

Snelheid is een ander belangrijk aspect; ben je niet op tijd uit de "startblokken" dan mis je vissen.

Lenigheid is ook belangrijk bij het klauteren over de gladde stenen aan het water.

Buiten camperen in de vrije natuur valt onder survival-sporten.

Dus lijkt het er al aardig op dat je een velletje of 40 vol kan krijgen.

Tipje : gebruik a5 papier grote letters en schrijf niet te dicht op elkaar.

Ook een aantal Sfeer foto's zullen goed helpen.

Succes Marc

Beste Paulussie, het maakt toch niets uit of het over haar moet gaan, handballen en voetballen lukt haar ook niet, dat zij iemand heeft om haar spullen te tillen is erg prettig voor haar.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: marc molanuss op 2003-10-22 18:02 ]</font>
ted van der veen
Berichten: 251
Lid geworden op: 16-10-2003 02:00
Locatie: Geleen (limburg)

28-10-2003 23:05

Hé Martine,

Misschien is het al gezegd, maar goed, geen tijd om alles te lezen. Bij sport gaat men er vanuit dat er een zekere vorm van strategie komt kijken. Voor zover ik weet (maar ik ben dus ook slechts zo'n domme karpervisser die veel tijd aan de waterkant verdoet met voor m'n lol naar de pieper of de dobber te kijken) begint dit al met het bezoek aan het beoogde water. Vervolgens het bekijken wat er zit (wandelingen e.d. en wie praat er dan niet over sport), voer bekijken, plaats van vissen, wijze van vissen, beoogde targets (als je hier op zoek naar bent) en ga zo maar door. En op die wijze lul (pardon) praat je zo ettelijke kantjes vol. Plak hierbij foto's van vangsten met uitgebreid vangstverslag et voila. Hoop dat je hier iets aan hebt. Greetz

_________________
pluk de dag, vang een visje

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ted van der veen op 2003-10-28 23:06 ]</font>
Karst-Erik Bus
Berichten: 33
Lid geworden op: 07-02-2002 01:00
Locatie: belgie

30-10-2003 10:50

Ik heb ook eens een werkstuk gemaakt maar dan met ANW. Hierbij heb ik veel hulp gehad aan het LOEB rapport en Food handling and mastication of the carp van dhr. Sibbing. Ik ben aan het volledige verslag gekomen via de universiteit te Wageningen. Ik heb het op de site aangevraagd en gewoon gezegd dat het om een profielwerkstuk gaat. http://www.wau.nl is de site.
Jeffry Boer
Berichten: 10
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Tilburg

03-11-2003 16:32

Martine,

Ik ben zelf ook gymleraar geweest. Inmiddels gekozen voor een andere job maar goed dat doet er niet toe.

De eerste vraag die je hem moet stellen is of hij weet wat de definitie van sport is. Als hij dan z'n best heeft gedaan om dit uit te leggen (wat echt niet makkelijk is) dan vraag je hem wat het verschil is tussen sport en spel.

Dan zal ie wel helemaal het spoor kwijt zijn. Op dat moment vraag je aan hem wie bepaalt eigenlijk of iets geen sport is? U? of de definitie zoals we in Nederland op de ALO (Academie voor Lichamelijke Opvoeding)hebben afgesproken.

Beperk het vissen niet alleen tot het achter je hengels zitten maar neem ook het werk vooraf mee in je overtuiging. Bijvvorbeeld het uren wandelen langs het water opzoek naar een geschikte stek. Of ziet hij een wandelen ook niet als lichamelijk bewegen.

Ik hoor het wel
teun zwaans
Berichten: 16
Lid geworden op: 10-11-2003 01:00
Locatie: volkel

11-11-2003 14:40

de dunne lijn kan je misschien wel helpen is een goed boek. en laat jou leeraar dit gewoon allemaal zien dan komt het wel goed.

mvg Teun
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

11-11-2003 17:34

Toch ben ik 't niet met jullie eens;
sport is inspanning,
vissen is ontspanning...

Maar dat geld misschien alleen voor mij...


Evenwel vriendelijke groet,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

11-11-2003 17:58

Op 2003-11-11 17:34, schreef Stephan van den Boom:
Toch ben ik 't niet met jullie eens;
sport is inspanning,
vissen is ontspanning...
Maar dat geld misschien alleen voor mij...
Evenwel vriendelijke groet,


Hmm,als jij een keertje de spullen die mijn vismaat en ik voor een 4daagse sesie meenemen wil komen dragen,dan begrijp je dat vissen ook topsport kan zijn :grin:
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

11-11-2003 18:07

Jaja, daar is al 'n discussie over gevoerd, maar ik neem aan dat je het voor je ontspanning doet? Ik in ieder geval wel, hoeveel moeite het me ook kost om op m'n fietsje met 'n gammel fietskarretje erachter vele kilometers over modderige of juist met los zand bedekte wegjes vol kuilen en hobbels te 'fietsen'... kan je om lachen maar 't is de realiteit, en toch doe ik 't voor m'n ontspanning (ik snap 't soms zelf ook niet :grin:

Met vriendelijke groet,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.