Katapult versus politie


Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

29-04-2004 18:43

Krijn,

Volgens de wet worden alle voorwerpen (die zijn gebruikt of nog gebruikt worden) met het oogmerk een ander te mishandelen, verwonden of doden gezien als wapen!

Dus als jij iemand met een voerstick voor de kop ramt wordt die gezien als wapen! En ga zo maar door! Zelfs een tandenstoker kan een wapen zijn. Breed begrip dus.

Cheers.
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

29-04-2004 19:34

Ik weet niet hoor, maar ik kan met mijn katapult geen steentje wegschieten, tenminste niet behoorlijk, en niet goed richten. Een boilie is een ander verhaal :lol: daarmee schiet ik redelijk accuraat, maar dat terzijde. Ik kan met mijn katapult niet iemand vermoorden denk ik hoor! Gewoon zon plastic ding, met een licht elastiek enz.

Greetz Marck :wink:
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

29-04-2004 19:54

Bart Janssen schreef:Frank,

Nee, dat zeg ik niet. Goed lezen, een oud wijffie voor de kop schieten valt bij mij niet onder het motto, ten behoeve van de visserij!

Cheers


bart,

ik las wel goed, formuleerde mijn antwoord alleen iets verkeerd:

nog een keer...

hoe weet een agent of die katapult alleen voor de visserij wordt gebruikt? het is een wapen volgens de nederlandse wet, en naast de visserij kan jij er zoveel mee doen...

zo begrijpelijk? jawel he...
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

29-04-2004 20:04

Maar als ik een appeltje zit te schillen langs de waterkant, kan ik dan ook een boete krijgen voor wapenbezit? Een mes is tenslotte een voorwerp dat gebruikt kan worden om een ander mee te verwonden..... :roll:
Dat wordt voorgesneden brood eten voortaan..... :( :P
met :-? groet, daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

29-04-2004 20:10

jammer dat er altijd mensen zijn die denken dat ze grappig zijn...
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

29-04-2004 20:30

Frank,

Een kattapult heb ik enkel bij me als ik aan het vissen ben. Die gebruik ik om te voeren en niks anders! Zal een betere agent ook best begrijpen en nooit moeilijk over doen.

Zou die agent dan gaan gissen of ik er andere bedoeling mee zou hebben dan kan ik hem gelijk vertellen dat als ik al iemand kwaad zou willen doen ik het zeker niet met met een lullig kattapultje zou doen :wink:

Kijk Frank, je hebt zwart en wit maar daartussen nog een heel groot gedeelte dat grijs heet! Dat grijze gedeelte bestaat vooral uit mensheid, nuchter en proportioneel na te kunnen denken. Een visser die een kattapult bij zich heeft om te kunnen voeren is mijn ogen dus absoluut geen overtreder van welke wet dan ook.

Het wordt al weer een heel ander verhaal als er een groepje jeugd met stenen en kattapulten door een woonwijk heen loopt en van alles en nog wat proberen kapot te schieten. Waarschijnlijk is dit laatste ook de rede geweest waarom men een kattapult onder de wet wapen en munitie heeft laten vallen.

Kattapult bij de visserij, GRIJS

Kattapult met het oogmerk te vernielen of verwonden o.i.d., absoluut ZWART/WIT en verbaliseren.

You get my point.

Bart
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

29-04-2004 20:31

Frank,

PS: Daniel heeft wel gelijk! Ook al maakt hij er een lolletje van.

Groet,
Bart
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

29-04-2004 20:35

bart,

om welk wapen gaat het hier in deze discussie? thuis heb je ook wapens liggen daar gaat t niet om.

Een katapult is nu eenmaal een verboden bezit.

en ik snap je echt wel hoor, maar je moet er toch mee oppassen
Gebruikersavatar
krijn passenier
Berichten: 118
Lid geworden op: 14-04-2004 22:44
Locatie: brielle

30-04-2004 10:49

ik weet wel verboden is verboden maar als je het aleen gebruikt om een voer plek aan te leggen kan je natuurlijk ook zo iets hebben van een gedoogbeleid :(
geert vangils
Berichten: 105
Lid geworden op: 01-05-2004 21:08
Locatie: weelde (belgie)
Contacteer:

05-05-2004 16:40

kweet niet of het in belgie verboden is
ik heb bijna altijd katapult bij al zoooooo dikwijls gecontoleerd
altijd lag die tog wel int zigt
nog geen last van gehad hoor
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

05-05-2004 17:38

AMSTERDAM, 04-05-2004 - Drie jongens, twee van 12 en één van 13 jaar uit Oldenzaal, zijn maandag opgepakt door de politie nadat zij van een viaduct brood naar passerende auto's op de A1 hadden gegooid. De politie kwam snel in actie na berichten van getuigen die hadden gezien dat de jongens 'iets' hadden gegooid wat behoorlijk hard tegen de ruiten van hun auto klapte.

De jongens werden in de buurt van het viaduct aangehouden en verklaarden dat zij het brood hadden overgehouden van een dagje vissen. Dat zij het voedsel daarna op de snelweg gooiden, kwam volgens de tieners omdat vrachtwagenchauffeurs weigerden te claxonneren, terwijl de jongens hier wel om hadden gevraagd. De vissers hebben een proces-verbaal gekregen voor openlijke geweldpleging. De bekogelde wagens liepen overigens geen schade op.

[b]Waarom zijn de katapults verboden? ik denk door heren zoals boven vermeld[/b]
groet henk
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

05-05-2004 20:52

amen... had juist zo;n voorbeeld nodig, en dan nog wel in me eigen plaatsje ook :)