Slapen komt karpervissers duur te staan


Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

26-09-2003 19:55

voor alle duidelijkheid ulco en ik zaten in hetzelfde project samen met nog 2 karpervissers op dit moment bestaat de karpercommissie niet meer, maar worden de belangen van de karpervissers behartigd door een persoon.

Ulco de preciese afpraak weet ik niet mer exact, maar volgens mij was het zeker wel waterdicht

mvg martijn
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

26-09-2003 23:15

Mannen, jammeren helpt niet, eigen meningen tellen in deze niet. Ik denk dat er nog veel meer van deze meldingen zullen komen, maar op zich lost dat niets op.
Samen met alle karpervissers binnen een vereniging overleggen met je HSV om te proberen tot een oplossing à la Leeuwarden te komen kan wel leiden tot een goede regeling.
Maar...zolang de meesten nog te beroerd zijn om de ALV van hun vereniging te bezoeken zal ook hier wel weinig van terecht komen.
Een wetswijziging voor karpervissers: kun je vergeten. En tekeer gaan tegen de politie of Boa's heeft geen enkele zin en zal de 'zaak' alleen maar verergeren.
Willem Barnas

27-09-2003 10:28

Aart,

Jammeren, speculeren en interessant doen; de respectievelijk tweede, derde en vierde hobby van de karpervisser...

:razz:

WB :wink:

PS: Oh oh oh, wat is het toch goed geregeld in Leeuwarden, het vergunninkje klopt, maar langs de waterkant is het nog steeds een pestbende. Laatst vernam ik dat de gemeente het al weer lekker beu wordt...
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

28-09-2003 17:27

Dennis,

Leef jezelf uit. Als je vat loopt bestaat de mogelijkheid, da je hulp van bijv. de KSN in kan roepen. Nee, de KSN kan deze problemen niet zelf oplossen, wel met raad en daad bij staan.

Anderen: Voor het kalf nu echt verzuipt: demp die put. 5% vistijd anders besteden om te kunnen blijven vissen is voorwaar niet veel.

Teveel te vaak staan een paar fanatiekelingen voor lul. Mooi plan gemaakt, bestuur min of meer enthousiast. Alleen nog even stemmen. Aanwezig 2% van alle leden waaronder 1 of 2 verdwaalde karpervissers.

Vind maar wat je wil, maar als het vissen straks echt onmogelijk gemaakt wordt, heb je dat aan jezelf te danken.

Kan je blijven vissen, heb je dat aan een paar Don Quichotes te danken. Nee, die zitten niet op je schoudeklopje te wachten. Hulp willen ze, ook die van jou.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

28-09-2003 18:38

Willem,
Ook karpervisser geworden zie ik??

PS: Oh oh oh, wat is het toch goed geregeld in Leeuwarden, het vergunninkje klopt, maar langs de waterkant is het nog steeds een pestbende. Laatst vernam ik dat de gemeente het al weer lekker beu wordt...

Want:
Jammeren, speculeren en interessant doen; de respectievelijk tweede, derde en vierde hobby van de karpervisser... :grin:

Sportieve groeten Henk
Willem Barnas

28-09-2003 18:49

Henk!

:lol:

WB :wink:
Harold Veldkamp
Berichten: 7
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Roden

28-09-2003 21:15

Niet dat ik politiek volledig op de hoogte ben, maar er staat me iets bij dat ze de kampeer wetgeving ernstig willen versoepelen cq vereenvoudigen. Iemand die hier iets meer zijn of haar licht over kan laten schijnen?

Groeten,

Harold
Most d´r ok mosterd op?
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

29-09-2003 08:40

Alleen als het geld oplevert.

Denk ik.


Laatste evalutie staat ergens in pdf, weet alleen niet meer waar. Zal eens zoeken.

MVG

Klaas
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

29-09-2003 10:37

euh willem wat jij zegt klopt niet echt hoor (tenminste tot zover mijn informatie strekt) de gemeente en politie zijn juist zeer tevreden hoe de samenwerking nu loopt, alleen hoop ik dat er snel meer verenigingen(karpervissers!!) hetzelfde initatief nemen omdat er een "zuigende" werking uitgaat als men alleen hier legaal in een bivvy kan overnachten met alle negatieve gevolgen van dien

mvg martijn

p.s. als je niet vaak op een water komt hoe weet jij dan dat het een pestbende is?? of ga je ook al uit van de "verhalen"??

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Martijn Nederpel op 2003-09-29 11:15 ]</font>
Willem Barnas

29-09-2003 20:42

Martijn,

Ik struun niet alleen rond aan dat water hier om de hoek en kan ook communiceren met mensen.

Vang ze,
WB :wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Willem Barnas op 2003-09-29 20:43 ]</font>
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

30-09-2003 12:53

Wat een hoop gezeur weer, ze waren aan het illegaal kamperen, ze zijn bekeurd omdat ze aan het illegaal kamperen waren... en nu lopen ze weer te janken.... Iedereen hier weet dat het verboden is en toch elke keer weer dat gejank(hetzelfde met 3 hengels)... :r Ze hebben het risico genomen en ze hebben verloren... too f#cking bad. Wees gewoon een kerel en accepteer het nu gewoon, ipv al die topics over "onterechte" bonnen...
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

30-09-2003 22:41

of doe er wat aan.......

willen ik geloof best dat jij kan communiciceren alleen kloppen sommige verhalen die naar jouw toe gecomuniceerd zijn niet altijd denk ik, er is zeker wel rottigheid geweest alleen werd dat meer veroorzaakt door niet vissers(andere recreanten) dan karpervissers

mvg martijn
Bob Smit
Berichten: 133
Lid geworden op: 25-03-2002 01:00
Locatie: enschede

15-10-2003 10:33

Ik heb onlangs PRECIES hetzelfde meegemaakt.
Rond half 10 hoorde ik gerommel aan mijn tent en een kale man stak zijn hoofd in mijn tent. "Wakker worden" zei hij.
Toen ik naar buiten kwam zag ik de groene uniformen en dacht ook dat ze mijn vergunning wilden zien. Dat was ook zo, maar toen vroegen ze of we aan het vissen waren of kamperen. "vissen" zeiden wij.
"Dan mogen wij jullie nu een boete geven."
Het is bij een waarschuwing gebleven, maar ik vind het echt compleet belachelijk dat je niet even je ogen mag sluiten tijdens het vissen.
HANS CUYPERS
Berichten: 21
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00
Locatie: AVERBODE

17-12-2003 11:56

ik weet niet dat de wet in nederland hetzelfde is als in belgie, maar in belgie zegt de wet, wild kamperen is kamperen met een tent met een VAST grondzeil! een tent zonder VAST grondzeil is dus niet wild kamperen!

ik heb deze shit ookal meegemaakt maar ik kwam er vanaf met wat gezever!

maar in principe hebben ze gelijk, spijtig genoeg! en er is weinig dat je er aan kan doen, zij zijn de arm der wet en hebben het voor het zeggen!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

17-12-2003 12:41

vast of los gronzeil, hoewel vaak als sprookje doorverteld maakt in nederland geen reet uit. Overnachten is overnachten punt.
Koen de Been

18-12-2003 22:02

en dan zijn de politieagenten het nog met je eens ook als je zegt dat er geen k*t van heel die klote-wet klopt.
als politieagant zal ik schappelijk zijn tegenover de karpervisser en een waarschuwing geven maar ik vind het niks gek dat vrijwel 75% van de karpervissers het niet eens zijn met de juten als ze (ook in mijn ogen) een onterechte bon krijgen!!!
en bob marley zong in een van z'n nummers: "get up,stand up, stand up for your right".
maar wie ben ik in m'n eentje tegen een politieagant aan de kilometer lange waterkant??

mvg koen
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

19-12-2003 00:38

Nachtvissen? Verbieden zeg ik!

Ik zal d'r niet eens zo ver naast zitten als ik zeg dat van alle karpervissers er ongeveer 5% serieus is! Dat zijn de mannen die leven voor hun hobby. Vrouwen ook, maar dan praten we meer over promillages. De echte bikkels lijden heel erg onder het geneuzel van de watjes en semi-bikkels. Een stel mongolen aan de waterkant kan nooit, maar dan ook nooit serieus overkomen! Iemand die zonder er over na te denken, gelijk z'n giechel openscheurt en (heel stoer, jaja) over "de wouten" begint, hoe serieus moet je die nemen?? Als ik 5 km te hard rijd, en ik word geflitst, dan heb ik dat aan MEZELF te danken. Niet aan het gedoogbeleid en de meetcorrectie. Ik kies er voor om de grens van de meetcorrectie te zoeken, en als ik dan geflitst word, dan is dat MIJN fout. Niet die van de overheid of van "de wouten". Als ik ergens wil gaan vissen, en dan langer dan een uurtje of 5, 6, dan ga ik eerst even uitzoeken hoe het zit met de toegestane uitrusting. Zo weet ik van m'n thuiswater dat je daar alleen met een plu mag zitten. Geen overwrap, geen los of vast grondzeil, geen shelter, alleen een plu. Derhalve kan ik er op rekenen, dat als men (controleur/boa/"de wouten") komt controleren, ik dan de lul KAN zijn. Conclusie? Lijkt me duidelijk.

Een jaar of twee geleden is bij ons het nachtvissen in de ban gedaan. Dit vanwege de vele vernielingen, brandjes, scooters langs de waterkant, vechtpartijen, diefstallen en ga zo maar door. Let wel: we praten hier over een na-tuur-ge-bied. Dat wil zeggen dat onze vereniging er MET GELUK mag vissen en looprecht heeft. En dan hoor je over de respectloze manier waarop men (die 95%) daarmee omgaat. Belachelijk gewoonweg.

Is zo'n speciaal pasje voor 't nachtvissen te doen? Hangt denk ik af van iedere situatie op zich. Bij ons is het risico te groot dat de looprechten & visrechten compleet intrekt als er nog eenmaal gekloot aan de waterkant tegenkomt, dus dat is bij ons al geen haalbare kaart. En dat komt allemaal door (en nu ga ik kort door de bocht, ik weet het) een stelletje sukkels die niet normaal kunnen/willen vissen..

Kortom: van mij mag 't nachtvissen verboden worden, ik pak m'n nachtjes wel aan een betaalwater, en in de normale wateren vis ik gewoon van 1 uur voor zonsopgang tot 2 uur na zonsondergang.
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

19-12-2003 01:40

hallo klaas ,
als je het opgezocht hebt, graag een mailtje omtrent vrijstelling/versoepeling kampeerwetgeving ,wel graag serieuze reacties.
ben sinds kort , hoofdcontroleur met insteek/hobby karperen en wil graag ook ideeen op controlegebied.
Ik lees veel dat de vereniging moet dit doen en moet dat doen ,maar wat doe je er zelf aan?
word lid van een controlecommisie/bestuur/karpercom. met andere woorden leef je eigen in de problemen die in een vereniging/bond heeft en kom met ideeen.
Het is makkelijker om vanaf de zijkant je gal te spuwen als daadwerkelijk met ideeen te komen.
Deze zaken worden veelvuldig op dit forum gespuwd maar ,ik lees bijna nergens dat men ook zich opgeeft als een vrijwillerger en ook resultaat boekt.
natuurlijk zal men als karpervisser een plaatsje moeten verwerven in een vereniging die zijn oorsprong in het witvisgebeuren heeft.
Maar als je duidelijke ideen hebt kun je iets bereiken
groet henk
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-12-2003 09:49

Henk,

Ik heb mijn versie van het onderzoek verknipt. Deze staat nu op de ksn site als alleen WOR.

Ik kan het origineel niet meer vinden ook niet op het net.

Opvisserij gebied was niet echt veel opgenomen.

Reekn maar dat de CBB / KSN de ontwikkelingen bij houd.

Er is al een voorstel naar de NVVS trouwens. Ook hier.
De federaties maken de dienst uit. De federaties zijn de HV-en, de HV-en zijn de besturen, aangestuurd door de 5% aanwezige leden.

Kansen genoeg toch Henk?

MVG

Klaas
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

19-12-2003 10:28

Ben het in grote lijnen wel met toon eens..alleen jammer dat zelfs een oval officeel niet mag, wel heel jammer dat het door anderen verkloot word.
Tevens is het idd zo dat wanner je bekeurd word de agant allen zijn werk doet, en JIJ degene bent die in overtreding was.
Tjah je kan wel zeggen dat je een regel onzin vind, maar die regel bestata er nu eenmaal en je besluit die te overtreden. Want wat nu als iemand het een onzin wet vind dat wanneer je kwaad bent iemdn niet tegen zijn hoofd mag huffen?? Uiteindelijk is er maar een oplossing: en dat is zorgen dat de regels aangepast worden, en tot die tijd ff afzien hoe onredlijk het in jouw ogen ook is!