Slapen komt karpervissers duur te staan


Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

26-09-2003 09:32

Zie eerdere discussies.

Nog steeds niet toegestaan om recreatief de nachtr door te brengen buiten een daar toe aan gewezen plaats.

http://www.karperstudiegroep.nl/KSN/PDF/wor.pdf

Bungalow, bivy, paraplu of een gebreide onderbroek? Maakt niet uit.

Zielig? Ja. Idem de 28 EUORO voor 4 km/u te hard.

De enige kans die je maakt bij beroep is indien het feit verkeerd is omschreven.

Martin,

Je reactie is logisch, van anderen ook, maar helpt niet. Wel het zoeken naar andere oplossingen.

MVG

Klaas
Ramon Kuipers
Berichten: 66
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Oldenzaal

26-09-2003 09:38

Het is aan de ene kant terecht dat ze een bekeuring hebben gekregen: het nachtvisseizoen is officieel gesloten m.u.v. de wateren met ontheffing hiervoor.

Aan de andere kant is het gewoonweg kinderachtig, maar ja iets beters hebben de heren agent waarschijnlijk niet te doen. Of ze durven niets anders te doen(meer waarschijnlijk).

Echter het feit dat ze zijn bekeurd voor wildkamperen is niet juist. Officieel moeten ze worden bekeurd voor het nachtvissen buiten het seizoen. Wanneer ze dit aanvechten is de kans groot dat ze niets hoeven te betalen. (Zie het maar als een vormfout van de politie)
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

26-09-2003 10:29

zelfs slapen maakt niks uit ze mogen je al bekeuren als je een onderkomen hebt staan waarin overnacht kan worden dat je slaapt is een tweede.(een plu met stretcher mag eigenlijk ook niet dus...) een idee voor andere karpervissers hier. Innhet verleden heb ik het al aangehaald(alleen weinig reactie op gekregen)probeer met je visvereniging een soort karpercommissie op te richten en probeer bij de gmeente een soort vergunning uit te brengen voor het doorbrengen van de nacht in een tenje ten behoeve van de kaprervisserij. Wij hebben dat wel gedaan en kunne voor 5 euro per jaar rustig slapen!
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

26-09-2003 10:52

martijn, een onderkomen waarin overnacht kan worden... ik kan ook in mijn stoeltje slapen. plu erboven en bij elke regenbui ben ik strafbaar?

met droogzittende groet
groetjes Da Fox
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

26-09-2003 10:58

jah in princiepe is het verboden om te overnachten raar maar waar!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

26-09-2003 11:05

Ramon,

Kan voor beide overtredingen.

Martijn,

Wordt volgende project. Heb adres nog. Nu nog tijd. Komt goed.


Kees,

Ja. Zie eerdere link. Artikel 1.1 en 1.2 en artikel 8.

Tip: boordlichten plaatsen?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

26-09-2003 11:32

klaas, uit de eerste posting van deze discussie leid ik af dat deze 2 vissers overdag beboet zijn, omdat ze lagen te maffen. als ik nu dus ergens overdag zit, op mijn stoeltje onder een pluutje in de regen, en ik knijp even een oogje toe, dan ben ik strafbaar? ik vind het een beetje een raar verhaal worden. dat ik hierop snachts gepakt kan worden, oke. maar deze jongens werden overdag beboet!
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Bas Goorhuis
Berichten: 260
Lid geworden op: 27-10-2002 02:00
Locatie: Twente

26-09-2003 11:43

ik heb wel een idee :grin: :grin: voor een aktie.

met een flink aantal jongeren die normaal zouden vissen, bij de desbetreffende agent voor de deur gaan staan met scooters, auto's (incl radio etc) en daar er een gezellige avond van maken, begint er aardig op te lijken dat men dat liever heeft, HANGJEUGD ipv jongeren die met een hobbie bezig zijn.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

26-09-2003 11:47

Kees,

Ze hebben het feit gepleegd. He ik verzin ze niet he.

Zolang je niet recreatief de nacht door brengt of hebt gebracht is er niets aan de hand.


Bas,

Leuk, contra-productief.



Heb zojuist een boegspriet geplaatst.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

26-09-2003 11:51

klaas, volgende opmerking

hoe kunnen ze nu smiddags hard maken dat jij snachts heb zitten vissen. ik vind het maar een vrij kromme redenatie.
dadelijk gaan die lui mijn auto nog doorzoeken, op zoek naar een derde hengel die ik dan gebruikt zou hebben :-|
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

26-09-2003 12:19

Het wordt allemaal een beetje ver gezocht en het is gewoon te idioot voor worden dat de heren agenten ons vissers gaan beboeten omdat wij onze hobby uitoefenen, die oevrigens door vele agenten niet worden begrepen, terwijl de hele dag door fietsendieven en andere criminelen bezig zijn met hun criminele zaakjes....

Ik vind het een beetje krom allemaal! Oke, er zijn bepaalde regels, maar als de regering al zit te denken aan het gedogen van coca¨ne dan vraag ik mij al helemaal af waar dit land naar toe gaat! Als je dit dat afsteekt naast het nachtvissen want dan misschien niet zou mogen.... dan leven we in de omgekeerde wereld en daar begin ik steeds meer een schijthekel aan te krijgen!!!

Zolang je netjes in je tentje, bivvy of whatever zit te vissen en er geen bende van maakt of andere overlast verzorgt, dan horen ze dat ook te gedogen.
Op sommige wateren wort dit ook gedaan, maar op vele ook weer niet, zoals hierboven beschreven...
Arend Termorshuizen
Berichten: 260
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

26-09-2003 12:24

Deze discussie is al vaker hier gevoerd. Iedere visser weet dit.
Je hebt gewoon pech gehad. Nog even iets anders. Wil je 's nachts zo graag vissen, dan moet je gewoon wakker blijven en vissen.

Arend
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

26-09-2003 12:28

arend, deze jongens zijn niet snachts beboet, maar de dag na de nacht, midden overdag. er is hier op dat moment dus geen sprake van nachtvissen. die agenten hebben heus niet de hele nacht in de bosjes gelegen!
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Bas Goorhuis
Berichten: 260
Lid geworden op: 27-10-2002 02:00
Locatie: Twente

26-09-2003 12:32

Op 2003-09-26 12:24, schreef Arend Termorshuizen:
Deze discussie is al vaker hier gevoerd. Iedere visser weet dit.
Je hebt gewoon pech gehad. Nog even iets anders. Wil je 's nachts zo graag vissen, dan moet je gewoon wakker blijven en vissen.

Arend
Dus jij vindt dat als er weer zo'n dodo in den haag een niet practische regel maakt wat nergens op slaat dat je dan maar zomaar weer ja moet knikken en je er bij neer leggen?

Oja en als je de discussie niet weer wildt voeren, dan reageer je toch niet? Ik zag nergens in de titel van dit topic staan : REAGEREN VERPLICHT, jij wel?

Mijn mening is dat je dan moet proberen daar wat aan te veranderen. En dat ga ik ook proberen, misschien is het inderdaad een idee om eens met de visverenining(en) om de tafel te gaan.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bas Goorhuis op 2003-09-26 12:33 ]</font>
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

26-09-2003 12:45

In de wet wordt volgens mij het recreatief nachtverblijf alleen verboden als men gebruik maakt van Zie punt C.
-----------------------------------
C. kampeermiddel: tent, tentwagen, kampeerauto of caravan dan wel enig ander
onderkomen of enig ander voertuig of gewezen voertuig of gedeelte daarvan, voor zover
geen bouwwerk zijnde, waarvoor ingevolge artikel 40 van de Woningwet een
bouwvergunning vereist is; een en ander voor zover deze onderkomens of voertuigen
geheel of ten dele blijvend zijn bestemd of opgericht dan wel worden of kunnen worden
gebruikt voor recreatief nachtverblijf;
-------------------------------

Alle soorten onderkomen mogen niet maakt dus niet uit, tent, plu of auto of stukje zeil.

Staat verder niks over het wel of niet slapen, voorhanden hebben van slaapzak, strecher gaspitje o.i.d.

Dus je zou volgens mij slapende op een strecher snacht niet een boete kunnen krijgen. Omdat je niet gebruik maakt van een onderkomen.

Verder moet er volgens mij idd aangetoond worden dat het onderkomen bedoeld is om snachts recreatief de nacht door te brengen of hebben gebracht.

Wie zegt dat ik die tent, niet gebruik voor de regen overdag!

Dus als er overdag controle plaatsvindt zie ik nog wel kleine punten om de bekeuring aan te vechten als ik het voor laat komen.

Bij controle snachts ben je met elk onderkomen zoals beschreven bij punt C strafbaar indien je je niet bevindt op de daarvoor aangewezen plaatsen.

Dit was mijn idee hierover graag ook jullie meningen.

M.v.g. Ulco,
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

26-09-2003 12:54

http://www.hsvleeuwarden.nl


of... hoe het ook kan.

Way to go Leeuwarden

MVG

Klaas
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

26-09-2003 13:01

op dit moment is het tweede jaar van de pasjes in volle gang en tot dusver is het een groot succes! de sociale controle is groter geworden en het ziet er daardoor netter uit! de contacten met de gemeente/ politie zijn stukken beter.
Helaas ook in deze topic veel gezeur en weinig mensen die zoiets ook willen/gaan bewerkstelliggen! (shame!!)
Gebruikersavatar
rinus koolen
Berichten: 346
Lid geworden op: 21-06-2003 02:00
Locatie: eindhoven

26-09-2003 13:02

En hoe is het water aanbod in het groene ster gebied ? Wat kost zo`n pasje dan.
Verder een prima optie van de Hsv.
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

26-09-2003 13:02

dus....

om de goede moraalridder uit te hangen roepen we om meer controle, dan kan het schorum van het kaf gescheden worden etc.....

maar als die controle eenmaal daar is, en blijkt dat men gewoon geen zin heeft zich aan gewone normale regels te houden, en bij overtreding ervan zelfs ZELF de veroorzaker ervan te zijn dat regels nog verder aangescherpt zullen worden, hebben die domme smerissen het inneens gedaan. Die weten nix (clichee), hebben wat beters te doen (clichee), pesten de lieve karpervisser (lief? yeah right), etc etc

mijnheer de agent: wat doet een karpervisser nu fout? U weet toch ook wel dat een karpervisser nu eenmaal met zijn eigen wetten boven de wet staat mijnheer de agent, en nu opzoute!

iemand moet mij nog immer uitleggen waarom er voor karpervissers apparte regels zouden moeten gelden, plus iemand moet mij ook nog steeds uitleggen waarom een vreselijk groot gedeelte persee met een bivie moet vissen, al vissen ze midden in een stadskern, of niet langer dan 1 nachie, ookal regent het niet, zonder bivie benne we geen karpervisser toch?

tjezua, het gezeik draait maar in cirkels, de ander doet het immer fout, wat de eigenlijke veroorzaker weer geheel ontslaat eens te bekijken of die een en ander misschien niet geheel juist doet.

weet je wat het misschien is?

als men niet met een bivie mag vissen, vinden ze vermoedelijk eigenlijk het karpervissen niet zo erg leuk meer?

zou het dan weer teveel op vissen gaan lijken?

groeten ed

ps, en nu vraag je wat is er mis eraan?

In de karpervisser haar ogen niet zoveel, in een heleboel andermansogen wel. De wandelaar om een mooi water bijvoorbeeld die geen zin heeft in een x-aantal tenten om zijn water, weekeinde na weekeinde. Of de vaste kern witvissers. Of ik.

Je ken der geile zoveel op als je wilt, maar zelfs ik, karpervisser, vind hoe die der vandaag de dag aan de waterkant verschijnt niets anders dan een ´gedrocht´. Vizuele vervuiling van een stuk natuur. Ik roep maar wat. Als iemand mij nu nog eens precies uitlegt waarom een karpervisser het zogenaamde recht zou moeten bezitten te verschijnen aan een stuk natuur (watergebied) precies zoals hij dit wenst te kopieeren uit wat door commercie is opgedrongen (heel karpervissend nederland moest maar eens een bivie aanschaffen, strecher, fox slaapzakkie, etc), slechts dan zal ik zwijgen.

succes

inderdaad, de discussie is al eerder gevoerd

Bas: alleen voorstaanders mogen dus reageren?
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

26-09-2003 13:03

Hallo Klaas,

Heb zelf meegeholpen met het opzetten van dit pasjessysteem. Maar volgens mij is het nog niet helemaal waterdicht.
Ook dit is gebaseerd op gedoogbeleid.
Wettelijk gezien bestaat de mogelijkheid er volgens mij niet tot het uitgeven van pasjes o.i.d. De landelijk geldende wet op openluchtrecreatie staat boven het zelf bedachte systeem met pasjes.
Het initiatief is verder wel goed volgens mij gaat vaak om een stukje goodwill te kweken bij politie en gemeente.

M.v.g. Ulco,

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ulco Bosma op 2003-09-26 13:06 ]</font>
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

26-09-2003 13:03

pasje kost 5 euro voor een heel jaar
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

26-09-2003 13:05

en is wel water dicht omdat het via een plaatselijke politie verordening is geregeld

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Martijn Nederpel op 2003-09-26 13:08 ]</font>
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

26-09-2003 13:45

Hey martijn,
Volgens mij is het helemaal niet mogelijk om ontheffing aan te vragen via een APV.
In de wet staan de mogelijkheden voor ontheffing beschreven en daar staat niet bij de via een APV ook een ontheffing geregeld kan worden voor langere termijn.

APV kan bij:

2. Van het verbod, bedoeld in het eerste lid, kunnen burgemeester en wethouders
vrijstelling of ontheffing verlenen voor:
a. het houden van de kampeerterrein voor ten hoogste tien kampeermiddelen;
b. het houden van een kampeerterrein door een organisatie met een doelstelling van
sociale, culturele, educatieve of wetenschappelijke aard ten behoeve van eigen
doeleinden of
c. het houden van een natuurkampeerterrein dat voldoet aan door Onze Minister gestelde
regelen.
3. In afwijking van het tweede lid, onderdeel a, kunnen burgemeester en wethouders voor
door hen per kalenderjaar vast te stellen korte perioden, het aantal toe te laten
kampeermiddelen verhogen tot ten hoogste vijftien.

------------------------------------

Martijn graag zou ik die APV eens inzien, want vraag me echt af of die er wel is!
Verder werkt het systeem prima alleen voordat het overgenomen kan worden door andere verenigingen moet het wel 100% waterdicht zijn en daar ben ik nu nog niet van overtuigd.

M.v.g Ulco,
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

26-09-2003 14:49

Ooit heb ik al eens gezegd, dat ik onderzoek doe. Ulco haalt aan waarom.

Ed heeft voor het grootste deel gelijk. Ik wil er nu niet te diep op ingaan, maar op de meeste plaatsen waar op kamperen beboet is gaan worden, is het door een paar, zich ook karpervisser noemenden, verziekt. Ik noem: Vouwwagens, bungalowtenten, bbq's, afscheidingen met kratten bier, campers. ('t is hier fantastisch, maar nu niet meer)

De 1e de beste lul met 3 hengels voor de deur mag dat doen en ik zondewr hengels, maar altijd in voor een feestje mag het niet?

Als er dan eens iemand iets vraagt, soms puur belangstellend, krijgt ie een grote bek.

Valt het wel mee? Welterusten.

Als ik een tip mag geven? Daar waar de controles nog meevallen komt dat omdat er nog weinig problemen zijn, probeer dat zo te houden.

Ik vind wel, dat er een soort controle ala Herenveen moet komen. Nachtvissen mag, maar geregistreerd. Of en wat het mag kosten koemen we wel uit. Dat een karpervisser daarbij zich enig comfort mag toedichten. Ok. Welke ben ik zelf nog niet uit, maar een hutsiefrutsie dome, inc. overkapping voor boot en aanhanger gaat me te ver.

Heb trouwens al eens links verwezen naar De Wit. Misschien nu duidelijk waarom.

MVG

Klaas
dennis v schoten
Berichten: 66
Lid geworden op: 17-06-2003 02:00
Locatie: den haag

26-09-2003 18:37

Ulco het project waar jij het over hebt staat nu ook een heel stuk in HET VISBLAD dat ik iedere maand in de bus krijgt.
Dit soort projecten moet op meer plaatsen worden ingevoerdt naar mijn mening.
Je blijft zo controle houden over de gebieden die bevist worden.
Petje af voor dit project
Groeten Haagse Dennis
als me pieper maar blijft piepen