Strenge controles dit jaar?


Plaats reactie
jeffrey spierenburgh
Berichten: 19
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Den Haag

19-04-2002 21:20

ik vind de controles niet zo erg alleen vis ik liever snachts dan overdag dus dat ik wel minder want ik ga echt niet alleen in het nacht vis seizoen vissen ik vis net zomakkelijk nu hoor ik vind dat zogewoon moeten kijken naar hoe de gene vist en niet een boomblaster mee en keihard muziek en 10 kratte bier langs de waterkand enz. enz. enz.
ik ruim altijd netjes alles op al me papiertjes en andere rommel... daar moeten ze gewoon naar kijken!!!!!!

greetzzzzz jeffrey
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

26-04-2002 20:25

Willem en Laurens,

Willem, jij komt tenminste met normale vragen. Ik zal kijken of ik daar antwoord op kan geven. Lukt dit niet helemaal, dan Klaas van den Herik dit mogelijk doen. Ik zal ze nog eens nalezen. Ik heb weinig tijd, want ik moet de nacht zo in. Maar je krijgt antwoord.

Laurens,
Het moet me van het hard, dat hier iemand een mailing post met een brok frustratie. Ik zou nog weleens met jou over de goede dingen zoals controle's ed willen praten.

Gr. John
gertjan terluin
Berichten: 11
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Franeker

28-04-2002 20:02

valt mee met die controle's, we zijn net terug. Ze stonden om 6 uur in de ochtend voor de tent. 2 man politie. mijn vismaat en ik hadden beide 3 hengels uit. We zijn gematst. "draai die in de loop van de dag maar es binnen" was de boodschap, lang leve deze agenten.... Ze begrepen ons wel...

Gert-jan
Arie van den Oever
Berichten: 10
Lid geworden op: 23-04-2002 02:00
Locatie: Hillegom
Contacteer:

29-04-2002 14:07

Laten we ons toch niet zo druk maken om ons politieapparaad ,heel vaak zijn het lieden met goede bedoelingen .Voor veel ,dieners ,zien we er toch wel een beetje raar uit .Aan ons de taak om het een en ander recht te zetten . Respect voor elkaar ,en geloof me dat is echt nodig . Ook bij mij is het wel eens anders geweest . Het vangen van een grote karper vergt geduld ,,het omgaan met de politie ook . Goede vangst het komende jaar ,vrg --ARIE
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

01-05-2002 19:12

John:

Inderdaad een hoop frustratie.

Jij schrijft alleen dat jij ook wel eens met mij over de goede dingen wil praten zoals controles en dergelijke.

Wel behalve mijn kritiek op de politie in het algemeen (zeg niet dat ik het zelf allemaal beter kan, maar wel weet) ging die posting juist over controles!

Jij weet inmiddels vast wel dat de gemiddelde polietagent in uniform slecht 20 % van zijn tijd op de straat patroulieert. Een hot item tegenwoordig.

Ik ben niet tegen controles. Wetten zijn er om orde te behouden, OK. Wetten zijn er ook om overtreden te worden.

Ooit heeft iemand gezegd: tot hier en niet verder. Dit hield al in dat er tot aan die tijd ook al over die grens geopereert werd.

Ik beschik toevallig over een nacht en 3 hengel vergunning, vis dus hertsikke relaxt en heb nog nooit een boete gehad.

Maar die schaarse tijd die ambtenaren buiten rondbrengen (sommige hebben niet eens door dat het al voorjaar is) kunnen ze volgens mij prima beter benutten voor de echte criminaliteit, laat een stadswacht maar de vissers controleren.

Vissers zijn een makkelijk slachtoffer geworden waar geld aan verdient wordt, dat hebben mensen snel genoeg door door, bij deze mening blijf ik!

Groetjes Laurens

Ps: kostenpost Douwe Egberts koffie bij afdeling 'moordzaken' en 'Ernstige Delicten' nu gestegen tot 500 euro per week, per vestiging.
Daphne Kunen
Berichten: 1
Lid geworden op: 13-05-2002 02:00
Locatie: Haarlem

13-05-2002 13:44

Hier ook controle, 1 hengel te veel, maar we mochten hem eruit halen, geen boete. verder hadden we ook nog geen sportvisakte, maar wel grootvergunning, werd niet moeilijk over gedaan, of we die als we uitgevist waren nog even konden halen.
Gewoon in Haarlem komen vissen dus!!

Op 2002-04-28 20:02, schreef gertjan terluin:
valt mee met die controle's, we zijn net terug. Ze stonden om 6 uur in de ochtend voor de tent. 2 man politie. mijn vismaat en ik hadden beide 3 hengels uit. We zijn gematst. "draai die in de loop van de dag maar es binnen" was de boodschap, lang leve deze agenten.... Ze begrepen ons wel...

Gert-jan
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-05-2002 14:03

Grootvergunning? Bedoeld wordt zeker de grote vergunning van de NVVS? Zijn jullie wel gematst! Foei, wie vist er nu zonder sportvisakte?
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

13-05-2002 19:20

als je bedoeld een derde hengel dan heb je de grootte visakte van de ovb a 100 gld nodig en het water moet zijn vrij gegeven door de kamer van de binnenvisserij ook met de grootte nvvs vergunning mag je niet met een derde hengel vissen.
de gewone visakte komt dan te vervallen.
Geoffrey Schatteman
Berichten: 47
Lid geworden op: 20-02-2002 01:00
Locatie: Zele

17-05-2002 19:21

Je geeft het zelf toe dat je er na 22u30 niet meer mag vissen en je zit dan nog te klagen. Hou je aan de regels en iedereen is tevreden.

groeten

geoffrey
Lucas Veninga
Berichten: 1
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Groningen

22-05-2002 22:36

beste Menno
dit soort acties heb je te danken aan de vissers die zich niet zo netjes gedragen
die hun soudbox zo hard hebben staan dat je het in de volgend plaats kan horen
wij merken het hier ook wel dat er naar een vis sessie bier flessen en voer zakken blijven liggen
dus is het erglogie"s dat er van overheid wat aangedaan word
maar je weet de goeien moeten er weer voor boeten
veel vis plezier en vang ze
houd het water en de kanten schoon en netjes
zo als wij vissers het altijd doen
ps neem ook eens wat van je collega visser mee die het niet zo nauw keurig neemt als jij
en laat je radio en sound box niet op volle volume staan
erik v d ven
Berichten: 143
Lid geworden op: 12-07-2002 02:00

11-08-2002 17:52

controleur misbruikt zijn positie om er zelf te kunnen vissen.hij gooide eerst op mijn stek. toen ik er wat van zei,kwam hij eerst kijken waar we lagen en leid toen zijn legitiematiebewijs zien en vroeg naar onze vergunningen. hij kon ons niets maken want we hadden onze papieren bij ons. hij controleerde verder niemand aan het water (+/- 15 vissers.
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

12-08-2002 10:53

Controles

Ik hou niet van die acties altijd, als ik gecontroleerd word is er wel wat mis. Derde hengel, tent, rotzooi wat er ligt terwijl de rotzooi niet van mij is. Na dat ik weg ga ruim ik het wel even op de rotzooi van de vorige visser.

Er is altijd wel wat mis haha

Heb dit jaar pas 6 boetes gehad dus het valt mee.

met CJIB-groet

Patrick
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

12-08-2002 10:56

Nog even dit

Op mijn thuis water omg. Utrecht word niet moeilijk gedaan ook al zit ik met 3/4 hengels tent boot+electromoter heb er nog nooit een bekeuring gehad en ben zat gecontroleerd door politie.

met vangende groet

patrick
Plaats reactie