Hotspots op klein water


Plaats reactie
Michiel Stijntjes
Berichten: 55
Lid geworden op: 17-06-2003 02:00
Locatie: Rotterdam

19-09-2003 12:11

Aangezien ik meestal op klein water vis, zoals stadsvijvers en singels merk ik vaak dat de meeste vissers op dezelfde stekken vissen.
Meestal hoor je ook als je vist:"Ja ik zou hem maar daar in dat hoekje gooien dan vang je meestal, of leg hem voor die boom, daar pak je er meestal een..."
Nu is dat ook vaak waar, omdat de bekende vuilhoeken en overhangende bomen een bron van natuurlijk voedsel zijn, maar ik voel me niet geroepen om al die standaardplekjes van anderen over te nemen.
Nu is mijn vraag, kan ik door met particles, boilies etc een stek maken (zelf mijn eigen hotspot creeren) ondanks dat er bestaande grote voedselbronnen zijn?
Want het water is dusdanig klein dat de karper misschien niet gauw zal afwijken van die ene vuilhoek of dat ene plekje onder een boom, dat slechts 20 meter verder ligt.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Mvg
Michiel
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

19-09-2003 14:47

Beste Michiel,
Ik denk dat het zeker met particles wel moet kunnen, maar dan moet je wel op de trekroute van de vissen voeren zodat ze het tegenkomen. Ik denk ook dat je door moet voeren om ze regelmatig de stek te laten bezoeken. Als je het goed voor mekaar hebt kan je beter eerst je schepnet uitklappen en dan pas je hengels ingooien...
Ik heb dit zelf een keer gedaan in november op een stek waar wel vis gevangen werd, maar niet echt veel. Na een week voeren kreeg ik altijd de eerste run binnen 5 minuten. Vaak nog voordat bijde hengels er in lagen! Ik ving er op mijn topdag zo 14 in 5 uur, waarvan de grootste 18 pond. Ik heb toen een totaal nieuw aas (kapucijners) gecombineerd met een plek waar weinig gevist werd ik ik voerde dagelijks een halve kilo totaal, dus 250 gram per stek. Meer kon ik toen niet betalen, maar ik denk dat er met iets meer voer nog wel meer uit te halen was geweest, helaas vroor de week na mijn topdag het water dicht, waardoor ik mijn voercampagne moest staken.
succes,
groeten,

Daaf
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

19-09-2003 16:06

Michiel,

Met een lange degelijke voersessie kun je zeker weten nieuwe stekken maken, boilies of particels maakt niet. Ik zou gewoon een paar weken gaan voeren. De karpers gaan dan wennen aan de stek en aan het aas! Regelmatig een keertje gaan kijken of je al karperactiviteiten kunt waarnemen op je voerstek!

Succes
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

19-09-2003 18:52

Goedemiddag,

Heb heel wat jaartjes op dit soort water mogen/moeten vissen.In mijn geval dienen dit soort parkwatertjes vaak als overloop voor het riool !! Wat in mijn geval tot gevolg had,is dat de bodemgesteldheid dusdanig zacht is/was.

Ben van mening dat door het gebruik van een lichte boiliemix mij toen veel vis heeft doen opleveren.Toen ik plots met lichte particles ben begonnen te voeren en vissen,in eerste instantie "red kidney beans" en later met pinda's,nam het aantal vissen alleen maar toe.Kijk trouwens wel uit met het voeren van pinda's,helemaal op dit soort vaak kleine wateren !!!

Wellicht een optie om over het gehele water te gaan voeren,zéér verspreid.Wel ff checke wat de rest van de vissers doet uiteraard.Om zo de vis op jouw aas zien te krijgen.

MVG "GRUM"
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

10-11-2003 13:44

Jongens,

Op zulke putjes kun je altijd wel vangen. Een kleine tip nog. Trek eerst even een hark er doorheen. Op vuilplekken kun je gerust wel een vissie vangen. Maar vuilhoeken zijn ook meestal bladerhoeken. Afgevallen blad valt op de bodem en neemt al het zuurstof weg door een verottingsproces van de bladeren. Creeer voor je zelf een plekje maar ga eerst een beetje schoonmaken. Ja, dit is te moeilijk denken sommigen dan weer. Echter niet alles komt zomaar aanwaaien.

Gr. John
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

10-11-2003 18:53

Hoi Michiel,
Op kleinere plasje (vijvers) kun je makkelijk een goede stek maken ho'r ook al wordt er nooit gevist misschien is het nog niet eens een slecht idee :smile: misschien aas de karper er wel meer overtuigender omdat ze er nog of bijna nooit zijn gehaakt.

Ik heb zelf ook wel eens een stek gemaakt waar echt nog nooit iemand gevist heeft op die vijver.Iedereen viste tegen de overkant tegen de waterplanten hier ving je echt goed karper maar de meeste waren toch de kleintjes ik dus nadenken (is moeilijk :grin:) en dacht ik ga eens een andere stek waar nog nooit gevist is maken dit heb ik dus gedaan met bollie's en mais gewoon elke dag voeren 2 weken lang aan 1 stuk door ( het was wel zomer) Toen na de 2 weken ongeveer ging ik er zitten was er om 5 uur in de morgen tot 9 uur geen stootje gehad maar tegen een uur of 9:30 dacht ik begon het te lopen ik ving tot 11:00 3 karpers (2 20+ vissen en 1 (leder van 15 pond) deze vissen en vooral de leder is nog nooit gevangen daar dat ik gehoord heb en 2 20ers in een paar 1,5 uur tijd nee dat kwam bijna nooit voor en zeker niet in 1,5.

Dus misschien werkt het wel gewoon proberen en goed voorvoeren en dan weet ik bijna zeker dat je gaat vangen :wink:

groetjes en suc6
Kevin
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

10-11-2003 20:04

even een stukje praktijf info

deze zomer ging ik vissen een aardig stuk van me vandaan ik had dus niet de mogelijk heid om te gaan voorvoeren.

na me aankomst eerst een rondje om het water gelopen om de karper te spotten en te een praatje te maken met de visser's en ik hoorde het volgende leg hem onder de boom en dat vuil hoekje is ook pefecht.

dit waren dus de standaard plaatsen waar er werdt gevist en ik wou het ander's doen en op een avond ging ik weer dat zelfde rondje maken.
ik zie in de verte een vrouw eenden en ander water gespuis voeren en blijf even kijken.
na een 10 tal minuten begon het geslurp op een afstand van 10 meter uit de kant geen enkele beschting en toch veel heel veel karper.
ik vroeg de vorige avond aan de dame hoe lang ze al voerde ze voerde er elke zomer elke zomer en dit al 5 jaar lang.
de karper was hier dus zo gewend ongestoord te azen dat ze echt helemaal los kwammen.
op de andere stekken werdt op deze tijd ook wel gevangen maar.

me thorie hier over is dat karper is onderweg naar de plaats waar het brood wordt gestrooid maar komt onder weg een bollie of wat ander's lekker's tegen en pakt dit vervolgens.


dus even een korte uitleg

voer op een aparte manier waar de meeste geen karper verwachten en pluk er de vruchten en de karper's van
Plaats reactie