Artiekel Beet


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Melvin Miltenburg
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-10-2002 02:00

05-09-2003 16:53

Voor de 3e keer is het de redactie van de beet gelukt om weer wat foto's te plaatsen waar ik van zeg dat kan gewoon niet !!!!

1e Artikel: Beetlezer Aan de Waterkant:
De Struinende Gebroederd van den Aardweg.

Moet je zien hoe die man die karper beet heeft! En wat ligt onder de karpers ??? precies geen onthaakingsmat het is dan wel gras maar ik vind het slordig dat ze dit zo in een populair visbald zetten. en wat vinden jullie van de karper die gewogen wordt? die ligt op zijn rug in het net!!

Alsof het nog niet erger kan !!!! jawel!

2e Artikel:
PIEPENDE GRINDGATEN!

Deze vind ik dan minder erg maar ook vind ik dat deze foto niet geplaats had mogen worden! De 'mooie' 28-ponder met ingeknipte rugvin ik vind dit zeer irriterend en twijfel nog over het abonement dat ik een paar maandjes geleden heb gekocht!!

met irriterende groet Melvin
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

05-09-2003 17:39

melvin, ik vind dat je nu een beetje doordraaft wat betreft de beet. natuurlijk hebben ze de laatste tijd een aantal zwakke artikelen geplaatst, en zich daardoor in de schijnwerpers geplaatst. dat wij hen nu kritisch volgen is gewoon een gevolg.
ik vind echter niet dat er echt schokkende dingen in de nieuwe beet staan wat betreft karperen. de man heeft de karper dan wel niet vast zoals je dat meestal op een foto ziet, maar ik vind dit geen probleem. als jij een vis optilt van de onthakingsmat zul jij hem ook op zijn flank omhoogtillen. of zet jij de vis eerst op zijn buik?? ook niet bepaald best voor de vis.
verder worden de vissen knielend getoond, wat ook gewoon het beste is. dat er geen onthaakmat onderligt? goed, klein verbeterpuntje. gras is echter lang zo gek nog niet, zeker niet als het hoog staat en je even gekeken hebt of er nix vervelends onder ligt.
dan de weging. voor de vis niet bepaald de beste pose, zijn ingewanden worden naar binnegedrukt. aan de andere kant, hoe vaak rolt een vis niet op kop in het schepnet als je hem uit het water tilt?
toegegeven, het kan beter, maar het is al veel beter als bijvoorbeeld dat artikel over rusland.

tot slot de foto van de 28er in het artikel over grindgaten. bewijs maar eens dat dit door mensen veroorzaakt is. ik heb karpers gevangen die een complete vin, of een oog misten, zonder dat er ook maar het kleinste litteken te zien was. dit kan dus evengoed een natuurlijke afwijking zijn, of iets wat de vis in zijn zeer jonge jaren heeft opgelopen.

ik vind dat de beet het in dit nummer al een stuk beter voormekaar heeft, al zijn er zeker nog verbeterpunten. hoop dan ook van harte dat ze in de toekomst nog meer aandacht vestigen op dingen die niet kunnen in zo'n blad, waardoor de plaatsing verhinderd wordt
groetjes Da Fox
Tobias Boot
Berichten: 248
Lid geworden op: 31-07-2003 02:00

05-09-2003 17:44

ik ga met kees mee :smile: dat eerste artikel zou ik nog een klein beetje kunnen begrijpen.. maar 't 2e artikel waar je het over hebt kan best zijn dat die karper zichzelf gewoon verwond heeft aan een tak ofzo...
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

05-09-2003 18:12

Heb over dat struinen ook een topic gezet onder penvissen.
Dit gaat dan niet over de foto's maar over de inhoud.

Ze zeggen een beetje dat penvissen dus beter vangt dan dat statisch. En vervolgens laten ze alleen de resultaten zien en laten de lezer de sfeer niet proeven.

Hier erger ik me veel meer aan.

groet,
Koen
Willem Barnas

05-09-2003 19:18

Melvin,

Rook eens een bankstick of zo, je gaat echt veel te hard hoor...

Ajuus,
WB :razz:
Gebruikersavatar
Mike Smit
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-06-2002 02:00
Locatie: Twente

05-09-2003 20:05

Melvin, kun je niet gewoon in de andere topic over de beet meelullen ofzo?! ik vind dit echt onzin!!
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

05-09-2003 20:16

Vind 't ook beetje onzinnig.. Nu wordt het blijkbaar een trend om Beet af te kraken? Elke maand staat er wel een topic over. Ik zeg niet dat die topics onterecht zijn, maar hebben we hier niet te maken met een meeloop actie?

De 28er met "ingeknipte" rugvin, tja, niet elke vis is perfect. Maar dat betekent lang niet altijd dat het door mensen gebeurt.

Over dat verkeerd vasthouden, ik heb die foto dan niet gezien (kan me er wel wat bij voorstellen), maar op die manier is elke manier van optillen verkeerd..

mvg
Robbert
Als je lang van je water wilt genieten, smijt dan niet met namen en gewichten...
Bob Smit
Berichten: 133
Lid geworden op: 25-03-2002 01:00
Locatie: enschede

05-09-2003 21:09

Sowieso vind je op dit forum veel lemminggedrag. Niet zelden citeren de jongere gebruikers de ouderen, waarschijnlijk omdat zij in hun ogen alwetend zijn. Een andere reden kan ik niet bedenken.
lorenzo berlijn
Berichten: 102
Lid geworden op: 28-08-2003 02:00
Locatie: almere

05-09-2003 21:37

kijk je kan het ook een beetje overdrijven.
tuurlijk hij houd hem niet super vast en dat in dat schepnet kan ook op een andere manier.
maar om nou te zeggen dat het niet kan is ook weer overdreven.
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

05-09-2003 22:06

Pagina 67 of 76

Staat een jongen van een jaar of 11 met een vis van 30 pond OP DE SPITSE STENEN. dus geen gras.

Ik heb nix tegen de Beet, maar ieder blad is een voorbeeld voor andere vissers, ook de beet, want heel veel jeugdige vissers lezen dat blad.

MVG <!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:J0H@N" class=bericht>J0H@N</a><!-- BBCode auto-mailto end -->
rick schoonaard
Berichten: 549
Lid geworden op: 23-05-2003 02:00
Locatie: amersfoort
Contacteer:

06-09-2003 10:42

ben het helemaal met kees eens

ik vindt het idd een beetje makkelijk scoren om na een paar keer wat slechte fot's in de beet als een debiel te gaan kijken of je als 14 jarige (met alle respect) een wit voetje kunt halen bij de wat oudere (meer ervaren) boarders

Waarom ???

om in de toekomst makkelijker informatie los te krijgen of zo. ik weet het niet hoor, vind de foto's die er in staan prima, alleen moet die vent met die donkere spiegel toch eens leren hoe je een vis mooi moet vasthouden voor een foto :smile:
volg mij op twitter: @rickschoonaard http://twitter.com/rickschoonaard
rick schoonaard
Berichten: 549
Lid geworden op: 23-05-2003 02:00
Locatie: amersfoort
Contacteer:

06-09-2003 10:43

ow ja

Melvin het is Artikel en geen Artiekel

met iriterende groet rick :smile:
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

06-09-2003 16:06

Op 2003-09-06 10:42, schreef rick schoonaard:
ben het helemaal met kees eens


. ik weet het niet hoor, vind de foto's die er in staan prima, alleen moet die vent met die donkere spiegel toch eens leren hoe je een vis mooi moet vasthouden voor een foto :smile:



Heb jij die foto gezien die ik bedoel? ben benieuwd of je hem dan ook nog prima vind.

<!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:J0H@N" class=bericht>J0H@N</a><!-- BBCode auto-mailto end -->
Gebruikersavatar
Melvin Miltenburg
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-10-2002 02:00

06-09-2003 18:55

Artiekel was spel fout :roll:
Maar ik vind gewoon niet dat in een profesioneel blad deze foto's kunnen staan mijn excuses als jullie het verkeerd opvatten. maar er is al ik weet niet hoeveel weken geen goed artikel over karper geweest. dat vind ik gewoon heel jammer en dan zetten ze er ook nog foto's bij waarvan ik denk :sad:

Met Spijtende groet Melvin

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Melvin Miltenburg op 2003-09-06 18:56 ]</font>
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

06-09-2003 22:29

Melvin,

Er is nix of niemand dat jou ervan weerhoudt om een enerverend sessieverslag te maken voor de Beet.

Dus doe je best...

Sportieve groeten Henk
rick schoonaard
Berichten: 549
Lid geworden op: 23-05-2003 02:00
Locatie: amersfoort
Contacteer:

07-09-2003 10:20

Op 2003-09-06 16:06, schreef Johan Scheepers:

Op 2003-09-06 10:42, schreef rick schoonaard:
ben het helemaal met kees eens


. ik weet het niet hoor, vind de foto's die er in staan prima, alleen moet die vent met die donkere spiegel toch eens leren hoe je een vis mooi moet vasthouden voor een foto :smile:



Heb jij die foto gezien die ik bedoel? ben benieuwd of je hem dan ook nog prima vind.

<!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:J0H@N" class=bericht>J0H@N</a><!-- BBCode auto-mailto end -->



ik doelde op de foto's in het desbetrefende artikel. die met die spitse stenen is natuurlijk funest. ach ja jamer dat er niet zoiets is als een karpervis bewijs, netjes examen doen en dan pas op karper mogen vissen . maar dat jochie weet waarschijnlijk niet beter.
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

07-09-2003 10:55

Beste Melvin,

Onder het mom van "lompe topics lokken lompe postings uit", het volgende:

ga lekker naar een voetbalwedstrijd van FC Utrecht kijken man, en leef daar je irritaties uit. Wij zitten niet te wachten op jouw gebazel over een (waarschijnlijk door de natuur veroorzaakte) beschadiging aan de rugvin.

Voor de oplettende lezer is het zelfs lachen geblazen. Eerst schrijft Melvin "of het niet erger kan", waarna hij schrijft "dit vind ik minder erg"

make up your mind dude.. als je niks zinnigs kan zeggen, post dan niets, en ga lekker lezen....... (of vissen, of naar de voetbal, of ..)

groetjes
Toon NAC Fokkema
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

07-09-2003 16:02

Toon, dat oersaaie, verwende, lompe, niet de moeite waard om naar te kijken zijnde Nederlands elftal speelde dit weekend :sad:

vr gr Sjoerd
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

08-09-2003 20:07

Ik weet het Sjoerd, was nog nét op tijd thuis om de (betere) 2e helft te kijken :wink:
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

09-09-2003 07:26

Fucking voetbal...

Het is overigens gewoon 'n feit dat de Beet een voorbeeldfunctie heeft voor veel jonge en beginnende karpervissers. Dus als er in de Beet geen onthaakmat gebruikt wordt, dan is dit in de praktijk ook niet het geval, als er in de Beet vissen boven spitse stenen gefotografeerd worden zullen er in de praktijk vissen door sterven...
En dan is er nog de gewichtenkwestie...

Mvrgr,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
Robin Braam
Berichten: 11
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Thuis

14-09-2003 21:06

Karpers staan vaak beroerd op de foto in de beet , ok, maar bij de "betere" witvissers zie je ook vaak genoeg iets dat niet goed kan zijn....
30 kg vis in een leefnet zo op de kant gelegd en daar dan blij bij gaan zitten kijken.... hoeveel van deze vissen zwemmen er hierna nog weg >>??<< (wordt zelf niet blij als men vangst doodgaat en alleen maar weg kan drijven)

Vissen netjes van groot naar klein neerleggen...

Als je een beet doorkijkt en echt gaat opletten wat er allemaal niet echt goed is voor de vis (niet alleen karper artikelen) dan zie je wel meer dingen die niet kloppen.

Tsja, als wij vis vangen wordt die vis daar in de meeste gevallen niet beter op, maar je kunt er wel zoveel mogelijk aan doen om hem er niet minder op te laten worden.

mvgr Robin.
Plaats reactie