Het massaal negeren van de beginnershoek...


Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

01-09-2003 20:25

Ik kom overal op het forum vragen tegen die absoluut in de beginnershoek thuishoren, ben ik de enige die zichzelf hieraan stoort of...?
De beginnershoek is er mijns inziens niet voor niets! Het scheelt een hoop tijd als hij gebruikt wordt zo hij gebruikt dient te worden!!

Vrgr,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
Gebruikersavatar
Henny van Roomen
Berichten: 127
Lid geworden op: 03-02-2003 01:00
Locatie: Tegelen
Contacteer:

01-09-2003 20:47

Bij mij is het nog niet opgevallen over dingen die in de beginnershoek thuis horen. Ik stoor me er ook niet aan omdat ik alle onderwerpem lees, maar het is natuurlijk wel zo netjes om ze in het goede onderwerp te zetten. Ik denk dat het vooral komt doordat sommige mensen niet zo goed in kunnen schatten wat nou precies in de beginnershoek hoort, misschien zouden daar wel een wat regels aan verbonden kunnen worden. Wel zie ik vaak andere topics over bijvoorbeeld aas enz die in de meest rare ondewerpen staan behalve waar ze horen te staan. Wat meer oplettendheid van de post-ers zou wel handig zijn.

mvg henny
Alles voor de karper! :D
http://www.hanguh-fishing.nl
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

01-09-2003 21:12

Ik denk dat veel mensen nix in de beginnershoek plaatsen omdat ze zich niet met een beginner vergeleken willen worden.

Dus mensen, schaam je niet!

Als je maar niet ga denken dat ik daar een topic open, Ik ben namelijk een proffesional! :wink:

Met proffesionele groet,
Koen
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

01-09-2003 23:04

wanneer komt er dan een proffesionalscorner :razz:
groetjes Da Fox
Rik Lemmens
Berichten: 295
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00
Locatie: Gulpen

02-09-2003 08:02

Koen...koen...koen,

Begin jij nou ook al? Zijn we eindelijk van die ene gozer af en nu begin jij ook al.

Pfff....
Tobias Boot
Berichten: 248
Lid geworden op: 31-07-2003 02:00

02-09-2003 08:53

beetje last van capsones mischien :smile: :razz:
Gebruikersavatar
Vincent Verwolf
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

02-09-2003 09:05

Noem eens wat voorbeelden, Stephan?
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

02-09-2003 09:23

Ik heb nu geen tijd om voorbeelden te zoeken, en bovendien ga ik de namen van de desbetreffende personen sowieso niet in 'n topic plaatsen; er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden. Maar sommige vragen horen overduidelijk in de beginnershoek thuis, en nergen anders. Mensen die bv vragen hoe ze moeten beginnen met karpervissen, en dan op ieder facet wat ze te binnen schiet door blijven borduren. Via 'n forum leer je het echt niet, voordat ik begon met karpervissen ben ik ook eerst een jaar met ervaren karpervissers meegegaan voordat ik zelf begon, en daar leer je de basis van. Daarna kan zijn er nog volop dingen te leren, maar de basis is er! Natuurlijk heeft niet iedereen het geluk om met karpervissers mee te kunnen voordat hij (of zij) zelf begint, maar diegene moet er dan veel over lezen, daar leer je ook heel veel van. Al jarenlang op andere vissoorten gevist hebben is ook een goede basis, maar bij sommigen heb ik het idee dat ze zelfs nog nooit 'n witvisstokkie in hun handen hebben gehad.
Maar ik respecteer hun vragen gewoon, maar het is iets praktischer als die dan gewoon in de beginnershoek geplaatst worden, waar 'ervaren' karpervissers er geen last van hebben... (klinkt misschien 'n beetje uit de hoogte, da's niet mijn bedoeling!)
Bovendien blijf je altijd bijleren, hoe lang je ook al op karper vist! Maar de basis zal je toch echt moeten hebben, dat kan bovendien niet zomaar één twee drie uitgelegd worden!

Mvrgr,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

02-09-2003 09:31

Ik snap niet waar je je druk om maak :smile:

T is maar een forum via et internet hoor :smile:

Ook ik vraag wel is wat. en geef wel eens antwoord. Alleen wel, op de mensen waarvan IK denk dat die serieus zijn. Dus niet die prutsers die hier onder het motto ONE DAY FLY, zijn. Daar kijk ik niet eens meer naar.

Die eendagsvliegjes zijn er wel steeds meer van, dat is ook steeds moeilijker om ze eruit te pikken.

MVG

Frank
rick schoonaard
Berichten: 549
Lid geworden op: 23-05-2003 02:00
Locatie: amersfoort
Contacteer:

02-09-2003 10:13

wat boiet het dat iemand een vraag ergens anders plaats misschien is het wel zo dat die gene al eerder een vraag in de bebinershoek gesteld maar reageerde niemand om dat er bepaalde personen misschien te beroerd zijn om een ander infrmatie te verschaffen en daar was dit forum toch voor bedoeld

dus ik heb er geen problemen mee als mensen hun vraag ergens anders stellen
volg mij op twitter: @rickschoonaard http://twitter.com/rickschoonaard
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

02-09-2003 11:11

Heb ik al uitgelegd, het kost veel tijd!
Ik vind 't geen discussie waard, dat kost me alleen maar meer tijd.

Vrgr,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

02-09-2003 11:44

Het interesseert mij ook niet dat vragen overal terechtkomen, al komen er soms wel is vragen binnen... daar word je niet vrolijk van, maar goed.... ieder zijn meug!

Wat wel heel frustrerend is, is dat er veel dezelfde vragen op het board verschijnen!

_________________
Behandel een karper van 10 pond met hetzelfde respect als die van 50!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: marijn ham op 2003-09-02 12:29 ]</font>
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

02-09-2003 12:24

Misschien is het wel inderdaad zo dat mensen niet als "beginner" bestempeld willen worden, maar het is volgens mij ook zo dat sommige andere mensen minder snel in de beginnershoek zullen reageren.

"kost veel tijd"? het board is overzichtelijk genoeg om alles snel te vinden. De topics die in de beginnershoek staan kunnen ook onder de andere categorieen gezet worden. Overbodig dus. Hoe meer categorieen er zijn, des te groter is de kans dat er vaker dezelfde vragen/onderwerpen worden gesteld.

groeten,
karperlimbo
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

02-09-2003 12:33

Stephan als het zoveel van je kostbare tijd vergt waarom begin je dan de topic? Dat lokt toch juist de discussie uit. Net zoals wat er gezegd is over betaalwateren. Reageer er dan niet op....
R.Koopal
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

02-09-2003 12:43

Het zijn ook met name beginners die vragen die al gevraagd zij (keer op keer...) opnieuw stellen...
Maar vragen als "ik wil beginnen met karpervissen, leg mij eens uit wat ik moet doen en wat ik moet kopen!" horen m.i. in de beginnershoek thuis. Toch?
Het zijn trouwens vaak mennekes van 13-14-15 jaar die eens een foto met een grote vis erop gezien hebben en die denken dat het uitermate simpel is. Zolang ze maar wat duur spul aanschaffen, moet het lukken denken ze, verder lezen ze er niets over...
Na een paar weken blijkt dat het niet zo simpel is als ze dachten, of ze komen in de pubertijd en vinden meisjes belangrijker, en dan blijkt hun hobby al snel je reinste tijdverspilling.

Ach ja, wat boeit het mij trouwens ook... ik ben weer eens al typende m'n tijd aan 't verpillen aan 'n onderwerp waar ik over begon omdat m'n tijd ermee verspild wordt...

Ik vroeg me in eerste instantie alleen af of ik weer eens de enige ben die zich aan zulke onzin irriteert...

Enfin, vriendelijke groet,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

02-09-2003 12:57

Onzin over onzin, wat kan een mens zich toch druk maken.

Word het niet eens tijd dat je een hengeltje gaat uitgooien I.P.V. je hier over druk te maken.

Maak je beter druk over hoe je die karpers gaat belagen.

RC
joris Van der Trappen
Berichten: 29
Lid geworden op: 14-07-2002 02:00

02-09-2003 12:59

misschien omdat de "pro's" zelf niet in de beginnerhoek gaan kijken en er dus nooit een deftig antwoord op de vragen komt
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

02-09-2003 13:14

Op 2003-09-02 12:43, schreef Stephan van den Boom:
Zolang ze maar wat duur spul aanschaffen, moet het lukken denken ze, verder lezen ze er niets over...
Na een paar weken blijkt dat het niet zo simpel is als ze dachten, of ze komen in de pubertijd en vinden meisjes belangrijker, en dan blijkt hun hobby al snel je reinste tijdverspilling.



Stephan, vind je dit nou niet een beetje over 1 kam scheren? Jij bent ook zo oud geweest toch? Jij bent ook ooit begonnen.
Ook vaak zijn het jongens die enthousiast zijn, en die daarom alles willen weten op dit forum. Ik snap echt niet waar je je druk om maakt.
Maar goed, vriendelijke groeten
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

02-09-2003 13:18

oja en als je niet wilt discusseren, waarom zet je deze topic dan in de discussiehoek? :wink:
oke nu genoeg gezegd, straks krijgen we nog ruzie en dat moeten we niet hebben.

greetz
_________________
Als je met beide benen op de grond staat, kom je geen stap verder!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: joachim stelma op 2003-09-02 13:40 ]</font>
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

02-09-2003 14:33

Als puntje bij paaltje komt horen we allemaal in de beginnershoek thuis.

Mij maakt niemand wijs dat ie het karpervissen volledig onder de knie heeft,en dan bedoel ik echt alle facetten,jongens daar is een mensenleven veel te kort voor.

Iedere keer als je denkt ik heb het door wordt je binnen de korste keren er weer op gewezen dat het niet altijd victorie is.

En als je nu eens tot diegene hoort die niet meer tot de beginners hoort,tsja knap saai forum is dat hiero dan,je kunt niets meer leren want je weet al alles :grin:

Kortom Stephan: wat maakt het uit!

Wil.
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

02-09-2003 14:45

Wil,

je hebt helemaal gelijk! Niemand heeft het karpervissen volledig onder de knie, wees maar blij ook, want dat zou het mooie, romantische wegnemen uit het vissen! Het experimenteren, uittetsten, enz.

Het is ook niet erg dat er allerlei vragen her en der verspreid komen op het board, want de meeste vaste boarders bekijken het board bijna de gehele dag en zullen zo toch alles lezen!
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

02-09-2003 14:46

Op 2003-09-02 09:23, schreef Stephan van den Boom:

Bovendien blijf je altijd bijleren, hoe lang je ook al op karper vist!



:grin: ik weet 't, Wil.
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

02-09-2003 15:05

Op 2003-09-02 08:02, schreef Rik Lemmens:
Koen...koen...koen,

Begin jij nou ook al? Zijn we eindelijk van die ene gozer af en nu begin jij ook al.

Pfff....


quote]
Op 2003-09-02 08:53, schreef Tobias Boot:
beetje last van capsones mischien :smile: :razz:
[/quote]


Wat happen jullie makkelijk zeg. Kostelijk vermaak.

Koen
Rik Lemmens
Berichten: 295
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00
Locatie: Gulpen

02-09-2003 15:33

Er staat al genoeg bullshit. Zelfs de meest serieuze topics worden uiteindelijk om zeep geholpen door mensen die menen dat ze grappig zijn, meneer Wokkels! Dat bedoel ik ermee te zeggen.
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

02-09-2003 15:38

Rik,
Dat je nu meteen begint te schelden vind ik absoluut niet rechtvaardig.

Ik gaf eerst een serieus antwoord met daarna een grapje erachteraan.
De mensen die hier regelmatig komen, weten dat ik alleen maar een beetje zit te dollen.

En een serieuze topic wordt alleen omzeep geholpen doordat mensen zoals JIJ op grapjes zoals die van mij reageren.

IK wens niet meer met Wokkels aangesproken te worden.

Het spijt me voor deze offtopic.

Koen WORKELS!