GEFELICITEERD


Leon van Toorenburg
Berichten: 61
Lid geworden op: 31-05-2003 02:00
Locatie: woerden

26-08-2003 23:43

Mag ik van hier uit de redactie van de KARPER feliciteren met het nog slechter maken van het blad nummer 20 slaat alles
Ik heb dit blad zonder in kijken gekocht ik had beter moeten weten
even een voorbeeld
pag 5-9 extreme ondieptes
pag 10-12 drijvende kunst
pag 33-37 opervlakte observaties(vissen)
Leuk voor in het voorjaar maar het is bijna september.
pag 44-40 buffolo karper
pag 60-65 barbeelobservaties
vreemd gaan is leuk maar 2 maal in 1 uitgave is een beetje veel.
Voeg hier dan zo'n 25 pagina's reclame toe en het is weer een flut blad bij deze dit was de laaste keer.
Met de niet leesbare groeten
Leon
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

26-08-2003 23:47

gehehhhahaha

ik zat me vandaag ook al te ergeren! barbeel is een leuke vis maar niet in een karperboekje! en die buffalokarper leuk voor 1 bladzijde !! staat idd erg veel nutteloze informatie in voor deze tijd van het jaar !!
heel erg jammer!! ik hou het wel bij De Karperwereld :smile:

gr, Martin
Just another carp fisher.......
Gebruikersavatar
William Crommentuijn
Berichten: 504
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: grubbenvorst

27-08-2003 08:46

Maar nou weet ik wel dat je met patridgeartificialfloatingbreadsoakedinflubber ook vis vangt, hmmmm. lekker belangrijk
Etienne Straatman
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-05-2002 02:00
Locatie: Den Helder

27-08-2003 09:20

En dat alles in het kader "bezigheidstherapie".
jan witter

27-08-2003 10:11

Lees tegenwoordig alleen nog maar heb vbk blad de rest kan me gestolen worden de een is onleesbaar en de andere zijn van de reclame's niet te tillen en onbetaalbaar, ik dacht juist dat reclame's de boekjes goedkoper maakte behalve in dit kikkerlandje, maar hier werkt alles tegendraads dus dat dan ook maar........ :sad:
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

27-08-2003 10:22

de Karper, het blad van de KSN is ook zo slecht nog niet. Er staat vrij veel info in, vrij weinig reclame in, en het blad is als je het narekent nog niet eens zo duur :smile:

vr gr Sjoerd
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

27-08-2003 11:27

Van de buffalo karper is het best een grappig verhaal,het is immmers familie(denk ik :roll: ) van de karper.

Waarom zwemmen ze hier niet?!!! :wink:

Barbeel

Tja er staat dat ze net zo meoilijk te vangen zijn als karpers,nou en?? Dan gaat men naar spanje en vangt de ene barbeel na de andere :wink:
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

27-08-2003 15:52

precies,
Als je wat over barbeel wilt lezen, dan koop je maar Beet, daar staat ook een keer in de 2 weken een artikel over Barbeel in van Terlouw.

Koen
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

27-08-2003 17:25

hoy,

ik vindt de ophef over het vreemdgaan naar andere soorten vis een beetje overdreven.
vooral het artikel over buffalocarp vindt ik best interesant. het is weer eens wat anders dan de standaard verhaaltjes over targets, frankrijk of reclame over aas.

ik moet zeggen dat tony davies patrick wel een van de weinige schrijvers is die eens met wat nieuws komt!

ik vind het persoonlijk best 2 aardige artikelen! over buffalo carp en barbeel.

waar ik me wel gruwelijk aan erger zijn van die propaganda artikeltjes waar een produkt zo hoog mogelijk geprezen wordt. is het niet de dynamite stick dan is het wel dat namaak brood. of een of andere loodfirma!!
hoezo reclame.

er zijn nog maar enkele auteurs die normale artikelen schijven en ook eens met wat nieuws op de proppen komen.
hoe vaak lees je niet dat eindelijk hun target is gevangen. nou die onzin komt mij dus de strot uit.

in mijn ogen wordt het tijd dat de redactie van allebei de bladen eens de ogen een beetje open gaan.
daarmee wil ik niet zeggen dat ze geen stukjes erin mogen zetten door iemand van een bedrijf maar laat dan al die sluik reclame eens achterwege.

groeten rob
Gebruikersavatar
B. van Thiel
Berichten: 368
Lid geworden op: 20-05-2003 02:00
Locatie: Houten

27-08-2003 17:51

Er moeten niet zoveel buitenlandartikelen in geschreven worden, niet iedereen heeft er geld of tijd voor. Dus voor de thuisblijvers wat meer Hollandse omstandigheden. En Leon blij dat ik die ellende bij jou heb gelezen gatverrrrrrr had ik hem bijna gekocht scheelt weer een paar kilo mix.
Gebruikersavatar
B. van Thiel
Berichten: 368
Lid geworden op: 20-05-2003 02:00
Locatie: Houten

27-08-2003 17:54

Wacht maar af in nummer 21 : met 30 mm boilies op zonnebaars , met de pen op witte haai , en met de korst op potvis .Nog meer tips ?? Mvg : Bouke
Gebruikersavatar
Yuri Sijben
Berichten: 179
Lid geworden op: 17-05-2002 02:00

27-08-2003 18:03

gewoon de karperwereld kopen en de het blad de 'karper' met rust laten staan zelden iets goeds in.

mvg Yuri
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

27-08-2003 18:14

Tsja, misschien = de (karper)koek op...

Valt er nog wel wat nieuws te schrijven???
En, is ieder aspect dat het echte verschil van het "karpervissen" uitmaakt al niet "tientallen jaren geleden" beschreven?

Als je het mij vraagt is er na de boilierevolutie en alle (on)gein die daar bijhoort weinig gebeurd wat de moeite echt waard is.

Ik lees de karperwereld ook, ik leen ze dan even van m'n vismaat, en iedere keer ben ik er blij van dat ik daar niet op geaboneerd ben. Het is wel leuk om te lezen, maar ik kan niet altijd iets leren dat ik in m'n eigen situatie kan toepassen. (in de Donald Duck staan soms meer wetenswaardigheden... tenminste, "vroeger" wel).

Maar ach, ik lees dit soort bladen echt niet met tegenzin.


Met vanacht gaan vissende/vangende groet;

WouteR StegginK
Tommy Bogaert
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-03-2003 01:00
Locatie: Lanaken limburg belgie

27-08-2003 18:39

ik heb die karperboeken nooit echt interessant gevonden, uit de artikels in beet over de karpers heb je veel meer aan hoor.
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

27-08-2003 18:57

hoy yuri

de karperwereld is niks beter dan de karper.

ik heb net het artikel gelezen over de buffalo karper. en moet zeggen dta ik het een fraai artikel vind.
volgens mij zijn er een hoop vissers die zich iets te veel beperken tot het vissen in nederland en frankrijk. ik snap niet wat er mis is om eens kennis te maken met een ander soort karper.!!!

groeten rob
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

27-08-2003 19:11

Ook ik ben geen fervent boekjes lezer. Heb zo uit mijn hoofd alleen de dunne lijn en het grote karperboek van rini groothuis gelezen, voor de rest nix. Ook karperwereld en karper koop ik vrijwel nooit meer.

Maar de volgende karper wordt wel een aanrader, daar staat het exclusieve verslag in van het ksn jeugdkamp te frankrijk.

Dat zal ook 1 van de weinigen zijn die ikzelf koop.

mvg
stefan
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

27-08-2003 19:22

noui der is genoeg te schrijven heb hier een aantal engelse en franse bladen..er is genoeg wat dacht je van onderwerpen als penvissen, voeren, boilies draaien [perticles bereiden etc etc
maar als je de prijs ook nog ff omrekent...bijna 20 piek!!!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-08-2003 20:07

De opportunist grijpt de kans om het artikel te schrijven en ontdekt dan dat de lezers hem niet waardig zijn.

Zo zijn de rollen omgedraaid.

Kees
Willem Barnas

27-08-2003 20:36

Jo allemaal,

Ben het gedeeltelijk met jullie eens; voor zover dat er veel buitenland-artikelen en uitgekauwde bitterkoekjes in staan en dat meen ik echt. Ik heb Pierre Bronsgeest en Arnout Terlouw al eens gevraagd of er niet eens een echt Nederlands blad van gemaakt kon worden, maar dit viel volgens hun echt niet mee en er staat op de cover ook duidelijk 'Internationaal Karpermagazine'. Maar ja, wat heeft een Spanjaard aan Nederlands... Enfin, ik geef jullie allemaal echter wel de kost om telkens dat blad te vullen met artikelen die voor iedereen interessant zijn. Niks geen 'twee-vingers-in de-neus' of 'peanuts'...

In d ehioerboven geposte replies valt al te lezen dat er mensen zijn die het niks vinden, gedeeltelijk interesseert, of er wel tevreden mee zijn. De meningen zijn dus verdeeld. Juist dat geeft mijns insziens aan dat de redactie weer geslaagd is, want het is onmogelijk om elke drie maanden al die eigenwijze neuzen dezelfde kant op te krijgen, begrijp je.

Natuurlijk heb ik zelf ook een mening:

Het blad is v.w.b. mijn smaak te internationaal georienteerd en valt veel in herhaling -maar dat is ook niet zo raar, wat voor revoluties wilt u nog en kunt u nog verwachten?- . Ook mocht al die andere verse vis er wat mij betreft uit, het gaat mij om die karper. Of het nou een mooi verhaal is (ongeacht het onderwerp), een beschrijving van een nieuw systeem, of een kijkje in de wereld en denkwijze van een collega, 't maakt me niet zoveel uit, als het maar kan boeien en dan spreek ik weer wat minder voor mezelf.

Laat dit alles de reden zijn achter mijn keuze om alleen verhalend te schrijven in 'Karper'. Technisch ben ik wel, maar vind het niet van groot belang, voor mij telt de beleving en de gedachtengang achter en in de visserij, de menthaliteit ook.
Ik vind ook dat technisch alles wel gezegd is en het wachten is op een (r)evolutie, maar wat dan........?!?!?

Ik denk cq. vind dat Arnout en Pierre wat gerichter te werk moeten gaan en zich meer moeten gaan bedienen van oerhollandse instrumenten en zaken die werkelijk thuishoren in een dergelijk blad (zie boven).
Techniek en af en toe een onorthodoxe strategie, okee. Als het er maar toe doet.

Nou, weer een heel lulverhaal, tijd voor een bakkie.

Ajuus,
WB :wink:

PS: Heb 'm nog niet in huis, maar ga morgen naar 'de Boekelier' om me 'te laten inpakken' voor (inderdaad Tinos!) 20 ouderwetse pieken.
Gebruikersavatar
William Crommentuijn
Berichten: 504
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: grubbenvorst

28-08-2003 08:50

Als ze nu eens gewoon normale vissers een stukkie laten schrijven. en dan bedoel ik vissers die net als ik altijd op kanalen vissen of op gringaten. of ja laat een visser die altijd op de grote rivieren vist wat schrijven. daar hebben we toch veel meer aan. Het gaat er ook om dat in een verhaal (technisch of gewoon verhalend) herkenbare onderdelen in staan. Nou zo'n buffalobuffel wat heb ik daar nou aan. Ik lees liever hoe iemand na lang worstelen aan een moeillijk kanaal toch is gaan vangen, en dan normale nederlandse vissen die gemiddeld een pondje of 18 wegen. Laten we nou eerlijk zijn wat daar in die boekjes staat is toch verre van realistisch. De mooiste stukken vond ik dan ook altijd van die bovenstaande fries. Als er nu eens meer van dat in stond en minder over hoe een koppel op en btw voor onmogelijk moelijke keuzes kwam te staan, oei oei oei
mzzl william
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

28-08-2003 09:50

Leuk die verhaaltjes allemaal, maar voor echt interessante visinformatie lees ik liever engelse bladen (crafty carper in mijn geval). Hier staan veel nieuwe ontwikkelingen, aassoorten en technieken in. En wateren en stekinformatie, nou dat zoek ik zelf wel uit. Dat staat volgens mij in die engelse bladen ook wat té expliciet vermeld. Er is een maandelijkse rubriek waar de vangsten op de populairste wateren uitvoerig worden beschreven, met gebruikte technieken, aassoorten en stekken erbij! En wij ons al opwinden als er namen van wateren genoemd worden :smile:

groeten,
karperlimbo
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

28-08-2003 13:51

[quote]
Op 2003-08-27 19:37, schreef Willem Verspoor:
Hoi (mede) literaire muggenzifters,

een pessimist klaagt alleen maar over de inhoud van een blad.

een optimist hoopt dat de inhoud van een blad de volgende keer beter is.

een realist schrijft zelf een artikel om zo een bijdrage te leveren aan de inhoudelijke kwaliteit van een blad.

MVG,

Willem Verspoor



<niet iedereen kan/wil of is in de glegenheid een goed stukkie te schrijven, en als je nederlandse bladen vergelijkt met bijv engelse merk je zeker kwaliteits verschil, of mag jentegenwoordig geen kritiek meer hebben??
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

28-08-2003 15:02

Willem,

wedden dat een normaal iemand als ons niet eens in aanmerking komt voor een artikel in de karperwereld.

't Zijn toch ook iedere keer dezelfden die schrijven. Niks tegenover hun ofzo, maar schijnbaar wil men alleen maar bekenden in hun boekje hebben.

Zo simpel is het, ik heb nog nooit een artikel kunnen/mogen lezen van sjakie om de hoek die echt zijn best moet doen om aan de vis te komen, veel blankt en dan toch uiteindelijk aan de vis weet te komen. En dan bedoel ik geen veertigers ofzo, gewoon dat ie vangt.

mvg
stefan
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

28-08-2003 15:09

Stefan,

Wedden van wel!!!

MVG

Klaas
Hofman Martijn
Berichten: 50
Lid geworden op: 05-02-2003 01:00

28-08-2003 22:34

Ik denk ook wel dat elk persoon hier een kans op maakt.
Mits het een goed verhaal is natuurlijk.
Elke visser die er nu in schrijft is een keer begonnen natuurlijk.

Mvg Martijn.