zow maar iemand bedreigen!!!!!onverstelbaar....!!!!!!!


Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

25-08-2003 22:35

Lees eerst eens goed voor dat je reageert, kan me voorstellen dat het wat moeilijk is als je uit de The Middle of Nowhere komt.
Heb je twee namen, of is Tim je schuilnaam.
Als ik iets niet begrijpt vraag ik om een nadere uitleg, komt iets anders over.
Of je een racist bent weet ik niet, en wil ik ook niet weten ook.
Zeker geen 50% van de mensen in Nederland zijn van Buitenlandse afkomst, dus nog lang geen meerderheid.
Maak eerst je huiswerk dus goed, Voor je je menig ventileert.
Ik beschouw het maar als niet geschreven goed.

O ja een nadere uitleg.
Als je de pech hebt in Afrika, Azië of Zuid- Amerika geboren te zijn.
Zij die geen of weinig kans hebben om een behoorlijke levens standaard op te bouwen, in vergelijking met mensen in de westerse maatschappij.
Je zal maar vluchteling zijn, je familie uit gemoord.
Of zo als misschien 80% van de Turken, en Marokkanen de armste van de armste, die kwamen hier naar toe.
Naar een land als Nederland met een totaal andere cultuur, moraal enz.
Ik heb jaren een Turkse buurman gehad, een toffe kerel, niet alleen voor ons maar ook voor zijn meiden.
Maar een hoop dingen begreep hij niet van onze levenswijze.
Dat is ook de reden dat terecht Kazim Arslan reageert.
Daarom bof je Stephan, alleen de vraag is doe je er iets mee.
Als je zo reageert wel , alleen verkeert in mij ogen.

Peter
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

26-08-2003 00:00

Binnen elke cultuur vind je rotte appels, of je nou blank, zwart, geel, groen etc. etc. bent. Respecteer elkaar en beoordeel mensen op hoe ze met je omgaan en hoe ze jou behandelen en beoordeel een mens niet op zn huidskleur, dat is mijns inziens een zwakte van de betreffende persoon. Misschien wel een tekortkoming, maar goed een ieder heeft recht op zn eigen mening maar ventileer die dan niet op de manier wat hier gebeurt is.

Dennis,
Respect voor de manier hoe je je excuus aangeboden hebt, maar zou toch eens een hartig woordje spreken met degene die je dit geflikt heeft.

Groet
Ed
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

26-08-2003 01:00

Op 2003-08-26 00:00, schreef Eddy Norder:
Binnen elke cultuur vind je rotte appels, of je nou blank, zwart, geel, groen etc. etc. bent. Respecteer elkaar en beoordeel mensen op hoe ze met je omgaan en hoe ze jou behandelen en beoordeel een mens niet op zn huidskleur, dat is mijns inziens een zwakte van de betreffende persoon. Misschien wel een tekortkoming, maar goed een ieder heeft recht op zn eigen mening maar ventileer die dan niet op de manier wat hier gebeurt is.




Alleen vindt je in sommige culturen wel weinig GOEDEN appels van mijn leeftijd.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

26-08-2003 01:23

Ligt eraan hoeveel en waar je ze tegenkomt... :roll:
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

26-08-2003 07:59

Het is niet moeilijk om een eerst goed te lezen als je uit The Middle Of Nowhere komt hoor, en je mag wel eens kalm aan doen met je beledigingen, Peter, of zal ik zeggen, Volkert...?
Ik wil alleen zeggen dat jij het naar het andere uiterste drijft!!
Jij hebt (althans, zo profileer je jezelf) een soort van medelijden jegens alle mensen met een donkere huidskleur, op deze manier ben je net zo erg als die racisten. Lekker generaliseren en iedereen over één kam scheren, dat is wat racisten doen, en dat is wat jij nu ook doet! Dus alle buitenlanders zijn zielig? Grow up! Allochtonen behoren exact hetzelfde behandelt te worden als autochtonen, dan wordt er pas niet gediscrimineerd. Maar daar denk jij blijkbaar toch anders over...

Met vriendelijke groet,

_________________
_____________________________________________
En maar nadenken, over het vissen, over het leven, over het leven dat eigenlijk vissen is en over het vissen dat je leven is...
__________________________________________

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Stephan van den Boom op 2003-08-26 09:44 ]</font>
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

26-08-2003 09:29

Op 2003-08-26 01:00, schreef Johan Scheepers:
Alleen vindt je in sommige culturen wel weinig GOEDEN appels van mijn leeftijd.


Dan wordt het eens tijd dat je je ogen open doet, iedereen ziet het wel als een marokaan of turk iets uithaalt, maar als er een blanke bij betrokken is wordt het opeens niet meer gezien.

Als een buitenlander wat geflikt heeft, krijg je weer zoiets van ja hoor zie je nou wel altijd weer die zwarten oid, maar als een blanke iets uitvreet is het nooit van, ja hoor weer zo'n rottige blanke.

Uit wel geinformeerde bronnen heb ik vernomen dat bij ons in de buurt de verhouding van criminaliteit tussen nederlanders en zeg maar buitenlanders vrijwel gelijk aan elkaar is.

En als jij dit niet kunt zien johan wordt het denk ik tijd voor een tripje naar specsavers.

Met irriterende groet
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

26-08-2003 09:46

Ik reageer toch maar weer!

Ik denk nog steeds dat t gewoon geen fuck met racisme te maken heeft maar dat hij je gewoon gepakt heeft op je huidskleur.


Oh Peter...niemand gebruikt mijn naam als schuilnaaam.


Ik ben geen racist...maar heb t wel helemaal gehad met het nog meer binnehalen van buitenlanders in dit land. Ik vind t totaal geen probleem om vluchtelingen te helpen die het echt nodig hebben..maar daarmee moet het nu ook ophouden. Of ik het gehad heb met t gedrag van de meeste allochtonen??? JA!!

Het is en blijft een feit dat allochtonen veel meer strafbare feiten plegen (diversen onderzoeken hebben dit uitgewezen Eddy, je weet t wel..de kranten stonden er bol van.) als nederlanders. Dus eddy...het is niet zo dat mensen zien wat ze willen zien, maar t gebeurt gewoon zo..en dat kun je niet ontkennen want het zijn feiten!!!! Onderzocht en berappporteert. Als je dan toch je huiswerk zo goed doet eddy dan moet je ook weten hoeveel % van de gevangenen allochtoon is??? Meer dan 50% kan ik je al vertellen. Belachelijk toch in een land waar meer nederlanders wonen. Hoe zou dit toch komen eddy???


Ik vind dat iedereen rechten heeft in dit land en ik vind Kazim een prima kerel en vind t rot dat m dit gebeurt is MAAR...er zijn zat buitenlanders en dat zal kazim ook wel weten die wel een schop onder hun kont verdienen. En nog steeds zie ik dit voorval niet als een rascistiscg gebeuren maar als iedere ander carpboard bedreiging....te zielig voor woorden!!!
Paul Kuijten

26-08-2003 10:05

Tim,

Ik wil je wel vertellen hoe dit toch zou komen.
Iig niet door het feit dat ze niet uit Nederland komen. Je gaat voor het gemak even voorbij aan alle andere omstandigheden die er toe bijdragen dat bepaalde groepen allochtone jongeren meer dan gemiddeld crimineel zijn.
- De politie en andere instanties treden niet hard genoeg op tegen criminaliteit
- Ze hebben, in het algemeen, minder kansen dan autochtone jongeren. (Let wel, in het algemeen)
- Ze hebben te maken de verwarring die ontstaat van in twee culturen leven, thuis en buitenshuis

Zo zijn er nog wel wat andere factoren die ik wil opnoemen als je dat wil
Ik praat het niet goed ofzo, maar de hogere criminaliteit toedichten aan alleen iemands nationaliteit gaat mij een beetje te ver

Paul
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

26-08-2003 10:12

Mannen,

"Ga vissen!"

Frank
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

26-08-2003 10:25

Tim,
Dit rapport, zus rapport, ik geef alleen maar aan wat ik zie in onze omgeving.
ten tweede tim heb ik zeker mijn huiswerk gedaan. Mijn schoonvader is rechercheur moordzaken, fraude etc etc.Dus mijn bron lijkt mij toch redelijk betrouwbaar tim. Jij ziet en leest volgens mij alleen maar de dingen die je wilt zien cq lezen tim.

Maar goed laar ik hier nu maar mee stoppen, dit is een gebed zonder einde en zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan.

Heb je troouwens laatst het gedrag van onze medelanders gezien in salou? Geen kleurling bij gezien!!

Dit is dan ook het laatste wat ik hier over kwijt wil, voor mij discussie gesloten en wat frank net al aangaf; Ik ga vissen.

Laters

_________________
Dr gaat niets boven groningen!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Eddy Norder op 2003-08-26 10:25 ]</font>
Cor Blokhof

26-08-2003 10:25

Al die wijze mannen die al ruim volwassen zijn mogen weleens richting de randstad komen wonen i.p.v die boerengehuchten waar ze nu wonen.

Kunnen ze eens bekijken hoe het er hier in real live aan toe gaat.

En BTW in autochtonen jongeren in Rotterdam ben je wel een minderheids groep.
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

26-08-2003 10:29

Boerengehucht zeg je?
Hoogezand-Sappemeer heeft nummer 1 gestaan in de criminaliteitslijst top 100 van steden tot 100.000 inwoners (niet dat ik er trots op ben), maar we weten hier heus wel wat criminaliteit is.

En ten tweede wijze cor, als het je niet aanstaat daar dan kom je toch lekker naar zo'n boerengehucht waar volgens jou niets gebeurt.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

26-08-2003 10:34

heren alles weters....

respect is niet iets wat je neemt.

het is slechts iets wat je kunt schenken.

groetloos weer verder in schaamte weggedoken.
ed
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

26-08-2003 10:38

Ed vat de koe bij de hoorns.

PUNT!!!
mijn laatste posting over dit onderwerp...!!
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

26-08-2003 10:43

Het lijkt tegenwoordig wel alsof autochtonen hier in Nederland worden gediscrimineerd.........Vreemd dat men het altijd heeft over discriminatie richting allochtonen. De andere kant op wordt vrijwel altijd doodgezwegen....... Voorbeelden hiervan hebben we in mijn omgeving genoeg..........

Ik woon in de nabije omgeving van gouda. Dit was (en is mss nog zo) de meest criminele stad van Nederland. Op 80.000 inwoners werden er meer gewapende delicten gemeld dan in heel Amsterdam (nederlands grootste stad)! Het is zeker toeval dat 30% van de inwoners allochtoon is......In de binnenstad kan je niet eens meer bellen op straat of je krijgt midden op straat (drukke winkelstraat) een mes op de keel, met het verzoek je telefoon af te geven..... Raad eens door welke groeperingen..........

Het was zeker ook toeval dat afgelopen weekend een donker gekleurde jongen er met de tas van een maatje vandoor ging...............

Groet,
Kiron

_________________


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kiron Zaal op 2003-08-26 10:44 ]</font>
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

26-08-2003 10:49

Tim, wat is het verschil tussen 'iemand' pakken op zijn huidskleur (ras) en rascisme???

en Stephan, ik vind het jammer dat je er weer zo'n links-rechts-volkert-pim kwestie van probeert te maken.

Het ging er gewoon om dat een jongen zoals Kazim een berichtje ontving met discriminerende teksten, en dat is ALTIJD fout!Hoe,waar of wanneer dan ook...

gegroet,

Sjoerd
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

26-08-2003 10:52

Nou voor de laatste keer dan.

Kiron,
ik zeg ook niet dat er niets gebeurt, je hebt ook gelijk dat discriminatie jegens autochtonen dood gezwegen word, helemaal met je eens. En die tas van je maat dat is ook sneu.

Ik wil alleen maar aangeven dat niet iedereen over een kam geschoren kan worden.
Bij ons valt het op het moment mee.
De goeden moeten het altijd met de slechten ontgelden.

Het is hier toch ook een paradijs voor criminelen. Bij ons in de buurt is het zo dat de kleinere criminaliteit meer door allochtonen gepleegd wordt maar de grotere jongens hier zijn allemaal autochtoon.

Maar dit is en zal altijd een maatschappelijk discussiepunt blijven en dat zullen we ook niet oplossen op dit board. Ik respecteer een ieder z'n mening, maar merk wel dat je door sommigen hier zelfs al beoordeeld wordt op je afkomst uit een boerengehucht, denk dat ik vaker in de grote steden geweest ben dan menig mensen uit de randstad in een door cor zogenoemd boeren gehucht.

Nou laat ik me dus alweer gaan.

Met laatste berichtende groet.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

26-08-2003 11:25

Sjoerd luister eens, dit is geen Volkert-Pim-kwestie. Maar Peter drijft 't gewoonweg té ver door!!
Hij beschuldigt mij ervan dat ik een schuilnaam heb, dus maak ik vervolgens een lichtelijk ironische opmerking, omdat ik zijn ideeën met die van extreem-linkse groeperingen associeer!
Hij ziet alles net zo zwart-wit als racisten:

"Je boft vandaag de dag dat je een blanke huid hebt."

Zo'n opmerking betuigt m.i. van weinig respect voor onze allochtone medemens...

Het is terecht als vluchtelingen die het echt slecht hebben naar Nederland komen, maar het moet niet ten koste gaan van ons welzijn! Nederland is nota bene al te dichtbevolkt, er zijn voldoende andere landen met volop ruimte (en geld) om vluchtelingen onderdak te bieden!
Veel (oudere) mensen durven inmiddels in het donker al niet meer over straat, voornamelijk door groepen hangjongeren, die uiteenlopende etnische samenstellingen hebben, al bevatten ze vaak maar bitter weinig autochtonen...

En nog even iets, ik weet niet of jullie het kledingmerk Lonsdale kennen, maar veel mensen denken tegenwoordig ONTERECHT, dat dit een racistisch merk is! Dat heeft namelijk veel publiciteit in de kranten gekregen, het is overigens gewoon een hardcore-merk. Maar daardoor worden mensen die dit merk dragen vaak ook gediscrimineerd en bedreigd, door allochtonen/Nederlanders met een donkere huidskleur. Ik draag het merk ook, gewoonweg omdat het mijn smaak qua muziek toont, maar daardoor heb ik al vaak (doods!)bedreigingen gehad, en ze bedreigden ook (weliswaar indirect) mijn familie ('t is niet fijn om tijdens het vissen 'n telefoontje van 'n allochtoon te krijgen waarin hij zegt dat hij je huis in brand gaat steken en je familie gaat vermoorden... dan zit je ook niet echt meer op je gemak!!). En raad eens wie 'ze' zijn, juist, onze allochtone medelanders... En denk niet dat ik de enige ben die om die rede bedreigd wordt, maar dat doet er niet toe is het wel? Zulke dingen worden gewoon genegeerd, maar als er een allochtoon bedreigd wordt, dan heb je de poppen pas aan het dansen!
Ik zeg ook absoluut niet dat dat alle allochtonen zo zijn, maar niet alle allochtonen zijn zielig en arm!

Met vriendelijke groet,

_________________
_____________________________________________
En maar nadenken, over het vissen, over het leven, over het leven dat eigenlijk vissen is en over het vissen dat je leven is...
__________________________________________

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Stephan van den Boom op 2003-08-26 12:18 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Stephan van den Boom op 2003-08-26 13:23 ]</font>
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-08-2003 11:28

Als je vindt dat Nederlanders gediscimineerd worden weet je niet wat met het begrip discriminatie bedoeld wordt. Je kunt het oorspronkelijk begrip achter een woord altijd misbruiken door met de betekenis te stoeien. Maar dat is een al te simpel taal trucje. Criminaliteit is overigens geen discriminatie maar gewoon misdaad.

Is een kwestie dus van begrip en niet van feitelijke betekenis, maar dat doet er in dit geval niet zo veel toe. Het mailtje naar Kazim was intimidatie. Dat kan iedereen overkomen en hoort niet thuis in een samenleving, noch op dit board. Zo gaan we niet met elkaar om!

Verder ga ik niet op deze onzinnige discussie in.

Groeten, Kees
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

26-08-2003 11:31

"Discriminatie", is het eerste wat er geschreeuwd word, als je iets over een turk,marrokaan,antiliaan,etc zegt. Zodra de nederlanders voor ik weet niet wat uitgemaakt worden, is er niets aan de hand.

Je zal mij nooit horen zeggen dat alle buitenlanders crimineel zijn, en dat ze allemaal slecht zijn, moordenaars/stelers/helers/verkrachters zijn. Zeer zeker niet! Ik ken genoeg 'buitenlanders' die wel normaal zijn. Maar het is gewoon de mannier waarop!!

Voorbeeld: aantal weken geleden (weet niet meer precies hoelang) gingen de marrokanen de straat op, om te protesteren (was volgens mij tegen die politie agent die een marrokaan neerschoot). En wat deed een groep van die protesteerders ? Die gingen na de parade, even de stad in om ruiten in te slaan en chaos te creëren. Ben je dan slim bezig ? Neej, waarom niet ? Omdat je op deze mannier NOGMAALS negatief in 't nieuws komt te staan.

Ik woon zelf in een stad waar er ook een groot aantal autochtone medelanders wonen, en ook hier is het elke donderdag/vrijdag/zaterdag avond raak. Maar zoals er al vaker word gezegt, het zijn niet alleen de buitenlanders die er wat van kunnen.

Gr,

Christiaan.
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

26-08-2003 11:41

Op 2003-08-26 11:31, schreef Christiaan van Klaveren:

Voorbeeld: aantal weken geleden (weet niet meer precies hoelang) gingen de marrokanen de straat op, om te protesteren (was volgens mij tegen die politie agent die een marrokaan neerschoot). En wat deed een groep van die protesteerders ? Die gingen na de parade, even de stad in om ruiten in te slaan en chaos te creëren. Ben je dan slim bezig ? Neej, waarom niet ? Omdat je op deze mannier NOGMAALS negatief in 't nieuws komt te staan.


Gr,

Christiaan.

Zo is het gegaan,

Groepje kijkt vriendin aan, en begint tegen vriendin te praten. Mnr zegt er wat van, krijgt ruzie, krijgt kopstoot. Gaat naar huis mesje halen van 20 cm.

Komt terug. cafetaria ondertussen de politie gebeld en zijn aanwezig. Dader wijst met mes naar de dader, agent staat bij de dader voelt zicht bedreigt, en schiet.

2 uur later is het discriminatie, tegen de politie.

Maarja de politie had gewoon gelijk , of wil jij ruzie uitvechten met een tegenstander van een mesje va 20 cm ?

Just the details :smile:
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

26-08-2003 12:18

Kees O verwoord het goed naar mijn id. Het was geen gerichte discriminatie maar meer intimidatie!

Ook zoiets..dat gebeuren in amsterdam..waanzinnig belachelijk dat die gozers daarvoor een demonstratie gaan organiseren...en dan dat domme domme commentaar: Politie moet NIET gelijk schieten als een van ons met mes begint te zwaaien! Neh wat moeten ze dan??? hun eigen laten opensnijden?? En dat gebeurt overigens ook met nederlanders..wordt er iemand neergekanld door de politie en maakt de familie van de persoon een hoop amok..want het was toch zo'n schat van een jongen..hij dee geen vlieg kwaad...jajaja!! Niet zeiken..hij pleegde een crimineel feit en dan kan dat gebeuren met zo'n lieve schat he!!

neh joh... dat spandoek sprak de waarheid...tuurlijk had die agent gelijk..of dat nu een nederlander of een marrokaan of turk of weet ik wat was geweest
Gebruikersavatar
rinus koolen
Berichten: 346
Lid geworden op: 21-06-2003 02:00
Locatie: eindhoven

26-08-2003 12:26

Rustig aan mensen, denk aan je hart man !!!
Ik woon zelf in Woensel-West en als er ergens veel buitenlanders zitten dan is `t hier wel,heb ook Turkse buren, geen problemen hoor, ook niet met de rest van de straat,maar ik respecteer ze ook, lach ze niet uit om hun hoofddoek of om hun busjes met kraaltjes en gordijntjes,laat ze toch, dan laten ze jou ook met rust.
Als ze een feestje hebben komen ze geheid aan de deur om wat eten te brengen,dit zullen wij niet gauw doen. Maarja ben ook opgegroeid tussen de allochtonen, dus heb wat van hun cultuur meegekregen,ga over een week op vakantie naar: jawel Turkije. :lol:
Over die hangjongeren gesproken, deed het zelf ook vroeger, lekker ouwehoeren en een beetje keten, niks mis mee toch.
-------------------------------------------

Behandel een Allochtoon zoals je zelf behandelt wilt worden.
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

26-08-2003 12:35

Volkomen mee eens! Mits je zelf door de desbetreffende allochtoon ook met respect behandelt word...

Mvrgr,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

26-08-2003 12:43

arm rijk, blank of zwart, waarom dan toch zo
apart! Mensen we moeten eerst naar ons zelf
kijken, voor we beginnen te wijzen!
Dat het hier een paradijs is voor criminelen,
is wel duidelijk! De regering voerd een veel
te zwak beleid, het moet allemaal veel strenger en strakker, denk aan hogere cel straffen!

groetjes Benny