Logboek


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henny van Roomen
Berichten: 127
Lid geworden op: 03-02-2003 01:00
Locatie: Tegelen
Contacteer:

22-08-2003 17:19

In de loop der tijd at ik begonnen met witvissen hield k altijd een logboek bij en later toen k getroffen was door het 'karpervirus' ook. Maar omdat er een periode was(vanaf hersft vorig jaar tot begin lente dit jaar) dat k niet/weinig meer viste door andere omstandigheden ben k gestopt met de vangsten bij te houden.
Maar nu ben k er weer mee begonnen, omdat kdenk dat je er op lange termijn toch wel belangrijke informatie uit kunt halen.

Maar nu is mijn vraag wie van jullie houd een zijn vangsten in een logboek bij en welke details noteren jullie/vinden jullie het belangrijkst?
(bijvoorbeeld -lucht/-water temp, wind-kracht/richting, type/aantal aanbeten enz)

mvg henny
Alles voor de karper! :D
http://www.hanguh-fishing.nl
Jelle Rijmt
Berichten: 202
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00

22-08-2003 17:35

Jha, heb het ook een tijd gedaan, en ben er sinds kort ook mee gestopt. Gewoon omdat ik denk de waters nu wel voldoende te kennen en ik ga er ook stoppen dus... Maar ik ben wel van plan om, wanneer ik op men nieuw water aan de slag ga, de draad weer op te pikken.
Heel handig om wat sneller de karpers door te hebben, zeker op moeilijker water, je kan zoeken naar rode draden, elementen die terugkeren bij het vangen van een (grote) vis. Dit kan inderdaad temperatuur, windrichting, plaats, aas,... zijn. Ik noteerde steeds gewicht, lengte, eventueel een manier om de vis later te herkennen, aas, hoe de montage in elkaar zit, tijdstip, ..
weet je, heb je email? Stuur me dan even een mailtje, en dan stuur ik een lege bladzijde uit men logboek door (staat namelijk in Word)
<!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:jellevanrijmenant@hotmail.com" class=bericht>jellevanrijmenant@hotmail.com</a><!-- BBCode auto-mailto end -->
Gebruikersavatar
michel kemp
Berichten: 622
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

22-08-2003 20:06

Beste Henny Het bij houden van een logboek kan ik je echt wel aanbevelen, je moet gewoon alles wat jij belangrijk vindt opschrijven of opslaan in je computer.
Je zal er zeker later na het vergaren van de nutttige info erg veel aanhebben en na verloop van tijd ook zeker meer door gaan vangen..... Succes

Mvg Michel
Tight Lines......
Canada where carping is catching!!!!!!!
Gebruikersavatar
Tim Sanders 3
Berichten: 116
Lid geworden op: 29-01-2003 01:00
Locatie: Didam

29-08-2003 15:44

ff een vragje schrijven jullie dan ook de verspeelde vissen op en waar door je ze hebt verspeeld.
Xavier Hacking
Berichten: 336
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Stein(lb)
Contacteer:

29-08-2003 17:40

Ik houd zo ook vanalles bij en dat is soms wel ff werk als je meer dan 10 karpers op 1 dag vangt, wel welek vissen los zijn gegaan, soms waarom(bv gebroken onderlijn)
Handig!! gr xavier
The Carphack strikes back @ http://www.carp-freaks.com !
Gebruikersavatar
Henny van Roomen
Berichten: 127
Lid geworden op: 03-02-2003 01:00
Locatie: Tegelen
Contacteer:

29-08-2003 19:48

IK schrijf nu alle aanbeten op die ik heb en welke type zoals; gevangen, verspeeld, losgeschoten en niet aangeslagen. Ik schrijf ook de gegevens per aanbeet zoals weer(wind, neerslag bewolking enz), systeem enz op.
mvg henny
Alles voor de karper! :D
http://www.hanguh-fishing.nl
Gebruikersavatar
Bart van der Velden
Berichten: 242
Lid geworden op: 10-06-2003 02:00
Locatie: Venlo

29-08-2003 21:05

Op 2003-08-22 17:35, schreef Jelle Van Rijmenant:
weet je, heb je email? Stuur me dan even een mailtje, en dan stuur ik een lege bladzijde uit men logboek door (staat namelijk in Word)
<!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:jellevanrijmenant@hotmail.com" class=bericht>jellevanrijmenant@hotmail.com</a><!-- BBCode auto-mailto end -->



Hey Jelle,
wil je me ook eens zo'n lege bladzijde sturen??? Want ik ben ook van plan om zo'n logboek nij te gaan houden.

MVG Bart
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

30-08-2003 10:43

<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.karperstudiegroep.nl/KSN/CBB/Hengelvangstregistratie.htm" target="_blank" class=bericht>http://www.karperstudiegroep.nl/KSN/CBB/Hengelvangstregistratie.htm</a><!-- BBCode auto-link end -->


Simpel edoch doeltreffend. Zie Artikel in De Karperwereld


<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.karperstudiegroep.nl/KSN/PDF/Excellogboek.xls" target="_blank" class=bericht>http://www.karperstudiegroep.nl/KSN/PDF/Excellogboek.xls</a><!-- BBCode auto-link end -->
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

06-09-2003 19:18

het proggie KIS95 is een mooi iets hoor.
Het kost wel wat, maar dan heb je wel iets.

Super.

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Jaco Romkes
Berichten: 93
Lid geworden op: 07-08-2002 02:00
Locatie: Urk

07-09-2003 17:23

zoek maar eens in google naar het programma carpworks of fish2000, prima registratie
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

07-09-2003 18:44

Ik houd alles bij met KIS95, superprogramma, duidelijk en overzichtelijk. Het heeft een paar centen gekost maar dat is al lang en breed weer vergeten.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
henk gerressen

24-09-2003 16:18

ik had er ook een maar mijn harde schijf crashte dus een tip maak altijd een back-up!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

24-09-2003 16:31

Ik heb Fish2000 en de demo van Kis95 ook, maar ik blijf alles toch lekker opschrijven. Het kost gewoonweg ontzettend veel tijd om alles in te voeren, en wat heb je er aan? Als je het gewoon noteert heb je tenminste altijd alles bij de hand! Je kan bovendien je logboek aan de waterkant nog eens doorkijken, je hebt er veel aan als je in het verleden behaalde resultaten door kan kijken als je na ligt te denken waarom je aan 't blanken bent. Kan er toch voor zorgen dat je op dat moment je taktiek verandert waardoor je wel je visje vangt!

Mvrgr,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
Arend Termorshuizen
Berichten: 260
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

25-09-2003 13:15

Een logboek is zeer nuttig en geeft je van bv. een bepaald water na enkele jaren een beter inzicht in het gedrag van de vis en de omstandigheden waarin je vangt of blankt.
Op den duur krijg je dus een schat aan kennis over een water of wateren. Daarnaast is het voor mij ook een stukje geschiedenis wat ik wel eens terughaal. Wat je is bijgebleven van je vangsten. Dus naast tactiek, techniek ook herbeleving van wat het karperen zo bijzonder maakt.
Ik heb zelf in Word iets gemaakt in de vorm van een Tabel. Kwestie van kopieren en inbinden (A5 formaat)

Succes iedereen.
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

25-09-2003 13:53

Ik zet ook alles in de computer, zowe in Quark Express als in Excel.
In Excel kan ik via een filter de vangsten bekijken per tijdstip.
Zo ga je na verloop van jaren de aastijden beter en beter leren kennen, hetzelfde geldt voor de weersomstandigheden, windrichting, windkracht.
Wat voor weer: helder, bewolkt, regen, enz.
Wat voor aas, wat voor boilie, enz..

Een logboek is verdomde nuttig! Je gaat er heel veel uit herkennen waar je je tactiek weer op gaat/kan afstemmen!
Plaats reactie