kapot... overschakeling


Plaats reactie
Tommy Bogaert
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-03-2003 01:00
Locatie: Lanaken limburg belgie

20-08-2003 19:09

Zoals jullie weten had ik pas mijn eerste karperhengel carbon gekocht.
Ik heb er dus mijn eerste grote karper gevangen maar met thuis komen en niets te zien bleef die hengel tussen de deur klemmen, pats, kapot.

enkele minuten voorheen heb ik toch nog een karper van 70 cm gevangen, maar ik denk toch dat ik ga overschakelen op roofvis, dit omdat dat veel actiever is en je ook meerdere vissoorten vangt, en mits met fijn materiaal kun je echt sport beleven.
Ik heb altijd al gevist op forel, en het zegt me meer en meer.

Nu hoor ik graag jullie mening over roofvissen.

Groeten tommy
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

20-08-2003 19:18

Met de pen vissen is ook actief. Maar het haalt het inderdaad niet bij plugjes/spinnertjes werpen.
Zelf viste ik in de winter vooral op snoek, maar hier ben ik van afgestapt. De gevangen snoeken brachten me geen voldoening, mede omdat deze naar mijn mening niet vechten, maar kopschudden. Nooit heb ik een snoek een sprint zien nemen, en da's toch wel jammer.

Als je karper vist kan je ook meerdere vissoorten vangen, denk maar eens aan die glibberige brasems, windes, of zelfs zeelt.
Vis maar eens met de pen en een aardappeltje, zal je zien dat je toch best veel bezig bent.

Op karper kan je ook prima sport beleven, dril maar eens met een 1ponds glashengel een wilde karper uit, prachtig gewoon!

Veel plezier met je overstap, maar ik zou er toch nog eens goed over na denken, voordat je helemaal stopt met het karperen.

mvg
Robbert
Als je lang van je water wilt genieten, smijt dan niet met namen en gewichten...
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

20-08-2003 19:55

Vis in de winter eigenlijk vooral op grote roofvis. Statisch met dode aasvissen, of slepend op de plas. Verder vis ik ook met aasvissen onder de dobber. Aan zo'n vlagdobber en lekker laten drijven.

Bijvangsten van baars, snoekbaar vind ik echt leuk. Verder is het pluggen met de spinhengel erg leuk, hierin de polder en het bos zijn meerdere grote vangsten per dag mogenlijk. Maar voorjaar zomer en najaar staan geheel in het teken van de karpers
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Tommy Bogaert
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-03-2003 01:00
Locatie: Lanaken limburg belgie

20-08-2003 20:02

Dat is ook wel mijn probleem, roofvissen doet men vooral met kouder weer zoals herfst en winter.
Ik ben ook niet echt zeker van dat ik helemaal stop met karperen, het is mijn topvis, en ik wil het blijven doen, ik ben er natuurlijk slechts een beginner in, maar zoveel geld er aan uit geven en dan nog je zitten vervelen aan de waterkant met dat duur materiaal, wachten en wachten, ik weet het kan ook met de penvisserij, maarja, ik zal wel zien.
forelvissen doe ik ook graag, maar enkel om forelvijvers met troutbait, je weet wel.
dat is echt actief, maar je moet die arme vis kapot maken. En je kunt niet echt zeggen , 'ik ga effe vissen' want dan betaal je al 8 euro of soms zelfs meer en je zit weer met die vis opgescheept, maar ja , je verveeld je wel niet en dat vind ik een pluspunt.

En gewoon roven zoals op snoek, snoekbaars en baars, dat is niet zo goed als in nederland.
Noem maar eens een belgie een polder op, noppes.

Dus, ik blijf twijfel en twijfelen , en het sezoen is weer bijna gedaan.µ
Morgen nog eens drijvend op karper, wie weet word het wel weer fijn, en dan nog wel met een feederhengel.
Plaats reactie