artikeltje van Frank Avezaat in karperwereld nr 31


Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

05-08-2003 00:13

hoy,

frank, ik kan niet meer dan je gelijk geven over het stukje dat je in karperwereld nr 31 hebt geschreven. Eindelijk eens een visser die niet mee doet aan die opgefokte kilo en merken hype!!!!
ik hoop echt dat een hoop jeugdige en ook de oudere karpervissers de ogen eens open gaan!! en zich niet blindstaren op al die mega bakken in blaadjes!!

ik word zelf ook langzaam gek van al die showvissers die een modeshow willen lopen en wat liggen op te scheppen over alle 30ers die ze gevangen hebben. maar of ze vissen kunnen???????

je hebt het met je artikeltje echt bij het rechte eind en ga vooral op die toer verder.
ik heb respect voor je dat je zoiets nog in een hedendaags karperblad durft te zetten, want het lijkt er onderhand op dat je niet meer meeteld als je geen 30ers vangt.

veel succes en groeten rob
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

05-08-2003 00:25

idd
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

05-08-2003 00:40

ik ga hem morgen halen jullie horen het nog we hebben een beroemd heid op het forum
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

05-08-2003 00:44

Lars,

Een beroemdheid?

Kom op zeg!

Frank is niets meer niets minder dan een goede, droog humorgehalte, tot alles in staate karpervisser!

Waarom zou hij verder meer zijn als jou, pietje, jantje of mij?

Verder Frank.... Mooi artikeltje. Recht voor zijn raap. Hopelijk doen er veel mensen wat mee

Gr
Frank
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

05-08-2003 10:24

He bah,

moet ik nou weer 8,50 gaan uitlezen om uit te vissen waar dat artikel over gaat.

Jongens, HET IS MAAR AVEZAAT HE :wink:;)

mzzls.

stefan
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

05-08-2003 12:45

ik vindt het toch wel een prestatie dat je voor zo een groot blad mag scrijven


drooge humer laat eens wat zien1
behandel een karper zo als je zelf wil worden behandelt
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

05-08-2003 12:59

hoy lars.

het desbetreffende stukje staat in een rubriek waar iedereen zijn ei kwijt kan.
dus een prestatie vind ik dat niet.

wat ik wel een prestatie vind is dat ie zijn bek durft open te trekken en laat merken dat ie met elke vis blij is, en dat is wat een hoop mensen vergeten.
die vissen wta hij in zijn artikeltje had staan waren prachtige spiegels maar wel van een formaat waar menige visser niet naar omkijkt! laat staan er mee op de foto gaan.
veel mensen vergeten dat dit ook ooit nog eens 30ers of 40ers kunnen worden.

voor de meeste tellen vissen onder de 30 pond niet eens meer en voor deze mensen heb ik nul respect!!!
daarom ben ik ook niet zon fan van al die grote namen die alle boekjes volschrijven.
ze komen over als of ze goden zijn(omdat zij wel die 40ers vangen) maar ze kunnen echt niet beter vissen als anderen.
het enige wat veel van die jongens hebben is de tijd en een aassponsor

ik blijf erbij "wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd" en kan in mijn oigen beter stoppen met vissen!!

zo k heb weer genoieg gepreekt.

groeten rob
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

05-08-2003 13:01

He Lars,

doe normaal man! Je moet niet zo opkijken tegen mensen hoor, is niet goed voor je!
Het si leuk als je iets mag schrijven voor zo´n blad, maar denk nou niet te roo hierover!
Frank is net als jij en ik en ieder ander op dit board een fanatieke karpervisser die graag zijn mening ventileert en daar wat meer werk van maakt dan jij en ik...

neemt niet weg dat het een eerlijk stuk was en geheel terecht! Er wordt te vaak gekeken naar dikke 30-ers en 40-ers... dit is nit reeël en al helemaal niet voor beginnende karpervissers! Het heeft bij mij jaren geduurd voordat ik eindelijk dit soort vissen wist te vangen! Ik wil niet weten hoeveel uren ik ervoor heb gevist! Eerst ervaring opdoen en genieten van de vis die je vangt! Of die nou 30 of 5 pond is.. de grotere vissen komen vanzelf wel!
Als je maar kan genieten van de rust, de natuur en natuurlijk ook de spanning!
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

05-08-2003 13:17

dat doe ik ook mischien willen ze me stukje wat ik van me vakantie gascrijven wel scrijven moet ik alleen wat minder fouten maken is de speling van dingen :wink:


en 30 en 40 die komen bij mij nog wel
John Stoetzer
Berichten: 376
Lid geworden op: 17-02-2003 01:00

05-08-2003 15:19

Lezers,

Als het vangen van grote vis bij jullie niet tot de verbeelding spreekt waarom kopen jullie dan zo'n blad.

En wie ben je in hemelsnaam om die vissers die gesponsord worden te veroordelen??

Ikzelf ken een paar van zulke jongens van de waterkant en ik moet zeggen dat hun manier van vissen echt respekt afdwingt.
Zij beginnen pas waar de meeste Jan Doedels ophouden omdat ze een vis niet kunnen vangen of omdat een water te moeilijk zou zijn.
Worden er dan door deze "pioniers" mooie vissen gevangen en verschijnt er een artikel over in een of ander blad wat we met z'n alle wel kopen dan zie je ineens de meest rare snuiters aan dat water die dat wel eens eventjes zullen evenaren.

Het feit dat ze liever een mooie 30'er of hoger willen vangen is niet gelegen in het feit dat ze geen respekt voor die vissen zouden hebben, ze zijn echter op zoek naar de uitersten die ze kunnen bereiken.

En die modeshow waarmee waarschijnlijk iemand een poging doet naar visuitrustingen c.q. merken te verwijzen daarover het volgende: Wat voor auto rijdt jij het liefst een Panda of een 600 SL??

Ik denk dat veel van deze postings hun oorsprong vinden in pure afgunst c.q. het onvermogen te bereikken wat die echte cracks wel bereiken door hard werken en daarvoor alles opzij te zetten.

Mijn visserij is het ook echt niet maar behoudt ten alle tijde respekt voor hun want de kennis en ervaring die zij meebrengen aan de waterkant overstijgt veruit het gemiddelde van wat hier op het board te vinden is!!!!

MVG John
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

05-08-2003 15:39

John,

Ik rijd liever in de 600 SL!!! Jij toch ook?
Waar het artikeltje van Frank over ging is dat jeugdige karpervissers zich niet blind moeten staren op dikke 30-ers, daar geef ik hem geen ongelijk in! je kan als beginnend onervaren karpervissers niet verwachten de dikke vissen te vangen, daar heb je eerst wat ervaring voor nodig wat betreft het water, aaspresentatie, enz...

Tuurlijk, ik jaag ook op de dikke vissen, vis op een water waar je vaker blankt dan wat vangt, maar dat is juist de uitdaging! Als je er een vis vangt... dan is het een mooie! Heb mezelf een targetvis voorgesteld, een leder van 32, ik zal niet ophouden met vissen op dat water totdat ik deze vis heb mogen verwelkomen! Neemt niet weg dat ik nog steeds blij ben met iedere vis die ik vang, groot of klein!

Genieten van de hobby, dat is toch waar het om gaat John? Daarbij rijdt iedereen liver een 600 SL dan in een Panda...

Met snelrijdende groet,

Marijn
John Stoetzer
Berichten: 376
Lid geworden op: 17-02-2003 01:00

05-08-2003 15:57

Marijn,

Jij hebt helemaal gelijk en natuurlijk moet je jezelf niet blindstaren op een 30'er.

Waar ik me gruwelijk aan stoor is de toonzetting van diverse postings hierboven.
En dan met name de insinuatie dat als je een voersponsor hebt iedereen zulke vissen kan vangen. Not dus!!!
Tevens wordt er gezegd dat de meeste van die jongens wel meer tijd zullen hebben om te vissen. Ook kolder natuurlijk want die paar die ik ken hebben allemaal een fulltime baan en draaien toch hun wekelijkse nachtsessies of zijn hele weekenden van huis omdat ze een passie hebben: Karpervissen.

Het is ook nimmer mijn bedoeling geweest eenieder hier op het board over een kam te scheren maar sommige postings lokken nu eenmaal reakties los bij mij terwijl ik me telkens opnieuw voorneem niet erop te reageren.

Ikzelf ben ook maar een eenvoudige visser die blij is met alles wat ie vangt. Dat neemt echter niet weg dat ik veel respekt op kan brengen voor mensen die de massa kunnen overstijgen door pure wilskracht en de bereidheid die ervaringen, middels een visblad, met andere te delen.
En ik ben er van overtuigd dat die jongens genieten van elke minuut aan de waterkant anders hadden ze niet bereikt waar ze nu staan en hadden zich dus ook niet in de kijker kunnen spelen van grote merknamen!!

Vergelijk het maar met de hedendaagse topsport en zeg dat Beckham niets om voetballen geeft...........?!?!

Voor wat betreft die 600 SL: Die is in te ruilen, mits in zeer goede staat, tegen 3 Voyagers en een Miniboss!(Geintje)

MVG John
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

05-08-2003 16:28

hoy john,

k neem aan dat je het over d eposting van min hebt?

ik heb echt niks tegen gesponsorde vissers ik ken er zelf ook een paar.
nu heb ik wel met de persoon in kwestie niet zon goede ervaringen maar dat doet er niet toe.

ik vind de karperwereld en de karper een fantastisch blad. het enige waar ik em aan stoor is dat er zo negatief gedaan wortd over kleinere vissen. het komt bij mij over alsof een karper van minder dan 30 pond geen karper is en daar stoor ik me aan!!
kijk doordat toevallig enkele grote namen dit schrijven krijg ik een beetje gemengde gevoelens over deze personen.

maar ja ieder zij eigen he.

groeten rob
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

05-08-2003 16:38

Hoi Stefan,

Een beetje jaloers, kan het begrijpen.
Wacht maar tot je een grote jongen bent, dan komt jou tijd ook.

Groeten, Peter
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

05-08-2003 17:24

rob,
ik vind net als jij dat frank een zeer goede voorzet geeft. doordat er veel grote vissen in zo'n blad staan, wek je een verkeerde illusie.
door te roepen dat jij dat ook kunt als je een sponsor hebt, wek je een bepaalde afgunstige toon. deze jongens hebben niet voor nix sponsoring gekregen, daarvoor hebben ze hard moeten knokken (lees grote vissen moeten vangen)

de redactie van de karperwereld heeft voor zover mij bekend geen sponsoring. wil niet zeggen dat ze nooit wat aangeboden krijgen om te proberen oid.
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

05-08-2003 20:11

Even een reactie van mijn kant,

leuk dat er hierover ook gereageerd wordt! ik zal het even vertellen:

Ik werd 1,5 maand geleden door jordy opgebeld of ik wat wilde schrijven voor de rubriek. Daar ik als voorlichter van de KSN jeugdcommissie functioneer is het niet al te moeilijk om hier een stukje van te schrijven.
Ik besloot om het artikel eens van een andere kant te bekijken, vooral omdat ook in de jeugdrubriek iedereen praat over dertigers en alles.

het is niet zo dat tegenwoordig iedereen al een dertigponder heeft gevangen. Vaak zijn de personen die er al 1 hebben de personen die er ook meer vangen door hun inzet en visserij op bepaalde wateren. Jammer is dat je ook in de jeugdrubriek leugens over gewichten ziet... er staan soms gewichten bij de foto's waar ik zelf helemaal niets van begrijp. Er zijn veel meer vissers die nooit boven de dertig pond zijn gekomen dan mensen met dertigers op hun naam. Hoewel je in de bladen juist de grote vissen ziet... het is een vertekend beeld.

Aan de hand van de geplaatste foto;s bij mijn artikel wilde ik duidelijk maken dat iets wat mooi is... absoluut niet groot hoeft te zijn. Een volschub, rijen en schitterende spiegel, allen ruim onder de 20pond zijn vissen waar ik ontzettend graag voor teken.

Bij mij gaat iedere vis nog steeds op de foto, ongeacht het gewicht. Daar heb ik twee redenen voor:

1) ik wil een zo goed mogelijk idee van het bestand op een water krijgen
2) iedere vis is uniek en een trofee waar je je best voor doet.

Ikzelf heb dit jaar ook al voor enkele mooie vissen mogen tekenen, ook qua gewicht. Maar op zijn tijd even opstandig doen en proberen wat tegen de jeugd te zeggen werkt veel beter in een blad als de Karperwereld. Het wordt gelezen... je betaald aardig voor zo'n blad en er is volgens mij niemand die 10% van het blad leest.
Je komt veel sneller over bij deze mensen.

het is voor mij niet speciaal dat ik in de KW sta, ik hoop er alleen een boodschap mee over te brengen en gezien deze topic is dat toch wel gelukt. Want de meeste vissers houden hun mond stijf dicht over gedachten.

Met schrijvende groet,
Frank Avezaat
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

05-08-2003 21:26

[quote]
Op 2003-08-05 12:59, schreef Rob Borjans:
hoy lars.

voor de meeste tellen vissen onder de 30 pond niet eens meer en voor deze mensen heb ik nul respect!!!
daarom ben ik ook niet zon fan van al die grote namen die alle boekjes volschrijven.
ze komen over als of ze goden zijn(omdat zij wel die 40ers vangen) maar ze kunnen echt niet beter vissen als anderen.
het enige wat veel van die jongens hebben is de tijd en een aassponsor

Rob, ik denk dat je hier wel erg generaliserend bezig ben, hoewel ik wel snap wat je bedoelt denk ik dat er nog heeeeeeeeel veel karpervissers kunnen genieten van een mooie twintiger of eventueel lager.
dat de grote namen niet beter kunnen vissen ben ik ook niet helemaal met je eens, ik geloof dat er wel degelijk talentvolle vissers zijn die bovendien met enorm veel inzet beter weten te vangen.
Zelf zal ik in de toekomst echt niet nog tientallen dertigers / veertigers vangen, simpelweg omdat ik de tijdsinvestering er niet voor over heb, maar misschien ook wel omdat ik niet altijd alle ins en outs beheers betreft het statisch vissen. Echter het intresseert me geen biet, wel maakt het me niks uit om in te zien dat er gewoon hele goeie vissers onder de bekende namen zitten, eer aan wie eer toekomt.


Richard
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

06-08-2003 09:25

Frank,

Ik geef je gelijk wat betreft de jeugdrubriek, er worden vissen gefotografeerd en er word met een natte vinger een gewicht geschat, natturlijk enkele ponden meer dan de vis in werkelijkheid is...
Zo zag ik een vis van 23 pond die niet verder kwam dan 15 of 16 pond... waarom dit geplaatst word is voor mij een raadsel! Ik weeg nog steeds iedere vis zeer nauwkeurig en ik wil gewoon weten dat ik niet mis zit met mijn weging! Mijn zwaarste vis heb ik dan ook 3 keer opnieuw gewogen om er zeker van te zijn dat ik niet een pond teveel (of te weinig) aan de vis zou toekennen!

Wat betreft John,

Alles over een kam scheren heeft ook geen zin, en ik begrijp je reactie want velen reageren uit vermoedens of uit verhalen die ze ooit eens gehoord hebben over 'gesponsorde' vissers... Vele verhalen kloppen niet en het is niet zo dat als jij gesponsord word door een hengelsportzaak of een bepaald merk voer dat je daardoor de grote vissen gaat vangen! Dit alles heeft te maken met overgave, passie en uren maken! Ieder uurtje an de wtaerkant doorbrengen die je vrij hebt,enz.
ook is het niet zo dat deze mensen altijd meer zullen vangen, want ik ken ook een gozer die een sponsor heeft voor zijn voer, materiaal e.d. en deze jongen vangt niet meer dan ik. Moet eerlijk zeggen wel is aloers te zijn dat hij naar de winkel gaat en alles voor nop meekrijgt en ik mijn bankrekening iedere maand weer moet plunderen voor mijn voer, materiaal, enz.
Veel van deze vissers zijn gewoon iets fanatieker met het vissen bezig, hoe fanatieker en gepassioneerder je bezig bent, hoe meer de resultaten er naar gaan lonen! Dit alles heeft te maken met nadneken, nadenken en nadenken... en met testen, testen en uitproberen en nachten met blanks, totdat ze iets hebben ontdekt waardoor ze de grote vissen uit het water weten te krijgen!
Dit is een proces waar je jarenlang mee bezig bent, de visserij veranderd steeds weer (ten goede) en dit komt mede door deze vissers, dus eigenlijk moeten we ze dankbaar zijn dat hun het voortow nemen en hebben genomen in nieuwe methoden en technieken!

Met dankbare groet,

Marijn
Dominique de Vos
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Overslag

06-08-2003 12:11

hoi Frank,

Wat je schreef in de karperwereld vond ik eigenlijk heel goed, want het werd wel eens tijd dat veel mensen dat gingen inzien. het hoeft niet altijd groot te zijn, het hoeven niet altijd biggen te zijn van 40-50 pond, als je een mooie vangt ok,das mooi meegenomen, maar je moet je nog altijd afvragen waarvoor je vist. Je moet er vooral nog plezier in beleven, als je dat niet meer hebt dan kan je beter stoppen want anders begin je toch te piekeren dat je die ene grote big maar niet kan vangen. er zullen altijd zwaardere vissen zijn, en iedereen krijgt wel eens die kans om zo een big te vangen, met de nodige inzet en zelfvertrouwen kom je er wel. Karpervissen is niet moeilijk, het is maar hoe je het bekijkt. Simpel kan ook.

Mvg Doompie
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

06-08-2003 12:22

Peter,

ik jaloers ?? neh,

goede zaak voor de jeugd ?? zeker weten!

frank weet wel wat ik bedoel :wink:

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

06-08-2003 12:40

hoy richard,

ik weet zeker dat er genoeg onbekende karpervissers zijn alle grote namen eruit vissen en dat zonder aas sponsor!!

dat deze heren geen talent hebben hoor je me niet zeggen. ik wil er alleen me zeggen dat er genoeg anderen zijn die hun de broek uit doen!

overigens krijg ik persoonlij het gevoel dat vissen onder de 30 pond lang niet zo gerespecteerd worden dan 30ers of zwaarder.

groeten rob
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

06-08-2003 16:31

Natuurlijk Stefan ik ook,veel succes gewenst.

Groeten, Peter
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

06-08-2003 17:54

Frank,
Ik heb je artikel nog niet gelezen maar als je in zo'n goed blad staat dat kan ik je alleen nog maar meer bewonderen.

Kun je me misschien een handtekening toesturen?

Ik heb door het blad ook het gevoel gekregen dat ik niet meer meetelde.
Maar als ik jullie zo hoor dan weet ik dat dat niet waar is.

bedankt frank,
Ik kan mezelf weer in de ogen kijken.

Met bewonderende groeten,
Koen Workel
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

06-08-2003 19:36

laat me niet lachen koen... gevoel voor humor heb je wel haha

Stefan,
i'm writing my ass off... heeft veel enige respons dus.. is niet verkeerd.

Alle anderen,
bedankt... er zal nog wel vaker zoiets verschijnen heb ik het idee

Frank
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

06-08-2003 23:31

Hey Frank, nog even een vraagje n.a.v. je artikel. In je profile sta je met een behoorlijk vette big, echter een mooie foto is het zeker niet, mede door de belichting van de zaklamp, waarvoor niet een mooie foto van zo,n prachtige rijen van minder dan 20 pond?

Groeten Richard