Artikel de Beet 'karperstek'


Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

01-08-2003 09:08

Marijn,


100% gelijk geen andere woorden voor
en dat is ckr balu trein vertraging en dan ook nog eens zo een k***e blad kopu
Ik ben het ook zat hoe slechter kan je de opgroeiende jeugd informeren over hoe een vis te behandelen

Ik weet nog een stuk uit de beet waarin big game gevist werd hier werd overduidelijk een pistool getoond waarmee de vis werd doodgeschoten Pardon!!! ik zal thuis eens zoeken naar dit stuk en als ik het kan vinden een linkje hier zetten voor de geintresseerden!

belachelijk....
En wil je naar een BTW ok...echter denk na over... ach wel iedereen kent deze discussies nu wel ga er verder ook niet meer op in

maar goed ik hoop dat vipmedia er zeker wat mee doet. Zo ja getuigd dit wel van medeleven zo niet dan weten wij waar beet voor staat niet dan!

met nog steeds in beet teleurgestelde groet,
hans
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

01-08-2003 09:32

Heb nog geen reatie gekregen en heb het vermoeden dat deze ook niet meer zal komen! De vraag is of zij onze reacties serieus nemen en begrip tonen voor onze bezorgdheid... Zonoet.. je zegt het al hans, dan weet je waar de Beet voor staat. Commerciele doeleinden, geld verdienen aan een blad en kwaliteit is daarbij dan van minder belang!
Jammer, want de kwaliteit kan zoveel beter, maar ja oogkleppen hè....

Met groet,

marijn
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

01-08-2003 13:02

Marijn,

Ik heb ook nooit een reactie gekregen, tot ik mijn E-mail een maand later bijna letterlijk in het blad zag staan. Heb even geduld zou ik zeggen...

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

01-08-2003 13:57

Mark,

Ik zal het afwachten, maar ik had wel verwacht dat er een reactie zou komen op mijn email... we wachten het gewoon even af!

het hoeft trouwens niet in het blad te komen hoor, dat is niet mijn intentie achter mijn email, ik wilde gewoon wat duidelijk maken...
Gast

01-08-2003 15:09

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Frank Avezaat op 2003-08-01 18:18 ]</font>
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

01-08-2003 16:33

paul, dan moet je er niet bijzetten 'een magnifieke vis'. zo'n blad moet gewoon een harde lijn zetten in hoe het wel moet!

wat er in de rest van de wereld geld, mij een reet!dat in andere culturen je vrouw/vriendin slaan normaal is, wil niet zeggen dat ik er ook op los moet slaan. wat hier geld is voor mij interesant.

dat een volwassen blad als de beet zoiets niet doorheeft, en de artikelen niet aanpast naar nederlandse maatstaven, geeft weer dat het slecht gaat met het blad.

vincent, ik deel best je miening dat je niet alles over 1 kam moet scheren. aan de andere kant weten we dat deze praktijken voorkomen, en in redelijk grote hoeveelheden. als de kans groot is dat je indirect bij zoiets betrokken raakt, dan kun je dat beter vermijden.

overigens heeft beet al vaker artikelen gepubliceerd over betaalwateren, zoals o.a. fishabil. er zijn hier op het board zelfs mensen getuige geweest van uitzettingen, waarvan de openlijk bekend werd dat de vissen niet van een kweker kwamen, maar van openbaar water
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

01-08-2003 16:42

Paul

het gaat niet om het feit dat het geen karperblad is het feit is dat er vis mishandeld word Hallo!!! ook de db leest dit soort bladen .... goede reclame voor de algehele hengelsport in ons land!

dus jij vind het een goede zaak dat zulke foto's gepubliceerd worden sorry vind ik niet
hoe denk dat een jochie van 8 jaar kijkt naar geluste karpers... doodschieten van vissen(zie vorige post) enz enz enz plenty voorbeelden te noemen

Het is gewoon triest dat een blad als beet het nodig vind zulk soort foto's te plaatsen
ik vind dit niet echt pro hengelsport

met verbouwereerde groet
hans
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

01-08-2003 16:47

hans, ik deel je mening helemaal!
groetjes Da Fox
Gast

01-08-2003 17:06

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Frank Avezaat op 2003-08-01 18:19 ]</font>
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

01-08-2003 17:18

ff off topic....tzal mij benieuwen hoelang paultje dit nog leuk vind

on topic...

geen kaas gegeten hebben van wat kan en wat niet kan??? wat doe je dan bij een blad als beet. draai dan de margriet lekker in elkaar ofzo :razz:
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

01-08-2003 18:12

Paul

ik denk dat je niet genoeg nadenkt over de geplaatste posten hier er is al duidelijk gemaakt dat wij ook wel weten dat het geen echt karperblad is daarom mijn vorige posting ik herhaal (zucht)

Ik weet nog een stuk uit de beet waarin big game gevist werd hier werd overduidelijk een pistool getoond waarmee de vis werd doodgeschoten Pardon!!!

heeft dit iets met karpervissen te maken!!!
not! sorry hoor paul maar ik denk dat je erg kortzichtig bezig bent en al absoluut niet voor rede vatbaar

Je kan ook gewoon inzien dat hier de waarheid word gesproken wat ook wel degelijk zo is er wordt hier geen onzin uitgekraamd maar met feiten gesmeten!

denk hier maar eens over na voor je verder post!

met nog meer verbouwereerde groet
hans
In het land der blinden is éénoog koning!
joël van der lichte
Berichten: 14
Lid geworden op: 01-08-2003 02:00
Locatie: Amsterdam

01-08-2003 20:04

Ik zou graag die foto van die vastgebonden karper eens zien, zou iemand mij die op kunnen sturen?

Alvast bedankt joël

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: joël van der lichte op 2003-08-02 11:48 ]</font>
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

02-08-2003 19:09

Die kan je opzoeken in de biblioteek, daar hebben ze altjd de oude beet liggen!
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

04-08-2003 13:29

heb een reactie gekregen van de redactie van de beet naar aanleiding van mijn email...
Hier komt ie dan!

Bedankt voor je mailtje en je bezorgdheid. We kiezen meestal voor goede
fotografie, soms kun je niet anders, omdat je ook in het artikel wil laten
zien wat er gevangen wordt en gevangen kan worden.Niets plaatsen is geen
optie en zou de waarheid verdoezelen. Het gaat niet alleen om foto's uit het
buitenland, al moet daar direct bij worden aangetekend dat het hier om
andere culturen gaat waar de karper zelfs hoog op het menu staat.
Daarnaast krijg ik brieven en mails van karpervissers die "bekende"
karpervisser in het buitenland op meerval zien vissen met een levende
schubkarper als aas aan de haak! Hoe bedoel je tegenstrijdig.
Als redactie proberen wij inderdaad iedereen zo goed mogelijk te informeren,
lezers te bereiken en te behouden. Naast het stukje opvoeden zijn we wel
afhankelijk van de karpervissers zelf.

Met vriendelijke groet,

Redactie de Beet



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: marijn ham op 2003-08-04 13:29 ]</font>
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

04-08-2003 16:02

Niets zeggend mailtje dus..... Lijkt wel de nederlanse politiek. Veel ouwehoeren maar nix concreets!

Gr.
Kiron
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

04-08-2003 16:41

hej marijn,
ik heb exact dezelfde mail gekregen.

kiron,
ik deel je mening helemaal, vette dooddoener, zeg maar dag tegen een abonnee :grin:
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

04-08-2003 17:58

het lijkt wel of onze vriend Jan Peter Balkenende achter deze mail zit...
Zooitje slap gelul! Maar ik heb met deze man afgesproken dat ik een artikel zou schrijven over het vissen in ons kikkerlandje met daarbij een verhaal over het fotograferen hoe dat moet (niet staand dus) en alle zaken die mij zo irriteerden in vorige karperartikelen! Misschien dat ze het zullen plaatsen, maar ja, dat zal wel niet!
Aan de andere kant... wie niet waagt wie niet wint!
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

04-08-2003 18:42

Marijn, je gaat nu de mensen van beet achter na, zomaar wat roepen moet je niet doen.
Dat je een ander antwoord verwachten van de redactie, kan ik volledig begrijpen.
De heer Balkenende moet werken onder andere omstandigheden als de mensen van paars.
Hij kan niet voor Sinterklaas spelen, dat je het niet met zijn politiek eens bent mag beslist.
Dat je zijn politiek niet begrijpt mag ook, maar zo maar iets roepen gaat mij althans te ver.

Groeten, Peter
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

04-08-2003 18:57

marijn,

ik vind het zeer te waarderen dat je de moeite neemt om een artikel te schrijven. ik hoop dan ook van harte dat je een goed, opbouwend en duidelijk artikel inelkaar kan knopen, en dat het geplaatst wordt!

veel succes
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

04-08-2003 20:09

succes marijn dat wensen wij jou allen toe natuurlijk maar wat een waardeloze flut mail zeg!....ach ja ff me abonnement opzeggen kben nu toch lid van de vnv (vereninging ned. vliegvissers jaaah...ik beheers nog meer hahahaha :grin: :grin: :grin: )

maar goed may the (carp)force be with you :grin:
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

05-08-2003 08:16

Bedankt heren voor de succeswensingen! Ik ga vrijdag een nacht vissen en nu maar hopen dat er wat gevangen wordt zodat er duidelijke foto´s kunnen worden gemaakt hoe een vis behandeld dient te worden als deze op de kant ligt (onthaakmat)
Ik ga mijn best doen iets moois in elkaar te breien en we zien wel wat de beet ermee doet...

En Peter,

Met Balkenende bedoel ik alleen maar dat het een politiek en algemeen antwoord is, iets wat niks zegt, geen verklaring, enz. Dat is zo´n beetje wat de vaderlandse politiek ook al jaren doet, vandaar dat ik Jan Peter er even bij haalde...

MVG,

Marijn
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

05-08-2003 09:37

Marijn,

Ik begrijp je goede bedoelingen maar in de Beet hebben in het verleden ook al artikelen gestaan over hoe een bewaarzak goed te gebruiken, weerhaakloos vissen, etc. Het grote probleem is volgens mij dat een (groot) deel van de artikelen uit de zusterbladen in het buitenland komt. En omdat het daar een (nog) geaccepteerde manier van behandeling van de karper is, worden die foto's klakkeloos overgenomen. Maar misschien worden ze wat kritischer als ze veel van deze geluiden opvangen.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

05-08-2003 10:06

Dat hoop ik ook Mark!
:wink:
Gast

08-08-2003 11:20

Van de zomer in Joegoslavië geweest, helaas weinig gevist..
Ze gaan daar wellicht ongeveer net zo om met vissen als in Rusland..

-Er wordt gevist voor de pan
-Ze laten vaak veel troep achter
-Vissen worden niet doodgemaakt als ze meegenomen worden


Maar toch wil ik er nog wel naar toe, een 17 km lang meer met 2 dorpen onderwater.
Zilverkarper van 60 pond is geen uitzondering... Die vangen ze door met een lijn met een flinke dreg over ze heen te slepen... Die gaan dus ook mee voor de pan.