KEMPVIS ? KK? of INTEGRA??


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

24-07-2003 16:52

hoy,

ik heb lange tijd zitten denken of ik dit hierop zou zetten, omdat ik meschien onterecht iemand beschuldig van iets wat hij niet gedaan heeft! het is overigens iemand die veel voor het karpervissen betekent

ik las laatst in de dunne lijn iets over de "Kempvis" die toen nog op het KK zwom!!

nu heb ik ook een artikel gelezen van Patrick Bouwens van het VBK over de INTEGRA!! Waar hij en nog een handvol anderen het recht hebben om te vissen. Ik zag in het artikel een foto van jawel de "Kempvis" die verdomd veel leek op die wat in het boek van Luc de Beats.

Kan het zijn dat het meschien toch om een andere vis gaat??

want ik dacht altijd dat de heren van het VBK tegen het zeulen met karpers zijn??

nu wil ik absoluut niemand zoals Patrick Bouwens gaan zwart maken hier op het board want hij is in mijn ogen iemand die veel doet voor het karpervissen in Belgie!!

maar ik vind het alleen een raar verhaal.

meschien weet iemand hier er meer vanaf.

groeten rob

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rob Borjans op 2003-07-24 16:53 ]</font>
jan witter

24-07-2003 17:11

Op 2003-07-24 16:52, schreef Rob Borjans:
hoy,

ik heb lange tijd zitten denken of ik dit hierop zou zetten, omdat ik meschien onterecht iemand beschuldig van iets wat hij niet gedaan heeft! het is overigens iemand die veel voor het karpervissen betekent

ik las laatst in de dunne lijn iets over de "Kempvis" die toen nog op het KK zwom!!

nu heb ik ook een artikel gelezen van Patrick Bouwens van het VBK over de INTEGRA!! Waar hij en nog een handvol anderen het recht hebben om te vissen. Ik zag in het artikel een foto van jawel de "Kempvis" die verdomd veel leek op die wat in het boek van Luc de Beats.

Kan het zijn dat het meschien toch om een andere vis gaat??

want ik dacht altijd dat de heren van het VBK tegen het zeulen met karpers zijn??

nu wil ik absoluut niemand zoals Patrick Bouwens gaan zwart maken hier op het board want hij is in mijn ogen iemand die veel doet voor het karpervissen in Belgie!!

maar ik vind het alleen een raar verhaal.

meschien weet iemand hier er meer vanaf.

groeten rob

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rob Borjans op 2003-07-24 16:53 ]</font>


Rob

Als jij vind dat je hebt nagedacht of je dit op het board moest plaatsen, waarom denk je er dan niet overna om de persoon in kwestie aan te spreken ipv nu misschien weer gossip op het board te plaatsen, want nu word persoon in kwestie van iets beticht waar tegen hij zich niet kan verweren. Vraag het hem zelf je zult ongetwijfeld antwoord krijgen ipv toespelingen hier op het board te doen en via het vbk is hij zeker te traceren stuur hem een email of durf je dat niet.......!!!!!!!!!!!!!
Willem Barnas

24-07-2003 17:39

Kalm aan,

Kijk eens in 'Tegen de stroom in' van Alijn Danau. Duidelijk waar ie zit, maar hoe ie er terechtkomt? Er zal wel een of andere onverlaat wat jaloers zijn geweest, wat teveel aan zichzelf hebben gedacht. Dat dat niet perse een VBK-lid hoeft te wezen, is toch zo klaar als een klontje.

En Jan,

Rob zal dit heus niet doen om ellende te zaaien, maar enkel omdat ie nieuwsgierig is naar het reilen en zeilen van dat beest.

Groet,

WB :wink:

PS: Je zal er waarschijnlijk wel nooit achter komen, er zit nog net geen briefje aan z'n vin getagged...
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

24-07-2003 17:45

hoy,

willem jij snapt het!!

jan:
ik wil echt geen onzin in de wereld brengen maar ik vond het gewoon een vreemd verhaaltje.

ik zal ook niemand ervan beschuldigen dat ie met vissen gezeuld heeft maar ik zou gewoon eens willen weten hoe dat komt en of het inderdaad dezelfde vis is!!

ik zal eens kijken op de site van het vbk of het email adres erbij staat en dan zal ik patrick eens mailen

groeten rob
jan witter

24-07-2003 17:58

Ik zeg niet dat hij dit doet om ellende te veroorzaken

Quote:ik heb lange tijd zitten denken of ik dit hierop zou zetten, omdat ik meschien onterecht iemand beschuldig van iets wat hij niet gedaan heeft! Einde Quote:

Maar hij heeft er ook niet echt goed overnagedacht anders had ik hem ook niet over tippen om de persoon in kwestie te benaderen en de man direct zelf te vragen over de kwestie en had hij het niet op deze manier gepost en het hoogst waarschijnlijk helemaal niet ter sprake was gekomen als hij een bevredigend antwoord zou hebben gekregen van die persoon...

Dat bedoel ik nu met nadenken en weten wanneer je moet reageren of niet..!!!

MvG

Jan Witter

Men heeft een bel horen luiden en waar warempel niet waar de klepel uithangt :smile:_________________
Riggie say's he aint heavy he's my brother

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jan witter op 2003-07-24 18:00 ]</font>
Arno Vink
Berichten: 9
Lid geworden op: 16-07-2003 02:00
Locatie: Rijswijk NB
Contacteer:

24-07-2003 22:51

Jan, Rob die stelt mijn inziens gewoon een normale vraag op dit forum. Waar is een forum anders voor???? En, ik denk dat iedereen voor zichzelf mag bepalen wanneer hij of zij reageert ergens op. Democratie weet je nog??
Jorn de Wals
Berichten: 190
Lid geworden op: 10-12-2002 01:00
Locatie: Enschede

25-07-2003 09:12

Hallo,

In het boek van Alijn, tegen de stroom in, staat precies hoe de kempvis in het water verzeilt is geraakt, maar zeker niet door de Kapitein. De vis is door een idioot uit het KK in een putje gegooid. Vanuit dat putje is de kempvis op de Integra (Radio Negrita in het boek van Alijn) terechtgekomen. Maar dat hebben ze gedaan omdat de vis in een vreselijk klein putje zat opgesloten, dit kan wel door de Kapitein gedaan zijn. Overzetten is niet goed, maar in dit geval vindt ik van wel. Al had mighty Kemp nooit uit het KK mogen verdwijnen. Het overplaatsen is dus niet de schuld van het VBK, in dit geval zelfs een schouderklopje voor degene die Kemp bevrijdt heeft uit z'n gevangenis.

Met vriendelijke groeten

Jorn
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

25-07-2003 12:18

Voor de vis was het beste geweest als hij weer terug geplaatst was op het k.k.
Zeker als je in overweging neemt dat eventuele ziekten ook mee kunnen komen.
Toch eigen belang van bepaalde personen??

Groeten, Peter
Jorn de Wals
Berichten: 190
Lid geworden op: 10-12-2002 01:00
Locatie: Enschede

25-07-2003 14:50

Peter,

Dat zal ook wel hebben meegespeeld, maar als je een vis uit een klein putje op een kanaal met scheepvaart zet, vraag je volgens mij om problemen. Ook al heeft de vis daar eerder rondgezwommen, zo slim is een vis nou ook weer niet. En een schroef van een boot is meteen fataal, maar een haak niet, dus....
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

25-07-2003 16:43

hoy, jorn

bedankt voor je info, dit is dus gewoon wat ik wilde weten ik vond het gewoon een raar verhaal. en aangezien ik de boeken van alijn danau niet gelezen heb wist ik dat dus niet.

overigens vind ik het persoonlijk wel verkeerd om de vis op de integra te zetten en niet gewoon op het kempisch waar hij thuis hoort.(vooral ook omdat op de integra maar een selecte groep vissers mag vissen)
hij zal zich binnen de kortste tijd wel aangepast hebben.

en even voor de duidlijkheid heb ik nooit beweert dat kapitein bauwens met de vis gezeuld heeft. het kwam toevallig omdat ik het las in een artikel dat hij geschreven had.

groeten rob
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

26-07-2003 12:53

Hoi Jorn,

Onze ervaring is toch iets anders, op het kanaal maken we het mee dat een gehaakte vis bij benadering van een boot gewoon op de bodem gaat liggen van het kanaal.
Ik praat dan wel over de wat grotere vissen, voor mij is het een natuurlijke reactie.
De vis zal dit zonder haak in mijn ogen altijd doen, het heeft dus niks met domheid te maken.

Een schuwe groet, Peter
Jorn de Wals
Berichten: 190
Lid geworden op: 10-12-2002 01:00
Locatie: Enschede

28-07-2003 08:35

Peter,

Een kanaalvis zal dat iid doen, maar als een kanaalvis een tijd op een put zonder boten heeft gezwommen, kan het wel eens zo zijn dat z'n instinct het af laat weten.

Ook nog een aanvulling voor Rob:

Ik heb het afgelopen weekend nog even nagekeken, maar uit het verhaal van Alijn maak ik op dat de Kemp rechtstreeks uit het KK naar de Integra is gegaan, dus niet via een priveputje. Het is zeker niet gebeurd door een VBK-kopstuk.

Groet Jorn
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

28-07-2003 17:07

Jorn waar baseer je dat op, je instinct?? Mijn kweekkarpertjes doen het zelfde als ze schikken, Ze zoeken gelijk de diepste plek in mijn vijver op.

Groeten, Peter
Jorn de Wals
Berichten: 190
Lid geworden op: 10-12-2002 01:00
Locatie: Enschede

29-07-2003 08:55

Peter,

Ik bedoel dat als een vis in een rustige put zonder boten heeft gezwommen, vervolgens weer in een kanaal komt, is zo'n vis een tijdje de weg kwijt. Als er dan een diepe boot over z'n kop vaart, is de vis misschien al te laat. Ik baseer dit niet op feiten maar op vermoedens (en op de film Free Willy, geintje. Als een dier wat in een dierentuin heeft geleefd in het wild wordt vrijgelaten, heeft zo'n beest ook eerst moeite om z'n natuurlijke instincten weer op te pakken.

Groeten Jorn
Plaats reactie