Voeren op visdag


Plaats reactie
sjoerd klop
Berichten: 7
Lid geworden op: 06-10-2016 11:48

18-10-2016 15:03

Hallo Allen,

Ik heb zojuist nog even afgesproken om te gaan vissen morgen (de hele dag).Ik gebruik in de herfst/winter meestal de Cipro PUNTA CHILI SPICE Boilie 16mm met de boilie dip. Normaal voer ik mijn stek 3 a 4 dagen van de voren, dit gaat nu dus niet meer lukken. Ook voer ik dan nog boilies bij op de dag zelf.

Hoe kijken jullie tegen het voeren aan op de dag zelf? En waarmee voeren jullie dan?

Voeren op de dag zelf met particles, mais/duivenvoer/hennep/kikkerewrten/tijgernoten etc. en dan vissen met mijn 16mm Chili boilie? Wat denken jullie trekt dit juist aan of stoot dit af omdat je aas niet hetzelfde is als je voer?

ik hoor graag hoe jullie hier tegenaan kijken. tips welkom hoe morgen het beste te vissen? :)
Gebruikersavatar
Thomas v Hastenberg
Berichten: 104
Lid geworden op: 21-12-2014 19:46
Locatie: Een of ander dorpje in Brabant

18-10-2016 17:24

Het belangrijkste naar mijn mening is, is dat er vis ligt. Ligt er geen vis kan je voeren wat je wilt maar dan ga je toch niks vangen :lol: .

Als je op een plek redelijk zeker bent dat er vis ligt zou ik gaan voor iets wat ze bezig kan houden, zoals tijgernoten en andere particles bijvoorbeeld. Brasem vind ik meestal geen probleem, ik heb vaak genoeg eerst brasem gevangen en daarna karper. Kan je de vis echter niet vinden, zou ik gaan voor iets heel attractiefs. Bijvoorbeeld een kleine snowman met stickmix of een chod rig. Als ik met een boilie vis voer ik hier wel altijd nog wat van omheen als er niet al te grote dressuur heerst.

Je kan met dit een beetje experimenteren, met of zonder Goo, Dips etc.

Let ook goed op de stek. Op mijn thuiswater liggen de vissen nu op andere plekken dan normaal en ik heb ze helaas nog niet kunnen vinden. Begin op de stek waar je vroeger al goede resultaten hebt gehad en ga zo de stekken een beetje af. Als je na 1,5 uur/2 uur geen aanbeet hebt gehad verplaatsen wij hem meestal weer een stuk. Zo vis je heel effectief de stekken af als je zoekt naar de vis.
Succes!

P.S. Boiliekruim en stukken boilies zijn ook echt een killer ;) .
Gewoon genieten van t leven, Enjoy!

PB Schub: 26 pond
PB Gras: 17 pond

Snoek: 78 cm riviersnoek
Baars: 30 cm
Brasem: 60 cm
Zeelt: 54 cm
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

18-10-2016 17:53

Wat voor water is het open of afgesloten water?
Bij afgesloten water, hoeveel vis zit er op en hoe groot is het water?
Ik mag graag afwijken van de rest en daarnaast experimenteer ik ook graag met een hengeltje.
Zodra de temperaturen zakken vis ik graag een multirigje met een klein pop-upje zonder extra voer op of rond er om heen.
En eerlijk gezegd valt het mij niet tegen!
Zelf voer ik of heel wijd verspreid met klein aas 15mm of 12mm boilies of een mix hiervan, of ik voer niet. Immers als de vis aast en hij komt iets eetbaars tegen ( jouw haakaas ) dan concurreer je niet met jezelf door het eigen voer wat je er al in heb gegooid.
In theorie is je kans dan wat groter dan dan je het halve water vol blaft met voer.
Ik zou sowieso experimenteren en daarnaast blijf mobiel.
sjoerd klop
Berichten: 7
Lid geworden op: 06-10-2016 11:48

18-10-2016 18:23

Het is een gesloten water, niet al te groot(150m bij 100m).

En ik weet zeker dat er veel karper zit. Ik heb er dit jaar veel gevist met een method feeder. Op een dag ving ik 5 tot 10 karpers a max 50cm. ik wil dus gewoon simpelweg een stapje groter...


Jullie advies is dus particles met boilie kruimels er door aangemaakt met de dip bijvoorbeeld?
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

18-10-2016 18:48

zo, das klein en overbezet.

paar handjes duivenvoer en knallen maar.
Plaats reactie