Luchtdruk, watertemperatuur en stekdiepte.. Hoe bijhouden?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

16-08-2016 10:31

Goedendag Allen,

Onlangs ben ik begonnen met vissen op een water met heel veel diepteverschillen vanaf 0 tot 30 meter. Eén van de belangrijkste factoren is hier dat je op de juiste diepte ligt te vissen. Maar welke diepte is de juiste? Dat is natuurlijk een kwestie van puzzelen/testen.

Inmiddels ben ik lekker aan het puzzelen en uitproberen en heb ik al een aantal vissen kunnen vangen! In mijn aantekeningen boekje hou ik nauwkeurig bij van welke diepte de vangsten kwamen en wat daarbij de watertemperatuur en luchtdruk op dat moment was. Dit blijf ik bij iedere vangst doen de komende maanden.

Wie doet dit nog meer en hoe houden jullie dit bij? Is dit te verwerken in Excel oid.. Zodat ik volgend jaar in één oogopslag kan zien: luchtdruk 1017 en watertemperatuur 16 graden. Vorig jaar kwamen de meeste aanbeten onder vergelijkbare omstandigheden van 8 meter diepte. (dit zijn fictieve getallen)

Uiteindelijk hoop ik hiermee te bereiken dat ik in de opvolgende seizoenen makkelijker kan inschatten op welke diepte ik moet vissen.

Hebben jullie een trucje/schema waarin dit zo overzichtelijk mogelijk bij te houden is?

Alvast bedankt!! :D
Stop wishing... Go fishing!
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

16-08-2016 11:10

Hoi zelf doe ik het met een excel bestand.
Kopieer eventueel het bestand en begin te sorteren op rijen en/of kolommen.
Gebeurt er wat ben je het originele bestand niet kwijt.
Heb er de stek,waterdiepte,watertemperatuur,buitentemperatuur,windrichting,windkracht,weertype,aas,soort rig,uren gevist,uren aanbeet,luchtdruk en maanstand en een hyperlink naar de eventueel gevangen vissen op gezet. Ben er dit jaar mee begonnen en hoop in de toekomst daar toch wat info uit te halen.
Is geen exacte wetenschap dat besef ik maar al te goed maar elk beetje info is welkom :D
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

02-10-2016 14:04

de eerste jaren hield ik alles bij, maar dat doe ik al lang niet meer. ik ga liever op mijn gevoel af dan op statische wetenschap. de vangsten zeggen dat ik daar goed aan doe.
siemen post
Berichten: 215
Lid geworden op: 22-01-2016 10:23

02-10-2016 17:27

de meeste onder ons kunnen alleen vissen in het weekend, waaronder mezelf.
hoge lucht druk of lage lucht druk, als je zin hebt om te vissen, dan ga je gewoon.
ik heb het nooit bij gehouden!
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

03-10-2016 09:03

siemen post schreef:de meeste onder ons kunnen alleen vissen in het weekend, waaronder mezelf.
hoge lucht druk of lage lucht druk, als je zin hebt om te vissen, dan ga je gewoon.
ik heb het nooit bij gehouden!


Onder die categorie vissers behoor ik ook hoor. Als je mijn eerste post had gelezen had je jouw reactie waarschijnlijk niet geplaatst.

Ik hou dit namelijk niet bij om hier mijn sessie`s op in te plannen!! (want ik ga als ik tijd heb, weekend en vakanties dus).

Siemen, lees mijn eerste post nog eens aandachtig door en je zult wellicht mijn bedoeling van weersomstandigheden bijhouden wél begrijpen.
Stop wishing... Go fishing!
siemen post
Berichten: 215
Lid geworden op: 22-01-2016 10:23

03-10-2016 11:58

@david
ik bedoelde hier niets mee, alleen dat ik aangeef dat ik er niets mee doet.
dus no hard feelings kerel. :wink:
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

03-10-2016 15:41

Hard feelings heb ik alleen op zondag, tijdens het opruimen van mijn natte meuk :lol:
Stop wishing... Go fishing!
Plaats reactie