Hoe karpervissen op (moeilijk) water?


Plaats reactie
Sebastian de Smet
Berichten: 11
Lid geworden op: 09-05-2015 20:38

14-05-2016 20:34

Hoi!

Ik vis al een tijdje op een water wat volgens mij een moeilijk water is. Ik heb al vele tips opgezocht op het internet maar nooit echt de ''gouden'' tip gevonden. Ook van de 20x gevist te hebben op dat water heb ik maar één karpertje gevangen. Er zijn al grote bakken van spiegels en schubs gevangen van rond de 15 kg.

Dingen zoals: Zoek activiteit in het water. Nergens op het water zie je enig teken van leven van karpers, nog nooit eentje zien zwemmen, aan de oppervlakte gezien of zien springen.
Waterdieptes verschillen van plaats tot plaats enorm. Ik heb al eens in de diepe stukken gelegen maar helaas. Ik zou echt niet weten hoe ik te werk moet gaan op zo'n water. Je zakt wel steeds enkele cm's in de modder, daarvoor gebruik ik een helicopter systeem. Het water is ongeveer 100 meter breed en 300 meter lang.

Zou bijvoeren met lokvoer misschien werken? Dat heb ik nog wel liggen.

Hebben jullie (goede) tips?

Groetjess
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

15-05-2016 00:00

Heb je al eens gekeken hoe de anderen vissen waar ze vissen en vraag je je wel eens af waarom ze daar vissen? Kijk dan eens kritisch naar je eigen visserij en pas je visserij daar op aan.

Het is niets om je voor te schamen als je ergens vist en je niet weet waar en hoe te beginnen. Kopieren mag best, maar klakkeloos kopieren zou ik niet doen. Als je er maar over nadenkt. 8)

Kijk goed waar, waarom en wanneer je die ene karper gevangen hebt. Het is vooral zoeken in eerste instantie.

Succes ermee!
Sebastian de Smet
Berichten: 11
Lid geworden op: 09-05-2015 20:38

16-05-2016 20:26

Bedankt voor de reactie!
:D
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

19-05-2016 22:24

Probeer de trekroute te bepalen, door zelf te vissen en door info los te peuteren van andere vissers. (opschrijven!)

Vaak willen vissers toch wel kwijt welke vissen ze hebben gevangen en hoe laat.

Op die manier kun je een aardige indicatie krijgen, wat is de beste stek op het tijdstip dat jij kan en wil vissen.
Plaats reactie