Natuurlijk voedsel


Plaats reactie
chris de gruijter
Berichten: 3
Lid geworden op: 12-11-2015 23:12

12-11-2015 23:55

Hoi lotgenoten ....
ik ben een groot voorstander van natuurlijk voedsel en probeer dit altijd zo dicht mogelijk in mijn visserij te benaderen omdat vermoed ik , het dressuur doorbrekend is (want de karpers zijn natuurlijk voedsel gewend) en wordt volgens mij als semi veilig gezien ,maar wat is nog veilig ? en er ligt denk ik nog voor jaren boillies en tijgernoten op heel veel bodems van druk beviste watertjes ......ik heb er nog geen ervaring mee maar wil er aankomend voorjaar toch eens mee gaan beginnen en wil het alvast bij jullie neerleggen misschien is er al iemand die al op dit idee is gekomen en daar al mee gevist heeft en dus misschien die ervaring wilt delen en anders ben ik benieuwd wat jullie hier van vinden en je daar eventueel je voordeel mee kunt doen , ..........Alikruikjes !!!!!
Alikruikjes (Google maar even )zijn kleine slakjes die vooral uit zeeland komen en die rond de 12 euro de kilo kosten deze zijn makkelijk met een klein boillieboortje van een gaatje te voorzien en kunnen dan ook prima op de hair vermoed ik want zoals gezegd heb ik er nog geen enkele ervaring mee!!!
Maar denk eens met me mee .................!!!!!!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

13-11-2015 08:10

Hallo Chris,

Ik heb me een beetje door je item geworsteld, want door het ontbreken van heel veel punten en komma's en hoofdletters op de juiste plek, is het heel lastig lezen zo.

Je wilt vissen met de originele, echte alikruiken.
Reden: als aas omdat de karper natuurlijk voedsel vreet

Ik kan wel makkelijkere manieren bedenken om natuurlijk voedsel te "gebruiken":
* garnalen
* oranje naaktslakken
* wormen
* maden
* larven
etc

Alternatief is :
* natuurlijk voedsel in plastic vorm of andere vorm visvlieg-vliegen, zig-bugs), kortom nepaas.
* Of Boilies met een samenstelling van o.a. natuurlijk voedsel erin (Krill, vismeel, etc)

Met genoemde voorbeelden vis ik regelmatig tot vaak. Maar een alikruik doorboren, nee, dat (nog) niet.
Dressuur doorbrekend? Ja, soms. Hier zijn al diverse discussies over gevoerd (gebruik "zoeken").

Tip: stel je zelf eens voor in de voorstelhoek : viewforum.php?f=63
Vertel eens wie je bent, je leeftijd, je viservaring hoe je vist (statisch, penvissen, beide, andere visserijen) en in welke regio je woont. Dat helpt soms om te antwoorden op jouw vragen.

Grtz

Frenk (een bijna achternaamgenoot)
Plaats reactie