Karperbladen


Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

26-10-2015 14:42

wat ik wil zeggen: er zijn genoeg niet racers die wel een raceblad kopen, ofwel: ook al ga je niet naar france, tich is het leerzaam of leuk om te lezen
Gebruikersavatar
Bart van Zinnen
Berichten: 19
Lid geworden op: 06-08-2015 22:58

26-10-2015 15:14

Je kunt het nooit iedereen naar de zin maken in een blad. Dat hoeft ook niet, je pikt eruit wat je aanspreekt. Veel mensen genieten nog van glimmende pagina's en een fysiek product dat op de mat valt. Ik vind alleen dat Frankrijk een flink aandeel opeist in die bladen. Mag natuurlijk, er zijn genoeg liefhebbers die er van genieten. Misschien een apart Frankrijknummer 8)
De run is groter dan de vis.
Gebruikersavatar
Bart van Zinnen
Berichten: 19
Lid geworden op: 06-08-2015 22:58

26-10-2015 15:15

En soms is het ook leerzaam, toegegeven!
De run is groter dan de vis.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

26-10-2015 17:14

Kees Ouwehand schreef:Door wie worden die bladen dan gekocht? Door de liefhebbers neem ik toch aan.
Nooit een Tuk, Candy of wat dan ook gekocht, en niet omdat het vleselijke mij niet kan bekoren. Zolang de uitvoering voldoet en er nog fantasie is haha. En een proefabonnement van een Muziek magazine (over gear en techniek), welke m'n vrouw had geregeld, stond minimaal net zo vol met ad's als menig hengelsport magazine. Ik Google dus wel wanneer ik info nodig heb en bezoek op z'n tijd m'n favoriete winkel.

Hengelsport is voor mij de uitzondering gebleken.

De ANWB is een verenigingsblad en daarmee een wat krom vergelijk.
Vandaar ook m'n VI voorbeeld als voetballer (4 keer per week, zaal en veld) en het toegevoegde Autoweek voorbeeld. Maar focus je gerust op het mindere voorbeeld. Ik rijdt best graag auto, kijk Top Gear, Fith Gear maar blijf er niet voor thuis. Geldt ook voor menig visser.

Dat jij die bladen niet leest is niet zo relevant. Kennelijk zijn er genoeg karpervissers die voor het bestaansrecht van deze bladen zorgen. Zonder jou kunnen ze kennelijk ook leven.
Ach Kees, het draait niet om mij.., of toch wel haha. Nou, laat mij dan maar de doldwaze illusie hebben dat er misschien wel meer mensen om dezelfde of soortgelijke redenen de magazines niet of amper meer lezen. En als ik het nieuws en de aanbiedingen mag geloven gaat het in heel de wereld van het gepubliceerd woord niet echt lekker. Waarom een abonnee afhaakt lijkt me dus wel degelijk relevant...

Waar Peter dit topic mee begint is overigens wat anders
Vertel dat volgende keer a.u.b. meteen aan diegene die de voorbeelden van andere magazines erbij toverde. Bekende van je denk ik...

He Martijn, ik begrijp wat je bedoelt met leuk of informatief. Maar de een vindt een verhaal nu eenmaal sneller leuk of interessant, of beide langduriger wat dat betreft, dan de ander. Dat zie ik hier op CB en KWO ook niet anders. Grote kans dat je op een bepaald moment aardig bent uitgelezen of uitgeluld wegens 13 in een dozijn verhalen, dezelfde rig die voor de zovelste keer langskomt, of kopie topics. Op CB ben ik dan ook minder actief. Gewoon minder triggers...

Over de magazines zelf kan ik je vertellen dat ik er sporadisch nog eentje tijdens de vakantie koop. Dan ploeg ik op voorhand wel eerst even degelijk door het rijtje magazines heen en kan het trouwens best het Beet magazine worden. Maar wanneer ik specifieke info over een water o.i.d. zou willen zoeken, dan kan ik ook net zo goed even de laptop aanzetten (voor menigeen de smart phone) en op het internet zoeken. Aardig gespreid bedje.

Persoonlijke conclusie; Geen abonnementen meer, buiten het visblad, wat ik al jaren ontvang. Op de hoogte blijven van veranderende wetgeving, soms wat gerelateerd politiek inzicht, en de kijk op de algehele visserij. Dat vindt ik voor die paar centen nog steeds erg handig. Maar ook daar veelal gerecyclede artikelen. Het wiel is nu eenmaal al lang daar.

Gelukkig blijft het vissen zelf nog over. Daar is het ook begonnen...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-10-2015 18:44

OK het draait allemaal om jou. Jij je zin.

Groet, Kees

Ps, Oplage De Karperwereld is zonder jou of mij 17,500 ex. Oplage VI 115,000 ex.ANWB 4,000,000 leden. Lezen neemt inderdaad af. Ik lees ook steeds minder, maar dat is niks om trots op te zijn.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

28-10-2015 12:38

Haha, mallerd toch...

Ik heb het persoonlijk niet over minder lezen an sich. 'Heb nog nooit zoveel gelezen als met twee jonge koters. Ook meteen een persoonlijk passend leesniveau gevonden. Zo'n beetje als hier, maar dan met punten en komma's (wie de schoen past...) :D .

Als eventuele inkomstenbron blijft ieder potentieel magazine lid echter belangrijk. Dus dank je voor je sarcastische eer, maar het gaat niet om mij als persoon. Voor een magazine is het nog steeds van vitaal belang om te weten waarom mensen afhaken of niet eens aanhaken, omdat dat gedrag vaak aan een groep op te hangen valt. 'Denk helaas dat ik voortaan alleen nog maar vanuit een ander z'n inzicht moet schrijven, omdat ik mezelf anders in jouw ogen als te belangrijk profileer. Lijkt me handig.

Bovendien: Geen flauw benul wat niet van zulke oplages verkocht wordt. En nu neem je zelf het magazine wat aan een wegenwacht abonnement hangt wel in overweging mee omdat het in jou straatje past, maar mij becommentarieer je er op dat het een kromme overweging is.

Toppie Kees (volgend topic)!
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

28-10-2015 12:48

Back to earth, dat zou bij vele bladen goed doen.

Begrijp me niet verkeerd, grote vissen zijn mooi en bijzonder. Maar wanneer je een karperblad opent krijg je de indruk dat iedereen alleen maar vijftigers vangt, maar dat is allerminst geval.

Er zouden meer "niet bekende" karpervissers in bladen moeten komen die nog uit hun naadje gaan bij een knolletje van 3kg (bij wijze van). Want de meeste verhalen worden zo mooi gemaakt dat een roman schrijver er nog jaloers op word.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

17-11-2015 11:25

Toevallig net de nieuwste Karperwereld even gelezen, en moet zeggen dat het bakkengehalte en Frankrijk me enorm meeviel. Stukje Engeland, stukjes wintervissen met kleine karpers en een mooi belevingsverhaal. Sterke editie dan ook weer.

8)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

17-11-2015 12:54

Zo'n topic als dit is nu al 1926 keer bekeken en dateert van 26 september. Zeker zal menig artikel ruim op voorhand moeten worden ingeleverd om een magazine ter druk te laten gaan, maar een beetje inleving vanuit een redactie in wat er op fora speelt lijkt me niet zo vreemd.

Ik kan me zo nog een Vis TV editie herinneren waarin er (toevallig) even aangehaakt werd op de toen heersende onthaakmat discussie...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

17-11-2015 19:41

Ik denk niet dat fora en topics aldaar enige invloed hebben op redacties van magazines. Dit carpboard is het enige forum wat nog iet of wat leeft. Facebook is het medium waarop bepaald wordt wat hot is en wat not. En wat krijgt er de meeste likes? Juist ja. :)

De Karperwereld-redactie vaart al sinds de oprichting haar eigen koers, en dat het laatste nr weer een mooi blad is, zal niet liggen aan dit topic. ;)

Grts
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

17-11-2015 21:31

De laatste Karper was ook prima, evenals Monkey Climber. Deze drie bladen lees ik met plezier. De kwaliteit van online artikelen vind ik toch vaak stukken minder en vaak nog commercieler. Vooral de close ups van een zakje haken, potje aas etc. zijn super irritant en niet bepaald creatief. Komen we er ooit vanaf? (Onderschrift: vertrouwen is alles).

Spiegel magazine vind ik bagger. Fouten in de artikelen, veel betaalwater (nog steeds Rainbow?, lees dit blad al een poosje niet meer), vrijwel ieder artikel een verkapte advertentie, matige foto's veel standaard verhalen en waar is de layout?

Binnenkort Subsurface 3. Over grafische kwaliteit gesproken! Schitterende foto's, top vormgeving, waanzinnig mooi gedrukt en topverhalen. Beter kan niet.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

17-11-2015 21:38

Heeft nog iemand dat artikel van Alijn Donau gelezen? Dat voorstukje! Kap er dan mee!
Let op slagboom !
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

18-11-2015 12:37

Oké Mark, weinig fora dan, maar vooral facebook. Misschien speelt er daar soortgelijks, maar weet ik niet? Denk wel dat men als redactie waarschijnlijk graag op de hoogte is van wat er onder vissers speelt. Adverteerders hebben nog steeds graag een zo hoog mogelijke oplage. En een hoge oplage hou je als redactie best door het voor de lezer interessant te houden. Via een interactief medium als Facebook gaat het op de hoogte gehouden worden waarschijnlijk bijna organisch.

En Facebook:

Men hangt in de tent, post 'n foto, like like. Men bakt een eitje op de coleman, post 'n foto, like like. Men drinkt een bakkie van de percolator, post 'n foto, like like. Men graait in de neus met naar squid flavour meurende vingers, post 'n foto en tekst, like like like en 'n :D . Men vangt een vis, post 'n poephouding foto met gebogen vis en kromme horizon (liefst tegen het licht in haha), en like like like like like like met een paar thumbs up...

Persoonlijk ben ik een jaar geleden met facebook gestopt. Wat op z'n tijd iets delen, omdat je als bekende of familie elkaar weinig ziet, is handig en leuk. Maar ik hang niet naar erkenning van jan en alle man, zoals velen die elke scheet posten of keer op keer de visuele publiciteit zoeken. Like mij, like mij, like mij! Alsof in stilte genieten van een vangst, of wat dat betreft een bakkie pleur aan de waterkant.., of op een terras, niet voldoening genoeg meer geeft. Allemaal beroemd lijkt 't wel...

Maar ieder zijn ding, en elk ding z'n nut natuurlijk.

En Dennis, waar heeft Alijn (terecht?) commentaar op? Misschien dat ik het dan wel weer eens even inkijk haha :D .
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 18-11-2015 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-11-2015 13:09

Daarom heb ik geen Facebook!
En ik denk dat alijn er mee moet stoppen met ze rainbow lake.
Diep gezonken die man ( is mijn mening he!)
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

18-11-2015 17:38

Zelf gebruik ik Facebook intensief voor de promotie van en communicatie vanuit VBK en de andere verenigingen waar ik deel van uit maak. Zo zie ik het ook: meer een promotool dan een sociaal netwerk waarmee ik het diepste van mezelf prijs geef. ;)

@ Rik: de KW is net hetzelfde als de gewone wereld: niet iedereen is elkaars type, en dat hoeft ook niet.

Maar: als Alijn diep is gezonken, laat ons zeggen tot op het gelijkvloers, dan zit de kelder barstensvol. Alijn volgt z'n eigen weg, en zijn kijk op bepaalde zaken is met de tijd geëvolueerd. Of anderen het daar mee eens zijn, dat laat 'm in feite koud. Hij is er in geslaagd om van karpervissen zijn leven en werk te maken. Daar heeft ie keuzes voor moeten maken en daarnaar ook gehandeld. Tijdens dat traject heeft hij op geen enkele manier messen in ruggen gestoken of zichzelf anders voor gedaan dan hij in werkelijkheid is. Op geen enkele manier heeft hij als een of andere zelfverklaarde goeroe zich via de karpermedia in andere vissers hun maag gespiest. Als Alijn al opduikt in de traditionele karpermedia, dan is dat steeds middle of the road. Van de nieuwe media zoals internet of facebook maakt hij zelfs niet of nauwelijks gebruik. Van overexposure is er m.a.w. geen sprake. Ik ben dan ook benieuwd naar je mening over tal van andere karperaars met een spot(je) op het gezicht. :)

Dat je een aversie hebt van Rainbow Lake is duidelijk. Ieder z'n mening! Ik sta zelf neutraal tegenover RB, want het BTW in kwestie wordt niet fout beheerd. Dat er zware hengeldruk heerst is logisch: er zwemt ontzettend grote vis, en dat trekt aan. Die hengeldruk, kan je Alijn niet kwalijk nemen.

Alijn is een goede vriend van me, en ik heb erg graag met 'm te doen. Veel socialer bovendien aan de waterkant dan massa's vissers zonder bekende naam. Dus wat dat betreft is die bekendheid geen item. Dat die bekendheid voor veel wind zorgt is wat anders, maar dat hoort 'r bij. Heb ik ook wel 'ns last van, al valt 't al bij al reuze mee. Want weet je: wind met veronderstellingen, veralgemening, loze kreten en aangedikte achterklap, haalt maximaal 1 beaufort. Wind met onderbouwde feiten daarentegen waait heel wat harder, en die steekt zelden of nooit de kop op...

Verder niks persoonlijks hoor. Just a few thoughts. :) I believe in a thing called love!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-11-2015 19:01

Alijn stond bij mij en bij anderen wegens zijn schrijfsels, zijn visie, zijn belevingen en oog voor detail hoog aangeschreven. Hij bracht het in de boeken vol passie, avontuur, en werkelijkheid. Sinds zijn laatste boek waarin 90 % over rainbow gaat ( zo snel als ik hem even door gespitst heb in de winkel) viel mij enorm tegen.
Wat bij mij de druppel deed overlopen dat ik dacht dit is het dieptepunt was in een interview. De vraag luid hier als er 1 water is waar alijn de rest van ze leven zou willen vissen, en nergens anders meer dat het rainbow zou zijn.

Wel dat is in mijn ogen voor iemand als alijn een teken dat je diep gezonken bent, dat je de passie in je hobby verloren bent, dat je een vis met naam, een vis met een kapotte bek, een vis die geen keus meer heeft om zonder vissers aas te overleven verkiest, tussen de kanalen, rivieren, en mega wateren waar ze in vrijheid leven en waar je in vrijheid kunt vissen.

Zeer zeker als het hierbij je werk betreft vind ik het nog erger, als je de keus heb om zoveel moois te beleven in de natuur, op plekken kan gaan en staan waar je wilt, je jezelf letterlijk kan onderscheiden van de rest die ook werkt in deze branche waarbij allen voor de makkelijkste weg kiezen genaamd een betaal water.

Ik heb geen hekel,afgunst, of iets in deze vorm naar wie dan ook, moeten ze allemaal zelf weten.maar serieus kan ik er niet meer naar kijken, luisteren of lezen wat er allemaal gevangen word op zo'n aftandse put.een kennis van me is ook geweest op rainbow, komt terug met een beetje een rot gevoel dat de zwaarste maar 21 kilo woog, van de 13 vissen was er 1 vis onder de 15 kg en die was nog mid 20 pond ook.nee doe mij dan maar een blank op een openbaar water, ik ben naar 3 btw geweest in mijn leven, ik oordeel namelijk niet over iets waar ik niet van gegeten heb, maar het is niet mijn cup of tea !

Verder no hard feelings naar geen enkele betaal water visser of alijn, maar nogmaals ik vind alijn, alijn niet meer.

Rik.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

18-11-2015 21:30

Ik heb het nog even opgezocht. Het was in spiegelmagazine 55. Hij begint zijn verhaal dat hij vanuit de sponsorenhoek gesommeerd word om weer eens een artikel te plaatsen en daar heeft hij eigenlijk geen zin in.
Let op slagboom !
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

18-11-2015 22:09

Tjahaha Dennis...

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk misschien ook liever m'n geld met vissen verdien en aanverwante zaken dan dat ik weer 30 man in de logistiek op dagelijkse basis moet aansturen, aanhoren en verdedigen. Want daar proberen ook mensen op de werkvloer van onderen tegen je kloten te schoppen, terwijl van bovenaf de duim op je kruin drukt dat het altijd beter kan. Dan maar onder soortgelijke condities aan de waterkant :wink:.

Maar van de andere kant jammer dat je hobby, je passie zo door bijzaken geconsumeerd kan worden, omdat het geen bijzaken meer zijn. Keuzes...

En Rainbow: Nadenken hoe je zaken het best kunt aanpakken vindt ik zeker interessant. Misschien wel het..., maar btw's zijn niet direct mijn ding. Ook vraag ik me af hoeveel vissen daar per jaar verspeeld worden door allerhande oorzaken en hoeveel lood daar op de bodem eindigt. En ik ben best wel weer toe aan een uitschieter, maar ik denk dat ik door dat formaat vis snel verpest wordt. Lichter materiaal op de "mindere" goden geeft me ook plezier. Net als een witvisstokje samen met onze jongste van 5 jaar :wink: .

meer een promotool dan een sociaal netwerk waarmee ik het diepste van mezelf prijs geef.
Zoals ik schreef
en elk ding z'n nut natuurlijk
Om mijn diepe gevoelens te delen, daar vond ik - m'n overigens niet openbare - Facebook ook niet het meest geschikte medium voor (understatement). Daar heb je namelijk hele goede o6 lijnen voor haha...

Maar wat ik persoonlijk hinderlijker vond dan overactieve facebookers met de diepgang van het vlakke tafelblad waar het zoveelste gefotografeerde en geposte bakkie pleur z'n bruine kringen op had achtergelaten, dat waren de like, like, like en laat me nou toch alsjeblieft eens een prijsje winnen, want anders ga ik janken, Facebookers. Wat vervuilden die met reclame van alle markten facebook. Weer hoopjes reclame, en geen noodzaak tot gebruik van FB. Dus 1 en 1.., en ik stopte er maar mee. Geen dag gemist :wink: .

Trouwens niet dat ik niet begrijp dat magazines, verenigingen etc. het hoofd bovenwater moeten houden en liefst meer, dus dat reclame inkomsten welkom zijn. Persoonlijk ontvang ik liefst reclame naar mijn wil en behoefte. U wilt geen nieuwsbrief meer ontvangen? ..klik hier.

Klik!
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

19-11-2015 12:35

Er zijn duidelijke regels en wetgeving omtrent reclame:

3. Openbaring en herkenbaarheid van Relevante Relatie
a. Reclame via Social Media dient duidelijk als zodanig herkenbaar te zijn.
b. Indien een Verspreider een vergoeding in geld of in natura ontvangt van de Adverteerder, dient dat uitdrukkelijk te worden vermeld in de uiting.
c. Aan de onder a. en b. bedoelde eis kan in ieder geval worden voldaan als de inhoud en aard van de Relevante Relatie duidelijk en op eenvoudig toegankelijke wijze geopenbaard wordt, bijvoorbeeld door opmaak en/of presentatie. De inhoud en aard van de Relevante Relatie is in ieder geval duidelijk herkenbaar indien deze conform de suggesties in de toelichting bij dit artikel wordt vormgegeven.

Toelichting
Indien een Adverteerder de Verspreider (kans op) voordeel biedt voor het verspreiden van Reclame via Social Media én dit voordeel de geloofwaardigheid van de betreffende uiting beïnvloedt , moet de relatie tussen Adverteerder en Verspreider duidelijk zijn.

Voorbeeld: een consument wordt betaald (in euro’s of in natura) om een nieuw product te reviewen en hierover te schrijven op een weblog. In naleving van de regelgeving dient in de review zelf een vermelding te worden gemaakt van het feit dat de blogger wordt betaald voor de product review.

Dit kan door de blogpost af te sluiten met: “Disclaimer, deze printer/telefoon/tablet kreeg ik gratis aangeboden van HP/Apple/Samsung om te testen.”

Indien het gaat om een microblog bericht, kan er gebruik worden gemaakt van een hashtag. Wanneer het gaat om een gesponsord product, gebruikt men #spon, bij een advertentie #adv.

Onderstaand volgen voorbeelden van de wijze waarop de Relevante Relatie binnen welk platform correct aan bezoekers kenbaar kan worden gemaakt. De opsomming is niet limitatief. Andere manieren zijn mogelijk.

Persoonlijke weblogs
● Ik ontving productnaam van merk .
● Merk stuurde me productnaam .
● Het bedrijf/merk stimuleerde mij tot dit bericht

Review / thema weblogs
● Ik ontving productnaam van merk voor een review.
● Ik ben betaald door merk voor een review.
● Het bedrijf/merk stimuleerde mij tot dit bericht.

Reacties in online fora
● Ik ontving productnaam van merk .
● Ik ben betaald door merk .
● Het bedrijf/merk stimuleerde mij tot dit bericht.
● Ik ben een medewerker [of vertegenwoordiger] van merk .

Microblogs
Maak gebruik van een hashtag, zoals:

● #spon (gesponsord)
● #paid (betaald)
● #sample (sample)
● #adv (advertentie)
● #prom (promoted)

Status updates in sociale netwerken
● Ik ontving productnaam van merk .
● Ik ben betaald door merk .
● Het bedrijf/merk stimuleerde mij tot dit bericht.

In het geval dat status updates worden gelimiteerd door een aantal karakters, raden we aan om de Relevante Relatie tussen de Adverteerder en Verspreider te openbaren op de wijze die voor de microblogs is omschreven.

Video & foto communities
Op onderstaande wijze kan de Relevante Relatie tussen Adverteerder en Verspreider openbaar worden gemaakt bij de omschrijving van de geplaatste content.
● Ik ontving productnaam van merk .
● Ik ben betaald door merk .
● Het bedrijf/merk stimuleerde mij tot dit bericht.


Op hoeveel KWO artikelen/reviews zie je dit staan? dit is puur reclame met een verhaal er om heen geschreven.

Meestal zijn deze 3 toch echt van toepassing...

● Ik ontving productnaam van merk .
● Ik ben betaald door merk .
● Het bedrijf/merk stimuleerde mij tot dit bericht.

En vaak ook nog:
● Ik ben een medewerker [of vertegenwoordiger] van merk .

Bij de karper bladen hoort dit er ook bij te staan.
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

19-11-2015 17:42

Je hebt toch snel genoeg door dat je een sponsor artikel zit te lezen? Heeft geen nut om dat erbij te zetten wat mij betreft, zou eerder als excuus voor een slecht artikel kunne gelden. En dan nog zou het artikel van hoge kwaliteit kunnen zijn zonder de close-ups van potjes, haken e.d.

@Rik: laatste boek was 50% Rainbow Lake. Wat mij betreft ook 50% teveel.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

19-11-2015 18:42

Alijn heeft echt geen excuus nodig hij volgt gelukkig zijn eigen weg.

Mijn conclusie is dat de hedendaagse karpervisser een BTW zelfs al een enorme uitdaging vind. Het jagersinstinct is helaas bij de massa onder ons naar de achtergrond gedrongen. Als blad ontkom je er niet aan aandacht te besteden aan BTW wil je nog een beetje oplagen verkopen.

Groet,
Peter
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

23-12-2015 09:49

Gisteren de nieuwe Karper in de bus. En het is: een betaalwater themanummer! Hiermee neem je toch de abonnees in de maling? Wat mij betreft een afgang. Lijkt meer op een reclamefolder dan op een magazine.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

23-12-2015 10:11

Dat zeg je verkeerd peter, het ligt er niet aan dat het anders niet verkoopt, het zijn de bedrijven die geld betalen aan zo'n blad om erin te komen, en die markt ligt geheel gewijd aan btw omdat ze anders geen dikke vis kunnen.het blad moet net zoals kwo geld binnen halen om winst te boeken.
Neem nou die proline vangsten op de homepage boven in, 95 % is op btw, zo iets om hier te plaatsen kost je een duit met geld waar je u tegen zegt, nu gaan we met ze allen hoopt proline de mango bollen halen en ook zulke dikke vissen vangen uiteraard!
Gelukkig zitten hier genoeg nuchtere mensen op het board maar zo werkt het helaas gewoon.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

23-12-2015 10:23

pj otte schreef:Alijn heeft echt geen excuus nodig hij volgt gelukkig zijn eigen weg.

Mijn conclusie is dat de hedendaagse karpervisser een BTW zelfs al een enorme uitdaging vind. Het jagersinstinct is helaas bij de massa onder ons naar de achtergrond gedrongen. Als blad ontkom je er niet aan aandacht te besteden aan BTW wil je nog een beetje oplagen verkopen.

Groet,
Peter



Ik snap de romantiek niet en uitdaging van betaalwateren en grote vis, of beter gezegd gegarandeerd grote vis.
Immers naar de hoeren gaan en betalen voor seks heeft toch ook niks te maken met een vrouw versieren?
Dus het jachtinstinct naar de achtergrond verdrongen, ik denk juist het tegenovergestelde.
Ja, je moet wel werken voor je vis maar als op voorhand al vast staat dat als je iets vangt het gelijk groot is, dan is voor mij gelijk de charme van het vissen af.
Volgens mij op open water is het harder werken om de grote vis tussen de kleine vis weg te vangen, echter vraag ik mij af wat de essentie dan nog is van het vissen als je op een volgestouwde kiloknaller put gaat zitten á 300 euro per week en waar je enigszins verzekerd bent van grote vis als je een run krijgt.
Doe mij dan maar elke willekeurige put, waarvoor je betaald door middel van het aanschaffen van een vispas en laat mij lekker blij zijn met elke vis die ik vang, hoe klein of hoe groot deze ook is. De essentie van mijn visserij is het vissen ansich het vangen is leuk, maar als het enkel daar om draait dan wordt het lekker kansloos als je een tijd lang blankt.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

23-12-2015 13:31

In de 50 jaar dat ik op karper en consorten vis heb ik ons wereldje aardig zien veranderen. Commercie met haar uitwassen is een feit waar we niet omheen kunt al plaatjes kijken op site en karperbladen. De herhaling van zetten die je er leest moet je toch onderhand aardig suf gepikt hebben lijkt me?

Prik er doorheen geniet van de kleine dingen aan de waterkant die dan vanzelf groot worden.

Groet,
Peter