viswater/visbestand Zoetermeer (Westerpark)


Plaats reactie
Etienne Hennekes
Berichten: 13
Lid geworden op: 07-08-2015 18:56
Locatie: Zoetermeer

23-09-2015 12:53

Als beginnend visser ben ik afgelopen weken constant op zoek geweest naar geschikt water in Zoetermeer en omgeving. Ik ben er zelf veel op uit geweest. De wateren die ik vond waren 9 van de 10 keer niets door te hoge rietkragen of dat het helemaal volgegroeid was met beplanting.
Nu is er een aantal wateren die er op het oog zeer mooi uitzien, zoals het Westerpark.

Ik heb veel gelezen over de massale vissterfte van een aantal jaar geleden. Ik las ook dat in maart dit jaar een visserijkundig onderzoek heeft plaatsgevonden in het Westerpark. Ik kan echter niets terugvinden over het resultaat.

Weet iemand hoe het zit met het actuele karperbestand in wateren als het Westerpark?

Mocht dat nog steeds dramatisch slecht zijn... kan iemand mij dan op weg helpen naar een leuk water wat enige potentie heeft voor een beginner op een leuke karper met de penhengel?
Ik vraag uiteraard niet naar specifieke stekken, die moet ik zelf zien te vinden. Maar ik weet momenteel helemaal niet meer waar ik het moet zoeken in Zoetermeer en omgeving...
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

24-09-2015 06:52

Ga anders naar bleiswijkse zoom, en het lage bergse bos.
Karper in overvloed en leuk om te pennen op de "vergeten of te ver lopen" stekjes.
Plaats reactie