Hoeveelheid voer in relatie tot het aantal vissers


Plaats reactie
Marc Verstappen
Berichten: 43
Lid geworden op: 18-07-2003 02:00
Locatie: Brabo

18-07-2003 15:09

Collega Karpervissers,

Ik vis reeds sinds enkele jaren op een stuk kanaal bij mij in de omgeving. Ik ben wel eens een aantal kilometers naar links of naar rechts verplaatst, maar altijd op hetzelfde stuk kanaal. Mijn strategie m.b.t. de voercampagne heb ik in al die jaren ongewijzigd gelaten (het werkte namelijk altijd goed). Vangsten lagen altijd rond de 5 stuks in een nacht (weliswaar geen 30 ponders, maar daar is het mij ook niet om te doen).
In de afgelopen jaren was het zo, dat er gemiddeld op elke kilometer van het kanaal in het weekend 1 karpervisser te vinden was. Dit jaar is het aantal karpervissers om een of andere reden drastisch toegenomen. Naar schatting zitten er momenteel zo'n 4 á 5 vissers per kilometer op dit stuk kanaal.
Daarbij komt dan nog dat zich 100 meter naar rechts en tevens 100 meter naar links (van de plek die ik dit jaar als vaste stek heb gekozen) karperaars hebben gevestigd.

Nu is mijn dringende vraag:
Ben ik, door de toename aan karpervissers, genoodzaakt om de hoeveelheid voer in mijn voercampagne aan te passen? Zo ja, moet ik juist meer of juist minder gaan voeren?

Hopende op jullie goede raad...

Met vriendelijke visgroeten,
Marc
Jeroen Leuven

18-07-2003 15:36

Ik zou mijn strategie gewoon zo houden zoals de vorige jaren, maar probeer je wel te onderscheiden (qua voer) van je mede vissers.

Mocht er verandering optreden in je vangsten en je hebt het idee dat het door je collega vissers komt probeer dan single-hook baits zonder bij te voeren.(natuurlijk wel als je zeker weet dat er karper rond je stek zit)

Gr.
Marc Verstappen
Berichten: 43
Lid geworden op: 18-07-2003 02:00
Locatie: Brabo

18-07-2003 16:24

Jeroen,

Bedankt voor je snelle reactie.