Hoeveelheid voer in relatie tot het aantal vissers


Plaats reactie
Marc Verstappen
Berichten: 43
Lid geworden op: 18-07-2003 02:00
Locatie: Brabo

18-07-2003 15:09

Collega Karpervissers,

Ik vis reeds sinds enkele jaren op een stuk kanaal bij mij in de omgeving. Ik ben wel eens een aantal kilometers naar links of naar rechts verplaatst, maar altijd op hetzelfde stuk kanaal. Mijn strategie m.b.t. de voercampagne heb ik in al die jaren ongewijzigd gelaten (het werkte namelijk altijd goed). Vangsten lagen altijd rond de 5 stuks in een nacht (weliswaar geen 30 ponders, maar daar is het mij ook niet om te doen).
In de afgelopen jaren was het zo, dat er gemiddeld op elke kilometer van het kanaal in het weekend 1 karpervisser te vinden was. Dit jaar is het aantal karpervissers om een of andere reden drastisch toegenomen. Naar schatting zitten er momenteel zo'n 4 á 5 vissers per kilometer op dit stuk kanaal.
Daarbij komt dan nog dat zich 100 meter naar rechts en tevens 100 meter naar links (van de plek die ik dit jaar als vaste stek heb gekozen) karperaars hebben gevestigd.

Nu is mijn dringende vraag:
Ben ik, door de toename aan karpervissers, genoodzaakt om de hoeveelheid voer in mijn voercampagne aan te passen? Zo ja, moet ik juist meer of juist minder gaan voeren?

Hopende op jullie goede raad...

Met vriendelijke visgroeten,
Marc
Jeroen Leuven

18-07-2003 15:36

Ik zou mijn strategie gewoon zo houden zoals de vorige jaren, maar probeer je wel te onderscheiden (qua voer) van je mede vissers.

Mocht er verandering optreden in je vangsten en je hebt het idee dat het door je collega vissers komt probeer dan single-hook baits zonder bij te voeren.(natuurlijk wel als je zeker weet dat er karper rond je stek zit)

Gr.
Marc Verstappen
Berichten: 43
Lid geworden op: 18-07-2003 02:00
Locatie: Brabo

18-07-2003 16:24

Jeroen,

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb mijn strategie ook gehouden zoals ik dat andere jaren deed. Ik heb echter reeds veranderingen geconstateerd. Zoals ik al zei; voorgaande jaren ving ik er gemiddeld zo'n 5 in een nacht. Na al verschillende sessies dit jaar, is 2 stuks in een nacht het toppunt geweest.
Ik heb het idee dat ik me (qua voer) reeds onderscheid van de overige, maar dat weet je natuurlijk nooit zeker. Ik ga niet graag bij andere spioneren waarmee ze vissen of welke techniek ze toepassen. Ik heb ook niet graag dat ze dat bij mij doen.

Zou je me eens precies willen uitleggen wat je bedoeld met single-hook baits en hoe je dit toepast?

Met vriendelijke visgroeten,
Marc
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

18-07-2003 17:15

Marc,

Jou situatie is naar mijn mening makkelijk te
verklaren! Door dat jij tussen de andere kar-
pervissers in zit, zullen zij als eerste de
vis onderscheppen met hun voerplek!
Wat ik zou doen is een andere stek zoeken op
het kanaal, ver weg van de andere karpervis-
sers die op een kluitje zitten! Niets is zo
dressuur opwekkend, als teveel (strakke)lijnen in het water!

groetjes Benny
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

24-07-2003 22:10

helaas is de werkinf van deze ballen wel snel over...de karper heeft het truckje snel door...
joël van der lichte
Berichten: 14
Lid geworden op: 01-08-2003 02:00
Locatie: Amsterdam

01-08-2003 19:43

Ik zou eens gaan rondvragen bij de andere vissers op het water, en met die gegevens een plan maken. Ik zou het teegengestelde doen van de andere vissers als het over voeren gaat, tenzij als de andere vissers op die manier veel vis vangen:p
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

01-08-2003 19:48

Op 2003-07-18 17:15, schreef Benny van de Werfhorst:
Marc,

Jou situatie is naar mijn mening makkelijk te
verklaren! Door dat jij tussen de andere kar-
pervissers in zit, zullen zij als eerste de
vis onderscheppen met hun voerplek!
Wat ik zou doen is een andere stek zoeken op
het kanaal, ver weg van de andere karpervis-
sers die op een kluitje zitten! Niets is zo
dressuur opwekkend, als teveel (strakke)lijnen in het water!

groetjes Benny



Dit is mij al heel vaak opgevallen, alleen de
vissers die op de uit eindes zitten krijgen
regelmatig beet, aangezien zij als eerste de
vis onderscheppen! De andere vissers zullen
ongetwijfeld ook weleens wat vangen, maar dit
zijn dan vissen die zich nog op dat stuk be-
vonden!

groetjes Benny
Plaats reactie