kom op,allemaal tekenen!!!!


Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

30-06-2015 10:34

kees

Ik denk dat je mij niet begrijpt. Ik ben als regivertegenwoordiger zeker wel op de hoogte van hoe het een en ander in elkaar steekt. Echter ben ik van mening dat ALS er een petitie komt die door zeer veel sportvissers is ondertekend. Dit een duidelijk signaal afgeeft aan hengelsportverenigingen en een extra argument in de lobby bij diezelfde verenigingen om hun wateren in te brengen.

mvg
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-06-2015 14:08

Martijn,

Dat is dan jouw uitleg want een dergelijk doel valt helemaal niet terug te lezen in de petitie.

groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

30-06-2015 17:34

Van het bijbehorende verhaaltje klopt geen ene r...t er zijn namelijk maar twee verenigingen die direct sportvissers vertegenwoordigen bij SVN aangesloten. Geeft aan hoe weinig kennis er is bij de opstellers van de petitie.

Als HSV zal je enkel maar een putje hebben van 3 ha en dat inbrengen bij SVN! Voor HSV met duizenden leden en tal van viswateren is het een heel ander verhaal.

Groet,
Peter
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

30-06-2015 18:07

alsof het dan ineens heel druk word op zo'n putje.....pff dat kul argument word door veel verenigingen gebruikt om.maar vooral niet alles in te brengen. Als iemand daar wil vissen gebeurd dat nu ook. Echter kost dat de sportvisser vele vispassen en een hoop uitzoeken om een bekeuring te ontlopen. Dan liever een pas die wat mij betreft 3x zo duur is( om inkomstenderving te compenseren voor verenigingen) maar dan overal kunnen vissen. Nu ben je bijv.lekker aan het struinen maar loopt jou visrecht tot einde sloot waar de andere pas begint...... totale waanzin wat mij betreft.
En om het voor instappers makkelijk te houden doe je er een basispas naast die alleen geldig is binnen de wateren van 1 vereniging voor het vissen met 1 hengel voor een fractie van de prijs
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

30-06-2015 18:42

In Brabant hebben we voorbeelden waarbij achteraf bleek dat de HSV er door naar de filistijnen ging. Een actief hecht verenigingsleven binnen je plaats als b.v. hengelsport is al moeilijk genoeg. Alles onderbrengen onder een noemer daar zie ik alleen maar papieren organisaties door ontstaan. Die in de praktijk helaas niet optimaal werken. Vanavond zit ik met de grote federatie in ons land aan tafel om er gezamenlijk de hengelsport te vertegenwoordigen. Waarbij ik het gevoel heb de SP te zijn en zij de VVD.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
dick spijker
Berichten: 377
Lid geworden op: 24-05-2004 21:05

30-06-2015 20:41

Verplichten gaat zo wie zo al niet dus blijft het bij vriendelijk vragen.
En dat is hier bij de Federatie al vele malen gedaan antwoord zie b.v. onderstaande. En dan zijn er gewoon die zeggen dat ze hun eigen viswater willen beschermen daar zal een deel gelijk hebben en een deel die zwamt er maar wat op los.

Daarnaast staat in vele pachtcontracten (b.v. van de Domeinen of Gemeentes) van HSV-en dat er niet onderverhuurd/ verpacht mag worden dus inbrengen mag dan helemaal niet.

En wat dacht je van HSV-en die niet aangesloten zijn bij een Federatie.

Het is een nobel streven 1 vergunning maar is nog ver weg.