bevissen bruggen met rotzooi


Plaats reactie
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

16-05-2015 18:04

Bij mij in de buurt hebben we een heel mooi grachten stelsel waar veel bruggen zijn. ik ben er van overtuigd dat er heel veel rotzooi onder de bruggen ligt. Fietsen winkelkarretjes noem het maar op. Heb ze ook gevoeld op de peilhengel.
De keren dat ik er gevist heb lag ik 9 van de 10x vast, dat geeft mij geen goed gevoel erover omdat ik dan een dag voor niks zit.
Een maat van mij die er langer vist dropt hem er zo middenin en vangt gewoon vis, maar ik wil noet het risico lopen dat ik voor niks zit. Aan de andere kant die obstakels trekken ook de karper aan. Wil ze dus niet weghalen.
Ohja de vissen komen bij de dril altijd omhoog volgens mijn maat
Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Alvast mijn dank

Mvg damian
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

16-05-2015 18:40

Nu ik er aan denk hierbij nog wat extra info.

Andere stekken zoeken heb ik al geprobeerd de bruggen leveren beduidend meer vis op bij mij maat. ik zal ten alle tijden strak achter mijn hengels zitten dus de vis heeft geen mogenlijkheid om lijn te nemen(slip staat meteen op drilstand) Nachten gaan er ook niet gebeuren daar ivm met veiligheid van de vis maar ook van mezelf. rondom een centrum waar veel uitgaansleven is.

Mvg damian
robertino smith

17-05-2015 10:27

Uhh, mss. een dagje meegaan met die maat, kijken wat hij dan anders doet!

Groet.
robertino smith

17-05-2015 10:36

damian ripson schreef:ik zal ten alle tijden strak achter mijn hengels zitten dus de vis heeft geen mogenlijkheid om lijn te nemen(slip staat meteen op drilstand)


I.p.v. 2 hengels met 1 hengel vissen (al je aandacht op 1), geblokt vissen i.p.v. drill stand! (Zachte hengel in ieder geval in de top (je vist immers geblokt), demping van de blank vangt de dichte slip op.

Groet.
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

17-05-2015 10:50

Ben al paar keer met sie maat meegeweest. Allen hij dropt het er zo midden in denk het tog zoeken word naar klein stuklie schoon of tog maar schoonmaken een stukkie. dat met 1 hengel is indd een optie. Maar 1 hengel viste ik tot nu toe onder de brug en andere hengel precies de andere kant op
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

17-05-2015 11:11

Beste,
Anders eerst even samen met je maat met één of twee sterke magneten even een dagje magneetvissen!? :roll: :wink:
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
robertino smith

17-05-2015 11:28

:roll: Nou Peter mss het filmpje ook ff bekijken, komt geen magneet aan te pas :wink: ! Laten dus echt zien hoe het moet, vissen van boven af drillen (controle) i.p.v. op de kade te gaan zitten (in het stoeltje :P ) met piepers en schuin naar de bruggen te vissen op de pieper (vissen op aanbeet/ Top :wink: ).

Groet.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

17-05-2015 13:07

Begin eerst eens een boot in het water te leggen en bekijk alles eens onder de brug.er zal vast wel een spot zijn tussen al dat vuil...
Dan weet je dus voor de volgende keer je stek.eventueel een klein rood wit dobbert boven op de obstakels leggen zodat je 100 % weet waar je je rig dropt.geblokt vissen.slip pot dicht, en een goeie klauwhaak eraan hangen maatje 4 ofzo.
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

17-05-2015 18:18

Had ik al aab gedacht rik koster, heb helaas geen boot tot mijn beschikking. Dus die optie valt af. Zal het filmpje na het eten is bekijken misschien dat mij dat een andere blik erop geedt om de vis veilig te kunnen landen.

Mvg damian
robertino smith

17-05-2015 18:28

Een goede Polaroid, klim & klauter werk (wel goed balanceren :wink: ), onder de brug zal je toch ff moeten dreggen/ prikken! Lood onder de brug gooien & slepen over de bodem, kan je ook al uitvinden of het te bevissen is of niet of als er wat ligt.

Groet.
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

17-05-2015 18:39

Klim en klauter werk zal moelijk worden helaas loopt een balkje onder van 5cm breed wat flink verrot is ga ik het dus niet op wagen. dan tog maar met een spod hengel en eventueel anker lood wat rotzooi eruit halen. Met een polaroid valt er weinig te zien helaas heel troebel water en de diepte ligt tussen 2.5 tot 3 meter

Ps. kan het filmpje niet afspelen op mn telefoon maken ze toevallig de hengels vast aan de bruggen (den haag?)
robertino smith

17-05-2015 18:47

Jup, al gezien dus :lol: .

Groet.
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

17-05-2015 19:53

Beste Roberthino,
Had het filmpje al een tijdje geleden gezien....ik vind het wel knap...maar...
Hier in Belgie zou ik het niet proberen...doe je het toch ....ben je binnen het uur je spullen +je auto kwijt!
Hier in Belgie mag men helemaal niet in de buurt van bruggen en sluizen vissen! :o
Mvg Peter
Laatst gewijzigd door peter cooreman op 17-05-2015 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

17-05-2015 19:59

Beste,
Inderdaad van bovenaf af drillen...ik vis soms ook zo op rivier...met boei in de vorm van een ei uit piepschuim....ik stel deze dan af op een halve tot één meter dieper als de diepte van de stek(door middel van een stoppertje van fox dat gebuikt word voor een chod montage...stoppertje met een openkraaltje erover voor de visveiligheid hé)....bij een run blijft de boei de karper volgen (draad recht omhoog naar de boei)...hierdoor hang je niet in obstakels vast en ik pas dit ook toe als ik op taluds met driehoeksmosselen vis(bij een run schuurt de draad dan niet over de rand van de talud met driehoeksmosselen en rommel.
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

17-05-2015 20:18

Een rubberbootje van de Bart Smit kost niet zoveel toch. ..
Eenmalig 15 euro ofzo en je weet exact wat je wel en niet kan doen op je stek
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

17-05-2015 20:20

Beste,
Inderdaad...zoals rik aangeeft....en die neemt bijna geen ruimte in bij het vervoer.
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

17-05-2015 20:22

Zo'n boei klinkt interessant alleen nietmogelijk ivm pleziervaart. Word denk tog een stuk vrijmaken. Dinsdag pak ik wel ff een zeepook van school mee om dat te doen haha.
Wel goed nieus gehord vandaag er zijn 2 kuilen van 6 meyer en eromheen 2 ongeveer (nog noet gepeild) had het er toevallig over met iemand toen ik de honde uitliet met mn vriendin.
Locatie heeft tie ongeveer gezegt (hij is een jaar gelede gestopt dus maakte hem niet uit) word dus een extra stuk uitpeilen.

Mvg damian
Plaats reactie