Vissen in dikke alg en beplanting


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paul van Rhoon
Berichten: 181
Lid geworden op: 19-09-2009 14:33
Locatie: Albrandswaard

02-05-2015 08:51

Sinds januari woon in aan een van zuid Hollands mooiste viswateren, prachtig water met een goed bestand aan alle vissoorten. Nu is er alleen het probleem dat nu het alweer dicht begint te groeien en over een paar maanden in het water dicht tot aan het oppervlakte. Vanmorgen achter mijn steiger even een hark door het water gehaald en de bodem is al bedekt met zo'n 10cm draadalg. Het water is ook kraak helder helaas.

Hoe zouden jullie hier statisch in vissen ? Gewoon een pop-up of hebben jullie betere ideeën? En nog ideeën voor als het dalijk helemaal dicht ligt, anders dan of in combinatie met het leegharken van de stekken. Het water achter mijn huis is tussen de 1,20 en 1,50 diep ... Elders op de plas op de stukken die rond de 2,30 diep zijn zie je nog beduidend minder beplanting opende fishfinder
robertino smith

03-05-2015 11:02

Hoi Paul, en jou water niet, maar ......

Paul van Rhoon schreef: Het water achter mijn huis is tussen de 1,20 en 1,50 diep ... Elders op de plas op de stukken die rond de 2,30 diep zijn zie je nog beduidend minder beplanting op de fishfinder


op het verloop van 120 naar die 230 zijn vaak de schone stroken te vinden die het mogelijk maken buiten pop- up ook een bodem aas aan te bieden/ voeren! Tenminste op een aantal wateren die ik ken. Water is kraakhelder zeg je, kleine voerdeeltjes voor de witvis, gevonden/ beoogde stekken zijn zo schoon!

Groet.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

03-05-2015 11:20

Licht lood dat langzaam weg zakt,helikopter rigs ver van je lood af vissen met pva en uitgebalanceerd aas en chod rigs.
Voeren met hennip,tarwe,mini pellets en de vis vreet de plekken zo schoon voor je onder je steiger.
Je woont toch niet in zoetermeer zeker met de mooiste plas van Nederland haha.
Gebruikersavatar
Paul van Rhoon
Berichten: 181
Lid geworden op: 19-09-2009 14:33
Locatie: Albrandswaard

03-05-2015 22:12

Bedankt voor de tips, en nee geen Zoetermeer maar water op de grens van Rhoon/Barendrecht :) voorlopig willen de karpers nog niet echt helaas dus binnenkort toch maar met de boot wat andere stekken af proberen te vissen.
Plaats reactie