kleur van het water


Plaats reactie
erik boerema
Berichten: 11
Lid geworden op: 17-02-2015 20:55

02-04-2015 15:04

hallo allemaal,

sinds kort wordt hier flink gebouwd aan de waterkant en alle vijvers hebben nu een kleur die lijkt op koffie met melk.
mijn vraag is nu: is dit wel goed voor de vis en is deze nog te vangen?

Mvg Erik
robertino smith

02-04-2015 16:01

Hoi Erik, ben geen expert, je geeft eigenlijk zelf het antwoord! Nieuwbouw, brengt met zich mee heien, afgraven voor funderingen, aan/ afvoer van de nodige bouw materialen/ gereedschappen (betonmixers, diverse kranen)! Dit alles zal de nodige trillingen/ invloed hebben op de bodem (loskomen van vuildelen van de bodem, mss. in water sijpelen van vuil :roll: ) Natuur herstelt zich vaak na afronden van het bouw traject (bezinken van het vuil)!

Groet.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

02-04-2015 16:20

naast mn werk was ook een bouwput (zo een jaar of 3) dit is afgesloten water en eigenlijk werd het alleen maar makkelijker om de vis te vinden...
zo ver mogelijk bij de drukte (bouwput) vandaan en daar lagen ze allemaal bij elkaar, ik heb op een enkele keer met de korst na deze vissen wel met rust gelaten.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Heijo de Vries
Berichten: 57
Lid geworden op: 20-05-2014 17:16

03-04-2015 11:05

Tijdens het bouwen moet men zich aan strenge regels houden, helemaal als er (tijdelijk) met het grondwaterpeil wordt gerommeld of aan bodembemaling wordt gedaan...er wordt streng op toegezien dat er geen vervuild water geloosd wordt, al dan wel of niet opzettelijk...

Denk dat het idd te maken heeft met de trillingen in de bodem die het met zich meebrengt.. maar wat dacht je van die voorjaarsstorm van afgelopen week, die harde wind, plensbuien, enz. maken van het water vaak ook een troebele soep..
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

08-04-2015 16:36

Hier in denbosch zit er erg veel roest in het water, sprak eens ooit een man van waterschap die me dit vertelde toen ik vroeg waarom het water zo bruin was.
Kunnen ze vrij weinig aan doen vertelde hij me, gezond was het niet, schadelijk ook niet.

Gr. Jeffrey
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

08-04-2015 21:11

jeffrey van osch schreef:Hier in denbosch ..Gr. Jeffrey



Er zijn in Den Bosch ook wateren die bruin geworden zijn sinds er water in het Maximakanaal staat. Vooral de wateren die vlak in de buurt van het kanaal liggen. Heeft vorig jaar ervoor gezorgd dat er in die wateren VEEL minder sprake was van waterplanten overigens.
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

08-04-2015 22:09

Zal er inderdaad ook mee te maken hebben, al dat graven en heijen zal de bodem laten verschuiven oid op vele plekken.

En dan maken ze een kanaal met bruggen te laag :lol:
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Plaats reactie