Leegvissen Benedenrivieren?


Plaats reactie
Ricardo da Botsi
Berichten: 7
Lid geworden op: 28-03-2015 18:23

28-03-2015 21:45

Goedenavond,
Is er iemand die weet hoe het met de acties tegen het leegvissen van de benedenrivieren staat, ik hoor/lees er erg weinig over.

Wel zie ik bijna dagelijks hoe de rivieren in een zeer rap tempo leeg worden gevist.
Ik ben vaak in de biesbosch, op de merwede, amer en haringvliet te vinden om te roof en karpervissen, helaas wordt het steeds moeilijker om nog iets te vangen.

Gisteren avond ging ik bij een maat van me kijken die zat te karpervissen, toen opeens weer eens de beroepsvisser aan kwam varen, het was al bijna donker.
Wij dachten dat hij op weg naar huis was maar helaas ging hij nog ff vissen.
Een net van zeker 150 meter breed werd even zeker 2 km in de lengte over de rivier getrokken(tussen de kant en de hoofdvaargeul), en dat in het donker recht over de stek van mijn maat heen, echt vlak onder zijn de kant.
Dit doen ze een keer of 6 op een dag denk ik , das dus een kilometertje of 12 x 150mtr per dag per vissersboot, en hoeveel varen er?

Hoezo leegvissen?????

Je raad het al mijn maat heeft geen piepje gehoord vannacht, gek he?

Natuurlijk moet die mensen ook geld verdienen, maar in dit tempo maken ze echt alles kapot en dan verdienen ze zelf ook niets meer.

Graag zou ik willen weten of er uberhaupt nog iemand mee bezig is om er wat tegen te doen, want ik ben bang dat er vandaag of morgen mensen eigen rechter gaan spelen en de confrontatie aangaan met de beroepsvissers.

Groeten Ricardo
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

29-03-2015 09:56

Ik zag op Facebook ook al fotos voorbij komen van Marco kraal..
Dit is ook de rede dat spiegel karper projecten totaal geen zin hebben omdat de bron van het probleem niet wordt aangepakt.

Heb 19 jaar gevist op de beneden rivieren maar heb mijn heil nu elders gevonden. Ik zoek mijn geluk op in de rivieren in het buitenland waar er nog wel instant goed gevangen kan worden.
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
dave staal

29-03-2015 13:46

Er zal zo best een reactie komen dat het allemaal wel meevalt en dat er geen karper (mag) wordt meegenomen.
Yeah right :-?
Zou zeggen geen uitzettingen zolang er beroepsvissers actief zijn.
Allemaal leuk die zgn afspraken. Iets van vos en streken.

Zou de sportvisserij op deze manier niet de beroepsvisserij in stand
Houden :oops:
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

29-03-2015 14:10

Maar altijd de vispas mee hé :P
Plaats reactie