Ontvanger dieptemeter


Plaats reactie
Ronny Prins
Berichten: 15
Lid geworden op: 27-05-2014 19:43
Locatie: Helmond
Contacteer:

14-03-2015 13:10

Beste mensen,

ik heb een voerboot met een dieptemeter (Humminbird rf 15).
Bij een inbraak vorig jaar is o.a. mijn ontvanger van de dieptemeter gestolen.
Kan ik gewoon een andere van hetzelfde type hier mee verbinden?
Of misschien zelfs van een andere type ?

Groeten Ronny
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

14-03-2015 14:08

Hallo Ronny,

Had je een omgebouwde? en van fish fun of van visvinder-oost?
Normaal gesproken moet je sowieso een zelfde ontvanger bijna zonder problemen opnieuw aan kunnen sluiten (misschien moet je alleen ff het kanaal aanpassen omdat bijv. je ontvanger op kanaal 1 staat en je zender op kanaal 2 of andersom).

Omdat dat ding maar 2 kanalen heeft heb je dus ook vaak kans dat je tijdens een sessie wanneer je met meerdere mensen een rf15 hebt je het signaal van je buurman op je ontvanger hebt of dit storingen geeft. In het geval van jou is dit nu een voordeel omdat je dus elke willekeurige ontvanger (omgebouwd of niet) hier op aan kan sluiten.

grt
Ronny Prins
Berichten: 15
Lid geworden op: 27-05-2014 19:43
Locatie: Helmond
Contacteer:

14-03-2015 16:57

Hallo Berry,

bedankt voor je reactie.
Ik heb die voerboot toen 2e hands gekocht dus ik durf niet te zeggen of het een omgebouwde is.
Kan je dat ergens aan zien ?

Ik hoorde in de hengelsportzaak dat deze rf15 niet meer gemaakt worden.
Ik zal eens rondkijken voor een gebruikt exemplaar.

Gr Ronny



Berry Kuiper schreef:Hallo Ronny,

Had je een omgebouwde? en van fish fun of van visvinder-oost?
Normaal gesproken moet je sowieso een zelfde ontvanger bijna zonder problemen opnieuw aan kunnen sluiten (misschien moet je alleen ff het kanaal aanpassen omdat bijv. je ontvanger op kanaal 1 staat en je zender op kanaal 2 of andersom).

Omdat dat ding maar 2 kanalen heeft heb je dus ook vaak kans dat je tijdens een sessie wanneer je met meerdere mensen een rf15 hebt je het signaal van je buurman op je ontvanger hebt of dit storingen geeft. In het geval van jou is dit nu een voordeel omdat je dus elke willekeurige ontvanger (omgebouwd of niet) hier op aan kan sluiten.

grt
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

14-03-2015 18:42

Ronny,

Zit er aan het gele eitje nog een kabeltje welke naar een kastje met antenne loopt waar je batterijen in kan doen? zo ja dan is hij omgebouwd! Of kun je een foto maken?

het klopt dat de RF15 niet meer gemaakt wordt, dus je bent aangewezen op laatste voorraad of 2e hands, op marktplaats staan er ook nog wel een aantal.

En anders een hele nieuwe set maar dan praat je al gauw weer over 4 - 500 euro als je minimaal een vergelijkbare set wilt.

grt

Berry
Ronny Prins
Berichten: 15
Lid geworden op: 27-05-2014 19:43
Locatie: Helmond
Contacteer:

14-03-2015 19:09

Hoi Berry,

Het is inderdaad een omgebouwde zie ik nu.
Ik ga op zoek, bedankt.

Gr Ronny


Berry Kuiper schreef:Ronny,

Zit er aan het gele eitje nog een kabeltje welke naar een kastje met antenne loopt waar je batterijen in kan doen? zo ja dan is hij omgebouwd! Of kun je een foto maken?

het klopt dat de RF15 niet meer gemaakt wordt, dus je bent aangewezen op laatste voorraad of 2e hands, op marktplaats staan er ook nog wel een aantal.

En anders een hele nieuwe set maar dan praat je al gauw weer over 4 - 500 euro als je minimaal een vergelijkbare set wilt.

grt

Berry
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

14-03-2015 19:27

Ik heb hier nog een dieptemeter van visvinder oost liggen. Complete set die uit en oude voerboot komt. De bedoeling was om deze later in een andere voerboot te (laten) bouwen. Helaas zijn de plannen gewijzigd en zit ik er over na te denken om de set te koop aan te bieden. Wat zou ik hier voor kunnen vragen?

Gr.
©
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

14-03-2015 20:34

Ff op mp kijken en dan bij zoeken rf 15 invullen....
winkel in amersfoort heeft nog nieuwe rf15 liggen.
meen ieys van 170 euro. Pakt gewoon je omgebouwde eitje op
Ronny Prins
Berichten: 15
Lid geworden op: 27-05-2014 19:43
Locatie: Helmond
Contacteer:

14-03-2015 20:49

Ik ben geslaagd gelukkig. Kan er morgen een ophalen redelijk in de buurt.

Gr Ronny
stef korporaal
Berichten: 5
Lid geworden op: 18-03-2015 17:48

24-03-2015 16:04

Doe je goed.
Ze worden inderdaad niet meer gemaakt. Ombouwen is overigens zelf heel eenvoudig.

Andere optie, mocht deze niet werken is een FC500 van Yachting. Deze is vanaf fabriek als omgebouwd en geschikt voor voerboten.
Plaats reactie