honden en vissers?


Gebruikersavatar
joeri van tiel
Berichten: 30
Lid geworden op: 13-06-2003 02:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

15-07-2003 10:21

De eerste dag van mijn vakantie zei ik tegen mijn vriendin, dat het mij wel leuk leek om samen langs de waterkant te gaan zitten met dit mooie weer.
Zij met een leuk boek,ik met mijn karperhengels en een leuk boek, wat eten en drinken, kortom alle ingredienten voor een gezellig dagje vissen...........
Maar die gezelligheid werd na de eeste 5 minuten al weer verstoord door een meute honden die los liepen en het water in denderden.
dicht bij mijn hengels, dichter bij mijn hengels en ja hoor, door mijn hengels.....
Dit ging zo'n beetje de hele dag door en ik was er goed ziek van.
Tot de ultieme klap.
Een hond banjerde dwars door mijn spullen en allebei de hengels vielen in het water, mijn tuig in de knoop, swinger kapot en de rodpot had een opneuker gehad.
Ik keek de eigenaar lichtelijk vernietigend aan (overigens de eigenaar wist al een uur dat ik daar aan het vissen was)
zijn reaktie: Dan moet je maar niet hier gaan vissen.
mijn haren sprongen overeind en ik zei dat honden hier en bijna overal vast moeten, en dat ik hier met al mijn vergunningen, alle recht heb om mij hier te vertoeven.
U(klootzak) bent degene die hier in overtredeing is.
Vervolgens liep (de maaghond) glimlachend weg.
Vraag hebben jullie hier nou ook last van en wat doe je er aan(niets waarschijnlijk).
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

15-07-2003 10:34

Joeri, helaas kan je er weinig tegen doen dat sommigen mensen zo asociaal zijn om niet te begrijpen dat jij er zit te vissen!
Op het moment dat er honden bij mijn hengels in de buurt komen jaag ik ze weg en vraag ik de eigenaar of hij de honden ergens anders in het water wil laten lopen... Ik wijs hem erop dat er dure spullen staan. Ik probeer op een rustige manier die man aante spreken en tot nu toe gaat dat goed!
Debielen lopen overal en die laten gewoon hun honden lopen en trekken zich er niks van aan! Maar op het moment dat die honden het water ingaan moet je er eigenlijk direct iets van zeggen en niet een uur wachten!

Succes
Alexander Ton
Berichten: 115
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Almere

15-07-2003 10:41

Ik ben daar heel simpel in..

Als er een hond komt snuffelen zeg ik altijd tegen de baas er kunnen haken enz liggen hier.. dus ik sta er niet voor in.. Als ik de hond weg stuur en hij wil niet is het heelsimpel.. ik pak hem bij zijn riempje en sleur hem mee naar de weg waar hij hoort...

dit doe ik enkel als ik de baas herhaaldelijk heb verzoekt om ff op zijn hond te letten..

ik ben een echte honde liefhebber dus ben er best wel geduldig mee..

maar eens knapt het draadje..

BTW vergeet niet de hond kan er niks aan doen. dus alles gaat zachthandig
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-07-2003 10:46

Omdat ik aan het markeren was had ik mijn handen vol. Komt er zo een rot hondje aangerend die de klaarliggende boilies vrolijk begint op te eten. Geef ik de hond met mijn voet een klein wipje bij de boilies vandaan. Krijg ik mij daar een scheldkanonnade van de duidelijk uit Amsterdam afkomstige eigenares. Ik was de ergste misdadiger die er rond liep.

Dit probleem is niet oplosbaar (als wielrenner weet ik daar alles van), maar ik zou me maar 10 keer bedenken voor je een "gewelddadige" actie naar de hond toe neemt.

Groeten, Kees
Andreas Kroon
Berichten: 2
Lid geworden op: 28-05-2003 02:00
Locatie: Nieuwegein

15-07-2003 10:50

Joeri
Je weet toch dat het mooie weer is en dat mensen vrij zijn en als het mooie weer is gaan wij nederlanders massaal naar het water

Kan me de ergenissen voorstellen

Gr,
Alexander Ton
Berichten: 115
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Almere

15-07-2003 10:53

Ik onderneem geen geweldadige actie..

Maar na een paar keer vriendelijk te vragen neem ik het hondje zelf wel aan het bandje en breng het naar het baasje toe..

Dan zeg ik niet hou die pokke hond is bij je..

maar dan zeg ik met een glimlach er liggen daar veel gevaarlijke dingen voor de hond en dat willen we natuurlijk niet..

dan is er niks aan de hand en als ze dan moeilijk doen mhua dat zien we dan wel weer..
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-07-2003 11:00

Ik doel op Stef zijn oplossing en alle pogingen in die richting. Hoewel, ruzie met hondenbezitters is zo gemaakt. Hoeveel scheldpartijen ik al wielrennend niet gehad heb. Maar dat zal wel van deze tijd zijn.

Kees
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

15-07-2003 11:12

Op een water waar ik zelf aktief ben is het ook steeds mis. Hier zijn het niet de honden maar de vissers die moeilijk doen.

Als een hond losloopt kan er wat gebeuren... ja idd... er kan ook een tak uit een boom op je kop vallen!!!

2 jaar geleden moest er hier zelfs ME worden ingeschakeld wegens bedreigingen van vissers naar hondeneigenaren.

Die honden kunnen er weinig aan doen en hebben ook het recht om los te lopen.

Tevens, wanneer een hond op je stek in het water springt is dit vaak nog goed ook qua werking. En maar zeuren en zeuren daar...

En je kan natuurlijk ook VRIENDELIJK aan de eigenaar vragen of hij zijn/haar hond even wil aanlijnen in de buurt van je stek.
Vaak ontbreekt het echter aan dat rustige praten...
Cor Blokhof

15-07-2003 11:41

Frank,

Hond hebben niet het recht om om los te lopen :smile:

Honden dienen ten alle tijden aangelijnd te zijn.

Een oplossing is ook om met warm weer gewoon nachten te gaan vissen. De beste aastijden liggen dan toch niet op de dag en de meeste honden zwemmen niet in de nacht :smile:

Stefan,

Neem het niet zo serieus op zeg. Hij is ook pas 15.

Groeten,

Cor
Kazim Arslan
Berichten: 468
Lid geworden op: 01-11-2002 01:00
Contacteer:

15-07-2003 11:48

hey joeri heeft het eigenaar van dat hond niks betaalt???
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

15-07-2003 11:48

correctie

Honden moeten aangelijnd zijn!!!

En persoonlijk vind ik dit een goede zaak, zeker als ze in de buurt van water, of spelende kinderen lopen. Jonge watervogels en andere dieren kunnen ook slachtoffer worden van de hond zijn streken. Niet dat ik zelf de hond niet leuk vind....maar het komt toch wel geregeld voor dat de hond zijn jachtinstinct laat gelden tegenover een weerloos watervogeltje.

Daarbij moet ik wel vermelden dat er speciale gebieden zijn waar de hond vrij mag rondhuppelen, maar waar?????

Conclusie, wijs de eigenaar van de hond indien het niet is toegestaan op het feit dat de hond niet mag onaangelijnd mag rondlopen, en zeker niet mag gaan zwemmen!!
Het is natuurlijk niet zo dat het nooit ergens mag want de hond wil ook even rennen enz enz. Maar laten ze dan de hond wel aanlijnen in de buurt van een visser!!!!!!!
Maar daar komt bij je hebt overal in de wereld eikels rond lopen. Zo zat ik pas geleden te vissen op een watertje. Komt er een vrouwtje aan met haar blaffende cavia. Ze kon toch duidenlijk zien dat ik aan het vissen was zo lijkt mij?? Staat ze druk te gebaren naar d'r hondje met een tennisballetje en flikkert ze die bal zo
in het water!!! Ja maar dan wel priscies tussen mijn lijnen!!! En gezien het feit dat toplood op dit water geen aanrader was zat ik ineens met een hond die door 2 lijnen was gezwommen. 2 gillende beetverklikkers, 1 boze visser, en even later nog 1 hele boze bazin toen ik haar had uitgelegd dat het op wel heel erg dom is om op 100 hectare water priscies dat balletje bij mij in het water te gooien!!!

Ik denk dat wij als visser hier altijd wel last van zullen hebben en houden
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

15-07-2003 11:50

Wat pas echt vervelend is...,
Zat een keer met het pennetje te vissen. Vervolgens komt er een pub van enkele maanden oud aan rennen, trekt z,n poot omhoog en begint me onder te pissen...., zit je daar met je goeie gedrag. Heb m,n spullen gepakt en ben naar huis gegaan.


Richard
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

15-07-2003 12:08

hoi richard, dat noemen ze territorium afbakening!!! Veel andacht gehad van lekkere teefjes onderweg naar huis?? :lol: :lol:

_________________
Strakke lijnen,

jordy

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jordyopthof op 2003-07-15 12:08 ]</font>
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

15-07-2003 12:18

Bestaan er eigenlijk ook homo-honden? Dan zijn het vast niet de teefjes geweest die aandacht gaven...:lol: :lol: :lol:


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: marijn ham op 2003-07-15 12:19 ]</font>
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

15-07-2003 13:16

Ik ben het ermee ens dat het af en toe een zooitje is aan het water wat betreft honden alleen het probleem is niet de hond maar de eigenaar,die heeft geen fatsoen de hond weet niet beter.


Wil.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Frank Avezaat op 2003-07-15 21:22 ]</font>
Gebruikersavatar
rinus koolen
Berichten: 346
Lid geworden op: 21-06-2003 02:00
Locatie: eindhoven

15-07-2003 13:38

honden hebben ook `t recht om los te lopen,
echter alleen als de situatie het zelf toelaat,hiervoor is het baasje verantwoordelijk.
Il loop zelf met mijn hond vaak langs watertjes en lijn `m aan zodra ik vissers zie,maak vaak even `n praatje.Ook ik erger me als een hond snuffelend de boel komt onderzoeken en het baasje is in de verste
verte niet te zien.
Als die dan na 10min komt aanlopen is de hond meestal alweer weg.
Neem mijn eigen hond ook vaak mee vissen
is een hele rustige Mastino en heb zelf dan ook alle rust.(ook s`nachts).Ligtie lekker langs de tent.
Als je gelijk begint te schreeuwen tegen een hondebezitter werkt dit vaak averechts
omdat zijn hond hem lief is.Leg hem dus inderdaad de situatie uit of laat `m merken op een vriendelijke wijze dat je schade hebt opgelopen van zìjn hond.
Volgens mij krijg je dan negen vd tien keer
een schadevergoeding.
vr gr een vissende hondenliefhebber.



_________________
GR RINUS

=KARPUIN CATCHER-

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: rinus koolen op 2003-07-16 09:41 ]</font>
Gebruikersavatar
joeri van tiel
Berichten: 30
Lid geworden op: 13-06-2003 02:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

15-07-2003 16:30

Iedereen heeft het recht om daar te zijn waar ik was,alleen de honden moeten daar vast(Andreas) wanneer er iemand aan het vissen is.
Je mag er niet recreeren, dus dacht ik een aardig grote doelgroep uit te sluiten.
Maar de honden-populatie is ook schrikbarend toegenomen merkte ik die dag op.
Ik heb zelf ook een hond, dus zou nooit een dier in het algemeen pijn doen (alleen de aso-baasjes).MVG Joeri
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

15-07-2003 16:35

Joeri dat is wat ik bedoel,de hond treft geen schuld het zijn de aso-baasjes.

Wil.
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

15-07-2003 21:39

Mensen,

even in het algemeen:

zoals jullie zien is een GROOT deel van deze discussie verwijderd. De reden lijkt me vrij duidelijk maar ik zal hem toch nog even noemen:

Er waren te veel berichten die betrekking hadden op een van de eerste berichten die niet goed in de smaak viel. De discussie werd daarom alles behalve beter.

Ik wil geen rechtertje spelen maar dit sloeg nergens op

Frank
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

17-07-2003 11:38

en dus verwijder je de berichten maar??? omdat jij t nergens op vind slaan?

Ik vind t bullshitt dat alle nonden vast moeten lopen aan de lijn. Die arme honden kunnen er immers niets aand doen. En dat zo'n hond wel eens te water gaat boeit me ook niet alleen svp niet bij mijn spullen of dat ie door mijn lijnen baggert. het boeit me niet zo dat mijn lijnen dan in de knoop gaan..maar vindt t zielig voor de hond. Ik laat mijn hond rustig overal los lopen ..maar mijn hond LUISTERD ook erg goed naar mij en gaat pas te water als ik hem toestemming geef. En niet eerder. En als je hondje niet luisterd of je bent hem niet de baas dan moet zon hond aan de lijn. Je moet wel baas blijven over t beesie!!

Maar veel vissers zijn erg zielig! Als aan de overkant van de plas een hond te water gaat dan lopen ze al te zeiken...nou dan verdien je als visser een behoorlijke knal voor je harsens naar mijn idee!
Gebruikersavatar
rinus koolen
Berichten: 346
Lid geworden op: 21-06-2003 02:00
Locatie: eindhoven

17-07-2003 11:55

Ja Tim ,ook mijn berichten zijn hier weggehaald,en die hadden geen relatie met dat ene bericht waar Frank het over heeft,beetje gestrest Frank?
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

17-07-2003 12:26

tim en rinus,

de berichten konden niet door de beugel... als jullie er niet mee kunnen leven dat die berichten zijn verwijderd dan spijt dat me zeer.

ik raad jullie aan om dit nog maar eens goed te lezen:
<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.karperwereld.nl/forum/viewtopic.php?topic=7834&forum=3&0#79854" target="_blank" class=bericht>http://www.karperwereld.nl/forum/viewtopic.php?topic=7834&forum=3&0#79854</a><!-- BBCode auto-link end -->

uitleg over de verwijderde berichten van rinus:

de berichten die jij geplaatst hebt, hadden betrekking op berichten die al verwijderd waren. Doordat de oorzaak van je reacties niet meer te lezen was kwam er alleen maar onduidelijkheid over die berichten en had het geen zin om ze te laten staan.

Een discussie moet een discussie blijven en niet een plek om je frustraties naar buiten te brengen en te schelden!

Frank

_________________
Hey, turn around... it's time to wake up and go back to tell the story...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Frank Avezaat op 2003-07-17 12:27 ]</font>
Gebruikersavatar
rinus koolen
Berichten: 346
Lid geworden op: 21-06-2003 02:00
Locatie: eindhoven

17-07-2003 12:33

Goed,goed Frank maar mijn vraag aan Wil had toch verder nergens betrekking op,nu staat er: ja het is een Molosser Rinus. Mijn vraag dan,waarom laat je dit wel staan dan ?
We kunnen er natuurlijk ook gewoon over ophouden.
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

17-07-2003 12:37

Rinus,

bij deze is dat misverstandje dan uit de wereld geholpen. Mijn excuses dat ik dat bericht dan over het hoofd had gezien.
Ik ben ook enkel afhankelijk van mijn vrije tijd en moet alles snel checken.

Frank
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

18-07-2003 10:27

Ik zou niet weten waarom dat je je frustraties niet mag uitten in een discussie?!? Mits je elkaar niet verrot scheld vind ik dat dat moet kunnen, en dat dat in sommige gevallen zelfs nodig is. Stevig taalgebruik komt discussie alleen maar ten goede!