honden en vissers?


Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

18-07-2003 13:27

Tim,

als dit jou mening is wil ik die best respecteren maar de manier waarop deze discussie door moest gaan was niet goed.

je mag "hard" discussieren maar het moet wel enige waarde hebben.

Zonder dat en veel gescheld worden de berichten verwijderd. Of je het leuk vind of niet

Frank
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

18-07-2003 13:34

Aan alle hondenliefhebbers alhier....

binnenkort komt er een hondje mee als ik naar de waterkant kom.... heb gister een bullmastiff pup "besteld".

Yeah!

Met loslopende groet, Martin

_________________
-- het leven is mooier dan je denkt, sta er bij stil en geniet --

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Martin Doelman op 2003-07-18 13:35 ]</font>
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

12-08-2003 16:12

Helaas kennen wij in limburg ook een bepaald iemand die zijn hond(en) meeneemt naar het water. Deze persoon noem ik graag bij naam en toenaam: Jan Heuts.
Hij is arrogant, claimt wateren, als je niet weggaat stuurt hij de hond(en) op je af, Wil Jeurninck kent deze gast ook, en helaas krijgen wij door dit soort personen een slechte naam. Mocht iemand in Limburg deze "visser" tegenkomen, laat je niet weg jagen, zeg gewoon tegen hem, dat ie moet oprotten, praat tegen hem zoals hij tegen jou praat. Signalement van deze kerel : grijze man van ongeveer 55 jaar, komt met een renault bestelautotje in de kleur groen, begint gelijk te zeiken als je ergens zit, pocht over de vele vissen die hij gevangen heeft.. NEGEER HEM !!!!!!
Ik waarschuw voor deze vent, je hoeft niet bang voor hem te zijn, hij is veel woorden weinig wol.
Dit is ook degene die het hele proline verhaal uit een andere topic heeft verzonnen en de wereld ingeholpen.

Mensen laat je niet wegjagen of ergeren door zulke mensen, negeer ze en vis zelf gewoon zoals je behoort te vissen, als je je hond meeneemt aan de lijn, ruim je rommel op en val niemand lastig.

Met waarschuwende groet, Toine
Gebruikersavatar
rinus koolen
Berichten: 346
Lid geworden op: 21-06-2003 02:00
Locatie: eindhoven

12-08-2003 19:09

Toine,je woont in Vlissingen zie ik ??
wah doe je dan in Limburg.
Neem zelf wat ter bescherming mee dan ,
een Boerboel of Mastino doet wonderen,nooit gezeik,veel rust. Jan heuts ken ik niet trouwens.
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

12-08-2003 20:15

Rinus,

misschien ben ik oorspronkelijk een limburger en woon ik tijdelijk in vlissingen ??? zou kunnen toch.
En ik neem voor die JAn Heuts inderdaad wat ter bescherming mee, al ben ik tegen geweld if you catch my drift, en anders vraag je Wil Jeurninck, ook actief op dit forum wie Jan Heuts is en hoe hij is.

Met limburgse groet, Toine
Gebruikersavatar
rinus koolen
Berichten: 346
Lid geworden op: 21-06-2003 02:00
Locatie: eindhoven

12-08-2003 23:51

Ahah Toine dat zou kunnen ja,maar zeeland is wel lekker nou met dit weer,lekker windje daaro.ps hoe is de tattoo,wel uit de zon blijven heh,wat is het precies ?
Gebruikersavatar
Niels Wijermars
Berichten: 60
Lid geworden op: 20-06-2002 02:00

13-08-2003 12:46

Rinus,

Bordeauxdog ook goed?

Niels
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

13-08-2003 13:04

tis een vol rugstuk rinus, op <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.merlin.myid.nl" target="_blank" class=bericht>www.merlin.myid.nl</a><!-- BBCode auto-link end --> kan je em zien staan, althans de "vorige" versie
Henrie de Vogel
Berichten: 212
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Gouda

13-08-2003 13:46

Een wat late reactie op deze topic vanwege mijn vacantie.
Ik vis al meer dan 25 jaar op karper, altijd honden mee genomen.
In heb een drent, jachthondenopleiding achter de rug en een perfecte vismaat, als je de deksel maar op de boiliedoos houdt.
Verder houdt ze andere honden bij mijn stek weg.
Een goed getrainde hond zal nooit overlast veroorzaken.
Als reactie op Kees zijn ervaringen: Ik krijg meestal complimenten van wielrenners. Als ik wandel en ik zie ze aankomen dan fluit ik de hond down, tot ze voorbij zijn.
Geen enkel probleem.
Zitten er vissers, dan hou ik ze naast me terwijl ik de vissers passeer.
Wat aan de lijn houden betreft: Mijn hond is bijna altijd los, wel hebik een lijn bij me. Mijn hondenfluit is veel belangrijker dan mijn lijn.
Het probleem ligt bij de bazen. Die zijn dan kennelijk a-sociaal en die zullen wanneer ze met de hond aangelijnd voorbij je stek komen door hun a-sociale gedrag je op een andere manier hinderen.
Momenteel heb ik veel meer last van de zomerseizoen karpervissers doordat ze complete oevervegetaties wegmaaien met hun overlevingsmessen om een tentje neer te zetten en door de enorme vuilnisbelten aan pizzadozen, patatbakjes en lege blikjes die ze laten liggen. Iedere zomer weer een drama waardoor het nachtvissen weer ingeperkt dreigt te worden.
Zij veroorzaken ons meer schade dan honden.

groeten,

Henrie
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

13-08-2003 19:14

Henrie,

ik deze ben ik het volledig met je eens, ik heb er geen moeite mee als honden zoals de jouwe goed getraind zijn op luisteren. Ikzelf heb ook zo een hond die doet wat ik zeg, als er wandelaars of fietsers langskomen laten zitten etc etc. Maar de ergernis is inderdaad de baas, en zoals jij al aangeeft de seizoens "karpervisser"

laten wij dan ons gezonde verstand gebruiken en aan de omgeving en nieuwe vissers laten zien hoe het wel moet.

met eerbiedige groet, Toine
Gebruikersavatar
rinus koolen
Berichten: 346
Lid geworden op: 21-06-2003 02:00
Locatie: eindhoven

13-08-2003 21:09

Is idd een vol rugstuk ja,en mooi als
je van Magere Hein
en z`n vrienden houd,heb zelf draken,ook zwart wit,moet niks hebben van kleuren,alleen twijfel ik nog over de voorkant(ben ik pas mee begonnen)
Wat die honden betreft,de mijne gaan alleen mee als ik alleen ga ,anders ergert iedereen zig aan die lompe joekels,hij baggert nl overal doorheen,maar met wat wilskracht issie wel te controleren.
En een bordeaux Dog kom ik ook liever niet in `t donker tegen :grin: :grin:
Gast

14-08-2003 07:40

ook ik neem mijn hond regelmatig mee vissen.
Het is een amerikaanse witte herder.
Ik neem hem alleen me naar stekken waar ik hem mee kan nemen en hij geen overlast veroorzaakt.
In de nacht geeeft het een leuk effect wanneer hij naar buiten stapt als hij wat hoort z`n witte vlek in het donker daar schrikken de meeste mensen wel van.
Maar die weten natuurlijk niet dat z`n beest niets doet,maar het geeft wel een hoop gezelligheid en toch een veiliger gevoel zeker wanner ik alleen zit te vissen.
Laatst zat er iemand in een weiland te visen met z`n kleine jack russel en die hond maar achter de schapen aan jagen.
Dan is het niet zo gek dat die boer je van zijn land afschopt.
Tobias Boot
Berichten: 248
Lid geworden op: 31-07-2003 02:00

16-08-2003 23:21

zou lokvoer gevaarlijk voor die honden zijn? want ik zat mooi te vissen en merkte dus niet dat een hond ondertussen al mijn lokvoer aan het verschansen was..

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tobias Boot op 2003-08-16 23:21 ]</font>
Jordy Waalderbos
Berichten: 33
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: aalten

17-08-2003 14:08

Heey jongens kom op laten we even volwassen blijven! inderdaad frank! het is en het moet een discussiehoek blijven!laten we gewoon een normaal taalgebruik houden!

TIGHT LINES Jordy Waalderbos
jim de boer
Berichten: 3
Lid geworden op: 18-08-2003 02:00
Locatie: hoorn

18-08-2003 19:22

het is heel simpel ik zeg altijd er zitten haken in mijn tas haken aan het aas in het water waar ze zwemmen en ik doe er niks aan als een van de honden het aas pakt .
krijg ik vaak gemopper maar ze gaan weg .