Stek opbouwen met nachtvissen


Plaats reactie
Wessel de kok
Berichten: 43
Lid geworden op: 22-01-2015 20:20

09-03-2015 20:32

Hallo allemaal

Ik was in de zomer wezen karpervissen maar ik vond het zo moeilijk om m'n stek treugvinden te vinden in het donker dus lag ik telkens op een andere plek en dan vang je natuurlijk ook geen ene reet :-? :( :o :o :x :o :-? :D en dat willen we niet :wink: dus hoe doen jullie dat

En nog een vraag wij hadden de lijn uitgevaren met een roeislopje maar maakt dat niet uit jaar je de vis dan niet weg ???
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

09-03-2015 21:26

Begin overdag, zoek een herkenningspunt (boom, kerktoren, lichtmast, etc) die 's avonds ook als contour terug te vinden is. Gesteld dat je niet nachtblind bent, dan helpt niets.

Gooi vervolgens telkens 's avonds in het donker naar die stek. Qua afstand is het dan -voor jou- een beetje gokken. Ik weet hoe ik gooi en gooi overdag et zo makkelijk als 'savonds. Of ik nou onder bomen sta, of niet, de voerplek wel of niet verlicht is, maakt niet uit. Ervaring.

De afstand kun je gooien door vooraf de afstand gegooid te hebben en dan in de lijnclip zetten, bij het binnenhalen. Bij het uitgooien gooi je dezelfde afstand, door dei lijnclip. Vervolgens uit de lijnclip halen, klaar (anders ben je bij een run je hengel kwijt).

Belangrijk: observeer, leer je water kennen, testen, dieptes meten, leer gooien, richting aanhouden, zelfde afstanden gooien. Ga naar een grasveld en gooi naar een emmer toe (erin!). 10 meter, 20 meter, 30 meter, etc. Net zolang tot je het onder de knie hebt. Doe dit in de schemer, en herhaal.
Precisie werpen levert vis op. Als je de juiste stek gekozen hebt.

Er zijn vast wel andere manieren, maar die mogen anderen jou vertellen.
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

09-03-2015 21:45

als je de lijnen uitvaart kun je ook een boei of nog beter staafmarker gebruiken...al zijn die wel duur in aanschaf...

gewoon een halve liter flesje aan een touw werkt ook..alleen dan niet te dicht bij de stek leggen...20 meter erachter ofzo, anders kan de vis erdoorheen zwemmen...... staafmarker kun je vrijwel recht op de stek zetten
Stefan Warbout
Berichten: 74
Lid geworden op: 02-07-2006 15:35

09-03-2015 22:19

Overdag een richtpunt zoeken zoals is besproken. Deze twee rakkers in de grond zoals te zien is op het filmpje en dan moet het lukken.

https://www.youtube.com/watch?v=oHxDaLBDAzw
Afbeelding
Plaats reactie