30 kg openbaar of 35 kg btw


vang jij liever een bak openbaar,of op een btw.

Openbaar
38
90%
Btw
4
10%
 
Totaal aantal stemmen: 42
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

27-02-2015 19:20

bert kamp schreef:Die ervaring van Rik kun je op openbaar water ook hebben, dat is niet voorbehouden aan betaalwater.
Heeft te maken met gebrek aan fatsoen van de Peppies en gebrek aan handhaving van de rechthebbende, of dat nou de overheid is of de uitbater van een btw.

Ik had zulke lui stante pede verwijderd van het terrein.


Maar het verschil is dat je bij zulke tegenslagen verkassen kan,kilometers als het moet,ook als de vangsten tegenvallen wat vaker voorkomt op een btw dan de meesten die er nooit geweest zijn zullen denken.
Verder nogmaals moet iedereen lekker zijn ding doen,en elkaar respecteren.
Maar voor mij... Been there done that
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

28-02-2015 09:49

Hallo Rick,

Is wel een beetje vragen naar de bekende weg hé? Ondanks dat het grootste deel van de boarders die naar Frankrijk afreist op betaalwater terecht komt is hier waarschijnlijk één persoon op het board die eerlijk voor de 35 kilo zware betaalwater vis kiest, toch Peter? :wink:
Ik vind trouwens dat je er nog pittig lang over gedaan hebt (3 maal :oops: )om er achter te komen dat het jou ding niet is..
Ik sluit niet uit ooit de omgekeerde weg te betreden, lijkt me ook wel eens lekker om relaxt een weekje in een mooie omgeving zonder me druk te hoeven maken om de volgende stek wissel..
Stek wissel betekend bij mij kamp afbreken alles inpassen in de te kleine zodiak en op de nieuwe stek aangekomen doen we alles weer over maar in omgekeerde volgorde..en na een blank doen we het de dag erop gewoon weer :oops:
Wanneer je dan na 7 dagen met een paar schamele rivier knollen en een hernia rijker eindelijk weer huiswaarts keert gaat de balans steeds meer richting betaalwater hellen.
Echer na een weekje te zijn bij gekomen op het werk komen de eerste plannen voor de op hand staande najaarstrip weer naar boven is de pijn in de rug ook al weer weg getrokken komen de mooie momenten weer naar boven en zijn de momenten dat het allemaal niet van een leien dakje liep al weer snel vergeten. :P


Rik koster schreef:Het is rond half 1 in de nacht,en ik zit op een betaalwater genaamd vaumigny,het is mijn eerste keer Frankrijk en eerste keer betaalwater.normaliter is dit het tijdstip dat ik gewend ben enkel geluiden van ratten,een gillende reiger en wat meerkoeten die kakelen te horen maar hier hoor ik een hoop gelach,bier dopjes die knallend van de flesjes gepoot worden,en om het uur een test of de piepers het nog doen.de stek aan de overkant is bezet door andere vissers en hun vrienden zitten een 50 meter van elkaar,ze bevissen een eiland vol obstakels en het lijkt wel een buurtfeest vol verlichting aan de overkant. er gaat een volle run af en ik zie een hoofdlamp van links naar rechts in de lucht met een hoop gegil een kleine 50 meter richting hengels rennen.gillend naar elkander dat hij vast zit , mijn agressie word lichtelijk versterkt als ik een keiharde knap hoor van een flinke dosis aan spanning op de nylon lijn.Ik hoor zijn maat zeggen jammer man,volgende X beter,en ik besef dat ik hier te maken heb met lichtelijk hersenloos volk.Dit tafereel gaat tot diep in de nacht door waarvan ik zo nu en dan wakker word.


Wat Bert al eerder aanhaalde, denk je dat je dit soort praktijken niet op openbare putten plaats vinden en met namen vonden toen het fenomeen betaalwater nog niet zo bestond?
Waar denk je dat de putten rondom Metz beroemd om zijn geworden, nou niet alleen vanwege de dikke vissen die hier rond zwommen kan ik je zeggen..
Juist omdat ik de door jou eerder beschreven figuren liever niet wil tegen komen ben erg blij met het fenomeen betaalwater :wink:
Wil trouwens niet gelijk zeggen dat ik iedereen die op betaalwateren vist wil vergelijken met de eerder door Rick beschreven figuren.
Ik geloof onmiddelijk dat het overgrote deel van de vissers serieuse en goede vissers zullen zijn.
En ik sluit voor me zelf ook niet uit om ooit voor een betaalwater te kiezen zodat ik een weekje lekker onbezorgd met één van mijn kinderen kan genieten.
Overigens wel met de aantekening dat ik er dan wel voor de volle 100 % zeker van wil zijn dat het een eerlijk betaalwater is.

Gr,

Mark
Laatst gewijzigd door mark bres op 28-02-2015 10:03, 2 keer totaal gewijzigd.
robertino smith

28-02-2015 09:52

:) Ook in Nederland komen er steeds meer betaalwateren bij :roll: , enkele voorbeelden,

http://www.marktplaats.nl/a/watersport- ... ousPage=lr

http://www.marktplaats.nl/a/watersport- ... ousPage=lr

Dus toch ook vraag naar!

Groet.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

28-02-2015 11:29

Mark,de eerste keer was vaumigny,de tweede keer was in de winter,dan heb je die ellendelingen er niet zitten en echt alleen de serieuze vissers,de 3de keer was met mijn ex en schoonouders in een huisje bel foret genaamd.maar na 3 X het gedaan te hebben is het toch mijn ding niet,de putten rond metsz weet ik,maar dan ben ben je wel vrij om te gaan en staan waar je wilt,mocht het tegenvallen kun je bijvoorbeeld nog naar de meuse verkassen.En dan heb je heus de rust die je zou zoeken.Jij heb het over blanken en zo huis waarts keren en er een rot gevoel over te hebben,nou op een btw kun je net zo hard blanken,alleen is het dan allemaal nog frustrerender vind ik,aangezien het tjokvol vissen zit,en stekje 8 bijvoorbeeld de pannen van het dak vangt.in theorie en praktijk ben ik ervan overtuigd dat je openbaar en zeker op een rivier eerder met goede resultaten huiswaarts keren kan dan op een btw.En daar staat tegenover dat het mij meer voldoening geeft
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

28-02-2015 12:23

Rik,

Ik heb nog nooit op een betaalput gevist kan dus niets zeggen over wat voor vodoening het vangen van een dikke vis uit zo een put met zich mee brengt.
Ik denk inderdaad dat het nooit het gevoel van mijn eerste rivierbak kan overtreffen, aan de andere kant lijkt me het delen van de vangst van een big met een van mijn kinderen ook fantastisch..
(De glimlach van een kind doet je .....)
Wanneer ik het over een goed beheerd betaalwater heb heb ik het ook over een water waar de door jou eerder genoemde praktijken niet plaats kunnen vinden.
Rainbow valt voor mij dus af :wink:

Gr,

Mark
dave staal

28-02-2015 21:18

Zit je wel hoog he Kees.

Tuurlijk toont dat riviertje overeenkomsten met een BTW,
Zeker als je de zoveelste bent die naar het zelfde voorgevoerde stekie wordt gebracht,
Waar al dagen voor je is voorgevoerd en alleen maar hoeft in te gooien.De stekken uitgezocht door de visgids.
Het meest spannend daaraan is de vliegreis.

Ps: heb niks tegen betaalwateren je moet lekker op je betaal riviertje blijven vissen :wink:

Doe ik dat lekker ook als ik wil in Frankrijk soms lekker makkelijk op een btw waar elke vis welkom is.
En soms openbaar water waar ik ook blij ben met mijn visjes. Ligt eraan wat we willen en met wie de sessie wordt gedaan.Zo is er voor
Ieder wat wils.....gelukkig maar.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

01-03-2015 01:34

Goed zo.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!